Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT LLUIS
Núm. 3941
Bases reguladores per a l'atorgament de subvencions per a la rehabilitació de façanes de Sant Lluís
Versió PDF
Es fa públic per a general coneixement que la Junta de Govern Local de dia 27.02.15 va adoptar, entre d’altres, els següents acords:
Primer. Aprovar les bases que regeixen l’atorgament de subvencions per a la rehabilitació de façanes de Sant Lluís.
Segon. Aprovar simultàniament la convocatòria corresponent a l’any 2015, que es regirà per les bases a que s’ha fet referència en el punt anterior.
Tercer. Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: Els ajuts concedits seran atesos amb càrrec a la partida 151.489.00 i amb l’import màxim de 15.000 euros.
Quart. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals comptats des del dia següent al de la publicació de la present convocatòria en el BOIB.
A continuació, es publiquen les esmentades Bases:
BASES REGULADORES PER A L’ATORGAMENT DE SUBVENCIONS PER A LA REHABILITACIÓ DE FAÇANES DE SANT LLUÍS
Primera. Objecte
Aquestes bases tenen per objecte fomentar la rehabilitació de les façanes dels habitatges del centre de Sant Lluís per tal de recuperar, mantenir l’estètica del poble i unificar els criteris d’aparença exterior, subvencionant els propietaris; tot conforme els criteris i procediment que s’indiquen.
En allò que no disposa aquest procediment, s’aplicaran amb caràcter supletori les disposicions legals i reglamentàries vigents que regulen l’activitat de les administracions públiques i, en concret, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.
Segona.- Requisits i condicions dels habitatges
1. Les façanes a subvencionar hauran de complir els següents requisits:
a) Estar situades als carrers detallats a l’Annex 1 de la present convocatòria.
b) Que es tracti d’edificis d’antiguitat superior a 30 anys.
c) Que per a la seva execució no sigui necessària la tramitació d’un projecte tècnic, sinó que les obres entrin en la categoria d’obra sense projecte.
d) Que les obres objecte de la subvenció afectin a tota la façana o façanes de l’immoble que donin a la via pública.
2. Serà condició necessària per a l’obtenció de la subvenció tenir el cablejat ocult o que, en la sol·licitud de millora de la façana hi figurin els treballs d’ocultació del cablejat que romangui a la vista d’acord amb els següents criteris:
- Materials a utilitzar: prefabricats de formigó o de pedra natural.
- Preferiblement blanc.
- Que s’integri a l’enfront i l’entorn.
3. En la sol·licitud de llicència de les obres objecte d’aquesta subvenció s’hauran de complir, si s’escau, els paràmetres urbanístics generals i les mesures estètiques i compositives establertes a la Normativa Municipal.
Tercera. Beneficiaris
1. Podran sol·licitar les subvencions les persones físiques o jurídiques que reuneixin els següents requisits:
a) Ser propietàries dels edificis que compleixin els requisits prevists a la clàusula segona.
b) Estar al corrent en el compliment de les seves obligacions fiscals.
c) No trobar-se sotmesos en cap de les causes de prohibició establertes a l’Ordenança General de Subvencions de l’Ajuntament de Sant Lluís.
Quarta.- Pressupost
L’assignació pressupostària puja a la quantitat de quinze mil euros (15.000,00€) que es tramitarà contra el crèdit disponible a l’aplicació pressupostària 151.489.00.
Cinquena.- Límit de la subvenció
Els ajuts a atorgar seran com a màxim del 50% del pressupost d’execució material de les obres amb un màxim de 1.000€ per habitatge. A l’import a abonar en concepte d’ICIO es practicaran les bonificacions previstes a l’Ordenança Fiscal reguladora d’aquest Impost. La quantitat que no resulti bonificada de l’ICIO més l’import de la taxa per llicència d’obres es sumaran a la quantitat de l’ajut obtingut sempre tenint en compte el màxim subvencionable.
Sisena.- Compatibilitat de la subvenció
La subvenció municipal serà compatible amb altres que pugui rebre el beneficiari per la mateixa finalitat, i el seu import no podrà ser, en cap cas, d’una quantia que aïllada o conjuntament amb subvencions o ajuts d’altres administracions o entitats públiques o privades, superi el 50% del pressupost d’actuació.
Setena.- Termini, lloc de presentació de sol·licituds i documentació a presentar
1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals, comptats a partir del dia següent al de la publicació de la present convocatòria en el BOIB.
2. Les sol·licituds podran presentar-se en qualsevol dels següents registres:
a) Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC) de l’Ajuntament de Sant Lluís.
b) Per qualsevol dels mitjans regulats a l’article 38.4 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.
3. La sol·licitud haurà d’ajustar-se al model normalitzat que figura a l’Annex II i s’haurà d’acompanyar de la següent documentació:
a) Descripció i dades de les obres a realitzar:
b) Fotocòpia del NIF o del DNI del sol·licitant i el seu representant.
c) Fotografia de la façana.
d) Pressupost de les obres a realitzar, redactat i signat pel contractista.
e) Imprès de dades bancàries conformat per l’entitat bancària.
f) Declaració responsable del sol·licitant (d’acord amb l’annex 2) em la que es faci constar:
4. La persona sol·licitant podrà acollir-se a allò establert al paràgraf F) de l’article 35 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en relació a la no presentació de documents que ja obrin en poder de l’Ajuntament, sempre que es faci constar la data, l’òrgan o dependència en que foren presentats o emesos, sense que, en cap cas, hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment.
5. En els supòsits d’impossibilitat material d’obtenir el document per part de l’Ajuntament, i amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució, podrà requerir-se a l’entitat perquè el presenti o, en el seu defecte, acrediti per altres mitjans els requisits a que es refereix el document.
6. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts a la convocatòria, es requerirà a la persona perquè l’esmeni en el termini màxim i improrrogable de deu dies, indicant-li que, si no ho fes, es considerarà la sol·licitud com a desistida, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos a l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
L’Ajuntament podrà exigir qualsevol document administratiu que considerés convenient en relació amb les sol·licituds presentades.
Vuitena. Criteris objectius de valoració de les sol·licituds
1.- En la valoració de la sol·licitud de subvenció presentada i en la determinació de la quantia de l’ajut es tindran en compte els següents aspectes dels edificis i de les obres a realitzar, als que s’assignarà la puntuació que correspongui segons els criteris que s’indiquen, fins a un total de 100 punts:
1.Per tenir l’edifici un ús predominantment residencial: 5 punts
2.Per estar la façana o l’edifici inclosos en el catàleg de Patrimoni Històric Municipal: 15 punts
3.Per tenir l’edifici façana al c/ Sant Lluís: 15 punts
4. Per obres d’ocultació de cablejat de la façana: 25 punts
5.Per obres de conservació, reparació i consolidació d’elements de la façana (cornises, voladissos, motllures, revestiments...) : fins a 10 punts
6. Per obres de reparació i restauració de la fusteria de façana existent: 7 punts.
7. Per substitució de la fusteria de façana existent: 3 punts
8. Per pintar la façana: 10 punts
9. Per intervenció en canals i recollida de pluvials a la façana: 10 punts
2. Una volta valorades totes les propostes, s’elaborarà una llista de les sol·licituds presentades, ordenades segons la puntuació obtinguda, de major a menor, indicant el pressupost a subvencionar.
3. El repartiment de la quantitat prevista per a subvencions en el pressupost de l’any 2015 entre les sol·licituds presentades es farà començant per la proposta que hagi obtingut una major puntuació, en sentit descendent en la llista elaborada fins les de menor puntuació, fins esgotar el pressupost previst.
4. En cas d’igual puntuació i esgotat el pressupost disponible per atendre-les totes, es tindrà en compte l’ordre de presentació de les sol·licituds en el Registre d’Entrada d’aquest Ajuntament.
5. Els romanents resultants derivats de possibles renúncies de la subvenció s’aplicaran a les sol·licituds no incloses en la llista definitiva de beneficiaris d’acord amb la puntuació obtinguda i, en els casos d’igualtat de puntuació, tenint en compte l’ordre de presentació de les mateixes al Registre d’Entrada de l’Ajuntament.
6. Els romanents resultants com a conseqüència de que, una volta realitzat el repartiment entre les sol·licituds presentades, resultés un import total subvencionat inferior als 15.000,00 euros es repartirà equitativament entre tots els beneficiaris que no hagin assolit el màxim de la subvenció possible, és a dir, 1.000,00 euros.
7. Si un mateix sol·licitant presenta més d’una sol·licitud, referida a immobles diferents, a la convocatòria de subvencions, haurà d’assenyalar l’ordre de prioritat d’aquestes. En aquest cas, l’Ajuntament inicialment només tindrà en compte la primera de les sol·licituds. Si la disponibilitat pressupostària de l’aplicació corresponent ho permetés, s’atendrien per ordre les segones i següents sol·licituds.
Novena.- Instrucció, termini de resolució i notificació
1.Com a òrgan instructor dels expedients, es nomena al titular de la Regidoria d’Urbanisme
2.Una volta finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, s’emetrà informe sobre la valoració i la idoneïtat de les peticions i el compliment dels requisits exigits.
3. L’òrgan col·legiat encarregat de la valoració de les sol·licituds presentades, que es denominarà Comissió Tècnica de Valoració, estarà format pels membres següents:
a) Arquitecte Municipal
b) Arquitecte Tècnic Municipal
c) El Regidor d’Urbanisme
d) Un auxiliar administratiu, que exercirà les funcions de secretari.
La Comissió Tècnica de Valoració podrà sol·licitar l’assessorament tècnic, econòmic i jurídic que estimi adient.
4. L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’informe de l’òrgan col·legiat, formularà la proposta motivada que elevarà a la Junta de Govern.
5. L’òrgan competent per a la concessió de les subvencions és la Junta de Govern Local.
6. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà d’un mes. El termini es computarà a partir de la publicació de la convocatòria al BOIB.
7.La resolució de la concessió posa fi a la via administrativa i serà notificada a les persones sol·licitants de conformitat a allò prescrit als articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. La resolució comportarà el compromís de realització de la despesa corresponent.
8. Transcorregut el termini sense que hagi recaigut resolució expressa, la persona interessada podrà entendre desestimada la seva sol·licitud.
9. La resolució de concessió serà publicada en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i per publicació del seu extracte en la pàgina web municipal.
Desena. Termini d’execució de les obres, justificació i pagament de la subvenció
1. L’atorgament de la subvenció no eximeix del tràmit de sol·licitud de llicència d’obres.
2. Les obres objecte de la subvenció s’hauran d’executar en un termini de 3 mesos a comptar des de la data de notificació de la concessió. No obstant, prèvia resolució motivada, l’òrgan competent podrà autoritzar una ampliació del termini per un període màxim equivalent a la meitat del termini inicial.
3. Finalitzades les obres, el beneficiari vindrà obligat a justificar les despeses produïdes per la totalitat de les obres objecte de la subvenció. La justificació de l’execució de les obres es presentarà segons el model que figura en l’Annex III d’aquesta convocatòria, acompanyada de les factures, els justificants de pagament de les mateixes i restants documents de valor probatori equivalent, amb validesa en el tràfic jurídic o amb eficàcia administrativa, que permetin acreditar el compliment de l’objectiu de la subvenció.
4. L’Ajuntament de Sant Lluís podrà sol·licitar els justificant de les despeses que estimi oportuns i que permetin l’adequada aplicació de la subvenció.
5. El termini de justificació de la subvenció concedida i, per tant, de la presentació de la documentació justificativa serà d’un mes, comptat a partir de la finalització de les obres subvencionades.
6.Es procedirà el pagament de la subvenció una volta comprovada la justificació de les obres i despeses realitzades i prèvia presentació de la següent documentació:
- Foto de la façana reformada.
- Certificació acreditativa d’estar al corrent de pagament dels tributs municipals i la no existència de deutes en concepte de multes, sancions o altres càrregues municipals. En cas d’existència de deutes, l’Ajuntament podrà procedir d’ofici a saldar prèviament els deutes pendents de cobrament amb les persones beneficiàries de la subvenció, mitjançant compensació de les esmentades subvencions, o de part d’aquestes, amb les quantitats que es deuen.
- Certificació acreditativa de trobar-se al corrent de pagament de les obligacions tributàries.
En cap cas es realitzaran bestretes i/o pagaments a compta de la subvenció autoritzada.
Onzena.- Obligacions dels beneficiaris
Seran obligacions dels beneficiaris:
a) Acceptar la concessió de la subvenció en un termini màxim de 10 dies comptats des de la data de la notificació de la concessió segons el model de l’Annex IV.
b) Executar les obres objecte de la subvenció.
c) Justificar el compliment dels requisits i condicions que determinin la concessió de la subvenció.
d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació a efectuar per l’Ajuntament, així com qualsevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents, aportant quanta informació els sigui requerida en l’exercici de les actuacions anteriors que no obri en els arxius municipals.
e) Comunicar l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades. Aquesta comunicació haurà d’efectuar-se tan prest com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l’aplicació donada als fons rebuts.
f) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant que puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
g) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en aquesta convocatòria, així com els demés contemplats en la normativa reguladora de subvencions.
Dotzena. Reintegrament de les subvencions
Les subvencions de caràcter públic no poden suposar, en cap cas, lucre; per això, l’obtenció concurrent d’altres subvencions per a realitzar les mateixes obres de rehabilitació de façana podrà determinar el reintegrament del seu import.
Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per la concessió de la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions, persones o ens públics o privats, no notificades amb anterioritat, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
La resolució del reintegrament de la subvenció serà adoptada per l’Ajuntament, prèvia instrucció d’expedient conformement a la legislació general aplicable.
Les quanties a reintegrar tindran la consideració d’ingressos de dret públic; serà d’aplicació per al seu cobrament allò disposat a la normativa vigent en matèria de recaptació.
Tretzena. Règim de recursos
Contra la present convocatòria, les bases i les resolucions administratives que s’adoptin en execució de les mateixes, podran interposar-se els següents recursos:
a) Recurs de reposició, davant el mateix òrgan municipal autor de l’acte administratiu, en el termini d’un mes, a partir del dia següent al de la notificació o, en el seu cas, de la publicació de l’acte que es recorri.
b) Recurs contenciós – administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós – Administratiu de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, a partir del dia següent al de la notificació o, en el seu cas, al de la publicació de l’acte que es recorri.
Sant Lluís, 4 de març de 2015
El Batle de l’Ajuntament de Sant Lluís
Cristóbal Coll Alcina