Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 3258
Delegacions dels tinents de batlessa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment d’allò que disposen els articles 44.2 i 46.1 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, a continuació es fan públiques les resolucions que ha dictat la Sra. Batlessa relatives a la nova estructura administrativa municipal així com a les delegacions i revocacions acordades.

Alcúdia, 4 de març de 2015

La Batlessa Accidental
Laura Serra Martín

 

“DECRET DE BATLIA__núm. 1576_de 17 de novembre de 2014

Per decret d’aquesta Batlia, nº 1.015, de 14 de juny 2011, es varen organitzar els serveis administratius d’aquest Ajuntament.

Per decret d’aquesta Batlia, nº 1056, de 22 d’agost de 2012, es va revocar la delegació d’atribucions corresponent a la responsabilitat de la direcció de la secció de patrimoni conferida a la Tercera Tinent de Batlessa, Sra. Angela Amer Mir.

Per decret d’aquesta Batlia, nº 1057, de 22 d’agost de 2012, es va revocar la delegació d’atribucions corresponent a la responsabilitat de la direcció de la secció d’obres pròpies conferida al Quart Tinent de Batlessa, Sr. Martí Ferrer Totxo.

Atès que el regidor Sr. Juan Luis González Gomila ha deixat d’exercir el seu càrrec amb dedicació exclusiva, per decret d’aquesta batlia nº 1.575, de 14 de novembre de 2014, s’ha resolt nomenar Primera Tinent de Batlessa la regidora Sra. Laura Serra Martín.

Atesa l’oportunitat i convinença d’adaptar l’organització dels serveis a aquests canvis, i fent ús les atribucions que em confereix l’article 21.1.a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de bases de règim local, i també l’article 41.2 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals,

RESOLC

PRIMER.- Modificar l’estructura administrativa municipal determinada per decret d’aquesta batlia nº 1015, de 14 de juny de 2011, en el sentit que, a partir de l’entrada en vigor d’aquesta resolució, els serveis administratius de l’Ajuntament d’Alcúdia, sota la direcció de la batlessa, s’estructuraran en les àrees de gestió següents:

1. Àrea de Batlia.

2. Àrea d’Hisenda, Medi Ambient, Serveis Generals i Manteniment, Participació Ciutadana i Joventut.

3. Àrea de Benestar Social, Sanitat, Normalització Lingüística, Comerç, Fires i Mercats.

4. Àrea de Turisme, Personal,  Esports i Contractació.

5. Àrea d’Educació, Cultura i Festes.

6. Àrea d’Urbanisme.

La titularitat de les àrees abans descrites correspon a la batlessa i als tinents de batlessa que exerceixin les competències que se’ls atribueixin o hagin atribuït mitjançant l’oportú Decret de Batlia de delegació genèrica.

Així mateix, podran ser objecte de delegacions específiques en els regidors que no formin part de la Junta de Govern Local l’atribució de la responsabilitat en la direcció i gestió dels serveis que es determinin o hagin determinat mitjançant l’oportú Decret de Batlia de delegació especial.

2. ATRIBUCIONS I RÈGIM D’ADSCRIPCIÓ DE DEPARTAMENTS, ORGANISMES AUTÒNOMS, EMPRESES, FUNDACIONS I CONSORCIS.

1. Àrea de Batlia

1.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea de Batlia són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Policia Local, Seguretat Ciutadana i Protecció Civil.

- Obres pròpies: obres i projectes municipals; control i seguiment de qualsevol obra municipal; cicle integral de l’aigua: abastament, clavegueram i depuració.

- Patrimoni: nomenclatura de carrers; toponímia; protecció i promoció del patrimoni artístic; protecció, promoció i divulgació del patrimoni històric; conservació de monuments artístics; edificis catalogats; centre històric; museus i arxius

- Mobilitat.

- Celebració de matrimonis civils i d’actes declaratius de situacions de parelles de fet.

- Comunicació i protocol.

- Secretaria general.

- Responsabilitat Patrimonial.

- Resta d’atribucions no conferides a altres àrees de gestió municipal.

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

1.2  Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

- Departaments de Batlia, Secretaria i Assessoria jurídica.

- Consorci Pla Mirall – d’Alcúdia.

- Consorci de la Ciutat Romana de Pol·lèntia.

Tot i l’adscripció directa dels departaments de Secretaria i Assessoria Jurídica a l’Àrea de Batlia, les funcions dels esmentats departaments s’estenen també a tota la resta d’àrees de gestió municipal, amb inclusió explícita dels organismes autònoms locals, empreses municipals i consorcis en la gestió dels quals hi participi l’Ajuntament d’Alcúdia, atesa la naturalesa transversal de les funcions que duen a terme ambdós departaments municipals.

Sense perjudici del règim d’adscripció descrit, correspon a l’Àrea de Batlia la coordinació de les diferents àrees de govern municipal.

2. Àrea d’Hisenda; Medi Ambient; Serveis Generals i Manteniment; Participació Ciutadana i Joventut.

2.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea d’Hisenda, Medi Ambient, Serveis Generals i Manteniment, Participació Ciutadana i Joventut són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

2.1.1 Secció d’Hisenda:

-  Planificació econòmica.

- Pla d’inversions.

- Estudis econòmics.

- Intervenció i dipositaria.

- Rendes, exaccions i inspeccions tributàries.

- Cadastre.

- Recaptació.

- Despeses i deute públic.

- Drets i Patrimoni municipal.

- Adquisicions i alienacions patrimonials.

- Permutes.

- Concessions administratives.

- Sancions i multes.

- Censos, estadística i informàtica.

2.1.2 Secció de Medi Ambient:

- Monts públics.

- Espais naturals.

- Seguiment Pla ecoturístic.

- Seguiment Agenda Local 21.

- Gestió de residus.

2.1.3 Secció de Serveis Generals i Manteniment:

- Brigada municipal.

- Manteniment d’edificis municipals.

- Conservació de carrers, places, camins jardins i zones verdes.

- Serveis públics generals.

- Servei de salvament i socorrisme a les platges.

2.1.4 Secció de Participació Ciutadana i Joventut:

- Oficina d’Atenció al Ciutadà.

- Desenvolupament local.

- Gestió del Centre Universitari d’Alcúdia  “Ca’n Joanet”.

- Joventut.

- Promoció d’associacionisme.

- Relacions ciutadanes.

- Defensor del ciutadà.

- Beques.

- Campament i alberg juvenil  de la Victòria i altres instal·lacions similars .

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

2.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

- Departaments d’Intervenció, Tresoreria, Rendes i Exaccions, Estadística, Informàtica, Medi Ambient i Obres Pròpies.

- Empresa Municipal de Serveis d’Alcúdia, SA.

Tot i l’adscripció directa dels departaments d’Intervenció, Tresoreria i Informàtica a l’àrea d’Hisenda, Medi Ambient, Serveis Generals i Manteniment, les funcions dels esmentats departaments s’estenen també a tota la resta d’àrees de gestió municipal, amb inclusió explícita dels organismes autònoms locals, empreses municipals i consorcis en la gestió dels quals hi participi l’Ajuntament d’Alcúdia, atesa la naturalesa transversal de les funcions que duen a terme aquests departaments municipals.

3. Àrea de Benestar Social, Sanitat, Normalització Lingüística, Comerç, Fires i Mercats

3.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea de Benestar Social, Sanitat, Normalització Lingüística, Comerç, Fires i Mercats són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

3.1.1 Secció de Benestar Social:

- Beneficiència

- Tercera d’Edat

- Protecció de menors

- Atenció social

- Ajuda domiciliària

- Servei d’ajuda a la gent gran

- Subvencions a entitats socials de caire benèfic

- Dona

3.1.2 Secció de Sanitat:

- Sanitat i salubritat pública

- Inspeccions sanitàries

- Cementiri

- Centre de Salut

- Junta local de Sanitat

- Residència geriàtrica

- Centre de dia

3.1.3 Secció de Normalització Lingüística:

- Promoció de la llengua

3.1.4 Secció de Comerç, Fires i Mercats:

- Promoció i dinamització del comerç

- Relacions amb associacions de comerciants

- Mercats i fires

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

3.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

- Departaments de Benestar Social, Sanitat, Normalització Lingüística, Comerç, Fires i Mercats.

Tot i l’adscripció directa del departament de Normalització Lingüística a l’àrea de Benestar Social, Sanitat, Normalització Lingüística, Comerç, Fires i Mercats, les funcions de l’esmentat departament s’estén també a tota la resta d’àrees de gestió municipal, amb inclusió explícita dels organismes autònoms locals, empreses municipals i consorcis en la gestió dels quals hi participi l’Ajuntament d’Alcúdia, atesa la naturalesa transversal de les funcions que du a terme aquest departament municipal.

4. Àrea de Turisme, Personal, Esports i Contractació

4.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea de Turisme, Personal, Esports i Contractació són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

4.1.1 Secció de Turisme:

- Promoció turística

- Coordinació de sectors turístics

- Oficines d’informació

- Relacions públiques i comunicació

- Relacions amb estaments i organismes turístics

- Activitats turísticoesportives

- Estació Nàutica

4.1.2 Secció de Personal:

- Oferta d’ocupació i procediments selectius

- Plantilles de personal i sistemes retributius

- Organització i situacions administratives del personal

- Conveni laboral i pactes de condicions de funcionaris

- Catàlegs i relació de llocs de feina

- Promoció i formació ocupacional

4.1.3 Secció d’Esports:

- Patronat municipal d’esports

- Instal·lacions esportives

- Esport base

- Promoció d’activitats esportives

- Gestió de serveis esportius

4.1.3 Secció de Contractació:

- Tramitació d’expedients de contractació

- Preparació i assistència a Meses de Contractació

- Seguiment de l’execució dels expedients de contractació

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

4.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

- Departaments de Turisme, Personal, Esports i Contractació.

- Patronat Municipal d’Esports d’Alcúdia

- Consorci de Promoció Exterior d’Alcúdia

Tot i l’adscripció directa dels departaments de Personal i Contractació a l’àrea de Turisme, Personal, Esports i Contractació, les funcions dels esmentats departaments s’estenen també a tota la resta d’àrees de gestió municipal, amb inclusió explícita dels organismes autònoms locals, empreses municipals i consorcis en la gestió dels quals hi participi l’Ajuntament d’Alcúdia, atesa la naturalesa transversal de les funcions que duen a terme aquests departaments municipals.

5. Àrea d’Educació, Cultura i Festes.

5.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea d’Educació, Cultura i Festes són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

5.1.1 Secció d’Educació:

- Educació en general

- Escoletes de 0 a 3 anys

- Promoció de l’ensenyament

- Centre d’adults

- Relacions amb estudiants i APIMA’s

- Manteniment i neteja de centres escolars

- Transport escolar

- Consell Municipal Escolar

5.1.2 Secció de Cultura

- Programes culturals

- Patronats culturals

- Fundacions i organismes culturals

- Biblioteques i instal·lacions culturals en general

- Auditori municipal

- Honors i distincions

5.1.3 Secció de Festes

- Organització de festes populars

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

5.2 Departaments, organismes autònoms, empreses, fundacions i consorcis adscrits.

- Departaments d’Educació, Cultura i Normalització Lingüística.

- Organisme Autònom Local “Alcúdia Ràdio”.

- Fundació de l’Escola Municipal de Música d’Alcúdia

- Fundació Biblioteca d’Alcúdia “Ca’n Torró”

- Fundació Mateu Torrens Salort

6. Àrea d’Urbanisme.

6.1 Atribucions:

Les atribucions de l’Àrea d’Urbanisme són, genèricament, les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Cartografia

- Planificació urbanística

- NNSS

- Plans Parcials

- Plans Especials

- Convenis urbanístics

- Pla estratègic

- Llicències d’obra

- Disciplina urbanística

- Llicències i control d’activitats

- Llicències de parcel·lació

- Disciplina urbanística

- Catàlegs

La relació de competències específiques abans assenyalada podrà ser ampliada i completada mitjançant l’oportú Decret de Batlia de desenvolupament, que també podrà detallar el contingut i la forma de l’exercici d’aquestes atribucions.

6.2 Departaments, organismes autònoms, empreses i consorcis adscrits.

- Departaments d’Activitats, Obres, Planificació urbanística, Disciplina Urbanística i Cartografia.

- Empresa Municipal de Serveis d’Alcúdia, SA.

Disposició Addicional Primera

Els decrets de delegació corresponents estableixen les competències generals que han de desenvolupar els titulars responsables de les àrees i serveis delegats en l’exercici de les atribucions que tenen conferides.

Els decrets de delegació anteriors al present romandran vigents en tot allò que no entri en contradicció amb aquest i amb els que el complementin.

Disposició Addicional Segona

Amb caràcter general els departaments adscrits a les àrees que composen l’estructura administrativa de l’Ajuntament d’Alcúdia desenvoluparan la seva activitat sota el principi de cooperació interdepartamental amb l’objectiu de procurar l’eficiència dels serveis municipals que correspon prestar dintre l’estructura organitzativa general de la corporació i dels seus organismes dependents.

Entrada en vigor

El present decret entrarà en vigor el dia 17 de novembre de 2014, sense perjudici de la seva preceptiva publicació en el BOIB conformement amb el disposat a l’article 44.2 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.”

 

DECRET DE BATLIA_núm. 1577_de 17 de novembre de 2014

Aquesta Batlia té atribuïda per llei la facultat de delegar determinades atribucions, d'acord amb el que disposa l'article 21.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local (LRBRL).

Raons d'oportunitat i conveniència en comptes d'una agilització i millora del servei, aconsella delegar les atribucions d'àrea que tot seguit es diran, en el marc establert en el Decret de Batlia nº 1.576, de 14 de novembre de 2014, d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament d’Alcúdia

D’acord amb els articles 21.3 de la LRBRL i 43, 44 ,120 i 121 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals (ROFJEL),

RESOLC

PRIMER.- Delegar en la Primera Tinent de Batlessa, Sra. Laura Serra Martín, l'exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de la direcció de l’àrea  següent:

- HISENDA; MEDI AMBIENT; SERVEIS GENERALS I MANTENIMENT; PARTICIPACIÓ CIUTADANA I JOVENTUT

SEGON.- Les facultats delegades comprenen l’exercici de les competències atribuïdes genèricament a l’esmentada àrea, relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis.

A més d’aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l’exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

Secció d’Hisenda:

-  Planificació econòmica

- Pla d’inversions

- Estudis econòmics

- Intervenció i dipositaria

- Rendes, exaccions i inspeccions tributàries

- Cadastre

- Recaptació

- Despeses i deute públic

- Drets i Patrimoni municipal

- Adquisicions i alienacions patrimonials

- Permutes

- Concessions administratives

- Sancions i multes

- Censos, estadística i informàtica

2.1.2 Secció de Medi Ambient:

- Monts públics.

- Espais naturals.

- Seguiment Pla ecoturístic.

- Seguiment Agenda Local 21.

- Gestió de residus.

2.1.3 Secció de Serveis Generals i Manteniment:

- Brigada municipal.

- Manteniment d’edificis municipals.

- Conservació de carrers, places, camins jardins i zones verdes.

- Serveis públics generals.

- Servei de salvament i socorrisme a les platges.

2.1.4 Secció de Participació Ciutadana i Joventut:

- Oficina d’Atenció al Ciutadà.

- Desenvolupament local.

- Gestió del Centre Universitari d’Alcúdia  “Ca’n Joanet”.

- Joventut.

- Promoció d’associacionisme.

- Relacions ciutadanes.

- Defensor del ciutadà.

- Beques.

- Campament i alberg juvenil  de la Victòria i altres instal·lacions similars .

TERCER.- Les delegacions esmentades comprenen tant les facultats de dirigir els serveis corresponents inclosos en les respectives àrees, com les de gestionar-los en general, amb inclusió de la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers i la resolució dels recursos administratius interposats contra els actes que hagi dictat la Regidora Delegada.

En qualsevol cas, el contingut de la delegació conferida comprèn l’exercici de les competències generals següents:

- Programar les polítiques municipals en les matèries de la seva competència, així com la representació i inspecció de l’àrea de la qual n’és titular.

- Exercir l’autoritat respecte del personal de la seva àrea.

- Garantir el compliment de les ordenances, els reglaments, els bans i altres disposicions legals que afectin al municipi, en l’àmbit de les competències de l’àrea. 

- Exercir la potestat sancionadora en l’àmbit de les competències de l’àrea, llevat que sigui indelegable per llei o estigui atribuïda a altres òrgans.

- Dictar decrets i instruccions en l’àmbit de les competències delegades.

- Ordenar la tramitació dels expedients relatius a la seva àrea delegada.

QUART.- L’àmbit de la present delegació es correspon amb l’àrea de gestió municipal  assenyalada, i s’entén sense perjudici de les delegacions especials que la batlessa pugui conferir a altres regidors respecte de determinats serveis o seccions inclosos en l’àrea delegada. En aquest supòsit el decret de delegació especial haurà d’especificar la dependència i coordinació que correspongui.  

CINQUÈ.- Les delegacions conferides requeriran per a la seva eficàcia l'acceptació de la Regidora Delegada, es publicaran al BOIB i d'elles se'n donarà compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió que tengui lloc.

SISÈ.- La Regidora Delegada queda obligada a informar a aquesta Batlia sobre la gestió i les disposicions que dicti, i prèviament, de les decisions de transcendència en els termes prevists a l'article 115 del ROFRJEL.

En el no previst en aquesta resolució regiran la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de bases de règim local; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, en el marc de les regles que per a les delegacions s'estableixen a dites normes.”

 

“DECRET DE BATLIA_núm. 1578_de novembre de 2014

Mitjançant decret nº 1.028, de 15 de juny de 2011, aquesta Batlia va delegar en la Tercera Tinent de Batlessa, Sra. Angela Amer Mir, l’exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de la direcció de l’àrea d’educació, cultura, patrimoni, festes, participació ciutadana i joventut.

Mitjançant decret nº 1.056, de 22 d’agost de 2012, aquesta Batlia va revocar la delegació d’atribucions corresponent a la responsabilitat de la direcció de la secció de patrimoni conferida a la Sra. Amer.

D’acord amb l’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament que aquesta Batlia va acordar per decret nº 1.015, de 14 de juny de 2011,  l’àrea dirigida per la Sra. Amer comprenia la Secció de Participació Ciutadana i Joventut.

Per decret nº 1.576, de 14 de novembre de 2014, s’acordat la nova organització dels serveis administratius de l’Ajuntament, segons la qual la secció de Participació Ciutadana i Joventut queda integrada dins l’àrea d’Hisenda, Medi Ambient, Serveis Generals i Manteniment, Participació Ciutadana i Joventut. Per decret nº 1.577, de 14 de novembre de 2014, s’ha resolt delegar l’exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat d’aquesta àrea a la Primera Tinent de Batlessa Sra. Laura Serra Martín.

Vist el que disposa l’article 13.6 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Régim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Vist el que disposa l’article 114.3 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals (ROFJEL),

Es per tot això que,

RESOLC

PRIMER.- Revocar la delegació d’atribucions corresponent a la responsabilitat de la direcció de la secció de Participació Ciutadana i Joventut conferida a la Tercera Tinent de Batlessa Sra. Angela Amer Mir.

SEGON.- Notificar la present resolució a la Sra. Amer, publicar-la al BOIB i donar compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió que tingui lloc.”

 

“DECRET DE BATLIA__núm. 1579_de data 17 de novembre de 2014

Atès que el Ple de l’Ajuntament, en sessió extraordinària celebrada en data 29 de juliol de 2011, va acordar determinar que el càrrec de Primer Tinent de Batlessa s’exerceixi en règim de dedicació exclusiva, amb una retribució anual de 36.955,80 €.

Atès que mitjançant decret d’aquesta Batlia nº 1.575, de 14 de novembre de 2014, s’ha resolt nomenar la regidora Sra. Laura Serra Martín Primera Tinent de Batlessa d’aquest Ajuntament. 

Vist que l’article 75.5 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de bases de règim local, estableix que correspon al President de la Corporació determinar els membres d’aquesta que realitzaran les funcions en règim de dedicació exclusiva.

RESOLC

PRIMER.- Determinar que la Sra. Laura Serra Martín, Primera Tinent de Batlessa d’aquest Ajuntament, realitzi les seves funcions en règim de dedicació exclusiva, amb una retribució anual de 36.955,80 €, distribuïdes en catorze pagues, que serà objecte de revisió cada primer de gener segons les variacions de l’IPC interanual, i s’aplicarà amb efectes des d’avui.

SEGON.- Aquest nomenament suposarà l’aplicació del règim de dedicació exclusiva, si és acceptat expressament per l’interessada, de la qual cosa se n’haurà de retre compte al Ple de l’Ajuntament en la propera sessió ordinària, d’acord amb l’article 13.4 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.

TERCER.- Publicar aquest acord en el tauler d’edictes de la corporació i en el BOIB, en compliment del que disposa l’article 75.5 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de bases de règim local.”

 

“DECRET DE BATLIA núm. 1580_de data 17 de novembre de 2014

Mitjançant decret nº 1.032, de 15 de juny de 2011, aquesta Batlia va delegar en el regidor Sr. Mateu Salort Bonafè, l’exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de la direcció de l’àrea de serveis generals i manteniment.

D’acord amb l’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament que aquesta Batlia va acordar per decret nº 1.015, de 14 de juny de 2011,  l’esmentada àrea compren el servei de salvament i socorrisme a les platges.

Per decret nº 1.576, de 14 de novembre de 2014, s’ha resolt per aquesta Batlia la nova organització dels serveis administratius.

Raons d’oportunitat i conveniència aconsellen revocar la delegació feta al Sr. Salort d’atribucions corresponents a la responsabilitat de la direcció del servei de salvament i socorrisme a les platges, per tal de delegar-les en el regidor Sr. Juan Luis González Gomila.

D’altra banda, per decret nº 1.575, de 14 de novembre de 2014, aquesta Batlia ha resolt nomenar la regidora Sra. Laura Serra Martín com a Primera Tinent de Batlessa, responsable de la direcció de l’àrea de Hisenda, Medi Ambient, Serveis Generals i Manteniment, Participació Ciutadana i Joventut. Això atès, d’acord amb el decret nº 1.032, de 15 de juny de 2011, el regidor Sr. Salort actuarà sota la dependència i coordinació funcional de la nova Primera Tinent de Batlessa.

Vist el que disposa l’article 13.6 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Vist el que disposa l’article 114.3 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals (ROFJEL),

Es per tot això que,

RESOLC

PRIMER.- Revocar la delegació d’atribucions corresponent a la responsabilitat de la direcció del servei de salvament i socorrisme a les platges conferida al regidor Sr. Mateu Salort Bonafè.

SEGON.- Notificar la present resolució al regidor Sr. Mateu Salort Bonafè, publicar-la al BOIB i donar compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió que tingui lloc.”

“DECRET DE BATLIA_núm. 1581 de data 17 de novembre de 2014

Mitjançant decret d’aquesta Batlia nº 1.026/2011, publicat al BOIB nº 104, de 7 de juliol de 2011, aquesta Batlia va delegar en el Primer Tinent de Batlessa, Juan Luis González Gomila, l’exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de la direcció de l’àrea d’Hisenda, Medi Ambient, Serveis Generals i Manteniment.

Atès que el regidor Sr. Juan Luis González Gomila ha deixat d’exercir el seu càrrec amb dedicació exclusiva, per decret d’aquesta Batlia nº 1.566, de 14 de novembre de 2014, s’ha resolt cessar-lo de la Junta de Govern Local, fet que comporta la pèrdua de la seva condició de Primer Tinent de Batlessa i, per tant, la revocació de la delegació feta en consideració a dita condició.

D’altra banda, raons d'oportunitat i conveniència en comptes d'una agilització i millora del servei, aconsella delegar les atribucions d'àrea que tot seguit es diran, en el marc establert en el Decret de Batlia nº 1.576, de 14 de novembre de 2014, d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament d’Alcúdia

D’acord amb els articles 21.3 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local i 43, 44 ,120 i 121 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals (ROFJEL),

RESOLC

PRIMER.- Delegar en el regidor Sr. Juan Luis González Gomila, l'exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat dels serveis següents, integrades dins l’àrea d’Hisenda; Medi Ambient; Serveis Generals i Manteniment; Participació Ciutadana i Joventut.

- Censos, estadística i informàtica, emmarcats dins la secció d’Hisenda.

- Monts Públics; Espais naturals; seguiment Pla ecoturístic; seguiment Agenda Local 21; i gestió de residus; emmarcats dins la secció de Medi Ambient.

- Servei de salvament i socorrisme a les platges; emmarcat dins la secció de Serveis Generals i Manteniment.

SEGON.- Les facultats delegades comprenen l’exercici de les competències atribuïdes genèricament a l’esmentat servei, relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia d’aquest que la legislació vigent assigna als municipis.

TERCER.- Les delegacions esmentades comprenen tant les facultats de direcció interna dels  serveis així com les de gestionar-los en general, però sense incloure la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers, i sense abastar, en cap cas, la resolució dels recursos administratius interposats contra els actes que hagi dictat el Regidor Delegat.

QUART.- L’àmbit de la present delegació especial es correspon amb gestió del servei municipal assenyalat, i el seu titular actuarà sota la dependència i coordinació funcional de la Primera Tinent de Batlessa, Sra. Laura Serra Martín, delegada de l’Àrea d’Hisenda, Medi Ambient, Serveis Generals i Manteniment, Participació Ciutadana i Joventut.  

CINQUÈ.- Les delegacions conferides requeriran per a la seva eficàcia l'acceptació de Regidor Delegat, es publicaran al BOIB i d'elles se'n donarà compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió que tingui lloc.

SISÈ.- El Regidor Delegat queda obligat a informar a aquesta Batlia i a la Regidora Delegada d’Àrea del que depèn sobre la gestió i les disposicions que dicti, i prèviament, de les decisions de transcendència en els termes prevists a l'article 115 del ROFRJEL.

En el no previst en aquesta resolució regiran la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de bases de règim local; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears,  i el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, en el marc de les regles que per a les delegacions s'estableixen a dites normes.”