Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANT JOAN
Núm. 3000
Aprovació definitiva de l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per la prestació del servei de recollida, tractament, transferència, transport de residus sòlids urbans i utilització de les instal·lacions municipals d'aportació de residus (IMAR)
Versió PDF
Atès que durant el termini d’informació pública de l’acord adoptat pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària de data 26 de novembre de 2014 sobre l’aprovació provisional de la modificació de l’article 6.2 i supressió de l’apartat 3 de l’esmentat article de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació del servei de recollida, tractament, transferència i transport de residus sòlids urbans, no s’han presentat reclamacions, dit acord s’entén definitivament aprovat, conforme allò que disposa l’article 17.3 del Text Refós de les Hisendes Locals (Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març).
Contra aquest acord, que es definitiu en via administrativa, sols es pot interposar el recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, comptador a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
D’acord amb l’article 17.4 de l’esmentat Text Refós es publica el text íntegre de l’ordenança.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PE LA RECOLLIDA, TRACTAMENT, TRANSFERÈNCIA, TRANSPORT DE RESIDUS SÒLIDS URBAN I UTILITZACIÓ DE LES INSTAL.LACIONS MUNICIPALS D’APORTACIÓ DE RESIDUS (IMAR).
Ordenança Fiscal núm. 14
FONAMENT I NATURALESA
ARTICLE 1
1. Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i conforme amb el que disposen els articles del 15 al 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març aquest Ajuntament seguirà percebent la taxa per la recollida, tractament, transferència i transport de residus sòlids urbans, que es regirà amb la present ordenança fiscal, les normes de la qual s’avenen amb el que es preveu a l’article 57 del l’esmenta’t Text Refós.
FET IMPOSABLE
ARTICLE 2
1. Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació del servei de recepció obligatòria de recollida domiciliària de fems i de residus sòlids urbans d’habitatges, allotjaments i locals o establiments on s’exerceixin activitats industrials, comercials, professionals, artístiques i de serveis, així com el seu tractament, transferència i transport i la utilització de les Instal·lacions municipals d’aportació de residus (IMAR).
2. En aquest efecte es consideren fems i residus sòlids domiciliaris urbans les sobres i deixalles d’alimentació o detritus que provenen de la neteja normal de locals, habitatges o establiments i s’exclouen d’aquest concepte els residus industrials, els enderrocs d’obra, els detritus humans, matèries i materials contaminats, corrosius, perillosos o que la recollida dels quals exigeixi l’adopció de mesures especials d’higiene, de profilaxi o de seguretat.
3. No està subjecte a la taxa la prestació, de caràcter voluntari i a instancia de part, dels següents serveis:
SUBJECTE PASIU
ARTICLE 3
1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35 de la Llei 58/2003, General Tributària, que ocupin o facin servir els habitatges, els establiments i els locals situats als llocs, places, carrers o vies publiques en les quals es doni el servei, o aquells que es trobin en zona rústica pel servei de l’IMAR, ja sigui a títol de propietari, d’usufructuari, habitacionista, llogater i fins i tot de precari.
2. Tendra la consideració de subjecte passiu substitut del contribuent el propietari dels habitatges o locals, el qual podrà fer repercutir si s’escau les quotes satisfetes sobre els usuaris d’aquelles, beneficiaris dels servei.
RESPONSABLES
ARTICLE 4
1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l’article 42 de la Llei 58/2003, General Tributària.
2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i el síndics, interventors o liquidadors de fallides, concurs, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei 58/2003, General Tributària.
EXEMPCIONS
ARTICLE 5
1. No es concedirà cap exempció ni bonificació en l’exacció de la present taxa.
QUOTA TRIBUTÀRIA
ARTICLE 6
1. La quota tributària consistirà en una quantitat fixa, per unitat de local, que es determinarà en funció de la naturalesa i destinació dels immobles, d’acord amb les tarifes contingudes en l’annex.
2. Les quotes seran irreductibles, llevat del cas en què el període impositiu s’iniciï durant el segon, tercer o quart trimestre natural, en els quals casos es reduirà a tres quartes parts, a la meitat, o a la quarta part la tarifa. En el cas de que l’activitat s’acabi durant el segon, tercer o quart trimestre natural, previ tràmit de la baixa en activitats, la quota es reduirà en tres quartes parts, en la meitat o en la quarta part de la tarifa, respectivament, i es produirà a la devolució de la diferència.
MERITACIÓ
ARTICLE 7
1. Es merita la taxa i neix l’obligació de contribuir des del moment en que s’iniciï la prestació del servei, entenent-se iniciada, donada la naturalesa de la recepció del servei, quan estigui establert i en funcionament el servei municipal de recollida de fems domiciliaris, així com les IMAR, en els carrers o llocs on figurin les vivendes o locals utilitzats pel contribuents subjectes a la Taxa. Els període impositiu comprendrà l’any natural.
2. Anualment es formarà un Padró on figuraran els contribuents afectats i les quotes respectives que es liquiden per aplicació de la present Ordenança, el qual serà exposat al públic per quinze dies a efectes de reclamacions, previ anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i Tauló d’anuncis Municipal.
3. Transcorregut el termini d’exposició al públic, l’Ajuntament resoldrà sobre les reclamacions presentades i aprovarà definitivament el Padró que servirà de base pels documents cobratoris corresponents.
4. Les altes que es produeixin dins de l’exercici, sortiran efectes des de la data en que neixi la obligació de contribuir, a tal efecte, els subjectes passius presentaran la corresponent declaració d’alta y bases tributàries amb anterioritat i com requisit previ a l’ inici de la prestació del Servei.
5. Per l’Administració es procedirà a notificar als subjectes passius la liquidació corresponent a l’alta en el Padró, amb expressió de:
a. Els elements essencials de la liquidació.
b. Els mitjans d’impugnació que puguin ésser exercits amb indicació de terminis i organismes en que hauran d’esser interposats.
c. Lloc, termini i forma en que haurà d’ésser satisfet el deute tributari.
6. S’entendrà que una vivenda cessa en l’ús del servei quan aquesta perdi la condició d’habitabilitat, i així vengui certificat per tècnic competent. Els locals cessaran en l’ús del servei quan es cessi definitivament en l’activitat.
7. Les quotes liquidades i no satisfetes dins el període voluntari, es faran efectives per la via de constrenyiment, segons les normes del Reglament General de Recaptació.
8. Es consideraran partides fallides o crèdits incobrables aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, d’acord amb el que es preveu en el vigent Reglament General de Recaptació.
INFRACCIONS I SANCIONS
ARTICLE 8
En tot quant faci referència a la qualificació d’infraccions tributàries, i també sobre les sancions que els corresponguin a aquestes en cada cas, hom s’avendrà a allò que disposen els articles 178 i següents de la Llei General Tributària.
ANNEX
QUADRE DE TARIFES DE L’ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER RECOLLIDA I ELIMINCACIÓ DE FEMS.
|
|
RECOLLIDA |
TRACTAMENT |
UNITAT |
|
Floristeries |
388,14 |
191,17 |
579,31 |
|
Habitatges urbana |
98,28 |
48,4 |
146,68 |
|
Habitatges rústica |
49,17 |
24,22 |
73,39 |
|
Locals varis no tarifats |
57,96 |
28,55 |
86,51 |
|
Restaurants |
388,14 |
191,17 |
579,31 |
|
Locals d’events de restauració |
388,14 |
191,17 |
579,31 |
|
Bars i cafeteries |
161,25 |
79,42 |
240,67 |
|
Merceries |
161,25 |
79,42 |
240,67 |
|
Tendes de comestibles |
161,25 |
79,42 |
240,67 |
|
Oficines bancàries |
496,03 |
244,32 |
740,35 |
|
Altres locals comercials |
161,25 |
79,42 |
240,67 |
|
Vivendes vacacionals i hotels per cada plaça |
33,5 |
16,5 |
50 |
|
Residències per cada plaça |
33,5 |
16,5 |
50 |
DISPOSICIÓ FINAL
La present Ordenança Fiscal fou aprovada per l’Ajuntament Ple en sessió ordinària de 26 de novembre de 2014 i entrarà en vigor i serà d’aplicació en el moment de la seva publicació íntegra en el BOIB, romanent en vigor fins que s’acordi la seva modificació o la seva derogació expressa.
Sant Joan, 12 de febrer de 2015
La Batlessa
Catalina Gayà Bauzà