Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 2583
Resolució del director general d’Educació i Cultura d’11 de febrer de 2015, de convocatòria específica i extraordinària per cobrir, en règim d’interinitat, places vacants de determinades funcions en centres públics d’ensenyaments no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears
Versió PDF
Antecedents
Únic. Les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears, estan regulades per la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 (BOIB núm. 68, de 17 de maig de 2014) en correcció donada al BOIB núm. 70 de 22 de maig de 2014.
Consideracions jurídiques
1. La Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014, regula, a la base divuitena, el procediment específic i extraordinari de selecció de personal funcionari interí docent, i permet completar les borses formades segons el procediment ordinari mitjançant una convocatòria pública amb la finalitat de cobrir places d’alguna o algunes especialitats o funcions i/o illes quan no s’hagi pogut seleccionar cap aspirant mitjançant el procediment ordinari, o bé quan s’hagin exhaurit les borses d’aspirants formades o sigui previsible que s’exhaureix.
Així, és necessari recórrer a aquest procediment tenint en compte que s’han exhaurit les borses de les especialitats de Cuina i Pastisseria, que pertany al cos de Professors Tècnics de Formació Professional, i de Motlles i Reproduccions, que pertany al cos de Mestres de Tallers d’Arts Plàstiques i Disseny.
D’altra banda, malgrat que la borsa de l’especialitat de Navegació i Instal·lacions Marítimes, del cos de Professors d’ensenyament secundari, no esta exhaurida, no hi ha cap aspirant que reuneixi el requisit d’estar en possessió la targeta professional de la marina mercant, que s’exigeix per poder ocupar les places d’aquesta especialitat.
D’acord amb l’informe del Departament d’Inspecció Educativa de 27 de gener de 2015, els professors d’aquesta especialitat han d’estar en possessió de la targeta esmentada, segons la normativa que ha de regir els centres homologats per la Direcció General de la Marina Mercant:
2. La Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 15 de desembre de 2014 (BOIB núm. 174, de 20 de desembre de 2014) de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en el director general d’Educació i Cultura, en l’apartat b queda redactat de la manera següent: “Convocar i resoldre els procediments ordinaris de provisió de llocs de feina, establir-ne les bases i nomenar els membres dels òrgans de valoració”.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Obrir una convocatòria específica i extraordinària per cobrir, en règim d’interinitat, places vacants en centres públics d’ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears de les especialitats següents:
Professors d’ensenyament secundari
Navegació i Instal·lacions Marítimes
Professors Tècnics de Formació Professional
Cuina i Pastisseria
Mestres de Taller d’Arts Plàstiques i Disseny
Motlles i Reproduccions
2. Fer constar que els requisits són els establerts a la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 (BOIB núm. 68, de 17 de maig).
3. Per a l’especialitat de Navegació i Instal·lacions Marítimes, a més dels requisits de titulació que figuren a l’annex 4 de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 (BOIB 68 de dia 17 de maig) s’ha de presentar com a requisit la targeta professional de la marina mercant, en vigor.
4. Els aspirants que vulguin prendre part en aquesta convocatòria han d’emplenar la sol·licitud que figura en l’annex d’aquesta Resolució.
Per formalitzar la sol·licitud aquesta s’ha de registrar juntament amb els documents justificatius compulsats que acreditin els requisits per participar en la convocatòria i el document oficial que acrediti la nota mitjana de l’expedient acadèmic d’una de les titulacions al·legades per a l’accés a les distintes funcions.
5. Presentació de la sol·licitud de participació
La sol·licitud de participació i la documentació corresponent es podrà registrar:
a) A qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o a les delegacions territorials d’Educació, Cultura i Universitats a Menorca, a Eivissa o a Formentera.
b) A qualsevol dels llocs que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre (BOE núm. 285, de 27/11/1992), de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, de 14/1/1999).
En el cas que s’opti per presentar la sol·licitud en una oficina de Correus, s’ha de fer en sobre obert per tal que la sol·licitud sigui datada i segellada pel funcionari abans de certificar-la.
6. Termini de presentació de sol·licituds
El termini de presentació de les sol·licituds i de la documentació pertinent per participar en la convocatòria és de 3 dies naturals comptadors des del dia de la publicació.
7. Publicació de la llista d’ admesos i exclosos
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i revisades aquestes i la documentació adjunta, si n’hi ha, el director general d’Educació, i Cultura ha de dictar una resolució per aprovar les llistes específiques provisionals d’aspirants a funcionaris interins docents admesos a les borses i exclosos de les borses, així com les llistes específiques provisionals d’aspirants exclosos per no haver acreditat tenir els coneixements adequats de la llengua catalana d’acord amb el que estableix el Decret 115/2001, de 14 de setembre, i l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 14 d’abril de 2014.
Les llistes d’admesos han d’indicar les especialitats i les funcions en les quals l’aspirant està admès.
Les llistes d’exclosos han d’indicar les especialitats i les funcions en les quals l’aspirant està exclòs, així com la causa d’exclusió.
En les llistes específiques d’aspirants exclosos per no haver acreditat tenir els coneixements adequats de llengua catalana, s’han d’aplicar els criteris d’ordenació prevists en el punt 9.5 de l’annex 1 de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 15 de maig de 2014, per la qual s’aprova la convocatòria pública per formar borses d’aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, durant el curs 2014-2015 i a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears.
Totes les llistes han d’indicar la valoració de mèrits de l’aspirant o, si pertoca, els criteris d’ordenació a la borsa.
El mateix dia en què es dicti aquesta resolució, s’ha de publicar a la pàgina web (http://dgpdocen.caib.es).
S’ha d’obrir un termini de tres dies naturals, comptadors des de l’endemà del dia en què es facin públiques les llistes d’admesos i d’ exclosos, perquè els interessats puguin esmenar la causa d’exclusió i aportar els documents que acreditin que el dia en què va acabar el termini per presentar les sol·licituds complien els requisits exigits.
La Direcció General d’Educació i Cultura estimarà o desestimarà les reclamacions presentades mitjançant la resolució en què es faran públiques les llistes definitives d’aspirants admesos i exclosos. Les llistes s’exposaran a l’adreça (http://dgpdocen.caib.es.)
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general d’Educació i Cultura en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions publiques i del procediment administratiu comú, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 11 de febrer de 2015
El director general d’Educació i Cultura
Antoni Vera Alemany
ANNEX
Convocatòria específica i extraordinària per a cobrir, en règim d’interinitat, places vacants de determinades funcions en centres públics d’ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears per al curs 2014-2015.
Model de sol·licitud
DADES PERSONALS
|
DNI/passaport
|
Data de caducitat
|
1r llinatge
|
2n llinatge
|
Nom
|
||||
|
Data de naixement
|
Província de naixement
|
Localitat de naixement
|
Home c
|
Donac
|
||||
|
Nacionalitat (només per a estrangers)
|
||||||||
DADES A EFECTES DE NOTIFICACIÓ I COMUNICACIÓ
|
Telèfon fix
|
Telèfon mòbil
|
Adreça
|
Codi postal
|
||
|
Municipi
|
Província
|
Correu electrònic
|
|||
FUNCIONS
|
Funció |
Cos |
Marcar amb una ‘X’ |
|
0590109-Navegació i Instal·lacions Marítimes |
PROFESSORS D’ENSENYAMENT SECUNDARI |
|
|
0591201-Cuina i Pastisseria |
PROFESSORS TÈCNICS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL |
|
|
0596610-Motlles i Reproduccions |
MESTRES DE TALLER D’ARTS PLÀSTIQUES I DISSENY |
|
|
Illes: [ ] Mallorca [ ] Menorca [ ] Eivissa [ ] Formentera |
Sol·licit ser admès/a al concurs públic al qual es refereix aquesta sol·licitud.
DECLAR que són certes les dades consignades i que complesc els requisits i les condicions per poder participar en aquesta convocatòria.
_________________, ____ d __________________de 2015
Signatura:
Política de privacitat
Les dades facilitades al llarg del procés d’inscripció a la llista d’aspirants a interins seran recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, amb domicili al Carrer Alfons el Magnànim, 29 CP 07004, Palma de Mallorca.
La finalitat d’aquest tractament és gestionar els processos d’inscripció a la llista d’interins de la Direcció General d’Educació i Cultura els processos posteriors de selecció per cobrir places vacants o substitucions en centres docents dependents de la Conselleria.
En qualsevol moment podrà exercir els drets reconeguts en la Llei, i en particular, els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, dirigint-se per escrit a la Direcció General d’Educació i Cultura a la direcció postal abans indicada o per mitjà d’un correu electrònic a la direcció secundaria@dgpdocen.caib.es des del correu que proporciona la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
He llegit la política de privacitat i accept ( )
DIRECCIÓ GENERAL D’EDUCACIÓ I CULTURA