Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SÓLLER

Núm. 2435
Aprovació definitiva de l'ordenança reguladora d'ús de les instal·lacions del poliesportiu de Son Angelats

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que el Ple de l'Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 2 de desembre de 2014, va aprovar inicialment l'ordenança reguladora d'ús de les instal·lacions del poliesportiu de Son Angelats.

Atès que durant el termini d'exposició pública no s'han presentat reclamacions es considera aprovada definitivament.

Ateses les recomanacions efectuades per l'Institut Balear de la Dona pel que fa al llenguatge, queda redactada de la forma següent:

TÍTOL I
DISPOSICIONS GENERALS

Article 1.

La present ordenança té per objecte regular el funcionament general de la instal·lació “Poliesportiu Son Angelats”. Es regulen tots els espais del recinte (pista, piscina, gimnàs)  i serà d’obligatori compliment per a tota persona que pugui accedir.

Article 2.

Els espais que es regulen amb aquesta ordenança són tots el que s'inclouen al recinte: pista poliesportiva, piscina, gimnàs, sales polivalents, pistes de petanca, pistes de skate, vestidors i altres serveis annexes.

Article 3.

Les instal·lacions del complexe es destinaran principalment a l'ús esportiu i la pràctica d'activitat física.

A cada espai esportiu es podran practicar els esports per als que específicament estigui dissenyat. També es podran practicar altres esports, sempre que tècnicament sigui adaptable, i prèvia autorització de la direcció del centre.

De forma puntual es podran dur a terme activitats de caràcter soci-cultural, prèvia sol·licitud d'ús, sempre que aquestes comptin amb l'autorització administrativa corresponent.

Article 4.

L'Ajuntament de Sóller és el responsable de la gestió i coordinació d’ús de la instal·lació. Aquesta gestió també es podrà externalitzar a través d'òrgan descentralitzat, encomanant la gestió a una empresa pública, o mitjançant concessió administrativa. En qualsevol d'aquests casos l'entitat responsable de la gestió externalitzada designarà una persona de referència per la direcció, gestió i coordinació.

Article 5.

Les persones usuàries podran formular les suggerències oportunes pel millor funcionament de la instal·lació, elevar queixes o peticions, omplint el formulari disposat a l'efecte a l'oficina de recepció.

Article 6.

S'autoritza a la Direcció del Centre per dictar les resolucions oportunes cap al desenvolupament del disposat a la present ordenança, per tal d'obtenir una millor prestació del servei i utilització de les instal·lacions per les persones usuàries, sempre que no vagin en contra del disposat a l'esmentada ordenança.

 

TÍTOL II
NORMES GENERALS D'ACCÉS I UTILITZACIÓ

Article 7. 

Dret d'accés i ús.

Tenen dret a accedir i emprar la instal·lació, per les activitats que li són pròpies, totes les persones majors d'edat , o entitats que es disposin a practicar alguna de les activitats establertes a la present ordenança; i hagin tramitat la inscripció o reserva pertinent, així com abonat, si és el cas, la quantitat establerta a l'ordenança de preus en vigor.

Els menors d'edat podran accedir a la instal·lació, sempre baix la tutela d'una persona adulta: pare/mare/tutor o persona degudament autoritzada, o responsable del club o l’activitat subscrita, segons cada cas.

Article 8.

L’accés a la instal·lació suposa l’acceptació de la present ordenança i el compromís del seu compliment: Les persones usuàries i públic han de seguir en tot moment les instruccions i indicacions del personal de servei de la instal·lació. L’incompliment d’alguna d’aquestes normes pot suposar la finalització de l’activitat a realitzar per part de les persones usuàries, o abonament dels danys ocasionats, segons s'estableix al Títol VI de la present ordenança.

Article 9. 

Per raons d'higiene queda prohibida l'entrada de tot tipus d'animals a tot el recinte, amb excepció del cans guia, però hauran d'anar acompanyats de l'usuari en tot moment.

Article 10. 

Està prohibida l'entrada de qualsevol tipus de vehicle al recinte, amb excepció dels necessaris per desenvolupar les tasques de manteniment pertinents.

Article 11. 

Als espais esportius i annexes només es permet l’accés i permanència als esportistes, entrenadors,entrenadores, delegats ,delegades i equip arbitral, i altre personal tècnic autoritzat. Les persones acompanyants es situaran a les grades. No es permet l'accés als espais esportius al públic.

L'accés es farà per les zones específicament destinades a l'efecte.

L'accés als vestidors es farà amb una antelació màxima de 15 minuts abans de l'inici de l'activitat esportiva

L’ús dels diferents espais esportius es farà amb roba i/o calçat adequat per a cada modalitat esportiva.

Article 12. 

Queda prohibit l'accés de les persones usuàries i acompanyants a les instal·lacions de manteniment, magatzems, oficina de recepció i control o altres zones marcades com a reservades per a personal de manteniment o servei.

Article 13. 

Les persones usuàries respectaran els horaris de funcionament establerts, i atendran en tot moment les indicacions del personal de servei de la instal·lació.

Article 14. 

Està prohibit entrar i/o consumir menjar i begudes envasades en vidre als espais esportius.

No es permet menjar cap aliment amb clovella, com puguin ser pipes, cacauets, pistatxos....

Està prohibit llançar o dipositar objectes de rebuig fora de les papereres habilitades a l’efecte.

 

Article 15. 

Està totalment prohibit fumar a tot el recinte.

Article 16.

En compliment del RD 203/2010 es prohibeix la venda e introducció al recinte de begudes embotellades, que es serviran en tassons de plàstic o similar, a excepció de les que es puguin consumir dins els límits del bar; de qualsevol tipus d'arma u objectes que puguin produir els mateixos efectes i productes inflamables, fumífers o pirotècnics; i de productes que superin els 500gr de pes o els 500ml de volum i es puguin utilitzar com elements llancívols.

Així mateix es prohibeix la introducció al recinte d'envasos metàl·lics, de vidre, ceràmica, fusta o materials similars; qualsevol tipus de beguda alcohòlica i substància estupefaent, psicotròpica, estimulant o anàloga; així com pancartes o símbols que impliquin incitació a la violència.

Article 17. 

S’estableixen altres normes d’accés i ús específiques per a cada sala i espai esportiu, i annexes al Títol III  de la present ordenança.

Article 18.

Horari d'obertura i tancament de la instal·lació i atenció al públic

La instal·lació romandrà oberta al públic i qualsevol ciutadà podrà accedir a la mateixa, previ abonament del corresponent preu, d'acord amb l'ordenança vigent.

L'horari d'obertura i tancament és el següent

OPERTURA

TANCAMENT

De Dilluns a Divendres

  • 8.00h
  • 22.00h

Dissabtes

  • 8.30h
  • 21,00h

Diumenges i festius*

  • 8.30h
  • 14.00h

Tancat

  • 1 de gener
  • 6 de gener
  • Diumenge de pasqua

Firó de Sóller

  • 24 d'agost, Sant Bartomeu
  • 25 de desembre

*Festius: 5 de gener, 1 de març, 1 de maig, Fira de Sóller, 15 d'agost, 12 d'octubre, 1 de novembre, 6 de desembre, 8 de desembre, 24 de desembre, 26 de desembre, 31 de desembre.

Una vegada a l'any es realitzarà un tancament de la instal·lació per dur a terme tasques de manteniment de la mateixa, preferentment la quinzena de l'1 al 15 de setembre.

La direcció es reserva el dret de tancar les instal·lacions, sense dret a indemnització per part dels usuaris, mitjançant resolució o acord motivat, per raons sanitàries, d'ordre públic, programacions pròpies, partits, cursos, o altres formes justificades que impliquin l'esmentat tancament.

Igualment, la direcció es reserva el dret a expulsar o impedir l'accés a les persones que incompleixen el contingut de la present ordenança per infracció greu, segons s'especifica el títol VI.

TÍTOL III
NORMES ESPECÍFIQUES PER ESPAIS

NORMATIVA ESPECÍFICA PISCINES

Article 19.

La normativa específica d'aquesta zona esportiva fa referència tant al tassó com a la platja de la piscina, entenent com a platja tot l'espai que envolta el tassó, així com les zones d'accés i trànsit des dels espais auxiliars.

Article 20.

Està prohibit emprar les piscines a menors que no estiguin baix la tutela de cap persona adulta. La Direcció especificarà quin tipus de tutela, en funció de la tipologia de persona usuària.

Article 21.

No es pot accedir amb calçat de carrer.

Article 22.

No està permès romandre al recinte amb roba de carrer.

Article 23.

Està prohibit fumar, així com consumir menjar o begudes.

Article 24.

No es permet cap acció que afecti la bona convivència de les persones usuàries: jugar, córrer, empènyer o altres activitats que puguin resultar molestes.

Article 25.

Està prohibit entrar dins l'aigua sense saber nedar, a excepció dels alumnes que estiguin realitzant un curs d'aprenentatge, quan així ho requereixi el monitor del mateix.

Article 26.

És obligatori dutxar-se abans de la primera immersió a la piscina.

Article 27.

És obligatori l’ús de capell de bany.

Article 28.

És obligatori l’ús de calçat específic per deambular per les zones de trànsit.

Article 29.

És recomanable l'ús d'ulleres.

Article 30.

Els infants que no controlen esfínters han de dur obligatòriament bolquers de natació

Article 31.

Es recomana no banyar-se amb polseres, anells o rellotges, per preveure pèrdues o accidents.

Article 32.

No es permet l’entrada al recinte de borses o motxilles d’esport ni material aliè al bany. Està prohibit l’ús de qualsevol objecte o equip aliè a la pràctica de la natació.

Article 33.

No es permet la introducció de pilotes, matalassos o altres objectes no esportius que puguin molestar a la resta d'usuaris. A excepció de la pràctica autoritzada de qualque esport determinat que així ho requereixi.

Article 34.

Està prohibida l'entrada a persones que pateixin malalties infecto-contagioses. La direcció pot exigir la presentació d'un certificat mèdic.

Article 35.

El sentit de la natació lliure serà sempre pel costat dret del carrer.

Article 36.

El nombre màxim de persones per carrer per natació lliure serà de 6

Article 37.

El o la socorrista és l’encarregat de vetllar pel correcte compliment d’aquestes normes. L’incompliment de qualsevol d'elles dóna lloc a la pèrdua del dret al bany.

Article 38.

La direcció es reserva el dret d'utilitzar la piscina per qualsevol activitat o competició que estimi convenient, avisant els usuaris amb antelació, la qual cosa no comportarà dret a retornament de cap tipus de quota o taxa.

NORMES ESPECIFIQUES PISTA POLIESPORTIVA

Article 39.

Amb l'objecte d'aprofitar al màxim l'espai, es procurarà sempre que sigui possible, la utilització per mòduls

Article 40.

L'accés a la pista es farà per la zona destinada a l'efecte, amb roba i calçat esportiu adequat (preferentment sola de goma blanca), lliure de residus que puguin fer malbé el paviment esportiu.

Article 41.

Es respectarà puntualment l'horari d'inici i finalització de l'activitat en funció de l'horari de reserva d'espai. L'única excepció serà per les reserves de partits, podent-se contar amb un temps previ a l'específic de l'activitat, per dur a terme els escalfaments pertinents previs a la competició.

Article 42.

El material esportiu que les persones usuàries vulguin que quedi a la instal·lació haurà d'estar degudament recollit a xarxes, cistelles, o borses adients, i emmagatzemat als espais destinats a l'efecte que els siguin designats.

 

Article 43.

No es permet fumar ni consumir menjar. Les begudes només es poden entrar dins d'envasos que no es puguin trencar.

Article 44.

La direcció es reserva el dret d'utilitzar la pista per qualsevol activitat o competició que estimi convenient, avisant a les persones usuàries amb antelació convenient.

NORMES ESPECIFIQUES SALES DE FITNESS I D'ACTIVITATS DIRIGIDES

Article 45.

Només es pot accedir amb roba i calçat esportiu adequat.

Article 46.

A la sala de fitness és obligat l'ús de tovallola

Article 47.

No es permet l’entrada de borses o motxilles d’esport

Article 48.

No es permet l’entrada en xancles

Article 49.

No es permet fumar ni consumir menjar. Les begudes només es poden entrar dins d'envasos que no es puguin trencar.

Article 50.

Qualsevol element o material emprat s’ha de deixar al seu lloc en finalitzar amb la seva utilització. L'ús inadequat dels materials i equipaments serà objecte de sanció segons el Títol VI d'aquesta ordenança.

Article 51.

Les sales estan destinades a activitats promogudes per la Direcció de la instal·lació, per tant, altres utilitzacions queden condicionades a les programacions de les activitats anteriorment esmentades.

Article 52.

No es permet l'accés a la sala de fitness a menors 14 anys sense autorització dels seu pare,mare o persona que tingi la tutela.

Article 53.

Les persones usuàries de les sales hauran de respectar en tot moment les indicacions dels monitors o monitores de sala o d'activitat en cada cas.

Article 54.

La direcció es reserva el dret d'utilitzar les sales per qualsevol activitat o competició que estimi convenient, avisant a les persones usuàries amb antelació suficient.

NORMES ESPECIFIQUES PISTES DE PETANCA

Article 55.

Aquestes normes fan referència a les pistes cobertes de petanca i la sala annexa.

 

Article 56.

Per tal d’evitar possibles accidents, es prohibeix l’entrada al terreny de joc a tota persona aliena als equips de petanca mentre aquests realitzin alguna activitat esportiva.

Article 57.

No es pot accedir a la instal·lació amb bicicleta, patins, moto o cotxe, o altre vehicle amb rodes, excepte cadires de rodes de persones amb minusvàlua.

Article 58.

No es permet fumar ni consumir menjar. Les begudes només es poden entrar dins d'envasos que no es puguin trencar.

Article 59.

Està prohibit llançar o dipositar objectes de rebuig fora de les papereres habilitades a l’efecte.

Article 60.

La direcció es reserva el dret d'utilitzar els espais per qualsevol activitat o competició que estimi convenient, avisant a les persones usuàries amb antelació convenient.

NORMES ESPECÍFIQUES PISTA DE SKATE

Article 61.

Per accedir a la pista de skate s'haurà de deixar a la recepció del poliesportiu el carnet de persona usuària, per a l'obtenció de la clau que dóna accés a la pista.

Article 62.

No es permet l'accés a la pista a menors d’edat sense supervisió.

Article 63.

Està prohibida l'entrada de qualsevol tipus de vehicle amb motor i bicicletes.

Article 64.

En tot moment es seguiran les indicacions d'ús del personal de servei de la instal·lació.

Article 65.

S'haurà de comunicar al personal de la instal·lació les anomalies de funcionament, ruptures, deficiències o incompliment del disposat en la present normativa.

Article 66.

No es permet fumar ni consumir menjar. Les begudes només es poden entrar dins d'envasos que no es puguin trencar.

Article 67.

Està prohibit llançar o dipositar objectes de rebuig fora de les papereres habilitades a l’efecte.

Article 68.

A la pista  només es poden utilitzar monopatí i patins i patinet, qualsevol altra modalitat no està permesa.

Article 69.

És obligatori l'ús d'un casc homologat, en cas de no portar-ne la persona usuària serà desallotjada de la instal·lació. Es recomana també l'ús de genolleres i colzeres.

Article 70.

És obligatori patinar amb precaució i evitar col·lisions amb altres persones usuàries.

Article 71.

No està permès posar obstacles addicionals, com bicicletes o qualsevol altre objecte, ni posar cera en la mini rampa.

Article 72.

No es permeten espectadors dins  la zona de rampes.

Article 73.

La direcció es reserva el dret d'utilitzar la pista per qualsevol activitat o competició que estimi convenient, avisant a les persones usuàries amb antelació convenient.

NORMES ESPECIFIQUES DELS SERVEIS ANNEXES (VESTIDORS, TAQUILLES, MAGATZEMS)

Article 74.

Es consideren serveis annexes vestidors, dutxes, taquilles i espais comuns i de trànsit

Article 75.

Només s'autoritza l'ús d'aquests espais per les activitats que els són pròpies.

Article 76.

L’ús dels vestidors, dutxes i taquilles està autoritzat a les persones usuàries de la instal·lació i reservat al temps de realització de l’activitat esportiva corresponent. En cas contrari, el personal de servei de la instal·lació està autoritzat a deixar la taquilla disponible per a la seva utilització.

Article 77.

És recomanable l'ús de xancles als vestidors.

Article 78.

Als vestidors es deixaran els objectes personals als penjadors i/o prestatges per borses abans d'accedir a l'espai esportiu, tot els objectes quedaran recollits emprant el menor espai possible, per la comoditat de totes les persones usuàries. La direcció no es fa responsable de la pèrdua o robatori dels objectes dipositats als vestidors o taquilles. Es recomana acudir a la instal·lació sense objectes de valor.

Article 79.

El material higiènic es dipositarà als contenidors instal·lats a l'efecte, o al seu defecte a les papereres, però mai als WC's.

Article 80.

Les zones comuns estan considerades com a zona de trànsit de persones usuàries, està prohibit emprar-les com zona de jocs o estada.

Article 81.

Els actes de vandalisme i mal comportament comporten sancions que poden ocasionar la pèrdua de la condició d'abonat, o l'expulsió immediata de la instal·lació, segons s'estipula al Títol VI de la present ordenança.

Article 82.

S'habilitarà, a més dels vestidors exclusivament masculins o femenins, un vestidor infantil mixt a la zona de piscines, per ús de pares amb filles o mares amb fills, sempre que els infants siguin menors de 7 anys.

Article 83.

Segons necessitats i disponibilitat es podrà modificar la distribució dels vestidors.

Article 84.

Les taquilles es podran emprar de manera puntual, mitjançant el sistema d'obertura de moneda retornable; o es podran llogar per un temps determinat. Per realitzar el lloguer de la taquilla s'omplirà el model de formulari disponible a la recepció de la instal·lació i s'abonarà la taxa corresponent segons l'ordenança en vigor.

TÍTOL IV
CLASSIFICACIÓ DELS USUARIS

Article 85. 

Classificació de les persones usuàries. Es distingeixen les següents categories d'entitats i/o persones usuàries que poden tenir accés a la instal·lació:

a. Persones abonadess de piscina

1. abonaments individuals

2. abonaments familiars

3. abonaments de família nombrosa

4. abonaments de família monoparental

b. Persones  abonadesdel gimnàs

c. Persones  no abonades

d. Cursetistes

e. Centres Escolars

f. Clubs i Associacions Esportives

g. Altres entitats

PERSONES  ABONADES

Article 86. 

Concepte de persona abonada.

Es considera usuari abonat a tota persona que, una vegada formalitzada la seva inscripció, estigui admesa i tingui una tarja identificativa a l'efecte, i estigui al corrent de pagament de totes les quotes.

La persona abonada causarà baixa si no renova la inscripció i abona la quota corresponent al període establert a l'efecte.

Només es realitzaran devolucions per una errada al cobrament o pagament de l'abonament, tenint la persona usuària un termini màxim de deu dies hàbils després de la realització del mateix per sol·licitar-ho.

Article 87. 

Les persones abonades estan obligats a mostrar el carnet que acredita la seva situació, juntament amb el DNI o altre documentació identificativa, a qualsevol moment a requeriment pel personal de les instal·lacions.

El carnet de persona abonada és personal e intransferible, i només pot ser emprat per la persona titular.

La pèrdua, robatori o desperfecte al carnet que ocasioni una reposició del mateix, facultarà per sol·licitar la confecció d'un duplicat que es realitzarà previ abonament de la taxa establerta.

Finalitzat el període de l'abonament, si l'usuari manifesta que no vol prorrogar el mateix, podrà retornar la tarja i recuperar l'import de la fiança, si la tarja es torna en bones condicions.

Article 88. 

Subcategories de persones usuàries abonades:

ABONAMENTS DE PISCINA

a. Abonament individual: L'ordenança de preu en vigor regularà les diferents quotes d'accés per abonats individuals en funció de la seva edat, consideració de pensionista o minusvàlid. S'acreditarà la característica amb DNI, certificat de pensionista, tarja de discapacitat, o altre document oficial reconegut per l'administració corresponent.

b. Abonament familiar: Per a membres de la mateixa unitat familiar, pares i fills menors de 18 anys. Es considerarà al pare o mare com a titular de l'abonament i, a la resta de membres com a abonats beneficiaris. Per acreditar la relació familiar s'haurà de presentar llibre de família o document acreditatiu.

c. Abonament família nombrosa: Per a membres de la mateixa unitat familiar, que constin al carnet de família nombrosa. Es considerarà al pare o mare com a titular de l'abonament i, a la resta de membres com a abonats beneficiaris. Per acreditar la relació familiar s'haurà de presentar llibre de família nombrosa en vigor

d. Abonament família monoparental: Per a membres de la mateixa unitat familiar, quan aquesta està constituïda per un sol progenitor amb el qual conviuen els fills nascuts o adoptats que constitueix el seu únic sustentador. Per acreditar la situació familiar s'haurà de presentar llibre de família, sentència judicial de separació o divorci o conveni regulador, o certificat de defunció de l'altre progenitor.

ABONAMENTS DEL GIMNÀS

e. Abonament individual bàsic: Permet l'accés i ús de l'equipament del gimnàs

f. Abonament individual amb activitats: Permet l'accés i ús de l'equipament del gimnàs, així com a les activitats col·lectives que es seleccionin en tramitar l'abonament.

ABONAMENTS COMBINATS PISCINA+GIMNÀS

g. Abonament individual bàsic: Permet l'accés a la piscina i accés i ús de l'equipament del gimnàs

h. Abonament individual amb activitats: Permet l'accés a la piscina i accés i ús de l'equipament del gimnàs, així com a les activitats col·lectives que es seleccionin en tramitar l'abonament.

ABONAMENTS A LA PISTA DE SKATE

i. Abonament individual bàsic: Permet l'accés i ús del recinte de skatepark.

Article 89.

Així mateix cada categoria d'abonat es pot subdividir, segons el termini de temps pel que es tramiti l'abonament, en:

a. Abonament mensual. Permet l'accés a la instal·lació durant tot un mes, comptant des del dia  que es tramita.

b. Abonament trimestral. Permet l'accés a la instal·lació durant tres mesos, comptant des del dia que es tramita.

c. Abonament semestral. Permet l'accés a la instal·lació durant sis mesos, comptant des del dia que es tramita.

d. Abonament anual. Permet l'accés a la instal·lació durant dotze mesos, comptant des del dia que es tramita.

Les tarifes per a cada una de les categories s'aprovaran per l'ordenança fiscal corresponent de l'any vigent.

PERSONES NO ABONADES

Article 90. 

Es considera persona usuària  no abonada a tota aquella persona que fa ús de la instal·lació sense tenir abonament a la mateixa, previ pagament de la taxa establerta a l'efecte. La persona usuària tendrà dret a accés i ús de la instal·lació, dins els horaris i dies d'obertura al públic, el dia pel qual es tramita l'entrada puntual, caducant aquesta el mateix dia de la seva emissió.

El preu serà l'establert a l'ordenança fiscal en vigor. Com a justificant de pagament l'usuari rebrà un tiquet que podrà ser requerit, juntament amb el DNI o altre document identificatiu, pel personal de servei de la instal·lació en qualsevol moment.

CURSETISTES

Article 91. 

Tenen consideració de persones usuàries cursetistes totes les persones que realitzin la inscripció i abonament del preu corresponent de les activitats que es puguin oferir a dins de la instal·lació en format “curs”, diferents de l'accés lliure no dirigit als espais esportius.

 

Article 92. 

La inscripció a un curs no implica l'abonament a la instal·lació. Els cursetistes poden optar per tramitar l'abonament que considerin convenient, o pagar l'entrada puntual d'un dia cada vegada que hagin d'accedir a la instal·lació per realitzar l'activitat.

Article 93. 

La direcció redactarà cada temporada una graella d'activitats de promoció pròpia i/o en col·laboració amb altres entitats. L'accés i inscripció per aquesta modalitat s'especifica al títol V de la present ordenança. Els grups es crearan o no , depenent del nombre d'alumnes inscrits.

CENTRES ESCOLARS

Article 94.

Es facilitarà l'accés a la instal·lació a grups procedents dels Centres Escolars del municipi de Sóller, Deià i Fornalutx en horari matinal preferentment, o de 15 a 17h en defecte, per desenvolupar activitats incloses dins la programació d'aula de l'assignatura d'educació física.

Article 95.

Els centres escolars interessats en aquest ús formularan, cada any, les seves sol·licituds segons s'indica al Títol V de sistemes d'accés i reserves d'ús de la present ordenança.

Article 96. 

La reserva d'ús de la instal·lació per aquesta activitat no implica obligatòriament la cessió de magatzem de material esportiu per als centres escolars. Tampoc implica l'ús exclusiu dels espais annexes (vestidors, taquilles....)

Article 97. 

L'alumnat haurà d'anar acompanyat en tot moment pel personal docent del centre.

CLUBS I ASSOCIACIONS ESPORTIVES

Article 98. 

S'entén per club esportiu a una associació privada que té per objecte la promoció d'una o vàries modalitats esportives, la pràctica d'aquestes pels seus associats i la participació a activitats i competicions esportives. Han de complir els següents requisits:

a. Estar legalment constituïts i reconeguts

b. Figurar al Registre de la Direcció General d'Esports

c. Contemplar als seus estatuts la pràctica de l'activitat física o esportiva

Article 99. 

Els clubs i associacions podran fer ús de la instal·lació per dur a terme els seus entrenaments, competicions, exhibicions, etc; però no per realitzar cursets o activitat docent que pugui entrar en conflicte amb  els cursos promoguts per la Direcció de la instal·lació. Es tramitarà la sol·licitud segons s'estableix al Títol V de la present ordenança.

Article 100. 

Els clubs de Sóller, Deià i Fornalutx tendran preferència en la utilització dels espais propis de l'esport que practiquen el seus associats, respecte dels que no tenguin la seva seu a aquests municipis. i podran gaudir de determinats descomptes als preus d'accés si així es determina en l'ordenança en vigor.

Article 101.

La reserva de la instal·lació per aquesta activitat no implica obligatòriament la cessió de magatzem de material esportiu per a les entitats. Tampoc implica l'ús exclusiu dels espais annexes (vestidors, taquilles....)

 

Article 102. 

Els i les esportistes menors d'edat hauran d'anar acompanyats en tot moment per l'entrenador o entrenadora, monitor  o monitora adult responsable del grup.

ALTRES ENTITATS 

Article 103. 

S'inclou a aquest apartat tota entitat legalment constituïda, no inclosa als apartats anteriors d'aquesta ordenança.

Article 104. 

Podran sol·licitar l'ús de la instal·lació per dur a terme alguna activitat esportiva de manera continuada, presentant el document de reserva de l'annexe 4 amb un mínim de un mes d'antelació i abonant les taxes corresponents.

TÍTOL V
SISTEMA D'ACCÉS I DE RESERVES D'ÚS

ACCÉS PERSONES USUÀRIES ABONADES

Article 105.

Les persones usuàries que vulguin accedir en modalitat d'abonat hauran de:

a. Omplir el model de formulari corresponent

b. Abonar la quota establerta a l'ordenança en vigor

c. Presentar a la recepció de la instal·lació el formulari emplenat, el justificant de pagament, i la resta de documentació que especifica l'article 92 de la present ordenança, segons el tipus d'abonament a tramitar.

d. Deixar-se fotografiar a la mateixa recepció a l'hora de tramitar l'abonament, pel sistema de control d'accés.

ACCÉS PERSONES USUÀRIES NO ABONADES

Article 106.

Les persones usuàries que vulguin accedir en modalitat de no abonat hauran d'abonar la quota establerta a l'ordenança en vigor. Una vegada abonada la quota, rebran un tiquet justificatiu vàlid per aquell accés puntual.

ACCÉS  PERSONES CURSETISTES

Article 107. 

Els i les cursetistes d'activitats promogudes directament per la Direcció de la instal·lació tramitaran la inscripció de la següent manera:

a. Omplir el formulari corresponent

b. Abonar la quota establerta a l'ordenança en vigor. Les mensualitats s'abonaran entre el dia 20 i 31 del mes anterior a l'activitat sol·licitada. L'impagament de la quota o la devolució bancària suposarà la pèrdua de la consideració de cursetista i la reserva de plaça. Les baixes voluntàries dels cursos s'han de comunicar a recepció o al coordinador de l'activitat abans del darrer dia del mes anterior. Passada aquesta data no es retornarà cap quota.

Article 108.

Els i les cursetistes d'activitats promogudes per entitats que fan ús puntual o periòdic de la instal·lació (mitjançant la reserva d'ús establerta l'ordenança), tramitaran la inscripció directament amb l'entitat promotora de la mateixa. Aquesta entitat serà la que establirà les condicions i preus en cada cas.

Cada temporada la direcció de la instal·lació elaborarà un document informatiu i recopilatori de les activitats promogudes per altres entitats que es dugin a terme a la instal·lació, al qual es detallarà informació de l'activitat així com informació per realitzar la inscripció a la mateixa.

 

RESERVES D'ÚS PER ACTIVITAT CONTINUADA DE CENTRES ESCOLARS

Article 109. 

Els centres escolars interessats formularan, cada any, les seves sol·licituds de reserva d'ús. a l'inici del curs escolar al llarg del mes de setembre, a través del formulari corresponent, formalitzada per la direcció del centre escolar.

A la sol·licitud s'especificaran els dies i hores de preferència per la seva activitat.

La Direcció comunicarà al centre escolar, una vegada estudiades totes les sol·licituds de reserves d'ús preferiblement al llarg del mes d'octubre, els dies i hores que han estat concedides.

El preu de la reserva serà l'establert a l'ordenança en vigor. No es pot començar l'activitat sense presentar a la recepció del poliesportiu resguard de l'abonament de la taxa corresponent, si és el cas.

RESERVES D'ÚS PER ACTIVITAT CONTINUADA CLUBS I ASSOCIACIONS ESPORTIVES

Article 110. 

Per fer ús de la instal·lació les entitats hauran de presentar anualment la proposta d'horaris d'entrenaments i partits que sol·liciten omplint el formulari a l'efecte i presentant-ho des de dia 1 al 30 de juliol anterior a l'inici de la temporada.

Es designaran els horaris de reserva procurant harmonitzar els interessos de tots els clubs i associacions.

A partir del 30 de juliol es resoldran les sol·licituds i notificaran els horaris a totes les entitats. Una vegada notificat, el club o associació facilitarà la següent informació abans de començar l'activitat:

a. dades de la persona responsable o coordinadora

b. nombre i categoria d'equips i esportistes previst

c. dades dels monitors o monitores/entrenadors o entrenadores

d. relació d'esportistes (nom, llinatge, data naixement)

e. còpia de la fitxa federativa que acrediti la condició de federat de tots els esportistes, o inscripció validada als Jocs Esportius Escolars, segons correspongui.

Si hi ha una entitat que sol·licita fer ús de la instal·lació fora d'aquests terminis, el procediment serà el mateix, ajustant els horaris demanats a les reserves que ja estiguin establertes.

Article 111. 

El preu de la reserva s'establirà a l'ordenança fiscal corresponent.

Article 112.

La durada de la reserva d'ús serà d'una temporada esportiva, considerant-se aquesta des de l'1 de setembre al 30 de juny de l'any següent.

Article 113. 

Tots els canvis que es puguin produir una vegada iniciada l'activitat s'hauran de comunicar amb quinze dies d'antelació.

Els calendaris de partits publicats per la federació o entitat corresponent s'hauran de presentar abans de l'inici de la competició. La direcció de la instal·lació es reserva el dret de modificar aquests calendaris en cas de necessitat.

Article 114. 

Les reserves d'ús estaran supeditades als esdeveniments organitzats o, autoritzats per la Direcció de la instal·lació, sense possibilitat de reclamacions quan sigui motiu per haver de suspendre o variar l'horari dels entrenaments anteriorment autoritzats. No obstant, es comunicarà aquesta incidència amb la màxima antelació possible.

Article 115. 

Als partits podran accedir de forma gratuïta a la instal·lació els components de l'equip visitant: esportistes, tècnics, directius i personal auxiliar, així com els àrbitres de la competició, prèvia acreditació de la seva condició.

El components de l'equip visitant i equip arbitral estan obligats a complir amb la restant normativa especificada a aquesta ordenança

L'horari de les competicions s'haurà d'ajustar als horaris d'obertura i tancament de la instal·lació.

La responsabilitat dels actes que el públic pugui dur a terme al llarg de la celebració de les competicions és exclusiva de l'entitat organitzadora d'aquestes.

RESERVES D'ÚS PUNTUALS PER ACTIVITAT ESPORTIVA

Article 116.

Qualsevol persona física o jurídica pot sol·licitar una reserva d'ús puntual per desenvolupar alguna activitat esportiva. Els espais que es poden sol·licitar són:

  • La piscina (per carrils)
  • La pista poliesportiva (per mòduls)
  • Sala petita 3ª planta (Box 54)
  • Sala mitjana 3ª Planta (Box 51)
  • Sala polivalent planta baixa (Sala 28)

Amb la reserva es podran sol·licitar també els serveis annexes de vestidors i magatzem.

Article 117. 

Per sol·licitar la reserva d'ús l'entitat haurà d'omplir i lliurar el formulari corresponent, amb un mínim d'un mes d'antelació. Per dur a terme l'activitat s'haurà d'abonar la taxa que correspongui i presentar-la a la recepció del poliesportiu juntament amb còpia de l'autorització administrativa de l'activitat si n'és el cas. L'autorització per l'ús de la instal·lació no eximeix a l'organitzador que per realitzar l'activitat ha de comptar amb l'autorització de l'administració competent que pertoqui.

En qualsevol cas, les reserves autoritzades podran ser modificades, previ avís als afectats, quan les necessitats de la Direcció així ho requereixin.

RESERVES D'ÚS PUNTUALS PER ACTIVITAT NO ESPORTIVA

Article 118.

Qualsevol entitat legalment constituïda pot sol·licitar l'ús d'alguns dels equipaments del poliesportiu per desenvolupar alguna activitat no esportiva. En aquest cas haurà d'adreçar la sol·licitud a la direcció de la instal·lació amb un mínim d'un mes d'antelació.

Per dur a terme l'activitat haurà d'abonar la taxa que correspongui segons l'ordenança en vigor, i presentar prèviament a la realització de l'activitat l'autorització de l'administració que correspongui, segons s'estableix a la normativa vigent (llei d'activitats de les illes balears)

TÍTOL VI
MESURES DISCIPLINÀRIES

Article 119.

L’accés a la instal·lació suposa l’acceptació de la present ordenança i el compromís del seu compliment. L'incompliment dóna lloc a la imposició de la sanció corresponent, segons s'especifica a continuació, sense perjudici de les responsabilitats que es derivin.

Article 120.

Seran infraccions lleus:

a. Consumir begudes i/o menjar als llocs destinats a la pràctica esportiva o, on expressament estigui prohibit.

b. Introduir animals o objectes no permesos per aquesta normativa.

c. Incomplir de forma reiterada la normativa d'ús de cada espai.

d. No respectar els horaris d'obertura i tancament, o les reserves d'ús determinades.

e. No respectar les altres prohibicions, limitacions o obligacions establertes a la present normativa.

f. La falta de respecte a la resta de persones usuàries i/o personal de servei de la instal·lació

g. Causar danys lleus de manera voluntària a la instal·lació, material o equipament de la mateixa.

h. Acudir de manera reiterada (més de tres vegades) sense la tarja d'abonament.

Per les infraccions lleus es podran aplicar les següents sancions:

  • Amonestació verbal
  • Advertència per escrit

Article 121.

Seran infraccions greus:

a. No atendre, de forma reiterada, a les indicacions que els responsables estableixin pel bon funcionament dels serveis i les instal·lacions.

b. Fumar a l'interior de la instal·lació.

c. Consumir begudes alcohòliques a l'interior de la instal·lació, excepte dins els límits del recinte del bar.

d. Fer ús del carnet d'abonat per persones diferents al titular del mateix.

e. Embrutar intencionadament l'aigua de les piscines o llançar qualsevol tipus d'objecte a dintre.

f. Escopir, embrutar o deteriorar les instal·lacions o l'equipament.

g. Comportar-se incorrectament als espais esportius o annexes, dificultar la feina del personal de servei, així com faltar al respecte d'aquest, o no atendre correctament les seves instruccions.

h. Acumulació de tres faltes lleus en el termini d'un mes.

Per les infraccions greus es podran aplicar les següents sancions:

Retirada del carnet d'abonament o dret d'accés a la instal·lació fins a un mes, sense reintegrament de cap tipus de quota o taxa.

Article 122.

Seran infraccions molt greus:

a. Furtar, robar o deteriorar intencionadament les instal·lacions, equipaments, material o pertinences i objectes dels altres persones usuàries i/o públic.

b. Provocar i participar en bregues i agressions físiques a l'interior del recinte.

c. Agredir verbalment, o físicament, al personal de servei de la instal·lació.

d. Falsejar les dades relatives a la identitat, edat, estat de salut, dades personals, etc; per accedir a la instal·lació. Així com la suplantació d'identitat.

e. Acumulació tres faltes greus en el termini d'un mes.

Per les infraccions molt greus es podran aplicar les següents sancions:

f. Retirada del carnet d'abonament o dret d'accés a la instal·lació des d'un mes fins a tres anys.

g. Retirada total del carnet d'abonament o dret d'accés a la instal·lació per reiteració d'infracció molt greu.

Article 123.

El procediment per aplicar les sancions serà el següent:

a. La Direcció de la instal·lació serà la responsable de tramitar el procediment.

b. Es comunicarà per escrit a les persones intersades l'avís i/o sanció, donant deu dies hàbils per efectuar les possibles al·legacions i presentar la documentació que estimin oportú.

c. Finalitzat el termini d'audiència, i revisant la documentació presentada, La Junta de Govern Local, o l'òrgan en qui delegui, resoldrà la sanció i aquesta es notificarà a la persona afectada.

d. Independentment de les sancions, si la infracció ocasionàs un deteriorament o desperfecte de qualque element de la instal·lació, l'infractor haurà d'abonar l'import de les reparacions o reposició del material que hagués de realitzar-se.

e. Tendran la consideració de responsables subsidiaris dels danys produïts les entitats organitzadores de l'activitat, o, en el seu cas, aquelles que hagin efectuat la reserva d'ús.

f. Dels danys ocasionats per persones menors d'edat seran responsables els seus pares, tutors, o altres adults que els tenguin baix custòdia.

g. Davant una alteració de l'ordre de funcionament de la instal·lació per part de les persones usuàries, la Direcció es reserva el dret de prendre les mesures que consideri oportunes. Pot negar l'accés o expulsar aquelles persones les accions dels quals puguin posar en perill la seguretat o tranquil·litat de la resta de persones usuàries.

h. Contra els acords adoptats es podran interposar els recursos que estimin oportuns, de conformitat amb el disposat a la Llei de Procediment Administratiu.

i. No obstant, en el cas que l'usuari actuï de forma notòriament contrària a la present ordenança, el personal de servei de la instal·lació està autoritzat per exigir a l'usuari que abandoni la mateixa, o requerir la presència de les forces de seguretat, si la gravetat del cas així ho exigís, sense perjudici de les posteriors accions aplicables al cas.

Sóller, 11 de febrer de 2015.

El Batle,
Carlos Simarro Vicens.