Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 3799
Resolució del director general d’Educació i Cultura per la qual es modifica el punt 4 de l’annex 2 de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 3 de juliol de 2014 per la qual es convoca, per al curs 2014-2015, el procés d’adjudicació de destinacions provisionals per als funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari, per als funcionaris docents en pràctiques i per als aspirants a funcionaris interins docents a centres públics d’ensenyament no universitari
Versió PDF
Resolució del director general d’Educació i Cultura per la qual es modifica el punt 4 de l’annex 2 de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 3 de juliol de 2014 per la qual es convoca, per al curs 2014-2015, el procés d’adjudicació de destinacions provisionals per als funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari, per als funcionaris docents en pràctiques i per als aspirants a funcionaris interins docents a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears, i s’aproven les instruccions que l’han de regir
L’annex 2 de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 3 de juliol de 2014 regula les instruccions del procés d’adjudicació de substitucions. El punt 4 d’aquest annex estableix el procediment d’oferiment i d’adjudicació de les places. Es tracta d’un procediment àgil en el qual l’Administració crida telefònicament a l’aspirant, segons l’ordre d’aquest en la borsa d’aspirants a interins docents, i li ofereix les places disponibles a les quals pot optar per fer una substitució.
D’altra banda, l’annex 1 d’aquesta mateixa Resolució regula les instruccions del procés d’adjudicació de destinacions provisionals i preveu la tramitació i la presentació telemàtica de les sol·licituds, així com l’adjudicació automàtica de les places.
La Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, estableix el règim jurídic de l’ús dels mitjans electrònics en l’àmbit de les administracions públiques, amb la finalitat de simplificar els procediments administratius i proporcionar oportunitats de participació i més transparència, amb les garanties legals degudes.
Per fer extensiu aquest procediment al procés d’adjudicació de substitucions, és necessari modificar el punt 4 de l’annex 2 de la Resolució esmentada, amb la finalitat que l’oferta i l’adjudicació de les substitucions es faci mitjançant un procediment telemàtic.
La Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 15 de desembre de 2014 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en el director general d’Educació i Cultura (BOIB núm. 174, de 20 de desembre) delega en el director general d’Educació i Cultura la competència administrativa en la convocatòria i la resolució dels procediments ordinaris de provisió de llocs de feina, establir-ne les bases i nomenar els membres dels òrgans de valoració.
Per tot això, i d’acord amb les atribucions que tenc conferides, dict la següent
Resolució
Primer
Modificar les instruccions del procés d’adjudicacions de substitucions previstes al punt 4 de l’annex 2 de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 3 de juliol de 2014 per la qual es convoca, per al curs 2014-2015, el procés d’adjudicació de destinacions provisionals per als funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari, per als funcionaris docents en pràctiques i per als aspirants a funcionaris interins docents a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 91, de 5 de juliol).
Segon
Determinar que la modificació és en els termes establerts en l’annex d’aquesta Resolució.
Tercer
Publicar aquesta Resolució i el seu annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Quart
Determinar que aquesta Resolució desplegui els seus efectes a partir del mateix dia en què es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el director general d’Educació i Cultura en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de
26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 4 de març de 2015
El director general d’Educació i Cultura
Antoni Vera Alemany
ANNEX
Modificació del punt 4 de l’annex 2 de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 3 de juliol de 2014.
El punt 4 esmentat passa a tenir la redacció següent:
4. Procediment d’adjudicació de places
S’estableix un doble procediment d’adjudicació de places:
1. Procediment ordinari d’adjudicació de places.
2. Procediment extraordinari d’adjudicació de places.
4.1. Procediment ordinari
4.1.1. El procediment ordinari d’adjudicació de substitucions i vacants sobrevingudes ha de fer setmanalment de forma telemàtica i l’adjudicació de les places és automàtica.
4.1.2. Setmanalment, abans de les 15.00 hores del divendres, s’ha de fer pública la relació de places disponibles, per cossos i especialitats, així com les seves característiques, la causa que origina la necessitat d’ocupació i la data d’incorporació.
4.1.3. Els aspirants disponibles poden participar-hi voluntàriament i sol·licitar tantes places com vulguin. No estan obligats a seleccionar totes les places corresponents a les opcions elegides en la sol·licitud per formar part de la borsa d’interins, però no poden seleccionar places corresponents a opcions no elegides.
4.1.4. La no participació en aquest procediment ordinari no implica en cap cas el decaïment o l’exclusió de les llistes.
4.1.5. Els interins de pacte desplaçats durant el curs no han de participar en el procediment ordinari.
4.1.6. Les persones que participin en aquest procediment han d’emplenar la sol·licitud segons les instruccions de l’assistent de tramitació que es troba a la
pàgina web de la Direcció General d’Educació i Cultura (http://dgpdocen.caib.es).
4.1.7. La sol·licitud de places s’ha de fer setmanalment, des del divendres a les 15.00 hores fins al dilluns a les 12.00 hores. En cas de coincidència dels dies en què s’ha de desenvolupar aquest procediment amb jornades festives en l’àmbit general de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Direcció General d’Educació i Cultura ha d’informar prèviament dels canvis en el calendari d’adjudicacions a la seva pàgina web.
4.1.8. Per a l’adjudicació automàtica s’ha de seguir l’ordre següent:
1r. Places del cos de mestres
2n. Places del cos de professors d’ensenyament secundari
3r. Places del cos de professors tècnics de formació professional
4t. Places del cos de professors d’escoles oficials d’idiomes, cos de professors de música i arts escèniques, cos de professors d’arts plàstiques i disseny i cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny.
4.1.9. Les places s’han d’adjudicar d’acord amb el lloc que ocupen els participants a les borses i segons l’ordre de les seves peticions. L’adjudicació de les places s’ha de fer pública cada dilluns a la pàgina web de la Direcció General d’Educació i Cultura (http://dgpdocen.caib.es).
4.1.10. El fet de participar en aquest procediment suposa que l’aspirant es compromet a acceptar la vacant o la substitució que se li adjudiqui, d’acord amb les opcions seleccionades en la sol·licitud per participar en la convocatòria per formar part de la borsa d’aspirants a funcionaris interins docents. També suposa l’obligació de prendre possessió de la plaça que se li adjudiqui en la data prevista.
4.2. Procediment extraordinari d’adjudicació de places
4.2.1. S’ha d’aplicar aquest procediment quan quedin places sense cobrir en el procediment ordinari, o en el casos en què es justifiqui una necessitat urgent de cobrir una plaça per evitar un perjudici greu en la prestació dels serveis educatius essencials, o en el supòsit que la persona a la qual s’ha adjudicat la plaça en el procediment ordinari opti per la reserva de plaça. També s’ha d’aplicar en el supòsit que un interí de pacte sigui desplaçat durant el curs.
4.2.2. En el procediment extraordinari, la Direcció General d’Educació i Cultura ha d’oferir aquestes places als aspirants disponibles d’acord amb les opcions per les quals figura admès a la borsa o borses creades mitjançant la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 15 de maig de 2014 (BOIB núm. 68, de 17 de maig), incloses les opcions de places a mitja jornada i de places itinerants i/o places de dificultat especial si l’aspirant les va seleccionar.
4.2.3. Els serveis d’Educació Primària i d’Educació Secundària han de telefonar als aspirants, al número indicat a efectes de comunicacions i notificacions en la seva sol·licitud per formar part de la borsa d’aspirants a funcionaris interins
docents, per oferir-los les places disponibles a les quals poden optar d’acord amb les especialitats o funcions, illes i opcions elegides.
4.2.4. Una vegada s’ha telefonat a l’aspirant, es poden donar les situacions següents:
a. En el cas que l’aspirant accepti la plaça oferta, aquesta se li adjudicarà.
b. En el cas que no es pugui localitzar l’aspirant telefònicament, se li han d’oferir les places a través d’un missatge de correu electrònic enviat a l’adreça que l’aspirant hagi indicat en la seva sol·licitud a efectes de comunicacions i notificacions. En el termini improrrogable d’un dia hàbil o en el segon dia hàbil des de l’enviament d’aquest missatge, si la telefonada o l’avís es fa en divendres, l’aspirant ha de contactar amb els serveis de Primària o de Secundària, segons correspongui, per acceptar una de les places oferides, o per comunicar que no les accepta o, si escau, per renunciar-hi justificadament. L’aspirant ha de comunicar la seva resposta al servei corresponent per telèfon, a través d’un missatge de correu electrònic o per qualsevol dels mitjans prevists en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Si l’aspirant no comunica la seva resposta dins aquest termini, s’entén que renuncia injustificadament a la plaça oferida, i serà objecte de decaïment excepte si acredita, dins el termini establert i en la forma escaient, que es troba en un dels supòsits de renúncia justificada.
c. En el cas que l’aspirant no accepti la plaça oferida sense motiu justificat serà objecte de decaïment.
d. El funcionari encarregat de la comunicació telefònica o de l’avís ha d’estendre una diligència de qualsevol d’aquests fets, la qual s’ha d’incorporar a l’expedient.
4.2.5. El resultat de les adjudicacions extraordinàries s’ha publicarà cada divendres a la pàgina web de la Direcció General d’Educació i Cultura (http://dgpdocen.caib.es).