Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 3033
Bases d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les Illes Balears, per al manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa durant els períodes del 16 de setembre de 2014 al 28 de febrer de 2015 i l’1 de març al 31 d’agost de 2015
Versió PDF
Es fa públic que en data 16 de febrer de 2015 el Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa va aprovar, per unanimitat, la següent proposta:
“8. Proposta del conseller executiu del Departament d’Esports i Joventut en relació a la convocatòria d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les Illes Balears, pel manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa durant el períodes del 16 de setembre de 2014 al 28 de febrer de 2015 i l’1 de març al 31 d’agost de 2015.
Havent-se presentat la següent proposta amb l’informe favorable de la Comissió Tècnica de Secretaris d’aquesta Corporació de data 11 de febrer de 2015:
Vist el programa d’ajudes al manteniment de programes de seguiment esportiu conformat per les “Bases d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les Illes Balears, per manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa del 16 de setembre de 2014 al 28 de febrer de 2015 i per les Bases d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les illes balears, per manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa de l’1 de març al 31 d’agost de 2015
Vist l’informe proposta realitzat pel tècnic superior d’esports del departament d’Esports i Joventut amb el vist i conforme del Secretari Tècnic de l’Àrea d’Interior Turisme i Esports, de data 27 de gener de 2015 del següent tenor literal: “Atesa la providència d’inici de l’expedient de data 12/12/2014 per a què es realitzen els tràmits administratius necessaris per a la formalització de les bases de referència, s’informa:
La Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears ja en la seua exposició de motius destaca que “L’esport, entès com l’expressió de l’activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tingui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat.”
Així mateix, el seu article 3 diu que “L’activitat física i l’esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.”
El seu article 11.k estableix que una de les competències dels consells insulars és: “Establir la programació i el desenvolupament dels sistemes d’iniciació tecnicoesportiva dels i de les esportistes i els seguiments mèdics i científics corresponents.
A l’any 2004 el Consell d'Eivissa juntament amb l’Escola Balear de l’Esport varen iniciar un programa de centres de seguiment esportiu amb les delegacions federatives eivissenques que fins ara ha aconseguit millorar sobre manera el nivell tècnic dels esportistes.
Aquest programa és necessari i s’ha de mantenir ja que s’ha demostrat que el nivell esportiu o competitiu millora sobremanera i s’aconsegueixen esportistes de màxim nivell nacional. Esportistes de nivell nacional i internacional com a en Javier Morillo de tir amb arc o na Irene Colomar de karate han sortit d’aquests programes de seguiment esportiu.
A l’any 2012, es va realitzar una convocatòria d’ajudes per a nou programes de tecnificació federatius. Varen ser triats els programes de les federacions de judo, karate, natació, tennis taula, bàdminton, piragüisme, lluita olímpica, atletisme i tir amb arc.
Per aconseguir resultats s’ha de treballar a mig i llarg termini i per tant s’han de mantenir les ajudes a aquestes federacions perquè puguin realitzar la seva feina amb estabilitat i seguretat econòmica i organitzativa.
Per tot això, el Consell d’Eivissa, mitjançant el seu Departament d’Esports i Joventut, ha d’ajudar econòmicament el manteniment d’aquests programes de seguiment.
Els Departaments d’Esports i Joventut dins del seu pla estratègic de subvencions 2015 aprovat en data 1 de desembre de 2014 contempla aquest programa d’ajudes. (Boib núm 177 de 27/12/2014).
Atès l’informe no vinculant d’impacte de gènere referent a les bases de referència de data 22 de gener de 2015, on realitza una sèrie de recomanacions que s’han tingut en compte, excepte la proposta b ja que la comissió avaluadora està conformada per tècnics esportius municipals i no ni ha tècniques esportives dins dels ajuntaments eivissencs.
Atès l’informe favorable emet per la lletrada del departament d’Esports i Joventut en data 26 de gener de 2015.
Per la qual cosa, s’informa favorablement el programa d’ajudes al manteniment de programes de seguiment esportiu conformat per les “Bases d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les Illes Balears, per manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa del 16 de setembre de 2014 al 28 de febrer de 2015 i per les Bases d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les illes balears, per al manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa de l’1 de març al 31 d’agost de 2015.
Essent competent per l’aprovació d’aquestes bases el Consell Executiu d’acord amb el punt primer e) en relació al punt segon d) del Decret de Presidència de data 4 de juliol de 2011 de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell d'Eivissa (Boib núm. 104 de 07/07/2011) i de conformitat amb tot l’anterior, el tècnic que subscriu
Proposa:
Primer.- Aprovar la convocatòria d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les Illes Balears, per manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa durant els períodes del 16 de setembre de 2014 al 28 de febrer de 2015 i l’1 de març al 31 d’agost de 2015
Segon.- Aprovar el programa d’ajudes al manteniment de programes de seguiment esportiu conformat per:
- Bases d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les Illes Balears, per manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa del 16 de setembre de 2014 al 28 de febrer de 2015 que s’adjunten amb un pressupost de 36.000 euros, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3410.48900 dels vigents pressupostos de la Corporació.
- Bases d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les illes balears, per manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa de l’1 de març al 31 d’agost de 2015 que s’adjunten amb un pressupost de 43.000 euros amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3410.48900 dels vigents pressupostos de la Corporació.
Tercer- Publicar al BOIB les bases que han de regir l’esmentada convocatòria i exposar-la al tauler d’edictes del Consell insular d’Eivissa.
Vist que el Consell Executiu és l’òrgan competent per l’aprovació de les bases d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/Federacions de les Illes Balears dels esports convocats a les bases, per al foment i la promoció de “l’Esport per a l’edat escolar” 2014-2015 a Eivissa, en virtut del previst al punt segon d) amb relació al punt primer e) tots dos del Decret de Presidència de data 4 de juliol de 2012 de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d’Eivissa, el Conseller que subscriu eleva al Consell Executiu, la següent:
PROPOSTA
Primer.- Aprovar la convocatòria d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les Illes Balears, per manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa durant els períodes del 16 de setembre de 2014 al 28 de febrer de 2015 i l’1 de març al 31 d’agost de 2015
Segon.- Aprovar el programa d’ajudes al manteniment de programes de seguiment esportiu conformat per:
- Bases d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les Illes Balears, per manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa del 16 de setembre de 2014 al 28 de febrer de 2015 que s’adjunten amb un pressupost de 36.000 euros, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3410.48900 dels vigents pressupostos de la Corporació.
- Bases d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les illes balears, per manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa de l’1 de març al 31 d’agost de 2015 que s’adjunten amb un pressupost de 43.000 euros amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3410.48900 dels vigents pressupostos de la Corporació.
Tercer- Publicar al BOIB les bases que han de regir l’esmentada convocatòria i exposar-la al tauler d’edictes del Consell insular d’Eivissa.
ANNEX
Bases d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les Illes Balears, per manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa del 16 de setembre de 2014 al 28 de febrer de 2015.
1.- Justificació.
La importància de l’esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució Espanyola, i en aquest sentit l’article 43.3 estableix que els poders públics fomentaran l’educació física i l’esport, i facilitaran l’adequada utilització del lleure.
Per la seva banda, la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears ja en la seva exposició de motius destaca que “L’esport, entès com l’expressió de l’activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tingui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat.”
Així mateix, el seu article 3 diu que “ L’activitat física i l’esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.”
I el seu article 11.k estableix que una de les competències dels consells insulars és: “Establir la programació i el desenvolupament dels sistemes d’iniciació tecnicoesportiva dels i de les esportistes i els seguiments mèdics i científics corresponents.
A l’any 2004 el Consell d'Eivissa juntament amb l’Escola Balear de l’Esport varen iniciar un programa de seguiment esportiu amb les delegacions federatives eivissenques que fins ara han aconseguit millorar sobre manera el nivell tècnic de les persones esportistes.
A l’any 2012, es va realitzar una convocatòria d’ajudes per al manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa. Varen ser seleccionats les següents federacions:
Es vol continuar amb el manteniment d’aquests programes ja que per aconseguir resultats esportius és necessari treballar a llarg termini i per tant s’ha d’assegurar que les federacions esmentades puguin rebre ajudes econòmiques per continuar la seva labor de tecnificació.
Enguany, hi haurà dos convocatòries d’ajudes, la primera comprendrà el període de manteniment del 16 de setembre de 2014 al 28 de febrer de 2015 i la segona de l’1 de març al 30 d’agost de 2015. En la primera convocatòria es concedirà una ajuda lineal per a tothom i en la segona es valorarà la feina realitzada i els resultats aconseguits durant la temporada esportiva 2014/2015.
2.- Objecte.
2.1.-L’objecte d’aquestes bases és regular la concessió d’ajudes econòmiques dirigides a federacions esportives de les Illes Balears per al manteniment de programes de seguiment esportiu del 16 de setembre de 2014 al 28 de febrer de 2015 i que estan supervisats pel departament d’Esports i Joventut del Consell d'Eivissa.
2.2.- Cada federació esportiva podrà presentar una única sol·licitud d’ajuda econòmica.
2.3.- No serà necessari que la sol·licitud sigui prèvia a la realització de l’activitat per a la qual es demana l’ajuda.
3.- Consignació pressupostària.
3.1.- El pressupost màxim per a aquesta convocatòria és de trenta i sis mil euros (36.000 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3410 48900 del vigent pressupost de la Corporació de l’exercici 2015, que es distribuirà d’acord amb les bases d’aquesta convocatòria, i que figura al pla estratègic de subvencions del Consell d’Eivissa per l’any 2015.
4.- Entitats beneficiàries.
4.1.- Podran sol·licitar subvenció únicament les Federacions de les Illes Balears, directament o a través de les seves delegacions a l’illa d’Eivissa, que realitzin programes de seguiment esportiu a l’any 2015 i que estén supervisats pel departament d’Esports i Joventut del Consell d'Eivissa.
4.2.- Amés, han d’acomplir els requisits següents:
- Estar registrades al Registre de Federacions Esportives de les Illes Balears, de conformitat amb l’article 52 de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport balear i l’art. 1 del Decret 333/2004 de 2 d’abril pel qual es regulen les federacions esportives de les Illes Balears.
- Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell d’Eivissa i de les altres obligacions amb l’Agencia Estatal, i amb la Seguretat Social que venguin imposades per la normativa vigent.
- No incórrer en cap de les prohibicions per ser persona o entitat beneficiària establertes a l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a l’art. 10 de Text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
5.- Règim dels ajuts.
5.1.- La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència no competitiva.
5.2.- Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
5.3.- Els ajuts concedits per aquesta convocatòria són compatibles amb altra ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol altra Administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d’organismes internacionals. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada. A tal efecte, l’entitat beneficiària haurà de comunicar al Consell Insular d’Eivissa la sol·licitud o obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s’ha d’efectuar en el termini de 3 dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació dels fons percebuts.
6.- Presentació de sol·licituds: lloc i termini.
6.1.- Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a annex I d’aquesta convocatòria, degudament emplenat.
6.2.- Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell d'Eivissa i es presentaran en el Registre General de la mateixa Institució (avinguda d’Espanya, núm. 49, planta baixa, tel. 971-195900) o en qualsevol de les formes establertes a l’art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
6.3.- El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies naturals comptadors a partir del dia següent a la seva publicació al BOIB i s’exposarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa.
7.- Sol·licitud i documentació necessària.
7.1.- Les sol·licituds presentades aniran acompanyades de la següent documentació:
7.2.- Les entitats que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquests documents en virtut d’anteriors convocatòries de subvencions només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s’assenyali la data i l’òrgan davant el qual es va presentar
7.3.- El Consell d’Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
7.4.- Si la instància o documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell d’Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir del corresponent requeriment.
Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el Consell d’Eivissa considerarà que desisteixen de la seva petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’art. 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
8.- Procediment de concessió de les ajudes
8.1.- La concessió de l’ajut es durà a terme mitjançant el règim de concurrència no competitiva.
8.2.- Es concedirà una ajuda de 4.000 euros per a cada sol·licitant.
8.3.- En tots els casos, la subvenció concedida no podrà superar la quantitat sol·licitada.
9.- Instrucció, resolució i notificació.
9.1.- L’òrgan instructor és el Departament d’Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l’art. 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l’art. 16 i següents del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i ha de formular la proposta de resolució.
9.2.- L’òrgan competent per resoldre aquestes ajudes és el Consell Executiu del Consell d’Eivissa, a proposta del conseller executiu del Departament d’Esports i Joventut. En la proposta s’expressarà la llista ordenada d’entitats beneficiàries per als quals es proposa la subvenció i la seva quantia.
9.3.- Els expedients es resoldran en un termini màxim de tres mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la sol·licitud s’ha d’entendre desestimada.
9.4.- La resolució expressa de concessió de subvencions serà motivada i fixarà amb caràcter definitiu la quantia de les subvencions concedides. La resolució es notificarà individualment en el termini màxim de 10 dies comptadors a partir del dia següent a l’adopció de la resolució.
9.5.- Els acords del Consell Executiu no esgoten la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’art. 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
10. Obligacions de les entitats beneficiàries
10.1.- Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:
a) Dur a terme l’activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.
b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell d’Eivissa, i aportar tota la informació i documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.
c) Comunicar al Consell d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat al fons percebut.
d) Comunicar al Consell d’Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada.
e) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
f) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.
g) Realitzar la gestió tècnica, i aportar el conjunt de mitjans humans i materials necessaris per dur a terme l’activitat objecte de la present ajuda.
h) Consultar amb el Departament d’Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa les normatives, indicacions, informacions, publicacions, publicitat, notes públiques, cartells, roba esportiva referent a l’objecte de la present ajuda.
i) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de l’ajuda. A aquest efecte fer constar i reflectir en tota activitat objecte d’aquesta ajuda que l’activitat està subvencionada pel Consell d’Eivissa.
j) Permetre que les persones que representen al Consell d’Eivissa presideixin qualsevol acte públic de presentació, celebració o altre, per la qual cosa seran convocats amb suficient temps d’antelació per la Federació de les Illes Balears corresponent, directament o mitjançant la delegació federativa d’Eivissa. Així mateix permetrà que el Consell d’Eivissa convoqui amb caràcter de promoció, les activitats que consideri oportunes i gaudirà de la col·laboració de la Federació d'Illes Balears corresponent, mitjançant la delegació federativa d’Eivissa.
K) Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió. Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l’esmentat Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d’aplicació.
11.- Despeses subvencionables
11.1.- Són subvencionables les despeses directament relacionades amb l’activitat subvencionada:
11.2.- No son subvencionables:
12- Pagament de la subvenció i justificació.
12.1.- Per al pagament de la subvenció concedida s’haurà de justificar la quantitat total pressupostada que s’ha tingut en compte a l’hora d’atorgar la subvenció. Si la quantitat justificada és inferior a la pressupostada, la quantia de l’ajuda es reduirà en la mateixa proporció. Aquest fet podrà ser tingut en compte com a demèrit per properes convocatòries.
12.2.- El pagament de la totalitat de la quantitat concedida es tramitarà un cop s’hagi justificat la realització de la totalitat de l’objecte de la subvenció i el compliment de la finalitat per a la qual es va atorgar.
12.3.- Abans de cobrar serà necessari presentar, la següent documentació:
- Declaració responsable de/de la president o presidenta de la federació Balear corresponent on consti que una vegada abonada la subvenció serà destinada al pagament de les factures presentades per a la justificació de l’ajuda concedida.
- Compte justificatiu (annex V)
- Factures justificatives, degudament relacionades, de les despeses originades com a conseqüència de l’execució de l’activitat objecte de subvenció emeses en el període de temps subvencionat.
- Per a aquelles factures que estiguin subjectes a altres subvencions i per qualsevol motiu que ho aconselli, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla indicant-hi la subvenció per a la justificació de la qual ha estat presentada, i si l’import del justificant s’imputa total o parcialment a la subvenció. En aquest darrer cas, s’indicarà a més la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció. Després, s’acceptarà la còpia acarada d’aquesta factura estampillada, subjecte a altres subvencions.
- S’acceptaran rebuts acompanyats d’un contracte o un acord com a justificatius de l’objecte de la subvenció.
- S’acceptaran nòmines originals en el cas que es justifiquin despeses corresponents al personal contractat per l’entitat.
- Es podrà imputar despeses de seguretat social del personal contractat, en aquests casos, hauran de presentar els corresponents rebuts de liquidació de cotitzacions originals TC1, TC2 i el corresponent resum detallat de les nòmines del personal contractat.
12.4.- Aquesta documentació ha de ser presentada al Consell d’Eivissa abans del 15 de juny de 2015.
12.5.- Les factures, nòmines i/o rebuts presentats per justificar les ajudes rebudes han d’estar emeses dins període del 16 de setembre de 2014 al 15 de març de 2015.
12.6.- El Departament d’Esports i Joventut adjuntarà el corresponent informe tècnic.
12.7.- Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell d’Eivissa considerin adients.
13. Revocació de les ajudes concedides.
13.1.- D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, l’entitat beneficiària incomplex totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més de l’interès de demora corresponent.
14. Règim d’infraccions i sancions.
14.1.-El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
15. Règim jurídic.
15.1.- Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.
ANNEX I
SOL·LICITUD D’AJUDA ECONÒMICA PER MANTENIMENT DE PROGRAMES DE SEGUIMENT ESPORTIU A L’ILLA D’EIVISSA DEL 16 de setembre DE 2014 AL 28 DE FEBRER DE 2015
DADES DEL SOL·LICITANT.
|
Nom delegació federativa d’Eivissa /federació de les Illes Balears |
CIF |
||
|
Domicili |
Núm. Pis |
||
|
Població |
Codi postal |
Província |
|
|
Telèfon |
Mòbil |
Adreça electrònica |
|
A. dades del representant de l’entitat sol·licitant.
|
Nom i llinatges |
NIF |
|
Càrrec (President i/o Delegat entitat) |
|
B. DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA.
( ) Document que acrediti que la persona sol·licitant és el representant legal de l’entitat.
( ) Còpia compulsada del document nacional d’identitat del/de la representant legal.
( ) Còpia compulsada de la targeta d’identificació fiscal (CIF) de l’entitat.
( ) Còpia compulsada dels estatuts degudament legalitzats i del document acreditatiu de la inscripció o declaració responsable d’estar inscrit al Registre de Federacions Esportives de les Illes Balears
( ) Pressupost detallat d’ingressos i despeses, segons model normalitzat que figura com a annex II d’aquesta convocatòria.
( ) Memòria del programa de seguiment esportiu, segons model normalitzat que figura com annex III.
( ) Declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició d’entitat beneficiària de les subvencions públiques recollides en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’article l’art. 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de
( ) Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat. Es pot autoritzar al Consell d’Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons model que figura com a annex IV.
( ) Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries o d’altre tipus davant el Consell d'Eivissa. Es pot autoritzar al Consell d’Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons model que figura com a annex IV.
( ) Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap, d’acord amb el model que consta com annex IV.
( ) L’imprès TG-002 de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom de l’entitat esportiva beneficiària de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (podreu trobar aquest document al Departament d’Esports i Joventut o a la Tresoreria del CONSELL D’EIVISSA o a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es).
( ) Altra documentació.
Les entitats beneficiàries que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquests documents en virtut d’anteriors convocatòries de subvencions o convenis, només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s’assenyali la data i l’òrgan davant el qual es va presentar
La documentació que no s’adjunta a aquesta sol·licitud, ha estat presentada en aquest Consell d’Eivissa.
Eivissa, d de 2015.
Signat
ANNEX II
Pressupost
|
DELEGACIÓ FEDERATIVA/FEDERACIÓ DE: |
|||
|
PRESSUPOST |
|||
|
DESPESES |
|||
|
|
CONCEPTE |
IMPORT |
TOTAL |
|
|
Allotjaments/manutencions |
|
|
|
|
Desplaçaments |
|
|
|
|
Direcció tècnica |
|
|
|
|
Honoraris dels tècnics |
|
|
|
|
Assegurances |
|
|
|
|
Altres despeses |
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
INGRESSOS |
|||
|
NUMERO |
CONCEPTE |
IMPORT |
TOTAL |
|
|
Sol·licitud d’ajuda al Consell d’Eivissa |
|
|
|
|
Aportacions privades |
|
|
|
|
Aportació d’altres institucions publiques |
|
|
|
|
Aportació de la pròpia federació |
|
|
|
|
Altres aportacions |
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
Ingressos = Despeses
Ajuda sol·licitada al Consell d’Eivissa per al manteniment del programa de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa del 16 de setembre de 2014 al 28 de febrer de 2015: ................................. euros
SIGNATURA DEL REPRESENTANT
ANNEX III
MEMÒRIA DEL PROGRAMA DE SEGUIMENT ESPORTIU-TEMPORADA ESPORTIVA 2014-15.
|
Nom delegació federativa d’Eivissa
|
Descripció format treball esportistes programa.
( ) Entrenaments semanals, mensuals, etc.
( ) Concentracions.
( ) Altres__________________________________
|
Descripció entrenaments i/o concentracions |
|
|
Nombre entrenaments específics. |
|
|
Instal·lacions utilitzades. |
|
*Actuacions del total d’esportistes del programa.
Informe del director/a tècnic/a sobre la progressió esportistes:
|
|
Observacions del director/a tècnic/a:
|
|
Recomanacions:
|
|
Objectius establerts per als esportistes:
|
Esportista |
Marca o resultat actual |
Objectiu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SIGNATURA DEL REPRESENTANT
ANNEX IV
DECLARACIONS RESPONSABLES
|
Nom i llinatges: DNI: |
|
Entitat: NIF: |
DECLARA RESPONSABLEMENT
Que la Delegació Federativa d’Eivissa/ Federació..................................................de les Illes Balears reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per tal de poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorre en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i l’art. 10 del Text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiària.
Declaro responsablement a l’òrgan instructor:
( ) Autoritzo l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa de que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa.
( ) No Autoritzo l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que em trobo al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la Seguretat Social, i em compromet a adjuntar-la a la sol·licitud de l’ajut.
Declaro:
( ) Que no s’han sol·licitat subvencions a cap altre Departament del Consell Insular o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l’ajut.
( ) Que s’han sol·licitat els ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:
|
Entitat |
Quantia |
|
|
|
( ) Que l’entitat ha estat beneficiària dels ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d’activitats per al qual se sol·licita l’ajut:
|
Entitat |
Quantia |
|
|
|
[Firma]
Eivissa, ........ d ........................... de 2015
ANNEX V
Compte justificatiu
|
1.- Import total del pressupost presentat: |
|
|
2.-Import de la subvenció concedida pel Consell d’Eivissa: |
|
|
3.- Import total de despesa finalment realitzat: |
|
4.- Altres subvencions o ingressos afectats a l’activitat subvencionada concedits per entitats privades o publiques:
|
Denominació |
Import |
|
……………………………………. |
|
|
|
|
|
……………………………………. |
|
|
|
|
|
TOTAL ……………. |
|
5.- Relació de justificants de les despeses executades per a la realització de l’activitat subvencionada:
|
Nº justificant |
C.I.F. |
Descripció de la despesa realitzada |
Import |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Import total justificat |
|
El/la tresorer/a de l’entitat Vis i plau del/de la President/a de l’entitat
Eivissa, ………… d………. 2015
Bases d’ajudes econòmiques a les delegacions federatives d’Eivissa/federacions de les illes Balears, per manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa de l’1 de març al 31 d'agost de 2015
1.- Justificació.
La importància de l’esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució Espanyola, i en aquest sentit l’article 43.3 estableix que els poders públics fomentaran l’educació física i l’esport, i facilitaran l’adequada utilització del lleure.
Per la seva banda, la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears ja en la seua exposició de motius destaca que “L’esport, entès com l’expressió de l’activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tingui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat.”
Així mateix, el seu article 3 diu que “ L’activitat física i l’esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.”
I el seu article 11.k estableix que una de les competències dels consells insulars és: “Establir la programació i el desenvolupament dels sistemes d’iniciació tecnicoesportiva dels i de les esportistes i els seguiments mèdics i científics corresponents.
A l’any 2004 el Consell d'Eivissa juntament amb l’Escola Balear de l’Esport varen iniciar un programa de seguiment esportiu amb les delegacions federatives eivissenques que fins ara han aconseguit millorar sobre manera el nivell tècnic dels esportistes.
A l’any 2012, es va realitzar una convocatòria d’ajudes per al manteniment de programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa. Varen ser seleccionats les següents federacions:
Es vol continuar amb el manteniment d’aquests programes ja que per aconseguir resultats esportius és necessari treballar a llarg termini i per tant s’ha d’assegurar que les federacions esmentades puguin rebre ajudes econòmiques per continuar la seva labor de tecnificació.
2.- Objecte.
2.1.- L’objecte d’aquestes bases és regular la concessió d’ajudes econòmiques dirigides a federacions esportives de les Illes Balears per al manteniment de programes de seguiment esportiu que estan supervisats pel departament d’Esports i Joventut del Consell d'Eivissa.
2.2.-El període que comprés aquesta convocatòria és el manteniment d’aquests programes de seguiment esportiu del l’1 de març al 31 d’agost.
2.3.- Cada federació esportiva podrà presentar una única sol·licitud d’ajuda econòmica.
2.4.- No serà necessari que la sol·licitud sigui prèvia a la realització de l’activitat per a la qual es demana l’ajuda.
2.5.- L’ajuda màxima per entitat beneficiària no podrà superar la quantitat de 8.000 euros ni la quantitat que es sol·licita, podent aconseguir el 100% de la quantitat sol·licitada.
3.- Consignació pressupostària.
3.1.- El pressupost màxim per a aquesta convocatòria és de quaranta i tres mil euros (43.000 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 3410.48900 del vigent pressupost de la Corporació de l’exercici 2015, que es distribuirà d’acord amb les bases d’aquesta convocatòria, i que figura al pla estratègic de subvencions del Consell d’Eivissa per l’any 2015.
4.- Entitats beneficiàries.
4.1.- Podran sol·licitar subvenció únicament les Federacions de les Illes Balears, directament o a través de les seves delegacions a l’illa d’Eivissa, que realitzin programes de seguiment esportiu a l’any 2015 i que estén supervisats pel departament d’Esports i Joventut del Consell d'Eivissa.
4.2.- Amés, han d’acomplir els requisits següents:
- Estar registrades al Registre de Federacions Esportives de les Illes Balears, de conformitat amb l’article 52 de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport balear i l’art. 1 del Decret 333/2004 de 2 d’abril pel qual es regulen les federacions esportives de les Illes Balears.
- Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell d’Eivissa i de les altres obligacions amb l’Agencia Estatal i amb la Seguretat Social que venguin imposades per la normativa vigent.
- No incórrer en cap de les prohibicions per ser entitat beneficiària establertes a l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a l’art. 10 de Text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
5.- Règim dels ajuts.
5.1.- La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.
5.2.- Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
5.3.- Els ajuts concedits per aquesta convocatòria són compatibles amb altra ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol altra Administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d’organismes internacionals. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada. A tal efecte, l’entitat beneficiària haurà de comunicar al Consell Insular d’Eivissa la sol·licitud o obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s’ha d’efectuar en el termini de 3 dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació dels fons percebuts.
6.- Presentació de sol·licituds: lloc i termini.
6.1.- Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a annex I d’aquesta convocatòria, degudament emplenat.
6.2.- Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell d'Eivissa i es presentaran en el Registre General de la mateixa Institució (avinguda d’Espanya, núm. 49, planta baixa, tel. 971-195900) o en qualsevol de les formes establertes a l’art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
6.3.- El termini per a la presentació de les sol·licituds serà del 21 al 30 de juliol de 2015 i s’exposarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa.
7.- Sol·licitud i documentació a presentar.
7.1.- Les sol·licituds presentades aniran acompanyades de la següent documentació necessària:
7.2.- Documentació a presentar per a la seva valoració per la comissió avaluadora per a l’adjudicació dels punts corresponents:
7.3.- Les entitats que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquests documents en virtut d’anteriors convocatòries de subvencions només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s’assenyali la data i l’òrgan davant el qual es va presentar
7.4.- El Consell d’Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
7.5.- Si la instància o documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell d’Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir del corresponent requeriment.
Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el Consell d’Eivissa considerarà que desisteixen de la seva petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’art. 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
8.- Instrucció, resolució i notificació.
8.1.- El Departament d’Esports i Joventut del Consell d’Eivissa serà el competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds.
8.2.- El Consell Executiu del Consell d’Eivissa és l’òrgan competent per resoldre aquestes ajudes
8.3.- Es crea una comissió avaluadora a la qual correspondrà, estudiar, avaluar les sol·licituds presentades d’acord amb els criteris de valoració establerts.
8.4.- La comissió avaluadora actuarà d’acord amb allò que disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic i procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions,i el Reial Decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
8.5.- La comissió avaluadora estarà constituïda per:
8.6.- La comissió avaluadora emetrà un informe, el qual servirà de base per a elaboració de la proposta provisional de resolució a l’òrgan competent per a la seua aprovació. Aquesta proposta provisional de resolució serà exposada al tauler d’anuncis del Consell d’Eivissa durant un termini de 10 dies naturals. Les entitats sol·licitants podran presentar per escrit, durant aquest termini, les al·legacions que considerin oportunes.
8.7.- Si no n’hi ha cap al·legació, el Conseller Executiu d'Esports i Joventut realitzarà la proposta de resolució definitiva al Consell Executiu del Consell d’Eivissa. A la proposta s’expressarà la llista ordenada d’entitats beneficiàries per als quals es proposa la subvenció i la seva quantia.
8.8.- Si es presenta alguna al·legació dins del termini establert per part de les entitats sol·licitants, la comissió avaluadora emetrà un nou informe on, de forma raonada, l’estimarà o la desestimarà. D’acord als informes emets per la comissió avaluadora, el Conseller Executiu d'Esports i Joventut realitzarà la consegüent proposta de resolució definitiva al Consell Executiu del Consell d’Eivissa. A la proposta s’expressarà la llista ordenada d’entitats beneficiàries per als quals es proposa la subvenció i la seva quantia.
8.9.- L’expedient es resoldrà en un termini màxim de 4 mesos des de la finalització del període de presentació de les sol·licituds; transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la petició s’ha d'entendre desestimada.
8.10.- La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic i procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
8.11.- Els acords del Consell Executiu no esgoten la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’art. 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
Punt 9.- Criteris per a la concessió de les ajudes.
9.1.- El pressupost de 43.000 euros serà repartit de la següent forma:
9.1.1.-Per l’obtenció de resultats esportius: 33.000 euros.
9.1.2.-Per la formació dels tècnics dels programes de seguiment esportiu: 5.000 euros.
9.1.3 Per la participació en activitats programades pel departament d’Esports i Joventut del Consell d’Eivissa: 5.000 euros.
9.2.- Els ajuts es concediran d’acord amb els següents criteris a qualificar per la Comissió avaluadora:
9.2.1.- Resultats aconseguits a la temporada esportiva 2014/2015 (de l’1 de setembre de 2014 al 30 de juliol de 2015) per esportistes que integren als programes de seguiment esportiu:
Serà comptabilitzat el millor resultat de cada esportista, i el màxim de punts d’aquest apartat és de 40 punts.
9.2.2.- Formació dels tècnics dels programes de seguiment esportiu:
Es valorarà la formació tècnica, realitzada durant el període del 1 d’octubre de 2014 al 30 de juliol de 2015, pels tècnics/ques integrants de cada programa de seguiment esportiu de la forma següent:
- Per cursets, seminaris, jornades, etc amb una duració fins 10 hores................ 1 punt.
- Per cursets, seminaris, jornades, etc amb una duració de 11 a 20 hores.......... 2 punts.
- Per cursets, seminaris, jornades, etc amb una duració de 21 a 40 hores............3 punts.
- Per cursets, seminaris, jornades, etc amb una duració de 41 a 100 hores......... 5 punts.
- Per cursets, seminaris, jornades, etc amb una duració de més de 100 hores......8 punts.
El màxim de punts d’aquest apartat és de 10 punts.
9.2.3.- Participació en activitats programades pel departament d’Esports i Joventut del Consell d’Eivissa.
El valorarà la participació de les persones integrants dels programes de seguiment esportiu a les activitats programades pel departament esmentat, durant el període del 1 d’octubre de 2014 al 30 de juliol de 2015.
- Per cada activitat organitzada pel departament d’Esports on s’hagi participat amb el 100% dels integrants del programa de seguiment: 10 punts.
- Per cada activitat organitzada pel departament d’Esports on s’hagi participat amb un mínim del 75% dels integrants del programa de seguiment: 7 punts.
- Per cada activitat organitzada pel departament d’Esports on s’hagi participat amb un mínim del 50% dels integrants del programa de seguiment: 5 punts.
- Per cada activitat organitzada pel departament d’Esports on s’hagi participat amb un mínim del 25% dels integrants del programa de seguiment: 2 punts.
El màxim de punts d’aquest apartat és de 30 punts.
9.3.- La Comissió Avaluadora estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte els límits i mínims establerts al present apartat nou.
La quantitat econòmica de cada apartat es dividirà entre la suma dels punts dels sol·licitants que han aconseguit en el corresponent apartat; d’aquesta divisió sortirà una quantitat per punt, la qual serà multiplicada pels punts de cada sol·licitant i així es determinarà l’ajuda corresponent a cada apartat. La suma de les ajudes aconseguides als tres apartats és finalment l’ajuda concedida.
9.4.- En tots els casos, la subvenció concedida no podrà superar la quantitat sol·licitada o la quantitat de 8.000 euros.
9.5.- La Comissió estarà autoritzada per resoldre els dubtes que es presentin i per adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst aquestes bases.
10. Obligacions de les entitats beneficiàries
10.1.- Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:
a) Dur a terme l’activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.
b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell d’Eivissa, i aportar tota la informació i documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.
c) Comunicar al Consell d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat al fons percebut.
d) Comunicar al Consell d’Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada.
e) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
f) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.
g) Realitzar la gestió tècnica, i aportar el conjunt de mitjans humans i materials necessaris per dur a terme l’activitat objecte de la present ajuda.
h) Consultar amb el Departament d’Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa les normatives, indicacions, informacions, publicacions, publicitat, notes públiques, cartells, roba esportiva referent a l’objecte de la present ajuda.
i) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de l’ajuda. A aquest efecte fer constar i reflectir en tota activitat objecte d’aquesta ajuda que l’activitat està subvencionada pel Consell d’Eivissa.
j) Permetre que les persones que representen al Consell d’Eivissa presideixin qualsevol acte públic de presentació, celebració o altre, per la qual cosa seran convocats amb suficient temps d’antelació per la Federació de les Illes Balears corresponent, directament o mitjançant la delegació federativa d’Eivissa. Així mateix permetrà que el Consell d’Eivissa convoqui amb caràcter de promoció, les activitats que consideri oportunes i gaudirà de la col·laboració de la Federació d'Illes Balears corresponent, mitjançant la delegació federativa d’Eivissa.
K) Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió. Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l’esmentat Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d’aplicació.
11.- Despeses subvencionables
11.1.- Són subvencionables les despeses directament relacionades amb l’activitat subvencionada:
11.2.- No son subvencionables:
12- Pagament de la subvenció i justificació.
12.1.- El pagament de la totalitat de la quantitat concedida es tramitarà un cop s’hagi justificat la realització de la totalitat de l’objecte de la subvenció i el compliment de la finalitat per a la qual es va atorgar.
12.2.- El total acreditat ha de ser igual o superior a l’import total de l’ajuda concedida.
12.3.- Abans de cobrar serà necessari presentar la següent documentació:
- Compte justificatiu (annex IV).
- Declaració responsable del/ de la President/a de la federació Balear corresponent on consti que una vegada abonada la subvenció serà destinada al pagament de les factures presentades per a la justificació de l’ajuda concedida.
- Factures justificatives, degudament relacionades, de les despeses originades com a conseqüència de l’execució de l’activitat objecte de subvenció emeses en el període de temps subvencionat.
- Per a aquelles factures que estiguin subjectes a altres subvencions i per qualsevol motiu que ho aconselli, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla indicant-hi la subvenció per a la justificació de la qual ha estat presentada, i si l’import del justificant s’imputa total o parcialment a la subvenció. En aquest darrer cas, s’indicarà a més la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció. Després, s’acceptarà la còpia acarada d’aquesta factura estampillada, subjecte a altres subvencions.
- S’acceptaran rebuts acompanyats d’un contracte o un acord com a justificatius de l’objecte de la subvenció.
- S’acceptaran nòmines originals en el cas que es justifiquin despeses corresponents al personal contractat per l’entitat.
- Es podrà imputar despeses de seguretat social del personal contractat, en aquests casos, hauran de presentar els corresponents rebuts de liquidació de cotitzacions originals TC1, TC2 i el corresponent resum detallat de les nòmines dels treballadors.
12.4.- Aquesta documentació ha de ser presentada al Consell d’Eivissa abans del 15 de novembre de 2015.
12.5.- Les factures, nòmines i/o rebuts presentats per justificar les ajudes rebudes han d’estar emeses dins període de l’1 de marc al 15 d’octubre de 2015.
12.7.- El Departament d’Esports i Joventut adjuntarà el corresponent informe tècnic.
12.8.- Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell d’Eivissa considerin adients.
13. Revocació de les ajudes concedides.
13.1.- D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, l’entitat beneficiària incomplex totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més de l’interès de demora corresponent.
14. Règim d’infraccions i sancions.
14.1.-El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
15. Règim jurídic.
15.1.- Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.
ANNEX I
SOL·LICITUD D’AJUDA ECONÒMICA PER MANTENIMENT DE PROGRAMES DE SEGUIMENT ESPORTIU A L’ILLA D’EIVISSA DURANT DEL L’1 DE MARÇ AL 31 D’AGOST DE 2015
A. DADES DEL SOL·LICITANT.
|
Nom delegació federativa d’Eivissa /federació de les Illes Balears |
CIF |
||
|
Domicili |
Núm. Pis |
||
|
Població |
Codi postal |
Província |
|
|
Telèfon |
Mòbil |
Adreça electrònica |
|
B. dades del representant de l’entitat sol·licitant.
|
Nom i llinatges |
NIF |
|
Càrrec (President i/o Delegat entitat) |
|
C. DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA.
( ) Informe del delegat o de la delegada de la federació on indiqui els resultats esportius aconseguits pels/per les esportistes que han integrat el corresponent programa de seguiment esportiu durant la temporada esportiva 2014/2015.
( ) Informe del delegat o de la delegada de la federació on indiqui els cursets de formació que han realitzat els/les tècnics/tècniques que han integrat el corresponent programa de seguiment esportiu.
( ) Document que acrediti que la persona sol·licitant és el representant legal de l’entitat.
( ) Còpia de la targeta d’identificació fiscal (CIF) de l’entitat.
( ) Còpia dels estatuts degudament legalitzats i del document acreditatiu de la inscripció o declaració responsable d’estar inscrit al Registre de Federacions Esportives de les Illes Balears
( ) Pressupost detallat d’ingressos i despeses, segons model normalitzat que figura com a annex II d’aquesta convocatòria.
( ) Relació de participants al programa de seguiment esportiu a l’any 2015.
( ) Declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició d’entitat beneficiària de les subvencions públiques recollides en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’article l’art. 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, segons model normalitzat que figura com a annex III.
( ) Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat. Es pot autoritzar al Consell d’Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons model que figura com a annex III.
( ) Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries o d’altre tipus davant el Consell d'Eivissa. Es pot autoritzar al Consell d’Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons model que figura com a annex III.
( ) Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap, d’acord amb el model que consta com annex III.
( ) L’imprès TG-002 de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom de l’entitat esportiva beneficiària de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (podreu trobar aquest document al Departament d’Esports i Joventut o a la Tresoreria del CONSELL D’EIVISSA o a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es).
( ) Altra documentació.
Les entitats beneficiaries que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquests documents en virtut d’anteriors convocatòries de subvencions o convenis, només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s’assenyali la data i l’òrgan davant el qual es va presentar
La documentació que no s’adjunta a aquesta sol·licitud, ha estat presentada en aquest Consell d’Eivissa.
Eivissa, d de 2015.
Signat
ANNEX II
Pressupost
|
DELEGACIÓ FEDERATIVA/FEDERACIÓ DE: |
|||
|
PRESSUPOST |
|||
|
DESPESES |
|||
|
|
CONCEPTE |
IMPORT |
TOTAL |
|
|
Allotjaments/manutencions |
|
|
|
|
Desplaçaments |
|
|
|
|
Direcció tècnica |
|
|
|
|
Honoraris dels tècnics |
|
|
|
|
Assegurances |
|
|
|
|
Altres despeses |
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
INGRESSOS |
|||
|
NUMERO |
CONCEPTE |
IMPORT |
TOTAL |
|
|
Sol·licitud d’ajuda al Consell d’Eivissa |
|
|
|
|
Aportacions privades |
|
|
|
|
Aportació d’altres institucions publiques |
|
|
|
|
Aportació de la pròpia federació |
|
|
|
|
Altres aportacions |
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
Ingressos = Despeses
Ajuda sol·licitada al Consell d’Eivissa per al manteniment del programa de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa de l’1 de marc al 31 d’agost de 2015: ............................... euros
SIGNATURA DEL REPRESENTANT
ANNEX III
DECLARACIONS RESPONSABLES.
|
Nom i llinatges: DNI: |
|
Entitat: NIF: |
DECLARA RESPONSABLEMENT
Que la Delegació Federativa d’Eivissa/ Federació..................................................de les Illes Balears reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per tal de poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorre en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i l’art. 10 del Text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiària.
Declaro responsablement a l’òrgan instructor:
Que em trobo al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració tributària estatal i davant la Seguretat Social, imposades per les disposicions vigents, en la manera que ho estipula el reglament i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa.
( ) Autoritzo l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa de que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa.
( ) No Autoritzo l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que em trobo al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la Seguretat Social, i em compromet a adjuntar-la a la sol·licitud de l’ajut.
Declaro:
( ) Que no s’han sol·licitat subvencions a cap altre Departament del Consell Insular o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l’ajut.
( ) Que s’han sol·licitat els ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:
|
Entitat |
Quantia |
|
|
|
C. Que l’entitat ha estat beneficiària dels ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d’activitats per al qual se sol·licita l’ajut:
|
Entitat |
Quantia |
|
|
|
Eivissa, ........ d ........................... de 2015
[Firma]
ANNEX IV
Compte justificatiu
|
1.- Import total del pressupost presentat: |
|
|
2.-Import de la subvenció concedida pel Consell d’Eivissa: |
|
|
3.- Import total de despesa finalment realitzat: |
|
4.- Altres subvencions o ingressos afectats a l’activitat subvencionada concedits per entitats privades o publiques:
|
Denominació |
Import |
|
|
……………………………………. |
|
|
|
|
|
|
|
……………………………………. |
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL ……………. |
|
5.- Relació de justificants de les despeses executades per a la realització de l’activitat subvencionada:
|
Nº justificant |
C.I.F. |
Descripció de la despesa realitzada |
Import |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Import total justificat |
|
El/la tresorer/a de l’entitat Vis i plau del/de la President/a de l’entitat
Eivissa, ………… d………. 2015
Eivissa, 19 de febrer de 2015
El secretari tècnic de l’Àrea d’Interior, Turisme i Esports
Agustín Goerlich López