Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 3127
Exp 25-14 expedient medi ambient

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació de resolució d’expedient sancionador es notifica a l’interessat el (dades personals ocultes)de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 15 de desembre de 2014 que transcrit diu: “Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle  en data 15 de desembre de 2014, ha dictat  resolució, la qual és del tenor literal següent :

“Assumpte: Resolució de l’expedient sancionador núm. 25/14 incoat contra el (dades personals ocultes)mpos per suposada infracciaó de medi ambient.

Atès que, en data 25 de juliol de 2014 es va realitzar PROPOSTA DE RESOLUCIÓ referent a tinència d’un ca de raça perillosa fora la corresponent llicència administrativa, amollat o perdut a la via pública i fora xip,  la qual és del tenor literal següent:

 “Atès que, mitjançant Decret d’Alcaldia de data 24 de febrer de 2014, s’acordà la iniciació d’un expedient sancionador per suposada infracció de medi ambient contra el (dades personals ocultes)referent a la tinència d’animal potencialment perillós (raça pit bull) fora la corresponent llicència administrativa així com no dur l’animal subjecte amb cadenes, podent imposar una sanció molt greu de 2400,01 euros i dues de greus de 1000 euros cada una.

Atès que, en el mateix decret es designava a la Sra. Catalina Pocoví Fiol com a Instructora de l’expedient sancionador i com a Secretari del mateix a la Sra. Martina Llobera Genestar. 

Atès que, comunicat en deguda forma  el Decret d’Alcaldia en data 12 de maig/14, pel qual es disposava la iniciació de l’expedient d’infracció medi ambiental, havent presentat al·legacions en data d’entrada a l’Ajuntament 16 de maig/14, les qual figuren íntegrament dins l’expedient.

En data 10 de juliol/14 el Tècnic d’Administració General emet informe jurídic, el qual és en part del tenor literal següent: “..En data 5 de febrer de 2014 la Policia Local va denunciar al (dades personals ocultes)per distintes infraccions en matèria de possessió d’animals perillosos. El 24 de febrer de 2014 es va dictar Decret d’iniciació de l’expedient sancionador per les referides possibles infraccions, que serien: una molt greu per possessió d’animal perillós sense llicència (2.400 €); i dos greus per trobar-se el ca potencialment perillós en llocs públics fora fermar i per incomplir l’obligació d’identificar l’animal (fora microxip), proposant-se una sanció de 1.000 € per a cada una d’aquestes dues infraccions greus.

El 16 de maig de 2014 el(dades personals ocultes)ha presentat un escrit d’al·legacions en el que indica que ha renunciat a l’animal, demanant per aquest motiu l’anul·lació de l’expedient sancionador.

La possessió d’un animal perillós sense disposar de llicència constitueix una infracció molt greu de la Llei 50/1999 (art. 13.1.b). Aquesta possessió sense llicència va ser detectada per la Policia Local, sense que el fet que posteriorment es renuncií a l’animal suposi que no s’hagi comès la infracció. Així mateix, cap incidència té aquesta renúncia en quant a les dues infraccions greus. En qualsevol cas, sí que es considera que, a manca de l’assenyalament de circumstàncies particulars que agreugin les infraccions, les sancions s’han d’imposar en els seu grau mínim. Per aquesta raó, es considera que, pel que fa a les dues infraccions greus, s’haurien d’imposar les sancions en el seu grau mínim de 300,1 €.

En conseqüència, procedeix la desestimació de la petició d’arxiu de l’expedient. No obstant, es considera que les sancions per infracció greu s’han d’imposar en el seu grau mínim si no es detallen circumstàncies agreujants.

Aquest és l’informe del Tècnic que subscriu, que queda sotmès a qualsevol altre més fonamentat en Dret...”

Atès que no figuren circumstàncies agreujants però si atenuants, ja que el senyor Manuel Heredia Campos no figura com a reincident amb els presents fets, es considera de que sí es podrien rebaixar les dues sancions greus al seu grau mínim de 300,10 euros cada una.

Vist, a més dels esmentats, els articles de general aplicació.

L’Instructor que subscriu conseqüentment, formula la següent

PROPOSTA DE RESOLUCIÓ

1.- Estimar en part les al·legacions presentades pel senyor (dades personals ocultes)en data d’entrada a l’Ajuntament 16 de maig/14 núm. 7197, així com rebaixar les dues sancions greus al seu grau mínim de 300,10 euros cada una i prosseguir amb el present expedient sancionador, conformement amb l’informe jurídic i per no ser reincident amb els presents fets.

2.- Que es notifiqui aquesta resolució a l’interessat en forma reglamentària.”

Comunicada en deguda forma l’anterior Proposta de Resolució  en data 24  de setembre/14, no havent presentat al·legacions ni documentació de cap tipus.

Atès que, a la tramitació del procediment s’han observat les prescripcions legals del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del Procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma a l’exercici de la potestat sancionadora.

Vistos els articles 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Bases de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, articles 13 i següents del Decret Autonòmic 10/1994, de 10 de febrer, abans esmentat, i atenent tot lo que s’ha exposat i conformement amb la Proposta de la Sra. Instructora, aquesta Alcaldia, en ús de les atribucions que li confereix la normativa vigent (art.5 del Decret 10/1994) té a bé dictar la següent

RESOLUCIO

1er.- Declarar responsable de la infracció de Medi Ambient al senyor (dades personals ocultes)referent a la tinència d’animal potencialment perillós (raça pib-bull) fora la corresponent llicència administrativa, no dur l’animal subjecte amb cadena per la via pública i no dur microxip, el dia 05 de febrer/14

 2.on.- Imposar al senyor (dades personals ocultes)com a responsable de la referida infracció de medi ambient,  una  sanció  de 2.400,01-€ per la infracció Molt Greu (per a la no tinència de la corresponent llicència administrativa) i dues sancions de 300,10 euros cada una (per no dur l’animal subjecte amb cadena per la via pública i fora microxip).

3.er.- Aprovar les liquidacions corresponents a les referides sancions, per l’import total de  3.000,21.-euros.

4.è.- Que es notifiqui aquesta  resolució a l’interessat en forma reglamentària.

5.è.- Que es notifiqui aquesta resolució a Intervenció als efectes adients.

D’acord amb el que disposa l’article 89.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:

Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició, que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei  57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2. del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004 de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del següent  dia al de la recepció del present escrit.

L’esmenta’t recurs s’entendrà desestimat si  transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.

Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatoria, , si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol d’altres recursos, si ho creu convenient. Ho mana i signa el Sr. Batle  D. Tomeu Oliver Palou.  Donc fe. ””

D’acord amb el que disposa l’article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:

Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2. del  Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març,  davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del  següent dia al de la recepció  del present escrit.

L’esmenta’t recurs de reposició s’entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.

Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatòria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol d’altres recursos, si ho creu convenient.        

El que tinc l’honor de comunicar pel seu coneixement i als efectes adients. Marratxí, 15 de desembre de 2014. La Secretària.  Formes de pagament: vegeu full adjunt/dors.

Forma de pagament de la sanció:

PAGAMENT.- L’import  de la sanció imposada a la resolució adjunta haureu de fer-la  efectiva, en el termini d’UN MES, comptats a partir del següent al de la notificació d’aquesta resolució, significant-li que, transcorregut l’esmentat termini sense realitzar l’abonament de la sanció, es farà efectiva per la via de constrenyiment, conforme s’estableix a l’article 36 de la Llei Autonòmica 10/90, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística. El recàrrec de constrenyiment és del 20% de l’import del deute.

El pagament de la multa es podrà fer efectiu a qualsevol d’aquestes entitats:

  • Banc de Crèdit Balear.- Cta. Cte. 0024-6847-66-0660000173
  • Caixa de Pensions.- Cta. Cte. 2100-2097-72-0200002157, oficina Sa Cabaneta.
  • Sa Nostra.- Cta. Cte. 2051-0080-10-1008925547.
  • Banca March.- Cta. Cte. 0061-0151-90-0000780113”

 

 Marratxí, 6 de febrero de 2015

 

El Batle,

Tomeu Oliver Palou