Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 3393
Acord del ple ordinari del Consell Insular d'Eivissa de data 25 de gener de 2015, de modificació dels estatuts de l'entitat mercantil Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa, SAU

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 30 de gener de 2015, el Ple del Consell Insular d’Eivissa adoptà, entre d’altres, el següent acord:

L’any 1997, en sessió plenària de 2 de juny, el Ple de l’aleshores Consell Insular d’Eivissa i Formentera, va crear, a l’empara del Reial decret Legislatiu 1564/1989, de 22 de desembre, pel que s’aprovà el Text refós de la Llei de societats anònimes (BOE núm. 310/1989, de 27 de desembre de 1989), «Ferias y Congresos de Ibiza y Formentera, S.A.» (en endavant, FECOEF), una societat mercantil, que adoptà la forma d’anònima, amb capital íntegrament subscrit pel soci únic, el Consell Insular d’Eivissa i Formentera. A la mateixa sessió plenària, es varen aprovar els estatuts de FECOEF.

FECOEF va quedar constituïda legalment mitjançant escriptura pública de data 30 de juny de 1997, atorgada pel Notari de l’il·lustre col·legi de Balears N’Alberto Rodero García; escriptura que també va elevar notarialment els estatuts de la dita societat mercantil.

FECOEF va ser inscrita en el Registre Mercantil d’Eivissa el 8 d’octubre de 1997 al full 153 i següents, del Tom 58, Llibre 58, secció 8, full número IB-2985.

En data 29-10-2010, el Ple del Consell Insular va aprovar la modificació inicial dels seus estatus (BOIB núm. 184, de 18-12-2010). Aquest acord es va entendre definitivament aprovat en no haver-se efectuat al·legacions, de conformitat amb allò establert a l’art. 49 c), segon paràgraf, de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local (en endavant, LBRL), en la modificació donada per la Llei 11/1999, de 21 d’abril, de modificació de la LBRL, i altres mesures per al desenvolupament del Govern local, en matèria de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial i en matèria d’aigües. I l’edicte d’informació d’aprovació definitiva i els estatuts es varen publicar íntegrament en el BOIB núm. 38, de 15-3-2011.

Això no obstant, l’acord de modificació dels estatuts de FECOEF de data 29 d’octubre de 2010 i els propis estatuts, no consta que s’elevessin a escriptura pública i no es varen arribar a inscriure en el Registre Mercantil. I, en conseqüència, no han desplegats efectes jurídics en contravenir allò disposat a l’art. 290 del text refós de la Llei de societats de capital.

Ara, el Consell d’Administració d’aquesta societat mercantil ha presentat davant el Consell Insular d’Eivissa proposta per deixar sense efecte l’acord plenari de data 29-10-2010 (considerat definitiu) que no es va inscriure en el Registre Mercantil, així com per modificar els seus estatus (en la redacció que està inscrita en el Registre Mercantil, és a dir, els estatuts aprovats en sessió plenària del Consell Insular d’Eivissa i Formentera de 2 de juny de 1997) i ordenar la publicació íntegra dels seus estatuts tant en el BOIB, com en el Butlletí Oficial del Registre Mercantil.

Pel que fa a la publicació dels estatus, a més de l’article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local (LBRL), s’ha de tenir en compte que l’art. 53.4 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears (a l’art. 53.4), ordena la publicació dels estatuts de les societats mercantils públiques en el BOIB.

Vist l’informe proposta de la cap de Secció d’Indústria, amb el vist i conforme de la secretària tècnica de Presidència, de data 22 de gener de 2015.

Per tot l’anterior, en ús de les facultats que tenc conferides, s’eleva al Ple de la Corporació la següent PROPOSTA:

Primer- Deixar sense efecte l’acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa de data 29-10-2010, pel qual es va aprovar la modificació inicial dels estatuts de FECOEF (BOIB núm. 184, de 18-12-2010), que es va considerar definitiu en no haver-se efectuat al·legacions, de conformitat amb allò establert a l’art. 49 c), segon paràgraf, de la LBRL, en la modificació donada per la Llei 11/1999, de 21 d’abril, de modificació de la LBRL, i altres mesures per al desenvolupament del Govern local, en matèria de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial i en matèria d’aigües.

Segon- Aprovar la modificació dels Estatuts d’aquesta societat mercantil de capital públic, que es transcriuen a continuació:

TÍTOL I
DENOMINACIÓ, OBJECTE, DOMICILI I DURACIÓ DE LA SOCIETAT

Article 1

FIRES, CONGRESSOS I ESDEVENIMENTS D’EIVISSA (FECOEV) és una societat mercantil de capital públic del Consell Insular d’Eivissa, que adopta la forma de societat anònima, de conformitat amb el que disposa l’article 85 ter de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i el Reial decret legislatiu 1/2010, de 2 de juliol, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de societats de capital.

La societat es regirà pel que disposen els presents estatuts i per les disposicions aplicables a les societats anònimes, normativa mercantil, civil i laboral, llevat de les matèries en què sigui aplicable la normativa pressupostària, comptable, de control financer, de control d’eficàcia i contractació, i qualsevol altra que li sigui d’aplicació.

Article 1 bis

1. De conformitat amb allò que disposa l’article 24.6 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, la societat tendrà la condició de mitjà propi del Consell Insular d’Eivissa sempre que s’acompleixin les condicions a les quals es refereix l’apartat tercer d’aquest precepte.

2. El Consell Insular d’Eivissa podrà encarregar a la societat l’execució de qualsevol actuació material relacionada amb l’objecte social esmentat a l’article 2 dels Estatuts sense que, d’altra banda, la societat pugui participar en cap licitació de contractació pública convocada per l’administració insular o els seus ens instrumentals. La contraprestació a favor de la societat per raó dels encàrrecs de gestió que rebi d’aquests poders adjudicadors haurà d’ajustar-se a les tarifes aprovades per l’administració insular, les quals es calcularan en funció dels costos reals imputables a l’execució dels projectes, tot tenint en compte especialment la informació que a aquests efectes aporti la societat. En tot cas, les tarifes aplicables a cadascun dels encàrrecs han d’aprovar-se amb anterioritat a la formalització dels actes o acords que contenguin els encàrrecs i dins l’expedient que formalitzi l’encomanda.

3. En tot cas, el caràcter de mitjà propi de la societat a la qual es refereixen els apartats anteriors exigirà que aquesta societat compleixi els requisits legals per poder ser considerada com a integrant del sector públic. Així, en el cas que no s’acompleixin els requisits establerts, la societat no adquirirà o, en el seu cas, perdrà la seua condició de mitjà propi instrumental del Consell Insular d’Eivissa i dels seus ens instrumentals.

Article 2

Constitueix l’objecte de la societat:

1.- La realització de les activitats precises per planificar, projectar, coordinar i gestionar amb les administracions públiques, empreses i particulars les següents àrees de treball:

a) Coordinació, impuls i direcció tècnica i facultativa dels processos de reconversió i ordenació d’activitats per impulsar la inversió i fomentar l’activitat econòmica pública i privada.

b) Coordinació, orientació i avaluació de programes i serveis d’ordenació i de reconversió turística.

2.- Les activitats inherents a un centre integrat de serveis relacionats amb la promoció econòmica, social i cultural mitjançant:

a) La gestió integral d’esdeveniments relacionats amb la promoció econòmica, turística, social, esportiva i cultural, tant de caire públic com privat.

b) El servei de manteniment d’instal·lacions i enjardinament públic propietat del Consell Insular d’Eivissa, sempre que aquest ho requereixi via encomanda o acord de Ple.

c) L’ús, la gestió, l’explotació i l’administració de les instal·lacions i dels béns del recinte de l’edifici anomenat Recinte Firal d’Eivissa i de l’Hipòdrom de Sant Rafel, així com d’altres que per acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa es puguin adscriure a la societat, en alguna de les formes de gestió directa o indirecta previstes en la normativa.

Article 3

El domicili social s’estableix a l’edifici del Recinte Firal d’Eivissa, ctra. d’Eivissa a Sant Antoni, km 1, 07800 Eivissa, i el Consell d’Administració el pot traslladar a qualsevol punt d’Espanya així com establir-ne sucursals, agències o representacions, fins i tot a l’estranger.

 

Article 4

La duració de la societat serà per temps indefinit. Començarà les seues operacions el dia en què s’atorgui l’escriptura de constitució.

  

TÍTOL II.
CAPITAL SOCIAL I ACCIONS

Article 5

El capital social es fixa en la quantia de cent cinquanta mil dos-cents cinquanta euros (150.250,00 euros) íntegrament subscrits i desemborsats, representat i dividit en dues mil cinc-centes accions, d’un valor nominal cadascuna de seixanta euros i deu cèntims (60,10 euros).

Article 6

Les accions estaran representades per mitjà de títols al portador amb igual contingut de drets i numerades correlativament per cada sèrie com segueix:

  • Del núm. 1 al 2.500, ambdós inclosos, per la Sèrie A
  • Del núm. 1 al 2.000, ambdós inclosos, per la Sèrie B

La societat podrà emetre títols múltiples.

Article 7

L’acció conferirà al seu titular legítim la condició de soci.

Article 8

Les accions seran indivisibles.

Els copropietaris d’una acció hauran de designar una única persona per a l’exercici dels drets de soci i respondran solidàriament davant la societat de les obligacions que se’n derivin.

Article 9

En cas d’usdefruit d’accions, la qualitat de soci residirà en el nus propietari.

TÍTOL III
ÒRGANS DE LA SOCIETAT

Article 10

La societat serà regida i administrada per la Junta General i pel Consell d’Administració. El dit Consell, en la forma que més endavant s’expressarà, exercirà la representació de la societat.

Tot això s’ha d’entendre sense perjudici de les funcions corresponents al director-gerent en els termes previstos en aquests estatuts.

DE LA JUNTA GENERAL

Article 11

La Junta General degudament constituïda és l’òrgan col·legiat suprem de decisió i govern de la Societat. Els seus acords són obligatoris per a tots els socis, inclosos els absents o dissidents, sense perjudici dels drets d’impugnació i de separació procedents d’acord amb la Llei.

La Junta General la formen els i les membres del Ple del Consell Insular d’Eivissa.

Article 12

La Junta General es reunirà necessàriament de manera ordinària una vegada a l’any, dins dels sis primers mesos de cada exercici, per censurar la gestió social, aprovar, si escau, els comptes de l’exercici anterior i resoldre sobre l’aplicació del resultat.

Article 13

La Junta General Extraordinària podrà reunir-se per tractar i resoldre qualsevol assumpte.

Article 14

La Junta General, Ordinària o Extraordinària, quedarà vàlidament constituïda, en primera convocatòria, quan els i les accionistes presents o representats posseeixin almenys la quarta part del capital subscrit amb dret a vot. En segona convocatòria, serà vàlida la reunió de la junta sigui quin sigui el capital que hi concorri.

Article 15

No obstant el que disposa l’article anterior, perquè la Junta pugui acordar vàlidament l’emissió d’obligacions, l’augment o la disminució del capital social, la transformació, la fusió o l’escissió de la societat o qualsevol altra modificació estatutària, hi haurà de concórrer, en primera convocatòria, la meitat del capital subscrit amb dret a vot. En segona convocatòria, bastarà la representació de la quarta part del capital subscrit amb dret a vot.

Però quan hi concorrin accionistes que representin menys del cinquanta per cent del capital subscrit, amb dret a vot, els acords socials a què es refereix aquest article només podran adoptar-se amb el vot favorable de les dues terceres parts del capital present o representat en la Junta.

Article 16

Podran assistir a la Junta, en tot cas, els titulars d’accions que amb cinc dies d’antelació a aquell en què hagi de celebrar-se la Junta hagin efectuat el dipòsit de les seues accions o, si és procedent, del certificat acreditatiu del seu dipòsit en una entitat autoritzada, al domicili social.

Article 17

A les juntes actuaran de president/a i de secretari/ària les persones que siguin elegides entre les assistents en començar la Junta. El president o la presidenta dirigirà les deliberacions, concedirà l’ús de la paraula a les persones assistents a la reunió que la demanin, si bé podrà limitar el temps i el nombre d’intervencions de cada un.

Article 18

Cada acció donarà dret a un vot.

Els acords de la Junta es prendran per majoria de vots, llevat dels supòsits en què es requereixi una majoria qualificada.

Article 19

L’acta aprovada en qualsevol de les formes que determina la Llei tendrà força executiva.

DE L’ADMINISTRACIÓ

Article 20

L’administració i la representació de la societat correspondrà al CONSELL D’ADMINISTRACIÓ.

El Consell serà designat per la Junta General per un termini màxim de 4 anys.

De manera merament enunciativa, corresponen a l’òrgan d’administració les següents facultats i tot allò que hi estigui relacionat àmpliament i sense cap limitació:

1.-Adquirir, disposar, alienar, gravar tota classe de béns mobles i immobles i constituir, acceptar, modificar i extingir tota classe de drets personals i reals, fins i tot hipoteques.

2.-Dirigir l’organització empresarial de la societat i els seus negocis.

3.-Atorgar tota classe d’actes, contractes o negocis jurídics, amb els pactes, les clàusules i les condicions que estimin oportú establir; transigir i pactar arbitratges; prendre part en concursos i subhastes, fer propostes i acceptar adjudicacions. Adquirir, gravar i alienar per qualsevol títol i, en general, realitzar qualssevol operacions sobre accions, obligacions o altres títols valors, així com realitzar actes dels quals resulti la participació en altres societats, bé concorrent a la seua constitució o subscrivint accions a augments de capital o altres emissions de títols valors.

4.-Administrar béns mobles i immobles; fer declaracions d’edificació i de plantació, delimitacions, fitacions, divisions materials, modificacions hipotecàries, concertar, modificar i extingir arrendaments, i qualssevol altres cessions d’ús i gaudi.

5.-Girar, acceptar, endossar, intervenir i protestar lletres de canvi i altres documents de gir.

6.-Agafar sous a préstec o crèdit, reconèixer deutes i crèdits.

7.-Disposar, seguir, obrir i cancel·lar comptes i dipòsits de qualsevol tipus a bancs, instituts i organismes oficials, i altres entitats, fent tot el que la legislació i la pràctica bancàries permetin. Llogar i utilitzar caixes de seguretat.

8.-Nomenar i separar empleats i representants, firmar contractes de treball, de transport i traspàs de locals de negoci; retirar i remetre gèneres, trameses i girs.

9.-Comparèixer davant tota classe de jutjats i tribunals de qualsevol jurisdicció i davant tota classe d’organismes públics, en qualsevol concepte, i a tota classe de judicis i procediments fins i tot arbitrals; interposar recursos, fins i tot de cassació, revisió o nul·litat, ratificar escrits i desistir de les actuacions, tant directament o per mitjà d’advocats i procuradors, als quals podran conferir els oportuns poders.

10.-Atorgar i firmar tota classe de documents públics i privats; retirar i cobrar qualsevol quantitat o fons de qualsevol organisme públic o privat, firmant amb aquesta finalitat cartes de pagament, rebuts, factures i lliuraments.

11.-Executar i, si escau, elevar a públics els acords adoptats per la Junta General.

12.-Atorgar poders de totes classes, tant judicials com extrajudicials, i modificar o revocar els apoderaments conferits.

13.-Decidir la participació de l’entitat en negocis, societats, consorcis, entitats o empreses, públiques o privades, per complir millor les finalitats pròpies.

14.-Aprovació de les tarifes i preu de venda al públic que regiran a la wsocietat.

Article 21

El Consell d’Administració tendrà un mínim de tres i un màxim de set membres; elegiran d’entre els seus membres un/a president/a; també podran nomenar un/a vicepresident/a que substituirà la presidència en els casos d’absència i d’impossibilitat. El secretari o vicesecretari per als mateixos supòsits, així mateix elegits pel Consell, podran o no ser-ne membres, cas en el qual tendran veu però no vot.

Article 22

El Consell d’Administració es reunirà sempre que ho exigeixi l’interès de la societat, al domicili social o en qualsevol altre lloc; correspon convocar-lo a la presidència, bé per iniciativa pròpia, bé a petició de dos o més consellers. La convocatòria es farà per correu certificat i amb cinc dies d’antelació, almenys, a la data de la reunió, indicant-hi el lloc i els assumptes a tractar-hi. No seran necessàries tals formalitats si el Consell al complet acorda per unanimitat celebrar reunió.

El secretari/la secretària del Consell d’Administració rebrà una retribució per assistència a les Juntes del Consell per quantia alçada de 120 euros cadascuna, que serà actualitzada anualment amb l’IPC. Aquest acord pot ésser modificat per la Junta General.

Article 23

El Consell d’Administració només podrà deliberar vàlidament quan hi concorrin, presents o representats, més de la meitat dels membres.

La representació es justificarà, sense perjudici d’altres maneres, per carta o autorització personal i haurà de ser a favor d’un/a altre/a conseller/a.

Els acords es prendran per majoria absoluta de vots que exerceixin els presents i els representats. Les discussions i els acords del Consell es portaran a un llibre d’actes que hauran de firmar el secretari i el president.

La presidència tendrà, en cas d’empat, vot diriment.

Article 24

El Consell d’Administració podrà delegar amb caràcter indefinit, mentre no acordi la seua revocació, les facultats que exerceix el Consell, en tot o en part i amb els condicionaments i les limitacions que es creguin convenients, en un o més dels seus membres en qualitat de consellers-delegats, llevat d’aquelles facultats que legalment són indelegables.

El Consell d’Administració podrà conferir poders a qualsevol persona i li podrà delegar totalment o parcialment les seues facultats, que per Llei i estatuts siguin delegables, amb el caràcter d’apoderats o de gerents.

No obstant això, el Consell d’Administració respondrà davant la societat, davant els socis i davant els creditors socials del dany causat per malícia, abús de facultats i negligència greu.

 

DE LA GERÈNCIA

Art. 24 bis

El Consell d’Administració nomenarà el director-gerent de la Societat, el mandat del qual tendrà una duració màxima de quatre anys; així i tot, continuarà en funcions fins a la nova Junta General que n’anomeni substitut, sense perjudici del seu possible nou nomenament.

El director-gerent tendrà les funcions que li encomani i li delegui el Consell d’Administració.

  

TÍTOL IV
BALANÇ I BENEFICIS

Article 25

Els exercicis socials coincidiran amb els anys naturals, excepte el primer exercici, que començarà el dia en què es firmi l’escriptura de constitució i conclourà el 31 de desembre del mateix any.

Article 26

L’activitat contractual de FIRES, CONGRESSOS I ESDEVENIMENTS D’EIVISSA es regirà per allò previst al Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic.

  

TÍTOL V.
DISSOLUCIÓ I LIQUIDACIÓ

Article 27

La societat es dissoldrà per qualsevol de les causes que assenyala la Llei de societats de capital.

En el cas de dissolució cessaran en el seu càrrec els administradors i els liquidadors, en nombre imparell nomenats per la Junta General oportuna, hauran de liquidar la societat.

En la pràctica de la liquidació s’observarà tant el que disposa la Llei de societats de capital, com el Codi de comerç i altres disposicions legals aplicables.

  

TÍTOL VI
DISPOSICIONS GENERALS

Article 28

No podran ocupar ni exercir càrrecs en aquesta societat les persones compreses en alguna de les prohibicions, incapacitats o incompatibilitats establertes a la Llei 5/2006, de 10 d’abril, de regulació de conflictes d’interessos de membres del Govern i alts càrrecs de l’Administració General de l’Estat, i a les normes especials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense perjudici de les incompatibilitats i prohibicions establertes al Reial decret legislatiu 1/2010, de 2 de juliol, pel que s’aprova el text refós de la Llei de societats de capital.

Article 29

Els socis, per a qüestions que tenguin amb la societat o els seus òrgans, queden sotmesos a la jurisdicció dels jutjats i tribunals del domicili social, entenent que pel mer fet de ser accionista renuncien a la pròpia jurisdicció si fos distinta.

Les qüestions que puguin ser resoltes per arbitratge d’equitat, regulat per la Llei 60/2003, de 23 de desembre, d’arbitratge, seran sotmeses a tal arbitratge, llevat dels casos en què la Llei estableixi procediments especials amb caràcter imperatiu; els socis interessats en tals qüestions queden obligats a realitzar els actes necessaris per a la formalització del compromís.

Tercer- Sotmetre aquest acord a informació pública per 30 dies tot fent constar que si no es fan al·legacions s’entendrà definitivament aprovat.

Quart. La publicació íntegra dels seus estatuts en el BOIB, una vegada hagi transcorregut el temps per considerar que no hi ha al·legacions o s’hagi adoptat l’acord d’aprovació definitiva.

Cinquè- Facultar al conseller executiu del Departament de Treball, Indústria, Comerç i Noves Tecnologies perquè dugui a terme tots els tràmits adients per a la corresponent elevació a escriptura pública de l’acord definitiu que en resulti, així com la inscripció de l’acord de modificació dels estatuts en el Registre Mercantil, i la seua publicació en el Butlletí Oficial del Registre Mercantil.

   

Eivissa, 25 de febrer de 2015

La Secretària Tècnica de l’Àrea de Presidència,

Rebeca Miguel Climent