Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 2275
Departament de Personal-Modificació arts 41 i 51 Acord condicions de treball personal funcionari

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ajuntament  Ple en sessió ordinària de data 29 de gener de 2015 va aprovar la modificació de diferents articles del vigent Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius d’aquest Ajuntament,  que es transcriu a continuació:

La Junta de Govern d’aquest Ajuntament, en reunió de 2 de juny de 2010, va aprovar l’Acord regulador de les condicions de treball del seu personal funcionari, eventual i dels seus òrgans directius, ratificat posteriorment per acord el ple municipal.

A la Mesa General de Negociació de funcionaris de dia 16 de juliol,  11 de setembre i definitivament a la extraordinària de dia 16 d’octubre es va tractar la modificació dels articles 41 del Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius d’aquest Ajuntament al introduir entre altres la reducció de jornada voluntària  i l’article 51 en allò relatiu al permís de part de les funcionàries, permís de paternitat i per matrimoni civil arrivant-se a l’Acord per unanimitat.

Per tot això i vist el que disposa l'article 127. 1.i) de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local,  modificada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre de mesures per a la modernització del règim local, el Cap de Departament de personal que subscriu, proposa a la Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, que elevi a la Junta de Govern l'adopció del següent:           

ACORD

PRIMER. Modificar l’art. 41 del vigent Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius d’aquest Ajuntament,que queda redactat així:

Article 41.

Reducció de la jornada habitual de treball

1. REDUCCIÓ DE JORNADA PER GUARDA LEGAL

Tot el personal funcionari i eventual té dret a la reducció de la seva jornada de treball pels motius de guarda legal que estableix la normativa reguladora, sempre que resulti compatible amb la naturalesa del lloc de treball desenvolupat; en cas de no ser compatible la reducció amb la naturalesa del lloc, s’adaptarà, modificarà o bé es pactarà amb el treballador unes condicions especials que poden suposar un canvi de turnicitat o de lloc de feina mentre duri la reducció. Aquestes modificacions, si s’escau, és restabliran una vegada finalitzi el període de reducció.

La reducció podrà ser de com a mínim 30 minuts diaris i com a màxim fins a la meitat de la jornada diària, que s’aplicarà sobre l’horari general, amb la disminució proporcional de les retribucions íntegres.

El temps de reducció de la jornada és podrà computar setmanalment de manera que la persona interessada haurà de complir obligatòriament la franja fixa prevista a l’horari de conciliació familiar, prèvia petició per part de la persona interessada i que va de les 9.30 a les 13 hores en horari de matí, o del que s’estableixi als  horaris de tarda o nit. No és possible acumular en jornades completes aquesta reducció havent de realitzar necessàriament i de forma consecutiva l’horari de permanència obligatòria.

2. REDUCCIÓ DE JORNADA VOLUNTÀRIA

Tot el personal funcionari i eventual té dret a la reducció de la seva jornada de treball de forma voluntària, sempre que les necessitats del servei ho permetin i d’acord amb l’informe que emeti el cap de departament/servei, amb la disminució proporcional de les retribucions íntegres.

La reducció de la jornada podrà ser per períodes mínims de 30 minuts diaris i com a màxim de dues hores diàries.

El temps de reducció de la jornada és computarà setmanalment de manera que la persona interessada haurà  de complir obligatòriament la  franja fixa que va de les 9.30 a les 13 hores; de manera que no és possible acumular en jornades completes aquesta reducció. S’exceptua el Cos de la Policia Local en què es podrà pactar amb els superiors jeràrquics una distribució de la reducció més adequada a l’operativitat del servei i fins i tot acumular-se en jornades completes.

3. La jornada reduïda dels dos supòsits anteriors s’ha de computar com a jornada completa a l’efecte de reconeixement d’antiguitat i de cotitzacions en el règim de protecció social. Les concessions de reducció de jornada són incompatibles entre si, i amb la realització de qualsevol altre activitat, sigui o no remunerada, durant l’horari que ha estat objecte de reducció.

La flexibilitat horària no eximeix el compliment de l’horari de permanència obligatòria ( 9.30-13h), essent compatible amb l’aplicació dels 5 minuts de cortesia a l’entrada i a la sortida de la jornada, acumulables a la sortida.

Ambdues reduccions s’han de mantenir per períodes mínims mensuals.

4. Durant el període de vacances no es concedeixen reduccions o restabliments de la jornada de treball. Així mateix, no es poden modificar les condicions habituals de feina, llevat de les relacionades amb la mateixa duració de la jornada.

5. Les reduccions de jornada gaudides per personal no poden implicar una alteració de les jornades i torns en què presten servei, i s’han d’aplicar en forma equivalent al matí, horabaixa o nit, sens perjudici que les persones interessades puguin sol·licitar prèviament el canvi de modalitat de torn i/o jornada. No obstant això, es pot consensuar entre la persona afectada i el /la superior respectiu una modalitat més ajustada en els caps de setmana, i fins i tot arribar, si s’escau, a una acumulació en un dels dos dies, a més del que ja s’ha indicat per al cos de Policia Local a l’apartat 2n. anterior.

En els casos de jornada de matí, horabaixa i nit, la reducció s’aplica en totes les franges horàries, amb els mateixos criteris expressats per al matí als apartats anteriors. No obstant, es podrà consensuar entre la persona afectada i el/la superior respectiu, que la reducció només s’apliqui, en els casos de torns rotatius (mati/horabaixa o mati/horabaixa/nit), en un o més d’un d’ells, amb la corresponent correcció de la reducció de retribucions que correspongui.

SEGON.  Modificar  els apartats p) q) i s) de l’art. 51.1 del vigent Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius d’aquest Ajuntament, que queden redactats així:

Art. 51.p) Permís per part de les funcionàries. Té una durada de 126 dies naturals ininterromputs. El permís s’amplia amb 15 dies naturals en el supòsit de discapacitat del o de la menor i per cada fill o filla a partir del segon o segona en el supòsits d’adopció o acolliment múltiple.

Quan la parella del funcionari  gaudeixi d’un període inferior al previst a l’Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari d’aquest Ajuntament, el pare funcionari podrà sol·licitar el gaudi dels dies restants fins a complementar els dies establerts a l’Acord. Aquest dies addicionals s’hauran de gaudir des del dia natural immediatament posterior a  la finalització del  permís per part.

S’haurà de presentar la resolució de la Seguretat Social o certificació de la mutualitat a la que pertany la treballadora on s’indiqui el període que ha gaudit i la data de la seva finalització. 

Art. 51.q) Permís de paternitat pel naixement, l’acolliment o l’adopció d’un fill o filla. Te una durada de quatre setmanes (28 dies naturals)  i en pot gaudir el pare o l’altre progenitor a partir de la data del naixement, la decisió administrativa o judicial d’acolliment o de la resolució judicial per la qual es constitueix l’adopció. En el cas de part múltiple s’ampliarà amb dos dies més (30 dies naturals).

Quan la parella de la funcionària gaudeixi d’un període inferior al previst a l’Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari d’aquest Ajuntament,  la mare funcionària podrà sol·licitar el gaudi dels dies restants fins a complementar els dies establerts a l’Acord. Aquest dies addicionals s’hauran de gaudir des del dia natural immediatament posterior a  la finalització del  permís per part.

S’haurà de presentar certificació de la Seguretat Social o de la Mutualitat  a la que pertanyi la parella on s’indiqui el període que ha gaudit i la data de la seva finalització. 

Art. 51.s) Permís pel matrimoni civil d’un o una familiar dins el primer o segon grau de consanguinitat que tingui lloc en dia de treball efectiu. Té una durada d’un dia de treball efectiu que ha de coincidir amb el dia del matrimoni si es produeix a la mateixa illa. En el supòsit de que fos necessari desplaçar-se fora de l’illa, el permís s’ampliarà amb dos dies més, que s’hauran de gaudir els dies naturals immediatament anterior i/o posterior al  permís previst, o serà només d’aquests dos dies indicats si el fet causant no té lloc en dia de treball efectiu.

TERCER. La data d’efectes del present acord serà de 1 de novembre de 2014.

QUART. Elevar aquest Acord a consideració del Ple de la Corporació.

 

CINQUÈ. Publicar el present Acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 3 de febrer de 2015

El cap de Departament
p.d. Decret de batllia núm. 3000 de 26 de febrer
(BOIB núm. 30 de 4/3/2014)
Juan Garcia Lliteras