Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE COOPERACIÓ LOCAL

Núm. 2707
Pla Especial per als anys 2015 i 2016 per ajudar els ajuntaments de Mallorca de població inferior o igual a 20.000 habitants i Entitat Local Menor de Palmanyola a l'execució d'obres i serveis mínims obligatoris del art. 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abri, reguladora de les bases de règim local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 12 de febrer de 2015, va adoptar, entre d’altres, el següent acord:

“1.- Aprovar inicialment la creació d’un Pla Especial per als anys 2015 i 2016 per ajudar els ajuntaments de Mallorca de població inferior o igual a 20.000 habitants i l’Entitat Local Menor de Palmanyola a l’execució d’obres i serveis mínims obligatoris de l’article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.

2.- Aprovar inicialment el règim de concertació del Pla Especial per als anys 2015 i 2016 que s’adjunta a aquest acord com Annex I i disposar per a aquest règim la normativa específica aplicable pel que fa referència a l’atorgament i execució de les ajudes que es derivin d’aquest Pla Especial.

3.- Aprovar inicialment la proposta de distribució de les ajudes següent d’acord amb l’aplicació de les ratios establertes a l’article 4 de les normes del règim de concertació:

AJUNTAMENT/ENTITAT LOCAL MENOR

CIF

IMPORT AJUDES (euros)

ALARÓ

P-0700100-A

65.000,00

ALCÚDIA

P-0700300-G

58.500,00

ALGAIDA

P-0700400-E

65.000,00

ANDRATX

P-0700500-B

58.500,00

ARIANY

P-0706600-D

100.000,00

ARTÀ

P-0700600-J

65.000,00

BANYALBUFAR

P-0700700-H

100.000,00

BINISSALEM

P-0700800-F

65.000,00

BÚGER

P-0700900-D

100.000,00

BUNYOLA

P-0701000-B

100.000,00

CAMPANET

P-0701200-H

100.000,00

CAMPOS

P-0701300-F

65.000,00

CAPDEPERA

P-0701400-D

58.500,00

CONSELL

P-0701600-I

100.000,00

COSTITX

P-0701700-G

100.000,00

DEIÀ

P-0701800-E

100.000,00

ESCORCA

P-0701900-C

100.000,00

ESPORLES

P-0702000-A

100.000,00

ESTELLENCS

P-0702100-I

100.000,00

FELANITX

P-0702200-G

58.500,00

FORNALUTX

P-0702500-J

100.000,00

LLORET DE VISTALEGRE

P-0702800-D

100.000,00

LLOSETA

P-0702900-B

65.000,00

LLUBÍ

P-0703000-J

100.000,00

MANCOR DE LA VALL

P-0703400-B

100.000,00

MARIA DE LA SALUT

P-0703500-I

100.000,00

MONTUÏRI

P-0703800-C

100.000,00

MURO

P-0703900-A

65.000,00

PETRA

P-0704100-G

100.000,00

PALMANYOLA

P- 0700002-I

100.000,00

POLLENÇA

P-0704200-E

58.500,00

PORRERES

P-0704300-C

65.000,00

PUIGPUNYENT

P-0704500-H

100.000,00

SA POBLA

P-0704400-A

58.500,00

SANT JOAN

P-0704900-J

100.000,00

SANT LLORENÇ

P-0705100-F

65.000,00

SANTA EUGÈNIA

P-0705300-B

100.000,00

SANTA MARGALIDA

P-0705500-G

58.500,00

SANTA MARIA DEL CAMÍ

P-0705600-E

65.000,00

SANTANYÍ

P-0705700-C

58.500,00

SELVA

P-0705800-A

100.000,00

SENCELLES

P-0704700-D

100.000,00

SES SALINES

P-0705900-I

65.000,00

SINEU

P-0706000-G

100.000,00

SÓLLER

P-0706100-E

58.500,00

SON SERVERA

P-0706200-C

58.500,00

VALLDEMOSSA

P-0706300-A

100.000,00

VILAFRANCA DE BONANY

P-0706500-F

100.000,00

4.- Sotmetre a exposició pública aquest Pla Especial per un termini de deu dies hàbils mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Durant aquest termini es podran presentar a aquest Pla les al·legacions i les reclamacions que es considerin oportunes. Si no es presenten al·legacions ni reclamacions en aquest termini, aquest Pla Especial s’entendrà aprovat definitivament.

5.- Autoritzar una despesa per import de quatre milions d’euros (4.000.000 €) amb càrrec a la partida pressupostària 65.94310.76202 (referència: 22015000883), d’acord amb l’aplicació establerta a l’apartat 3 anterior.

6.1- Amb càrrec a aquesta ajuda es podran presentar un o diferents projectes, però el màxim subvencionable per a cada municipi seran les quantitats que es fan constar a l’apartat 3 d’aquest acord. Una vegada presentat el projecte o projectes per part dels ajuntaments, el Ple del Consell de Mallorca aprovarà el destí de l’ajuda. En primer lloc se subvencionarà el projecte de major quantia i la resta s’aplicarà al següent o següents projectes. Si el projecte o la suma de tots els projectes presentats és d’import inferior a l’ajuda concedida, aquesta es reduirà automàticament a l’import de les actuacions presentades.

6.2.- Aprovat definitivament aquest Pla Especial, l’ajuntament interessat ha de presentar la següent documentació:

-Dos exemplars en paper del projecte o projectes tècnics amb el contingut que es fa constar al punt 6 de l’annex I (Règim de concertació).

-Declaració responsable amb relació al règim de concertació de les ajudes del Pla Especial (Annex II).

Per a cada projecte que es presenti:

-Certificat de la possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l’execució de l’obra o servei (Annex IV).

-Informe acreditatiu de l’adaptació de l’obra al corresponent planejament urbanístic    vigent (Annex V).

-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal (Annex VI).

-Declaració jurada del tècnic redactor del projecte de no estar sotmès en cap causa d’incompatibilitat amb l’administració actuant (Annex VII).

6.3.- El termini per presentar cada projecte amb el contingut que es fa constar a l’annex I i els documents que figuren a l’apartat anterior (Annex II; Annex IV; Annex V; Annex VI; i Annex VII) d’aquest acord serà de 45 dies hàbils comptadors des del dia següent al de la recepció de la notificació de l’acord d’aprovació definitiva del Pla Especial a cada ajuntament subvencionat.

6.4.- Si la presentació del projecte o projectes i de tota la documentació annexa  no reuneix els requisits establerts en aquest Pla Especial, o en el cas que es consideri necessari sol·licitar a l’ajuntament interessat aclariment o ampliació d’informació sobre qualsevol extrem relacionat amb el Pla Especial, el Departament de Cooperació Local requerirà a l’interessat perquè ho esmeni en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

6.5.- La presentació correcta del projecte o projectes i dels corresponents documents de l’apartat 6.2 d’aquest acord en el termini abans esmentat, o en fase de subsanació de deficiències, s’entendrà com acceptació de l’ajuda, i, en cas contrari, la no presentació en aquest termini, o en fase de subsanació de deficiències, s’entendrà com a renúncia de l’ajuda concedida o pèrdua del dret a l’ajuda concedida, si es tracta de la no presentació o de la presentació amb deficiències de l’Annex II.

6.6.- Tots els projectes que es presentin han de ser d’un import igual o superior a deu mil euros (10.000,00 €), IVA inclòs, i se n’han de presentar dos exemplars en paper de cada un.

7.- Aplicar aquestes ajudes en una quantia màxima de quatre milions d’euros (4.000.000,00) amb càrrec a la partida pressupostària 65.94310.76202 del pressupost de despeses de 2015 (referència: 22015000883).

8.- Aprovar els models normalitzats següents:

-Declaració responsable amb relació al règim de concertació de les ajudes del Pla Especial (Annex II)

-Declaració responsable amb relació a les normes del Pla Especial en fase de justificació de despeses (Annex III).

-Certificat de possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l’execució de l’obra o servei (Annex IV).

-Informe acreditatiu de l’adaptació de l’obra al corresponent planejament urbanístic vigent (Annex V).

-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal (Annex VI).

-Declaració jurada del tècnic redactor del projecte de no estar sotmès en cap causa d’incompatibilitat amb l’administració actuant (Annex VII).

-Certificat d’adjudicació de l’obra (Annex VIII).

-Certificació d’obra (Annex IX).

-Certificat final d’obra (Annex X).

-Acta de recepció (Annex XI).

-Liquidació d’obra contractada (Annex XII).

9.- Els ajuntaments i entitats locals menors beneficiaris de les ajudes estaran obligats a:

9.1.1.- Adjudicar les obres i la resta d’actuacions subvencionades i comunicar-ho al Consell de Mallorca fins a dia 31 d’octubre de 2015, havent de presentar el corresponent certificat d’adjudicació de cada una de les obres (Annex VIII). I a acabar-les i justificar les despeses al Consell fins a dia 31 de maig de 2016.

Per a la justificació de cada execució parcial de l’obra s’ha de presentar la següent documentació:

-Model oficial de certificació d’obra (Annex IX) degudament emplenat, i signat pel contractista i pel director (o directors) de l’obra, amb les firmes degudament identificades.

-Relació valorada dels treballs duts a terme signada pel director (o directors) de l’obra amb les firmes degudament identificades.

-Factura original de l’empresa que hagi fet les actuacions objecte de subvenció. No es pot emplenar la factura sobre una fotocòpia del model original de factura que empri l’empresa; el logotip i la resta de dades de l’empresa han de figurar amb la tipologia original.

En lloc de la factura original també es pot trametre una fotocòpia de la mateixa, la qual ha d’estar acarada pel secretari de la Corporació i s’ha d’acreditar, bé en el cos de la factura fotocopiada per mitjà d’una diligència signada per l’esmentat funcionari, bé a través d’un certificat expedit pel mateix funcionari, que la factura no s’ha emprat ni s’emprarà com a justificant per al cobrament d’una altra ajuda.

La factura haurà d’estar aprovada per part de l’òrgan competent de l’ajuntament: Aquesta aprovació podrà acreditar-se bé per mitjà d’una diligència del secretari de la Corporació en el cos de la factura, bé per un certificat expedit pel funcionari esmentat.

S’acceptaran com a justificants les factures independentment del seu pagament, però les factures s’han d’abonar al contractista per part de l’ajuntament beneficiari de l’ajuda en el termini de 30 dies hàbils comptadors des del dia que s’hagin rebut els pagaments parcials (o total) de l’ajuda per part del Consell de Mallorca. En cas contrari, si no es paga en aquest termini, aquest incompliment serà causa de reintegrament de l’ajuda. L’ajuntament està obligat a remetre al Consell de Mallorca en el termini de 15 dies hàbils comptadors a partir del dia següent del pagament al contractista el document comptable justificatiu d’aquest abonament.

En el cas que es tracti de la darrera execució parcial de l’obra, o de la primera i única, a més de la documentació abans esmentada s’ha de presentar:

a) Una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades.

c) Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que, si s’escau, hagin finançat l’activitat amb indicació de l’import i la seva procedència.

d) Declaració responsable del fet que els treballs realitzats i facturats objecte de l’ajuda han estat realitzats de conformitat als preus de mercat. (Annex III)

e) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que les despeses  corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció. (Annex III)

f) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que l’ajuntament no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA). (Annex III)

g) Certificat final d'obra signat pel director de la mateixa (Annex X). En el cas que el projecte inicial estigui visat pel corresponent col·legi professional, s’ha de presentar el certificat igualment visat.

h) Acta de recepció de l'obra (Annex XI) signada conjuntament pel director, el contractista, un facultatiu tècnic en representació de la Corporació Local i un representant del Consell de Mallorca. A aquest efecte, la Corporació Local, amb una antelació mínima de tres dies hàbils, comunicarà al Consell de Mallorca el dia i l'hora prevista per a la recepció de les obres i també la de la seva inauguració oficial.

i) Liquidació definitiva de l'obra on es faran constar les subvencions concedides d'altres institucions per a la seva execució. (Annex XII).

j) Plànols que recullin l’estat final de l’obra en format .dwg, .shp, .dgn, .dxf, en suport digital.

En el cas d’adjudicar millores o que es facin modificacions al projecte o projectes presentats, s’ha d’aportar en el transcurs de les obres la documentació tècnica adient que les descrigui.

El període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé al fi concret per al qual s’ha concedit la subvenció és de 20 anys. L’incompliment d’aquesta obligació de destí serà causa de reintegrament de la subvenció. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, aquesta circumstància s’ha de fer constar en l’escriptura, així com l’import de la subvenció concedida, i aquests aspectes han de ser objecte d’inscripció en el registre públic corresponent.

9.1.2.- En tot cas, amb la finalitat de comprovar que es mantenen les circumstàncies legalment fixades per al cobrament de la subvenció, abans de fer-s’hi efectiu el pagament per part del Consell s’haurà de presentar, a requeriment del mateix Consell, la següent documentació per a totes les actuacions objecte de subvenció:

a) Certificat del secretari municipal que l’ajuntament es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

b) D’ofici, a petició del Departament de Cooperació Local, la Tresoreria emetrà informe acreditatiu d’estar al corrent d’obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca de cadascun dels beneficiaris de les subvencions.

9.1.3.- La subvenció s’atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida l’import a subvencionar s’ha d’ajustar amb el finalment justificat.

9.2.- Fer constar el patrocini del Departament de Cooperació Local del Consell de Mallorca en les actuacions. En especial, a col·locar en un lloc visible de l’obra a l’acte d’inauguració de la mateixa una placa de ferro amb lletres de llautó amb la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca. Durant tota l’execució de les obres, les entitats locals beneficiàries de les subvencions tendran l'obligació d'adoptar les mesures pertinents perquè el contractista adjudicatari d'una obra col·loqui un cartell, a peu d'obra, en un lloc visible des de la via pública, on s'indicarà l'organisme o organismes que ajuden en l’execució del projecte. El contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L'esmentat cartell tendrà les característiques que determini el Consell de Mallorca en el seu moment. 

9.3.- Comunicar al Departament de Cooperació Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.

9.4.- Les previstes a l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normes concordants.

9.5.- La resta d’obligacions que es preveuen en l’article 10 del vigent Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca (BOIB núm. 132, de dia 3 de novembre de 2001).

10.- Les ampliacions dels terminis establerts en aquest Pla Especial es regirà pel que disposa l’article 49 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En tot cas, les sol·licituds d’ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de cinquanta (50) dies naturals a la data de la seva finalització. S’autoritza el Conseller executiu de Cooperació Local per a la resolució de les peticions d’ampliacions de terminis. Aquestes ampliacions de terminis, ni la subsanació de deficiències, no podran ser posteriors a dia 31 de desembre de 2016.

11.- Comunicar individualment el contingut d’aquest acord definitiu juntament amb la proposta d’ajuda que li correspongui a cada ajuntament.

12.- En el BOIB es publicarà l’acord d’aprovació inicial del Pla Especial així com, amb caràcter definitiu, la relació total de les ajudes atorgades, amb expressió de la convocatòria, partida pressupostària, beneficiari, quantia i finalitat de l’ajuda.”

En base al punt 4t. de l’acord anterior, aquest Pla Especial s’exposa al públic per un termini de deu dies hàbils. Durant aquest termini es podran presentar a aquest Pla les al·legacions i les reclamacions que es considerin oportunes. Si no es presenten al.legacions ni reclamacions en aquest termini, aquest Pla Especial s’entendrà aprovat definitivament.

 

Palma, 13 de febrer de 2015

 

El Secretari General del Consell de Mallorca

Jeroni M.Mas Rigo

 

 

ANNEX I

RÈGIM DE CONCERTACIÓ DEL PLA ESPECIAL D’AJUDES 2015-2016 A LES CORPORACIONS LOCALS DE MALLORCA DE POBLACIÓ INFERIOR O IGUAL A 20.000 HABITANTS PER A OBRES I SERVEIS MÍNIMS OBLIGATORIS

1.- Objecte.

Definir les condicions específiques de concessió i gestió de les ajudes als ajuntaments de Mallorca que es derivin del Pla Especial.

Les ajudes han d’anar obligatòriament destinades a l’execució d’obres i serveis mínims obligatoris de l’article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.

2.- Quantia.

El pressupost total que es destinarà serà de quatre milions d’euros (4.000.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 65.94310.76202 del pressupost de despeses de 2015 (referència: 22015000883).

3.- Beneficiaris.

Tots els ajuntaments de Mallorca de població inferior o igual a 20.000 habitants i l’Entitat Local Menor de Palmanyola.

4.- Determinació de l’ajuda.

L’ajuda es determinarà de la forma següent:

Als municipis fins a 5.000 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 100.000,00 euros.

Als municipis de 5.001 a 10.000 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 65.000,00 euros.

Als municipis de 10.001 a 20.000 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 58.500,00 euros.

Els ajuntaments que comptin amb una entitat local menor en el seu terme municipal veuran reduïda la seva població als efectes del càlcul de l’ajuda amb els habitants que pertanyin a l’entitat local menor.

5.- Resolució de les ajudes.

1.- La resolució de les ajudes es farà en el mateix acte que aprovi aquest Pla Especial i la seva regulació, d’acord amb els criteris establerts a l’article anterior.

2.- Els ajuntaments beneficiaris rebran, quan el Pla Especial tengui caràcter definitiu, juntament amb la notificació de l’aprovació d’aquestes ajudes, la corresponent notificació de les ajudes que els corresponen.

3.- L’efectivitat de les concessions d’aquestes ajudes quedarà condicionada a la seva acceptació per part dels ajuntaments beneficiaris, en els termes següents:

La presentació correcta per part de les Corporacions Locals interessades del projecte o projectes i els corresponents documents de l’apartat 6.2 de l’acord d’aprovació de les ajudes en el termini de 45 dies hàbils comptadors a partir del següent al de la recepció de la notificació de l’ajuda, o en fase de subsanació de deficiències, s’entendrà com acceptació de l’ajuda, i, en cas contrari, la no presentació en aquest termini, o en fase de subsanació de deficiències, s’entendrà com a renúncia de l’ajuda concedida o pèrdua del dret a l’ajuda concedida, si es tracta de la no presentació o de la presentació amb deficiències de l’Annex II.

Una vegada presentat el projecte o projectes per part dels ajuntaments i la resta de la documentació, el Ple del Consell de Mallorca aprovarà la concessió i el destí de l’ajuda. En primer lloc se subvencionarà el projecte de major quantia i la resta s’aplicarà al següent o següents projectes. Si el projecte o la suma de tots els projectes presentats és d’import inferior a l’ajuda concedida, aquesta es reduirà automàticament a l’import de les actuacions presentades.

6.- Contingut dels projectes tècnics.

El projecte o projectes tècnics de les obres a executar en el marc d’aquest Pla Especial han de tenir el contingut que s’assenyala a l’article 123 del R. Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic en relació a l’article 124 i següents del R. Decret 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament general de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

 A la memòria del projecte s'haurà de fer constar:

- Justificació del compliment de la normativa urbanística.

- Manifestació del compliment de la normativa estatal i autonòmica vigent (justificant, entre d'altres, el compliment de la Llei autonòmica 3/1993, de 4 de maig, per a la millora de l'accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques; Pla director sectorial per a la gestió dels residus de l’illa de Mallorca vigent en cada moment i, en general, quants preceptes i instruccions tècniques siguin d'aplicació al cas concret).

-El pressupost general de l'obra haurà d'adequar-se obligatòriament al següent model:

A) Pressupost d'execució material ( PEM ).........................

B) Benefici industrial ( 6% del PEM)..................................

C) Despeses generals ( 13% del PEM).................................

D) Total valor estimat del contracte (A+B+C).....................

Total pressupost per a coneixement de l'Administració (Pressupost objecte de subvenció) (IVA (21% sobre D) + D) .................................................................

Tota la documentació haurà d’estar signada pel tècnic redactor del projecte amb el vistiplau del President/a de l’entitat local promotora del projecte.

En el cas que el tècnic redactor no sigui tècnic municipal, el projecte tècnic haurà d’estar visat pel col·legi professional corresponent.

Els projectes d’obra d’aquest Pla Especial no poden incloure actuacions ja finançades pel Consell de Mallorca a la convocatòria de subvencions 2014-2015 a les Corporacions Locals de Mallorca de població inferior o igual a 20.000 habitants per a actuacions de competència municipal.

7.- Període per a l’execució.

1.- El període per a l’execució de les actuacions derivades d’aquestes ajudes comprèn entre el dia d’aprovació pel plenari del Consell de Mallorca del Pla Especial fins a dia 31 de maig de 2016. Les obres es podran realitzar indistintament en el 2015 o en el 2016 i presentar les corresponents certificacions d’obra i la resta de documentació al Consell de Mallorca fins a dia 31 de maig d’aquest últim any.

2.- El Departament de Cooperació Local és el centre gestor responsable del seguiment de l’execució d’aquestes ajudes.

3.- Ni les ampliacions de terminis ni les subsanacions de deficiències podran ser posteriors, en cap cas, a dia 31 de desembre de 2016.

8.- Pagament.

Una vegada adjudicada l’obra o les obres, l’ajuda quedarà reduïda de manera automàtica proporcionalment al percentatge de baixa que, si s’escau, es produeixi, i els pagaments es faran sobre la quantitat de subvenció que resulti aplicada sobre el pressupost adjudicat.

S’admetran els pagaments a compte a mesura que es presentin les certificacions d’obra.

9.- Justificació.

1.- Per a la justificació de les despeses els ajuntaments beneficiaris i l’entitat local menor de Palmanyola hauran de presentar els documents prevists al punt 9 de l’acord d’aprovació de les ajudes..

2.- Els ajuntaments beneficiaris disposaran fins a dia 31 de maig de 2016 per remetre al Consell de Mallorca la justificació de les actuacions objecte de l’ajuda.

3.- Si una vegada finalitzat el termini de justificació, aquesta no s’hagués presentat, es procedirà a requerir als ajuntaments beneficiaris perquè la presentin en el termini improrrogable de quinze dies hàbils, comptadors des del dia següent al de la notificació de l’escrit de requeriment, amb l’advertència que de no presentar la justificació es procedirà a la revocació de l’ajuda amb la consegüent obligació de reintegrament en el cas que s’hagués anticipat el pagament.

4.- En el supòsit que l’ajuntament beneficiari no justifiqui la totalitat de l’import atorgat, havent presentat la justificació final de l’actuació, es procedirà d’ofici a la reducció a la baixa de l’ajuda o a la revocació de la part no justificada.

10.- Informe d’avaluació i comprovació.

Una vegada finalitzada l'activitat objecte de l’ajuda, el servei responsable del Departament emetrà un informe d'avaluació i de comprovació que l’ajuda concedida compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat del Pla Especial.

11.- Tancament i liquidació del Pla Especial.

Una vegada finalitzats els terminis màxims d’execució i justificació de les ajudes, tenint en compte les ampliacions, es produirà la pèrdua del dret per part del beneficiari a l’obtenció de l’ajuda, donant per finalitzat aquest Pla Especial.

12.- Publicitat.

En el BOIB es publicarà l’acord d’aprovació inicial del Pla Especial així com, amb caràcter definitiu, la relació total de les ajudes atorgades, amb expressió de la convocatòria, partida pressupostària, beneficiari, quantia i finalitat de l’ajuda.

13.- Règim jurídic.

En tot el que no s’hagi previst en aquestes normes seran d’aplicació la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les bases del règim local; el R. Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, que aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; el R. Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, de Contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions; el Reial Decret 887/2006, pel qual s’aprova el Reglament que desenvolupa la Llei General de subvencions; el Reglament de Subvencions i Ajudes Econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat per acord del Ple de dia 26 de juliol de 2001 i publicat al BOIB núm. 132, de 3 de novembre de 2001, a més de la normativa de dret públic que hi sigui d’aplicació.

 

ANNEX II

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE AMB RELACIÓ AL RÈGIM DE CONCERTACIÓ DE LES AJUDES PER A OBRES I SERVEIS MÍNIMS OBLIGATORIS PER ALS ANYS 2015-2016.

Sr./Sra._____________________________________________ batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de___________________ amb domicili a ___________________________________________ actuant en representació de la Corporació,

COMPAREIX

a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i

DECLAR

1. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de _________________________________ no ha demanat cap altra ajuda d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de l’ajuda (o, si és el cas, relació de les demanades, amb indicació dels imports).

2. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.

3. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l’Agència Tributària de l’Estat.

4. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte d’esser beneficiari de les ajudes per a obres i serveis mínims obligatoris per als anys 2015-2016

realitz la present declaració.

................................, ........ d ....................... de 2015

Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)

 

ANNEX III

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE AMB RELACIÓ A LES AJUDES PER A OBRES I SERVEIS MÍNIMS OBLIGATORIS PER ALS ANYS 2015-2016.

Sr./Sra.________________________________________________________________batle/batlessa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________ amb domicili a ___________________________________________________actuant en representació de la Corporació,

COMPAREIX

a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i

DECLAR

1. Que les actuacions realitzades i facturades objecte de l’ajuda han estat executades de conformitat als preus de mercat.

2. Que les despeses que figuren a la relació prevista a l’apartat 9 de l’acord d’aprovació definitiu del Pla Especial corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.

3. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de __________________________________ no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de justificar el cost de les activitats realitzades amb relació a les ajudes per a obres i serveis mínims obligatoris per als anys 2015-2016 realitz la present declaració.

................................, ........ d ....................... de 2015

Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)

 

ANNEX IV

CERTIFICAT DE LA POSSESSIÓ I DISPOSICIÓ REAL I PLENA DELS TERRENYS NECESSARIS PER A L'EXECUCIÓ DE L'OBRA O SERVEI

Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................

CERTIFICA:

Que l'Ajuntament d...................................... té la plena possessió i la disposició real dels terrenys necessaris per a la normal execució del contracte de l'obra anomenada .............................................................................................................................................

I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix el present certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.

......................, ... d................ de ......

 Vist i Plau,

 EL BATLE/LA BATLESSA                  

                                                         

 

ANNEX V

INFORME ACREDITATIU DE L'ADAPTACIÓ DE L'OBRA SOL·LICITADA AL CORRESPONENT PLANEJAMENT URBANÍSTIC VIGENT

Sr./ Sra. ........................................................................................................, secretari/ ària de l’Ajuntament d................................................................................................................

INFORMA:

Que el projecte anomentat ................................................................................................., per al qual es demana una ajuda al Pla Especial per a obres i serveis mínims obligatoris per als anys 2015-2016, s’ajusta al vigent planejament urbanístic municipal així com a la normativa urbanística aplicable a l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

I, perquè consti i tengui els efectes adients, s’emet el present informe.

......................, .. d............. de ......

                                                      

ANNEX VI

CERTIFICAT DE VIABILITAT DEL PROJECTE PER PART DEL TÈCNIC/TÈCNICA MUNICIPAL

Sr./Sra........................................................................................, tècnic/tècnica municipal, en relació al projecte ..................................................................................... per a l'Ajuntament de ...............................

CERTIFICA

Que el  projecte de l'esmentada obra és viable.

I perquè consti, als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix el present a ............................, dia ....... d.................de ...........

                                                                  Signat: El tècnic/ La tècnica municipal         

 

ANNEX VII

DECLARACIÓ JURADA PEL TÈCNIC/TÈCNICA REDACTOR DEL PROJECTE DE NO ESTAR SOTMÈS EN CAP CAUSA D'INCOMPATIBILITAT AMB L'ADMINISTRACIÓ ACTUANT

Sr./ Sra. ..................................................................., ......(1)........ i redactor del projecte de l’obra ........................................................................................................., amb núm. col·legiat ............ declara i jura pel seu honor que no està sotmès a cap causa d’incompatibilitat amb l’Ajuntament d............................. o amb el Consell Insular de Mallorca, declarant esser competent per a la redacció del projecte de l’obra esmentada.

..................., .... d............... de .....

(1) Especificau si és o no tècnic municipal.

                                                  

 

ANNEX VIII

PLA ESPECIAL PER A OBRES I SERVEIS MÍNIMS OBLIGATORIS PER ALS ANYS 2015-2016.

CERTIFICAT D’ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE D’OBRES

Sr./Sra.:

Secretari / a  de

CERTIFIC: que aquesta Entitat ha adjudicat el contracte de l’obra segons les circumstàncies que a continuació s’expressen:

ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE

OBRA:

AJUNTAMENT:

PROCEDIMENT D’ADJUDICACIÓ:

ÓRGAN DE CONTRACTACIÓ:

CONTRACTISTA:

CIF CONTRACTISTA:

DATA DE L’ADJUDICACIÓ:

DIRECTOR / A DE L’OBRA:

TITULACIÓ DIRECTOR / A OBRA:

 

FINANÇAMENT

ENTITATS

PRESSUPOST DE L’OBRA

AJUDA APROVADA

ADJUDICACIÓ DE L’OBRA

BAIXA

CONSELL DE MALLORCA

AJUNTAMENT

TOTALS

 

MILLORES REFERIDES A LA CONTRACTACIÓ DE L’OBRA

 

I perquè així consti, i per a la seva remissió al Consell de Mallorca, expedeix el present certificat, amb el vist i plau del batle, a                            ,  a        de                de 2015.

Vist-i-plau                                                                                                            

EL BATLE / LA BATLESSA                                 EL SECRETARI / LA SECRETÀRIA

Sgt.:

 

 

ANNEX IX

CERTIFICACIÓ D'OBRA

PLA ESPECIAL PER A OBRES I SERVEIS MÍNIMS OBLIGATORIS PER ALS ANYS 2015-2016    

 

AJUNTAMENT:                                                                         

CERTIFICACIÓ NÚM.                                                            OBRA:

DATA COMENÇAMENT OBRES:                                          DATA ADJUDICACIÓ:

CONTRACTISTA                                                                   TERMINI EXECUCIÓ:

PRESSUPOST APROVAT:                                                      PRESSUPOST ADJUDICAT: 

BAIXA (%):

Sr./Sra. .…………………………………………….......................................................................,

CERTIFICA: Que les obres executades en el present mes per l'empresa adjudicatària són valorades, segons el pressupost, de la següent manera:

 

     PRESSUPOST 

Euros 

IMPORT     

 ADJUDICAT

IMPORT DE LES OBRES

EXECUTADES DURANT EL MES.

EXEC. MESOS ANTERIORS.

PENDENT EXECUTAR.

            

                                                                                     L I Q U I D A C I Ó

Import de la certificació                                                  .............…….  .-

Baixa obtinguda en la contracta                                      .............…….  .-

Líquid acreditat al contractista                                       ..............……  .-

% I.V.A. 21%                                                               ...............…...  .-

TOTAL ABONABLE AL CONTRACTISTA ................…….-

I perquè consti, i es faci l'abonament, expedeix la present  certificació per import  de ............................................................................................................................................-

Palma,  ..  d  ............ de .........

El contractista                                         El director de l'obra

Sr/Sra.      ...........................                                     Sr./Sra. .................................

 

ANNEX X

CERTIFICAT FINAL D'OBRA

Sr./Sra..................................................................................,................(1)...........................

i director de l’obra ..............................................................................................................

CERTIFICA

Que l’obra esmentada està acabada d’acord amb el seu projecte, redactat pel Sr./Sra. ......................................... i aprovat per l’Ajuntament d............................... el dia ..........................................

.................,  ...... d........................ de .......

(1) Enginyer, arquitecte...

 

 

ANNEX  XI

ACTA DE RECEPCIÓ

A  ................................., dia ..............., reunits:

El Sr./Sra ...................................., facultatiu tècnic en representació de l'Ajuntament d................, el Sr./ Sra. ............................., facultatiu tècnic en representació del Consell Insular de Mallorca (CIM), el Sr./Sra. .................................................., contractista de les obres del projecte ".............................................................", i el Sr./Sra. ................................., facultatiu encarregat de la direcció de les obres de referència, a l'efecte de procedir a la recepció de les obres.

Conformement amb el que disposa l'article 235 del vigent Text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, és procedent aquesta recepció una vegada efectuades les prestacions convingudes, en aquest cas, les obres contingudes en el projecte de què s'ha fet menció.

Després d'examinar atentament la totalitat de l'obra i vista la seva adequació a les previsions del projecte, i a la resta de documentació tècnica i administrativa, reguladora de les obligacions del contractista, el Sr/Sra. ................................................., facultatiu tècnic municipal la considera com a ben realitzada, correcta i exactament finalitzada, sense que sigui procedent, per tant, fer-hi objeccions o reserves.

En conseqüència, en compliment de l'article 235 del vigent Text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, es procedeix a la recepció de les obres de .................................................................................

i comença el termini de garantia fixat en el Plec de condicions, que és de ......... mesos.

I perquè consti s'estén la present Acta, en el lloc i en la data indicats més amunt, en quatre exemplars, lliurant-se'n un al Consell Insular de Mallorca, un al director de l'obra, un altre al contractista, i arxivant-se l'altre en el corresponent expedient administratiu.

En prova de conformitat firmen les parts.

El representant de                      El representant del CIM,

l'Ajuntament,                      

El director de l'obra,                      El contractista,                                                               

 

 

ANNEX XII

LIQUIDACIÓ D'OBRA CONTRACTADA

PLA ESPECIAL PER A OBRES I SERVEIS MÍNIMS OBLIGATORIS PER ALS ANYS 2015-2016    

DENOMINACIÓ DE L'OBRA: .........................................................................................

Sr./ Sra. ............................................................................ Secretari/ària de l'Ajuntament de ......................................................

CERTIFICA:

Que l'Ajuntament ha procedit a l'aprovació de la darrera certificació de l'obra de referència  i, en conseqüència, es practica la següent liquidació:

IMPORT DE LES OBRES

 

Pressupost total de les obres                  .............................  Euros.

Import adjudicat                       ..........................................  Euros.

Import líquid de les obres executades

en mesos anteriors                    ..........................................  Euros.

Import de les obres executades durant el mes  ……..........  Euros.

FINANÇAMENT DE L'OBRA   (1)

APORTACIONS

% sobre press. d’obra

IMPORT LÍQUID

CONSELL INSULAR  DE MALLORCA

ENTITAT LOCAL

ALTRES APORT. D’ENTITATS PÚBLIQUES

ALTRES APORT. D’ENTITATS PRIVADES

                                 TOTAL

                                                                                                                                                              

LIQUIDACIÓ

 1.- Import adjudicat de l'obra                  .......................................................           Euros.

2.- Aportacions del CIM abonades en mesos anteriors       .............................          Euros     

3.- Import total d'altres ajudes concedides i/o abonades

  per a l'execució de l'obra                            ....................................................          Euros.

4.- Aportació total municipal                  .........................................................          Euros.

                                                               TOTAL  1-(2+3+4)   ........................         Euros 

5.- Aportació del CIM segons darrera certificació d’obra   .................................     Euros.

[ ]   ...................................................        Euros a abonar a l'Ajuntament

[ ]   ...................................................        Euros a retornar al Consell

                    V. i P.                                

 EL BATLE/LA BATLESSA                        

(1) Cal assenyalar la totalitat de les ajudes obtingudes per a l'execució de l'obra.