Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 4167
Convocatòria i Bases reguladores de les condicions i requisits per a la concessió de Beques de Formació Pràctica Estiu 2015, de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Article 1. Objecte i finalitat

1. Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de les beques de formació pràctica de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (en endavant IMEB), durant els mesos de juliol, agost i, si escau, setembre de 2015.

2. La finalitat d'aquestes beques és:

- Oferir una formació pràctica en entitats col·laboradores que contribueixi a garantir una millor qualificació professional als estudiants universitaris i de cicles formatius.

- Facilitar el coneixement de la metodologia de treball adequada a la realitat professional en la qual els estudiants hauran d'operar, contrastar i aplicar els coneixements adquirits.

- Afavorir el desenvolupament de competències tècniques, metodològiques, personals i participatives.

- Obtenir una experiència pràctica que els faciliti la inserció en el mercat laboral i en millori l’ocupabilitat futura.

- Afavorir els valors de la innovació, la creativitat i l'emprenedoria.

Article 2. Règim de la concessió i marc normatiu. Règim de compatibilitat

1. Les beques objecte d’aquesta convocatòria s’han de concedir en règim de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases i s’han de regir per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social; i el Reial Decret 592/2014, pel qual es regulen les pràctiques acadèmiques externes dels estudiants universitaris.

2. Les subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol Administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, són compatibles amb les beques objecte d’aquesta convocatòria.

Article 3. Característiques de les beques

- És objecte de les beques la realització d'activitats de formació pràctica en entitats col·laboradores.

- La durada de les beques serà, amb caràcter general, de l'1 de juliol al 31 d'agost de 2015. Hi haurà possibilitat de pròrroga durant el mes de setembre, subjecta a la condició pressupostària i a la valoració de la Comissió Mixta de Selecció i Seguiment.

- L'horari s’ha d’establir segons les necessitats de l'entitat col·laboradora, i les pràctiques seran de 80 hores al mes.

- La dedicació serà de cinc dies a la setmana, en horari continu.

- La quantia de la beca s'estipula en 318,20 € bruts mensuals, per 80 hores de pràctiques.

- Les beques que s’ofereixen es publicaran en un catàleg durant el període de termini de sol·licitud, on s'especificarà: oferta, estudis requerits, entitat col·laboradora, lloc, funcions i tasques, horari, requisits, nombre de pràctiques que s’ofereixen. Així mateix, durant el termini de sol·licitud es podrà actualitzar el catàleg si hi ha noves ofertes i/o modificacions.

- La persona interessada pot fer la recerca d'entitat col·laboradora, sempre que l'oferta de la beca no estigui inclosa en el catàleg de les beques gestionades per l'IMEB, i, quan aconsegueixi per iniciativa pròpia l'entitat en la qual vol fer les pràctiques, tendrà preferència absoluta en aquesta opció.

Article 4. Condicions generals de les beques

- La concessió d'una beca de formació pràctica no representa cap relació contractual entre el becari i l'IMEB o l'entitat col·laboradora.

- El protocol de compromís és el document segons el qual es regula la realització dels períodes de formació pràctica, i es formalitza a través de la subscripció entre l'Ajuntament de Calvià-IMEB, la Fundació Universitat de les Illes Balears, si correspon, i cada entitat col·laboradora que aculli becaris.

- La renúncia o l'anul·lació de la beca dóna lloc a la pèrdua de tots els drets inherents a aquesta.

- Les vacants que es produeixin per anul·lació o renúncia poden ser cobertes amb candidats suplents.

- El beneficiari de les beques objecte d'aquestes bases dóna el seu consentiment perquè la sol·licitud i la documentació aportada puguin ser remeses a entitats col·laboradores per a la difusió del programa.

Article 5. Requisits dels beneficiaris

Poden ser beneficiaris de les beques objecte d’aquesta convocatòria les persones que reuneixin els requisits següents:

1. Ser estudiant universitari de diplomatura, llicenciatura o grau, o estudiant de formació professional del sistema educatiu, matriculat a qualsevol universitat o centre públic o privat i haver superat com a mínim el 50 % de la formació segons el pla d'estudis destinat a la titulació de referència.

2. Estar empadronat en el municipi de Calvià en primera o segona residència amb una antiguitat mínima de l'1 de gener de 2015, o bé acreditar el pagament d'impostos de béns immobles municipals de l'any 2014, per part del sol·licitant o familiars de primer grau.

3. Estar informat de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Calvià, de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el moment de la sol·licitud.

Article 6. Requisits i obligacions de les entitats col·laboradores

- Tenen la consideració d'entitats col·laboradores les empreses privades i les entitats d'àmbit privat.

- En qualsevol cas, les entitats col·laboradores han de complir la normativa aplicable en matèria de legislació laboral, especialment en matèria de contractació, prevenció de riscos laborals i protecció de dades.

- L'entitat col·laboradora ha d'ingressar al becari assignat el 50 % de la quantia mensual de la beca, com a màxim la primera setmana del mes següent a la realització de la beca, en concepte d'ajuda a l'estudi.

- Les entitats col·laboradores han d'emplenar el model de sol·licitud per participar en el programa de beques.

- La realització de les pràctiques té com a objectiu completar la formació adquirida a partir de la realització d'activitats professionals que hi estiguin relacionades.

- L'entitat col·laboradora ha de nomenar, en el si de l'entitat, un tutor responsable del programa de pràctiques del becari. El tutor serà una persona que hi estigui vinculada, amb experiència professional i els coneixements necessaris per realitzar una tutela efectiva.

- L'entitat col·laboradora pot sol·licitar la participació en el programa proposant en la fulla de sol·licitud un becari amb caràcter nominatiu, sempre que compleixi els requisits establerts en aquestes bases.

- El tutor ha de prestar ajuda i assistència al becari durant la seva estada a l'entitat col·laboradora.

- A efectes de qualificar l'activitat del becari, l'entitat col·laboradora ha de facilitar la informació que sigui requerida per l'IMEB.

Article 7. Criteris d'atorgament de les beques

7.1 Criteris generals:

- Des de l'IMEB s’han d’observar els principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

- El perfil del becari ha de ser adequat al lloc de pràctiques ofert, les pràctiques del qual han d’estar directament relacionades amb el contingut acadèmic dels estudis en curs.

- S’ha de tenir en compte a l'hora d'assignar la pràctica l'ordre de preferències definit pel becari en l'Annex I.

- En cas de no trobar cap pràctica d'interès o entitat col·laboradora adequada al perfil, l'IMEB no pot assegurar que es pugui concretar l'assignació de la beca.

- Les entitats receptores de becaris en pràctiques poden fer sol·licituds nominatives sempre que es justifiquin els motius de la petició.

- Quan el becari aconsegueixi per iniciativa pròpia l'entitat en la qual fer les pràctiques, tendrà preferència absoluta en aquesta opció.

7.2 Criteris específics:

L'assignació de les pràctiques entre els candidats es farà per una Comissió Mixta de Selecció i Seguiment, d'acord amb els principis de transparència i mèrit, i han de seguir els següents criteris:

- De l'extracte acadèmic s’ha de puntuar la mitjana de l'expedient amb escala d'1 a 10, amb els següents barems:

- De 5 a 5,9: 0,5 punts

- De 6 a 6,9: 1 punt

- De 7 a 7,9: 1,5 punts

- De 8 a 8,9: 2 punts

- De 9 a 10: 2,5 punts

- No haver obtingut amb anterioritat la condició de becari de l'Ajuntament o l'IMEB es valora amb 0'5 punts.

- En el cas que hi hagi un empat per al mateix lloc de beca sol·licitat en el mateix ordre de preferència, tendran preferència les persones que acreditin algun tipus de discapacitat, i, en cas contrari, es decidirà a partir d'una entrevista personal per part de l'entitat col·laboradora, en la qual s’han de valorar el currículum, l'actitud i les competències.

Article 8. Presentació de sol·licituds. Termini, lloc i forma

- Quan la beca sol·licitada estigui inclosa en el catàleg de beques ofertes per l'IMEB, les sol·licituds s'han de presentar entre els dies 20 d'abril i 8 de maig de 2015 (ambdós inclosos).

- Quan la persona interessada hagi aconseguit directament la col·laboració d'una entitat per fer la beca, les sol·licituds s'han de presentar entre els dies 20 d'abril i 22 de maig de 2015 (ambdós inclosos).

- La presentació de les sol·licituds pot fer-se:

En el Registre General de l'IMEB situat al C/ Julià Bujosa Sans, batle, 1 de Calvià, de 9 a 14,30 hores, de dilluns a divendres.

En el Centre Universitari de Calvià situat al C/ Ginesta, 7, Bendinat, de 9,30 a 13,30 hores i de 16,30 a 19,30, de dilluns a divendres.

En qualsevol dels llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

- Les sol·licituds s’han de formular d'acord amb el model d'instància (Annex I), i han d’anar correctament emplenades i signades per la persona interessada. Juntament amb la sol·licitud de beca s'ha de presentar la següent documentació:

Fotocòpia del DNI/NIE

Fotocòpia del rebut del pagament de l’impost de béns immobles municipal de l'any 2014, per part del sol·licitant o familiars de primer grau (en el cas que es justifiqui la residència a través d'aquest mitjà).

En el cas d'estudiants de cicles formatius: original i fotocòpia de l'expedient acadèmic del curs anterior i original de les qualificacions del curs actual. Original i fotocòpia de la matrícula dels estudis actuals.

En el cas d'estudiants universitaris: extracte acadèmic digital o equivalent on consti: nombre de crèdits totals aprovats, nombre de crèdits pendents a fer i la mitjana acadèmica amb escala d'1 a 10.

Currículum actualitzat.

Una fotografia de carnet.

Còpia del número de compte bancari (el sol·licitant hi ha de figurar en qualitat de titular).

Còpia de la targeta de la Seguretat Social (el sol·licitant hi ha de figurar en qualitat de titular).

Article 9. Procediment de concessió

Les sol·licituds presentades seran valorades per una comissió de selecció i seguiment, presidida per la gerència de l'IMEB o persona en qui delegui. Formen part d'aquesta comissió dos tècnics de l'IMEB o persones en qui deleguin.

El procediment per a la concessió de les beques objecte d’aquesta convocatòria s’ha d’ajustar a la disposició de l'article 23 i els següents de la Llei 38/2003, del 17 de novembre, general de subvencions.

El procediment de concessió de beques s’ha d’iniciar d'ofici, per mitjà de l'acord del Consell Rector de l'IMEB, que aprovarà simultàniament les bases i la convocatòria que seran publicades en el BOIB.

1. Les sol·licituds presentades han de ser examinades per la Comissió de Selecció i Seguiment de Becaris, que verificarà el compliment per part dels sol·licitants de la totalitat dels requisits exigits en la convocatòria. Si la sol·licitud no reuneix els requisits indicats, la Comissió de Selecció i Seguiment de Becaris ha de requerir la persona interessada perquè en un termini de deu dies hàbils n’esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, tot indicant-li que, si no ho fa, se'l tendrà per desistit de la seva sol·licitud i l'expedient s'arxivarà sense més tràmit.

2. El requeriment d'esmena previst en el paràgraf anterior s'ha de fer a través de resolució, que es publicarà en els taulers d'anuncis de l'IMEB i en el web www.calvia.com. Aquesta resolució ha d'incloure la relació de sol·licitants que han d'esmenar les deficiències advertides, la relació de sol·licitants que, inicialment, compleixin els requisits de la convocatòria, i la relació de sol·licitants exclosos amb indicació del motiu.

3. Una vegada conclòs el termini, la Comissió de Selecció i Seguiment de Becaris ha d'avaluar les sol·licituds presentades, així com les al·legacions i/o esmenes fetes per les persones interessades. Posteriorment, redactarà la proposta de resolució provisional ajustant-se als criteris de valoració indicats en l'article 7. Les persones interessades tendran un termini de deu dies hàbils per presentar al·legacions. Si no es presenten al·legacions dins termini, la proposta de resolució provisional tendrà caràcter definitiu. En cas contrari, una vegada examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor formularà una proposta de resolució definitiva que ha d’incloure el sol·licitant o la relació de sol·licitants pels quals es proposa la concessió de la beca.

Article 10. Funcions de la Comissió Mixta de Selecció i Seguiment

Seran funcions de la Comissió Mixta de Selecció i Seguiment:

- Les anàlisis i els estudis previs de les sol·licituds presentades.

- La preselecció dels sol·licitants d'acord amb la documentació presentada i la confecció de la corresponent proposta a la presidenta.

- La intermediació entre l'IMEB, el becari, l'entitat col·laboradora i les universitats o centres de formació.

- La supervisió, coordinació i avaluació de les pràctiques.

- Les funcions administratives i de formació inherents a les pràctiques dels becaris.

- La supervisió per tal d'assegurar que els pagaments es facin efectius.

- Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga no prevista en aquestes bases.

Article 11. Drets del beneficiari

- A rebre l'ajuda econòmica, en concepte d'ajuda a l'estudi, corresponent a la beca de la forma establerta en la convocatòria. La citada ajuda no tendrà en cap cas la naturalesa de salari.

- A rebre, en finalitzar les pràctiques, una certificació on consti la durada i les característiques de les pràctiques fetes.

Article 12. Obligacions del beneficiari

- Respectar en tot moment l'organització de l'entitat col·laboradora, complir els horaris i fer les tasques manades.

- Mantenir contacte amb els tutors de la manera que aquests indiquin i guardar el secret professional de l'entitat col·laboradora, tant durant la realització de les pràctiques com després d'aquestes.

- Comprometre's a fer les activitats establertes en el programa de pràctiques, respectar les normes de seguretat a la feina i fer ús responsable del material i de l'equipament que l'entitat col·laboradora posi a la seva disposició.

- Comunicar immediatament al tutor, o a la persona que es designi, qualsevol incidència que afecti el normal desenvolupament de l'activitat per la qual rep la beca. En aquest cas, s'ha de mantenir en tot moment l'actitud i l'interès necessaris per tal d'aprofitar l'ocasió.

- En cas de renúncia de la beca, se n’ha d’informar el tutor designat amb una antelació mínima de deu dies a la data de renúncia. Igualment, cal notificar-ho per escrit a través del registre general d'entrada de l'IMEB. En el cas d'incompliment de qualsevol de les citades notificacions, l'IMEB pot deixar d'abonar la part de l'assignació econòmica que el beneficiari hagi meritat.

- Assistir a les reunions i entrevistes a les qual sigui convocat des del programa de beques.

- Presentar abans del 4 de setembre el model d'avaluació de les pràctiques acadèmiques externes extracurriculars fetes, document subministrat per l'IMEB.

Article 13. Causes d’anul·lació de la beca

En el cas de comportament incorrecte o falta d'aprofitament d'algun becari, la Comissió pot proposar la no continuïtat de la beca. En tot cas, serà causa d’anul·lació de la beca:

- La comprovació de falta de veracitat o d'alguna altra irregularitat en les dades aportades pel becari en la sol·licitud.

- L'incompliment, per part del becari, d'alguna de les seves obligacions.

- La renúncia del beneficiari.

Article 14. Crèdit pressupostari

L'IMEB aportarà un 50 % de la quantia de la beca atorgada i els costs derivats de l'alta de la Seguretat Social. Per tal d'atendre les obligacions de contingut econòmic derivades de la concessió de les beques objecte d'aquesta convocatòria, hi ha crèdit a bastament en la partida 10 32000 1430000 del pressupost de l'IMEB de l'any 2015. La quantitat màxima de les subvencions convocades és de 27.119,40 €.

 

La Presidenta de l'IMEB

Esperanza Catalá Ribó 

Documents adjunts