Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 4134
Iniciació procediment sancionador per infracció ordenança neteja, r.b.163-2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Intentada sense efecte la notificació per correu certificat amb justificant de recepció, i no havent-se pogut efectuar per ignorar-se el domicili o no haver-se trobat en el mateix a Esperanza Barceló Estelrich, es procedeix, en compliment del que estableix l´article 59.5 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d´anuncis de l´Ajuntament d’Alaró, de la següent:

“Resolució de Batlia núm.163-2015

Vist l’informe de la policia local de 16 de febrer de 2015 (registre d’entrada núm. 760, de 16.02.2015)

En exercici de les atribucions conferides per l’article 21.1, n) de la Llei  7/1985, de 2 d’ abril, reguladora de las bases del règim local,

Resolc:

- Iniciar procediment administratiu sancionador contra Esperanza Barceló Estelrich per una infracció de l’ordenança reguladora de la neteja de les vies públiques, instal.lacions públiques i de la recollida de residus urbans municipals (Boib núm.130 de 28.08.07).

Contingut d’aquest procediment sancionador:

1r. Identificació de la persona presumptament responsable.

Esperanza Barceló Estelrich, dni núm. 43131204 V

2n. Fets que motiven la incoació del procediment.

El dia 16 de febrer de 2015,  a l’Avinguda Constitució, davant el núm. 29, membres de la brigada municipal trobaren fora de l’horari establert  per l’Ajuntament, una bossa amb fems, que contenia fems orgànics, rebuig, paper, vidre, cartró i plàstics i documentació de la presumpta responsable, que consta a l’expedient.

3r. Qualificació provisional del fets, infracció comesa, sanció, i normativa.

La qualificació provisional dels fets, sense perjudici del resultat de la instrucció, constitueix una infracció de l’article 18 en relació a l’art.22 de l’ordenança reguladora de la neteja de les vies públiques, instal.lacions públiques i de la recollida de residus urbans municipals (Boib núm.130 de 28.08.07) i d’acord amb l’article 37  la sanció és d’una multa de 60€.

4t. Circumstàncies modificatives de la responsabilitat.

-

5è. Danys i perjudicis ocasionats.

- (no en consten).

6è. Òrgan resolutori competent, fonament normatiu, reconeixement voluntari de la responsabilitat, amb pagament, i finalització. 

L’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment és la Batlia, (art. 21,1, n de la Llei 7/1985, de 2 d’abril). 

La persona presumptament responsable pot reconèixer voluntariament la seva responsabilitat i efectuar el pagament de les sancions pecuniàries, amb els efectes d’imposició de sanció i finalització del procediment.

7è. Instructor i secretari del procediment.

Instructor: Juan Antonio Lozano León, regidor; secretari: Jaume Nadal Bestard, secretari de l’ajuntament; recusables en els termes prevists en els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

8è. Mesures de caràcter provisional acordades.

- (cap).

9è. Dret a formular al•legacions, audiència, proposició de prova i terminis.

De conformitat amb el que disposa l’art. 8,3 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, reglament del procediment en l’exercici de la potestat sancionadora, la persona interessada podrà formular al•legacions i proposar prova, concretant el mitjans que es vulguin fer servir, dins el termini comú de 15 dies hàbils comptats a partir del dia següent al rebut de la present notificació.

Així mateix, i dins aquest termini, la persona interessada podrà consultar l’expedient administratiu que consta de: denúncies de particular, informes d’agent/s de l’autoritat, i d’aquest acord d’incoació.

Advertència:

Si no s’efectuen al•legacions dins el termini esmentat, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució (art. 8,4 del Decret 14/1994, de 10 de febrer).

Terminis.

L’expedient s’ha de resoldre en el termini màxim d’un any des de la data d´incoació i s’entendrà caducat el procediment, i es procedirà a l’arxiu de les actuacions, una vegada  transcorregut  el venciment del termini en què s’hagué de dictar la resolució.”

Cosa que es fa pública per al seu coneixement i efectes.

Recursos

Contra la present resolució, que es definitiva en via admintrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

a) recurs de reposició potestatiu davant la Batlia en el termini d´un mes comptat a partir del dia següent a la notificació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produïrà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se  el recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de sis mesos, comptats a partir  del dia següent a la desestimació presumpta.

b) directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos.

No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’es el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.”

Cosa que es fa pública per al seu coneixement, compliment  i efectes

 

Alaró, 6 de març de  2015

  

El Secretari,

Jaume Nadal Bestard