Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
MANCOMUNITAT DES RAIGUER
Núm. 2570
Bases del Concurs oposició per a la creació d'una borsa de treball d'educador/a social a la Mancomunitat des Raiguer
Versió PDF
Per Decret de Presidència núm. 02/2015 de 10 de febrer, s’han aprovat les bases per les quals s’ha de regir el concurs oposició per a la creació d’una borsa de treball d’educadors/res socials, amb caràcter laboral temporal, les quals es transcriuen a continuació.
BASES PER LES QUALS S’HA DE REGIR EL CONCURS-OPOSICIÓPER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL D’EDUCADOR/A SOCIAL,AMB CARÀCTER LABORAL TEMPORAL.
L’art. 23.2 de la Constitució disposa que tots els ciutadans tenen dret d’accedir en condicions d’igualtat a les funcions i als càrrecs públics, amb els requisits que les lleis assenyalin.
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA: L'objecte de la present convocatòria és la creació, pel procediment de CONCURS-OPOSICIÓ, d’un borsa de treball de Educador/a Social, en règim de personal laboral, de caràcter temporal.
El motiu de la provisió d’aquesta borsa de treball és el fi del termini de vigència de la borsa d’aquesta categoria; i per a la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals, maternitat, vacances; i que puguin produir-se a la plantilla de la Mancomunitat, o per cobrir serveis sol·licitats per ajuntaments membres d’aquesta entitat.
Es regiran de conformitat amb els termes establerts a la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’ocupació Pública, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Llei 30/1984, de 2 d’agost, el Reial Decret 364/1995, de 10 de març, l’Estatut dels Treballadors i resta de normativa laboral aplicable vigent.
La present convocatòria es publicarà en el tauler d’anuncis, a la pàgina web d’aquesta Mancomunitat, i al BOIB.
SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS: Per prendre part a la convocatòria es requereix els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola sense perjudici del que estableix l’article 57 de la Llei 7/2007.
b) Tenir 16 anys complits i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa, el dia de la finalització del termini d’admissió de sol·licituds.
c) Estar en possessió d’una titulació universitària de: Educació social.
d) Posseir la capacitat funcional pel desenvolupament de les tasques.
e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques, de conformitat amb l’article 56. 1 d) de la Llei 7/2007.
f) Estar en possessió del carnet de conduir classe B i vehicle propi.
Abans de la signatura del contracte la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altre activitat en cap lloc del sector públic i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada ha de declara-la en el termini de deu dies naturals següents a la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l’acord de declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
TERCERA.- FUNCIONS:
Detecció i prevenció de situacions de risc dels infants, adolescents i de les seves famílies, des de la intervenció en el medi obert.
Treball comunitari amb joves per promoure la dinamització d'aquest col·lectiu.
Realització projectes individuals d'intervenció en infants i joves.
Coordinació amb els equips de suport escolar i professionals que treballen dins aquest àmbit.
Planificació, disseny, elaboració i justificació de projectes.
Intervenció en domicilis.
Participació en els diferents programes que ja es duen a terme:
QUARTA.- PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES: les sol·licituds per participar seran presentades en el Registre General d’aquesta Mancomunitat, en el termini de deu (10) dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB. Es publicarà també la pàgina web de la mancomunitat (www.mancomunitatdesraiguer.net) i al tauler d’anuncis.
Les instàncies es podran presentar també en la forma que indica l’article 38.4 de la Llei 30/1992 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Per ésser admesos i prendre part en el procés selectiu de la borsa de treball requerirà que els aspirants manifestin a la instància que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona. Els aspirants hauran d’acompanyar a la seva instància els justificants, originals o fotocòpies compulsades, dels mèrits a avaluar a la fase de concurs. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada, no seran valorats.
CINQUENA.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS: Expirat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant dictarà resolució en el termini de deu (10) dies hàbils aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos. Tot allò es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de la Mancomunitat, atorgant-se, d’acord amb l’article 76.1 de la dita Llei 30/1992, un termini de tres (3) dies hàbils, per poder esmenar el defecte que hagi motivat l’exclusió.
A la mateixa resolució s’efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador i s’indicarà el lloc, dia i hora de la constitució del Tribunal, així com la realització dels exercicis de la fase d’oposició.
Les reclamacions seran acceptades o rebutjades per resolució de la Presidència a la qual s’aprovi la llista definitiva, i es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de la Mancomunitat.
Si no hi ha reclamacions, la llista provisional es considerarà elevada a definitiva el dia següent al de la finalització del termini per reclamar.
SISENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR: El Tribunal qualificador estarà constituït de la següent forma:
President; Un treballador, funcionari o personal laboral de la Mancomunitat o d’un Ajuntament membre de la mateixa.
Vocals; Tres treballadors, funcionaris o personal laboral de la Mancomunitat o d’un Ajuntament membre de la mateixa.
Secretari; la Secretària de la corporació o un funcionari de carrera d’un Ajuntament membre de la Mancomunitat.
Suplents: Per cada un dels membres del Tribunal podran designar-se suplents.
El Tribunal podrà designar els assessors que estimi convenients, que hauran de fer-se públics amb anterioritat a les proves en que participin i que podran actuar amb veu, però sense vot.
El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència del president, del secretari i de la meitat, al menys, dels seus membre, titulars o suplents indistintament.
L’abstenció i recusació dels membres del Tribunal en substanciarà d’acord amb el que disposes els art. 28 i 29 de la Llei 30/1992, de novembre.
Els membres del tribunal són personalment responsables del compliment de les bases de la convocatòria i dels terminis. Els dubtes o les reclamacions que es puguin donar amb la interpretació de l’aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que s’ha de fer en els casos no previst dins les bases, seran resoltes pel Tribunal, per majoria.
L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal es substanciarà d'acord amb el que disposen els arts. 28 i 29 de la Llei 30/1992, de novembre. Els membres del Tribunal de plantilla de la Mancomunitat des Raiguer percebran dieta en el cas de que la seva dedicació excedeixi de la jornada habitual de feina. La resta de membres podran percebre dieta segons el que preveu el RD 462/2002.
SETENA.- FORMA D’ACTUACIÓ: Per establir l’ordre d’actuació dels aspirants en els exercicis que no realitzin conjuntament (prova oral), serà el del registre d’entrada de les sol·licituds.
Els aspirants seran convocats per a cada exercici en cridada única exceptuant els casos de força major degudament justificats i apreciats lliurement pel Tribunal.
En qualsevol moment el Tribunal podrà requerir als opositors que acreditin la seva personalitat.
VUITENA.- PROCÉS DE SELECCIÓ: El procés de selecció, el concurs-oposició, constarà de les següents fases. La puntuació màxima serà de 100 punts:
1ª Fase, d’OPOSICIÓ: De caràcter obligatori i eliminatori per a tots els aspirants. La puntuació màxima serà de 60 punts.
1.1 Consistirà en la realització d’un exercici pràctic sobre qüestions i coneixements relacionats amb les característiques del lloc a cobrir. Es valorarà de 0 a 50 punts i seran eliminats aquells que no arribin 30 punts.
La puntuació de l’aspirant serà la mitjana aritmètica de les qualificacions atorgades per cadascun dels membres assistents del tribunal. Si entre les puntuacions atorgades hi hagués una diferència de tres o més punts, se n’exclouran automàticament totes les màximes i les mínimes i es traurà la mitjana de les qualificacions restants
1.2 Consistirà en una prova oral on el Tribunal Avaluador podrà fer diverses preguntes vinculades al tema examinat i al supòsit ò supòsits desenvolupats en el primer exercici. La puntuació màxima de la prova oral serà de 10 punts.
2ª Fase, de CONCURS: Consistirà ne la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 40 punts.
Els mèrits al·legats es valoraran d’acord amb el barem que s’adjunta com a Annex II, i que s’estructura en tres blocs: experiència professional, cursos de formació i coneixements de català.
La puntuació final serà la suma dels punts obtinguts per cada un dels aspirants en les fases de concurs i d’oposició avaluant-se la puntuació d’acord amb la mitja aritmètica que resulti de les puntuacions individuals atorgades per cada membre del Tribunal.
En cas d’empat, per establir l’ordre dels aspirants, es tindrà en compte, en primer lloc la major puntuació obtinguda en la fase del concurs. En segon lloc, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en la valoració de mèrits. En cas d’empat, per sorteig.
NOVENA.- FORMA D’ACREDITAR ELS MÈRITS: Els mèrits presentats pels aspirants s’acreditaran de la següent forma, mitjançant la presentació de l’original i fotocòpia, o de la còpia compulsada de la documentació següent:
Junt amb el Currículum vitae, cal aportar Experiència Professional:
-Serveis prestats a l’Administració pública (incloent-hi entitats autònomes), mitjançant una Certificació acreditativa dels serveis prestats expedida per l'entitat corresponent amb la indicació de la categoria professional i les tasques desenvolupades; i les dates d’alta i baixa de la mateixa.
-Serveis prestats a entitats de dret públic sotmeses a dret privat (consorcis, fundacions, empreses societàries del sector públic instrumental) i empreses privades: a través d’un certificat de vida laboral i l’acreditació de la categoria i de les funcions realitzades mitjançant el contracte laboral o un certificat de l’entitat corresponent.
Coneixements de català i Cursos de formació:
-Títol o certificació expedida per les Institucions públiques oficials corresponents.
-Certificats o diplomes acreditatius dels cursos, seminaris, jornades, etc. realitzats, amb l’expressió d’hores de l’acció formativa.
No seran valorats ni en cap cas puntuaran els mèrits al·legats i que no siguin justificats documentalment.
DESENA.- LLISTA D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE: Acabada la qualificació, el Tribunal publicarà la relació d’aprovats al Tauló d’anuncis de la Mancomunitat en ordre de major a menor puntuació.
En el moment de fer ús d’aquesta borsa de treball, l’aspirant al qui es dirigeixi una oferta de treball haurà de presentar al Registre General de la Mancomunitat, dins el cinc (5) dies hàbils següents a l’oferiment del lloc de feina, els documents acreditatius de reunir les condicions establertes. L’aspirant que en el termini fitxat, exceptuant els casos de força major, no presenti la documentació o si es comprova que no compleix els requisits establerts a la base segona, o rebutja una oferta, no podran ésser contractats i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en que hagi recaigut per falsedat a la seva instància.
Si dins del termini indicat, llevat de casos de força major, l’aspirant o aspirants proposats no reuneixen les condicions exigides a la Base segona o no presenten la documentació acreditativa de reunir les condicions, no podran ser contractats i quedaran anul•lades totes les actuacions, sense perjudici de les responsabilitats en què haguessin pogut incórrer. En el seu lloc es contractarà la persona que, havent superat totes les proves selectives, hi figuri amb major puntuació a les llistes de qualificacions donades pel Tribunal.
La borsa té una durada de quatre (4) anys, llevat que quedi obsolet o sense aspirants als qui es pugui dirigir una oferta de feina.
ONZENA.- GESTIÓ DE LA BORSA. En el moment de fer ús de la borsa la Mancomunitat es comunicarà telefònicament amb els candidats fins a tres vegades i seguint l’ordre establert al termini del procés de provisió d’aquesta borsa. Si no s’ha pogut contactar amb aquesta persona es cridarà al següent candidat.
En cas de que un aspirant rebutgi una oferta de la Mancomunitat no perdrà el seu ordre de prelació en el llistat sempre que presenti l’escrit de renúncia.
La renúncia al lloc de feina ofert, així com la no presentació de la documentació prevista en les presents Bases, suposarà la renúncia i exclusió de la borsa, exceptuant les següents situacions que s’hauran d’acreditar per l’interessat.
Es mantindrà l’ordre de la borsa de treball als aspirants que, en el moment de ser cridats, es trobin en alguna de les següents situacions:
- Incapacitat temporal, incloent-se també la situació de suspensió de contracte per risc en l’embaràs. En aquest supòsit l’informe de baixa o certificat mèdic haurà de ser anterior a la data de la crida.
- Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment, durant aquest període, es produirà la suspensió temporal de la permanència a la borsa.
- Raons de força major, apreciades per l’Administració.
- Trobar-se en el moment de la crida en servei actiu en qualsevol administració.
La justificació d’aquests casos s’haurà d’entregar en el termini concedit per presentar la documentació abans indicat.
Quan un mateix aspirant hagi rebutjat fins a tres vegades una oferta en el termini de sis mesos, en quedarà exclòs.
DOTZENA.- INCIDÈNCIES: El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.
Les presents bases i convocatòries podrà ser impugnades de conformitat amb l’establert a la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Contra la convocatòria i les bases, que esgotin la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d’un mes davant la Presidència, previ al contencions- administratiu, tal i com estableix l’article 46 de la llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós- administratiu.
De la mateixa manera, la jurisdicció competent per resoldre les controvèrsies en relació amb els efectes i resolució del contracte laboral serà la Jurisdicció Social.
Allò que no queda previst a les bases, serà d’aplicació el Real Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament General d’Ingrés del Personal al Servei de l’Administració General de l’Estat i de Provisió de llocs de treball i promoció professional del funcionaris civils de l’Administració General de l’Estat; la llei 30/1984, de mesures per a la reforma de la Funció Pública el Real Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel que s’aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local i la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.
Binissalem, 10 de febrer de 2015.
El President,
Jeroni Salom Munar
ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD
Nom i llinatges: DNI:
Adreça:
Població i CP: Telèfon:
EXPOSA:
DECLARA reunir tots i cadascun dels requisits exigits a la base segona de la convocatòria per a la creació d’una borsa de treball, de personal laboral de caràcter temporal, educador/a social, pel sistema de concurs-oposició a la Mancomunitat des Raiguer, d’acord amb el Decret de Presidència núm. 02/2015, de 10 de febrer:
¨ Tenir la nacionalitat espanyola sense perjudici de l’establert a l’article 57 de la Llei 7/2007.
¨ Tenir 16 anys complits i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa, el dia de la finalització del termini d’admissió de sol•licituds.
¨ Estar en possessió d’una titulació universitària de: Educació Social.
¨ Posseir la capacitat funcional, física i psíquica, pel desenvolupament de les tasques.
¨ No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques, de conformitat amb l’establert a l’article 56. 1 d) de la Llei 7/2007.
¨ Disposar de llicència de conducció de classe B i vehicle propi.
SOL·LICITA:
Prendre part en el procés de selecció
Per això demana que realitzats prèviament els tràmits reglamentaris, li sigui concedit el que sol·licita en el present escrit i assenyala com a domicili a efectes de notificacions.
Binissalem, _____ de ___________________ de 2015
(Signatura),
SR. PRESIDENT DE LA MANCOMUNITAT DES RAIGUER
ANNEX II
BAREM DE MÈRITS
|
Experiència Professional |
2.1 Serveis prestats a l’Administració Local a l’àmbit de Serveis Socials directament relacionats amb el lloc de treball a cobrir. (0'15 punt/mes treballat) |
Fins a un màxim de 12 punts. |
|
2.2 Serveis prestats a altres Administracions públiques directament relacionats amb el lloc de treball a cobrir. (0'15 punt/mes treballat) |
Fins a un màxim de 7 punts. |
|
|
2.3 Serveis prestats dins l’àmbit de l’empresa directament relacionats amb el lloc de treball a cobrir, i realitzats a l’Administració Local. (0'10 punt/mes treballat) |
Fins a un màxim de 4 punts. |
|
|
2.4 Serveis prestats dins l’àmbit de l’empresa directament relacionats amb el lloc de treball a cobrir, i realitzats a altres Administracions públiques. (0'10 punt/mes treballat) |
Fins a un màxim de 3 punts. |
|
|
2.5 Serveis prestats dins l’àmbit de l’empresa directament relacionats amb el lloc de treball a cobrir. (0'08 punt/mes treballat) |
Fins a un màxim de 2 punt. |
|
|
Cursos de Formació* |
2.6 Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de fins a 10 hores (0,1 punt/curs) |
Fins a un màxim de 0,5 punts |
|
2.7 Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de 11 fins a 30 hores (0,20 punt/curs) |
Fins a un màxim d’1 punt |
|
|
2.8 Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de 31 fins a 60 hores (0,40 punt/curs) |
Fins a un màxim de 2 punts |
|
|
2.9 Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de més de 60 hores (0,60 punt/curs) |
Fins a un màxim de 3 punts |
|
|
2.10Diplomes o títols de postgrau directament relacionats amb la feina a realitzar: - Fins a 250 hores: 1 punt - De més de 250 hores fins a 500 hores: 1,5 punts - De més de 500 hores: 2 punts |
Fins a un màxim de 3,5 punts |
|
|
*En cas de que els certificats no n’expressin les hores sinó els crèdits que representen, cada crèdit serà comptabilitzat com a 10 hores de curs. No podran ser valorats en quest apartat, cursos, jornades o seminaris que ja hagin estat valorats com a requisits de titulació dels aspirants o en altres apartats. |
||
|
Coneixements orals i escrits de català** |
2.11Nivell A2 |
0,10 punts |
|
2.12Nivell B1 |
0,25 punts |
|
|
2.13Nivell B2 |
0,5 punts |
|
|
2.14Nivell C1 |
1,0 punt |
|
|
2.15Nivell C2 |
1,5 punts |
|
|
2.16Nivell LA |
0,5 punts |
|
|
**Els coneixements en llengua catalana no seran acumulatius tret el del Llenguatge administratiu, que ho serà amb el nivell superior certificat. |
||