Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 4012
Convocatòria de subvencions per a l'organització d'activitats culturals i tradicionals per a les associacions de vesins del municipi de Sant Josep de sa Talaia
Versió PDF
La Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 26 de febrer de 2015, va aprovar les bases que es transcriuen a continuació:
“CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ D’ACTIVITATS CULTURALS I TRADICIONALS PER A LES ASSOCIACIONS DE VESINS DEL MUNICIPI DE SANT JOSEP
La Regidoria de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pretén impulsar les activitats culturals i tradicionals, facilitar el manteniment de les associacions de vesins sense ànim de lucre que les organitzen i facilitar, igualment, als ciutadans la participació en aquestes activitats que tant d’arrelament tenen en la societat eivissenca.
D’altra banda, també es té en compte que l’associacionisme és decisiu per a la defensa i creixement de la societat i la cultura pitiüses, i és necessari considerar l’acció dinamitzadora i la capacitat emprenedora d’aquest tipus d’associacions.
Aquesta convocatòria se cenyeix a les associacions de vesins del municipi de Sant Josep de sa Talaia segons les següents:
BASES
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
1.1. La present convocatòria se sotmet a l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, aprovada definitivament pel Ple de 25 de febrer de 2010, (BOIB núm. 87, de 10-06-2010), així com la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
1.2. Aquestes bases s’exposaran al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i seran publicades al BOIB.
1.3. L’objectiu d’aquesta convocatòria és donar suport, mitjançant una subvenció econòmica, a les associacions de vesins, sense ànim de lucre, del municipi de Sant Josep de sa Talaia per a la realització d’activitats durant l’any 2015.
Aquesta subvenció s’efectua mitjançant el règim de concurrència competitiva.
1.4. Les subvencions podran finançar despeses que es realitzin durant l’exercici del 2015, pels següents conceptes:
- Despeses que es derivin de les activitats pròpies d’una associació de vesins, que no puguin ser subvencionables en la convocatòria de subvencions per a l’organització de festes per a l’any 2015.
En cap cas serà subvencionable el pagament de tributs ni aquelles despeses en adquisició de productes, de la venda dels quals s’hagi tret un rendiment econòmic.
Es consideren despeses subvencionables, als efectes d’aquesta convocatòria, aquelles que responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada, i que es realitzin en el termini establert entre el 16 de desembre de 2014 i el 15 de desembre de 2015.
2. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
La quantia màxima de les subvencions que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 32.000,00 €, amb càrrec a la partida 924 480 27.
3. ENTITATS SOL·LICITANTS
3.1. Podran acollir-se a aquesta convocatòria aquelles ASSOCIACIONS DE VESINS DEL MUNICIPI DE SANT JOSEP DE SA TALAIA inscrites en el Registre Municipal d’Associacions de l’Ajuntament, que tenguin l’àmbit d’actuació al municipi de Sant Josep de sa Talaia i que el seu objecte estigui relacionat amb l’objecte de la convocatòria.
No podran obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions, les associacions que es trobin en qualsevol de les situacions que s’indiquen a l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
4. RÈGIM DE LES AJUDES
4.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva. Només podran obtenir subvenció aquelles entitats que, reunint els requisits exigits, arribin al mínim de punts assenyalats a la base 6.
4.2. Les ajudes no podran ser superiors al 70% de les despeses originades per l’activitat objecte d’aquesta convocatòria. Tot això sense perjudici de les limitacions pressupostàries.
4.3. Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada.
4.4. S’estableix, d’acord amb l’article 59.6 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i de les oficines municipals de Sant Jordi i Cala de Bou i la pàgina web de l’Ajuntament (www.santjosep.org).
4.5.Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i un cop revisades aquestes per la Comissió d’Avaluació, s’exposarà, segons s’estableix a la base 4.4, la llista provisional d’admesos per participar en el procediment així com les sol·licituds que tenguin algun defecte o hagin d’esmenar-se.
Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte, manca alguna documentació o es volen fer al·legacions, la persona interessada disposarà d’un termini de 10 dies naturals, comptats a partir del dia següent de la publicació de la llista provisional, per fer les esmenes que corresponguin. Transcorregut aquest termini sense haver efectuat les esmenes o haver-hi adjuntat la documentació requerida, es considerarà que desisteix de la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la LRJ-PAC.
Un cop passat el termini per a l’esmena de documentació o presentació d’al·legacions i un cop resoltes aquestes, la Comissió d’Avaluació publicarà la llista definitiva d’admesos i exclosos per participar en el procediment.
5. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ
5.1. Les instàncies es dirigiran a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o a les dependències municipals de Cala de Bou i Sant Jordi o en la forma establerta en l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJ-PAC).
5.2. Els sol·licitants de la subvenció hauran d’adjuntar a la sol·licitud la següent documentació (originals o fotocòpies compulsades):
a) Sol·licitud per participar en el procediment de concessió de subvencions (annex I).
b) Document que acrediti que l’associació està donada d’alta al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.
c) Estatuts o reglaments inscrits al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears i adaptats a la Llei.
d) DNI del representant de l’entitat.
e) CIF/NIF de l’entitat.
f) Certificat del secretari de l’associació en el qual consti el nombre total de socis.
g) Memòria descriptiva de la trajectòria de l’associació i de les activitats a realitzar dins l’any 2015, amb pressupost.
h) Declaració del representant legal de l’entitat de no estar inhabilitat per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció, d’estar facultat per actuar en nom de l’entitat i de no concórrer-hi cap de les causes de l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions (annex II).
i) Dades bancàries per a la transferència de l’import de la subvenció, en cas de no haver-ho presentat en altres ocasions (annex III).
j) Declaració de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtinguin en el futur (annex IV).
Nota. A l’efecte d’aquesta convocatòria, i d’acord amb l’art. 35 de la LRJ-PAC, les associacions, que ja presentaren la documentació dels apartats b),c),d),e),i) en altres convocatòries en el cas que aquesta documentació no hagi sofert cap tipus de variació, no serà necessari que l’aportin novament.
Nota. En qualsevol moment posterior a l’atorgament de la subvenció, l’Ajuntament de Sant Josep podrà requerir als seus beneficiaris que acreditin estar al corrent de les seves obligacions tributaries i davant la Seguretat Social. En cas de no poder-ho acreditar, això serà motiu de revocació de la subvenció amb la consegüent obligació del beneficiari de reintegrar-la.
5.3. Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals, comptats des del dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB.
6. CRITERIS DE VALORACIÓ
El barem de criteris per a la valoració de les sol·licituds serà el següent:
a) Per les característiques de l’activitat, fins a un màxim de 300 punts.
Es valorarà el tipus d’activitat, la seua complexitat, el nombre de participants, etc.
- Aspectes educatius i formatius: fins a un màxim de 50 punts.
- Activitats obertes a la integració cultural: fins a un màxim de 50 punts.
- Activitats de recuperació de valors culturals tradicionals: fins a un màxim de 50 punts.
- Activitats amb impacte popular fins a un màxim de 50 punts.
- Activitats de repercussió general per al poble obtingudes a través de la col·laboració amb altres entitats, fins a un màxim de 100 punts.
b) Pel nombre d’activitats i la diversificació d’aquestes dins la programació presentada per a l’any 2014, fins a un màxim de 50 punts. Es valorarà a raó de 10 punts per activitat.
c) Per altres circumstàncies de caràcter tècnic i/o cultural acreditades per les entitats sol·licitants, no incloses als apartats anteriors, que puguin ser considerades motivadament per la comissió avaluadora, fins a un màxim de 100 punts.
d) Pel nombre de socis que s’acreditarà mitjançant certificat expedit pel secretari de l’associació de vesins. Es valorarà a partir de 100 socis, amb un màxim de 50 punts.
Només podran obtenir subvenció aquelles associacions que obtenguin un mínim de cent (100) punts.
La correlació de puntuació obtinguda i despesa subvencionada serà la següent:
Un cop aconseguits els 300 punts, per cada 50 punts addicionals que es vagin acumulant a la puntuació total, s’afegiran 1.000,00 € de subvenció. En cap cas se superarà el 70% de l’import sol·licitat.
En cas que el resultat de la valoració superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
7. COMISSIÓ D’AVALUACIÓ
7.1. La comissió d’avaluació realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds.
Aquesta comissió és l’òrgan col·legiat que elaborarà un informe en què s’avaluarà la documentació aportada, el qual s’elevarà a l’òrgan instructor.
7.2. Estarà formada pels següents membres:
Presidència: la regidora de Cultura o persona en qui delegui.
Vocals:
- el regidor d’Interior o persona en qui delegui.
- un/a tècnic/a de la Regidoria d’Educació i Cultura.
- un/a tècnic d’Administració General o, si no hi és, un/a administratiu/va de l’Ajuntament de Sant Josep.
Secretari/ària: la de la corporació o persona en qui delegui.
7.3. La comissió d’avaluació té atribuïdes les següents funcions:
a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.
b) Analitzar i valorar les sol·licituds d’acord amb el barem establert a la base 6 d’aquesta convocatòria.
c) Requerir als sol·licitants la correcció o millora de les seues sol·licituds.
d) Formular l’informe d’avaluació i elevar-lo a l’òrgan instructor.
e) Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d’aquesta convocatòria.
8. INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ
8.1. L’òrgan instructor del procediment serà la regidora de Participació Ciutadana, que té atribuïdes les funcions establertes en l’article 24 de la Llei general de subvencions.
L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i l’informe de l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional degudament motivada, que haurà de notificar-se als interessats, concedint-los un termini de 10 dies per formular al·legacions.
Examinades les al·legacions que, si és el cas, haguessin presentat els interessats, l’òrgan instructor, amb l’informe previ de la Comissió d’Avaluació, formularà la proposta de resolució definitiva que dirigirà a l’òrgan competent per resoldre, el qual dictarà proposta definitiva amb la relació de sol·licitants, la quantia, l’avaluació realitzada i els criteris que s’han tingut en compte.
La proposta de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari davant l’Administració, mentre no se li hagi notificat la resolució de la concessió.
8.2. L’òrgan competent per resoldre les convocatòries de subvencions és l’alcaldessa de Sant Josep de sa Talaia, sense perjudici que pugui ser assistida per la Junta de Govern Local segons les atribucions que li confereix l’article 23.2.a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l’article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
L’òrgan competent per resoldre, a proposta de l’instructor, resoldrà el procediment de concessió de subvencions segons l’article 89 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, en un termini màxim de tres mesos des de la finalització del termini per a presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria.
La resolució serà pública de conformitat amb el que preveu l’article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
9. PUBLICITAT DELS PROJECTES SUBVENCIONATS
Cada associació beneficiària d’una subvenció reflectirà en les activitats que realitzi la col·laboració de la corporació i s’expressarà que ha estat subvencionada per la Regidoria de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
10. VARIACIÓ DE LES ACTIVITATS SUBVENCIONADES
Les entitats subvencionades queden obligades a comunicar a l’Ajuntament qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada, a fi que es pugui procedir, si es consideren de suficient importància, a modificar tant el contingut i la quantia de l’activitat subvencionada com la forma i els terminis d’execució i justificació de les corresponents despeses.
11. PAGAMENT I JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
11.1. El pagament de la subvenció es farà de forma anticipada en un 50% un cop concedida la subvenció. El 50% restant serà abonat després de la justificació de les quantitats totals concedides, mitjançant la presentació de les factures originals o fotocòpies compulsades, sense el perjudici d’altra documentació complementària que pugui resultar procedent.
El termini màxim de justificació de les actuacions subvencionables no podrà excedir del dia 15 de desembre de 2015.
11.2. Si les despeses efectivament realitzades per l’entitat beneficiària resulten inferiors a la quantitat atorgada es procedirà a reduir proporcionalment la quantia de l’ajuda.
12. RÈGIM DE RECURSOS
Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:
- El recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que dictarà la resolució, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d’aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
- O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l’acord.”
La qual cosa es fa pública perquè tothom en prengui coneixement.
Sant Josep de sa Talaia, 2 de març de 2015
L’alcaldessa
M. Nieves Marí Marí
ANNEX I
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A L’ORGANITZACIÓ D’ACTIVITATS CULTURALS I TRADICIONALS PER A LES ASSOCIACIONS DE VESINS DEL MUNICIPI DE SANT JOSEP PER A L’ANY 2015.
Entitat/associació/ __________________________________ amb NIF/CIF: _______________ representada per: ________________________ càrrec: ___________________ i adreça a efectes de notificacions: _____________________ codi postal: _______ telèfon: ____________________ fax: _______________ correu electrònic__________________________________________________________
EXPÒS:
Que assabentat/da de la convocatòria pública de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per a l’organització d’activitats culturals i tradicionals per a les associacions de vesins del municipi de Sant Josep per a l’any 2015, i atès que l’Associació que represent està inscrita en el Registre Municipal d’Associacions de l’Ajuntament, i comprometent-nos a complir les condicions de l’esmentada subvenció, d’acord amb el que es preveu a les bases,
SOL·LICIT:
Una subvenció econòmica per la quantitat d _______________________ euros
per a les activitats/projectes que es detallen a la memòria adjunta.
Així mateix, adjunt:
( ) CIF/NIF de l’entitat
( ) DNI del representant de l’entitat
( ) Documentació que acrediti que l’associació està donada d’alta al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears
( ) Estatuts o reglaments inscrits al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears i adaptats a la Llei
( ) Certificat del secretari de l’associació en el qual consti el nombre total de socis
( ) Declaració del representant legal de l’entitat de no estar inhabilitat per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció, d’estar facultat per actuar en nom de l’entitat i de no concórrer-hi cap de les causes de l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions
( ) Dades bancàries per a la transferència de l’import de la subvenció (en cas de no haver-ho presentat en altres ocasions)
( ) Declaració de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtinguin en el futur
I perquè així consti, signo la present sol·licitud.
Sant Josep de sa Talaia... d..............de 2015
(signatura)
ANNEX II
DECLARACIÓ DEL REPRESENTANT DE L’ENTITAT SOL·LICITANT PER A LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A L’ORGANITZACIÓ D’ACTIVITATS CULTURALS I TRADICIONALS PER A LES ASSOCIACIONS DE VESINS DEL MUNICIPI DE SANT JOSEP PER A L’ANY 2015.
El/la Sr./a _______________________ amb DNI ____________________
amb el càrrec de ____________________
DECLAR:
Que l’associació que represent no està inhabilitada per contractar amb les administracions públiques ni tampoc per obtenir subvencions.
Que estic autoritzat per realitzar sol·licituds i tramitar subvencions.
Que no hi concorre cap de les causes de l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
I perquè així consti, signo la present declaració.
Sant Josep de sa Talaia d de 2015
(signatura)
ANNEX IV
Declaració de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtinguin en el futur.
Jo.......................................................................................................amb DNI núm.......................................................................en representació de l’entitat............................................................................. amb NIF núm. ......................................................,
DECLAR:
que fins a la data NO he obtingut subvenció d’altra entitat per a la mateixa finalitat i que, en cas de rebre’n alguna en el futur, em compromet a comunicar-ho a aquest Ajuntament.
Sant Josep de sa Talaia, d de 2015
(Segell i signatura)