Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 2109
Aprovació bases i convocatòria publica de subvencions per a la realització d'activitats escolars i extraescolars durant el curs 2015/2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

REGIDORIA D’EDUCACIÓ, FAMÍLIA, MAJORS I MIMIGRACIÓ

La Junta de Govern en sessió de data 28 de gener de 2015, entre d’altres, va prendre el següent acord:

"1r.- Aprovar les les Bases que han de regular la convocatòria pública de subvencions de l’Àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració adreçada tant als centres escolars de Palma  com a associacions i entitats integrants de la comunitat educativa dels diferents centres escolars de Palma per a la realització d’activitats escolars i extraescolars durant el curs 2015-2016”.

2n.- Reservar la quantitat de 66.000,00’- Euros ( SEIXANTA-SIS MIL  EUROS), per atendre les despeses que es derivin de la concessió de les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, amb càrrec a la Partida 10 32633 48100 del Pressupost de despeses de l’any 2016, aquesta reserva estarà supeditada a l’existència de crèdit adient i suficient en el moment de la resolució de concessió

Contra aquesta resolució, que exhaureix la vida administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, conformement al que disposa l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció que li dóna la Llei 4/99, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la seva publicació al BOIB. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i es considerarà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de la seva interposició. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, conformement al que estableix l’article esmentat anteriorment, i als articles 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat del contenció administratiu d’aquesta Ciutat, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la seva publicació al BOIB. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

   

Palma, 5 de febrero de 2015.

El cap de servei d’Educació
p.d. Decret  de Batlia núm 3.000, de 26 de febrer de 2014,
publicado al BOIB núm 30 de 4 de març de 2014
Bartolomé Jaume Amengual

 

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA DE SUBVENCIONS RELATIVES A ACTIVITATS EDUCATIVES DE LA REGIDORIA D’EDUCACIÓ CURS 2015-2016

D’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió de dia 28 de juliol de 2005 i publicada al BOIB núm. 140 de dia 22 de setembre de 2005, es convoca la concessió de subvencions relatives a activitats educatives, mitjançant un règim de concurrència competitiva.

Aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència i objectivitat, i també pels d’eficàcia en el compliment dels objectius fixats i eficiència en l’assignació i la utilització dels recursos públics.

D’acord amb l’article 13 de l’Ordenança general municipal de subvencions, s’han redactat les següents bases:

 

1.- OBJECTE

L’objecte d’aquestes bases és regular les subvencions per a dur a terme activitats educatives que es considerin d’utilitat pública o social, d’interès general i que redundin en benefici dels ciutadans de Palma, dins l’àmbit de les competències de la Regidoria d’Educació durant el curs escolar 2015/2016.

2.- CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, quedarà sempre supeditat a l’existència de crèdit adequat i suficient a la partida 10 32633.481.00 de l’exercici de 2016 en el moment de la resolució de la concessió. La quantia total màxima de les subvencions convocades (T) és de 66.000 € amb càrrec a l’esmentada partida del vigent Pressupost de despeses.

3.- TIPUS DE MODALITATS i  BENEFICIARIS

Amb caràcter general, poden ser beneficiàries de les subvencions els centres educatius de Palma i el seu professorat, les associacions de mares i pares AMIPA, les federacions- confederacions d’associacions de mares i pares, les associacions d’alumnes que compleixin els requisits i les obligacions previstes a la Llei 38/2003 i a l’art. 4 i següents de l’Ordenança general municipal i que realitzin l’activitat o l’objecte de caràcter educatiu que fonamenti l’atorgament de la subvenció d’acord amb el que preveu aquesta convocatòria.

No poden ser beneficiàries de subvencions les persones, les entitats o les agrupacions en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003 i a l’Ordenança general municipal.

MODALITATS SUBVENCIONABLES i BENEFICIARIS

1. ACTIVITATS ESCOLARS I EXTRAESCOLARS

Per a la realització d’activitats extraescolars, als centres educatius de Palma desenvolupades pel professorat, les associacions de mares i pares AMIPA, les federacions- confederacions d’associacions de mares i pares, les associacions d’alumnes, després de l’informe del mateix consell escolar del centre, si en té.

Per a la realització d’activitats escolars, als centres educatius de Palma desenvolupades pel seu professorat, després de l’informe del consell escolar del mateix centre, si en té.

2. FORMACIÓ

Per a la realització d’activitats de formació i divulgació desenvolupades per les federacions i/o confederacions d’associacions de mares i pares adreçades a més d’una AMIPA de centres educatius de Palma

4.- ACTIVITATS SUBVENCIONABLES I CRITERIS DE VALORACIÓ

Són objecte de la subvenció els centres educatius i les associacions de mares i pares i les federacions i/o confederacions d’associacions de mares i pares que tinguin en les seves activitats els següents objectius:

  1. Fomentar el coneixement i la integració de la nostra cultura.
  2. Fomentar la formació de les associacions de mares i pares AMIPA.
  3. Afavorir l’educació en valors, la convivència escolar, la tolerància i el respecte a la diversitat.
  4. Fomentar els hàbits de vida saludable, consum responsable i prevenció de riscs en matèria de consum de substàncies que generin addicció.
  5. Fomentar la implicació i participació de tots els agents educatius (mares i pares, alumnat, professorat, entitats, institucions...).
  6. Compensar les desigualtats socioeconòmiques de la població escolar.
  7. Conciliar la vida laboral, familiar i personal.
  8. Realitzar activitats conjuntament amb altres centres educatius.
  9. Organitzar activitats conjuntament entre l’APIMA, federacions de mares i pares, el claustre de professors i/o amb altres entitats del barri.
  10. Combatre els estereotips sexistes i els rols tradicionals de gènere.

5.- MODALITAT  A.- ACTIVITATS ESCOLARS I EXTRAESCOLARS

5.1.- PROJECTES SUBVENCIONABLES:

Per cada sol·licitud es subvencionaran un màxim de quatre projectes de les cinc que es proposen a continuació:

  1. Reforç escolar.
  2. Aules d’Estudi.
  3. Activitats EXTRAESCOLARS realitzades fora de l’horari escolar: tallers, cursos, teatre, l’escola matinera o menjador, escoles d’estiu 2015, Nadal 2015 o Pasqua 2016, celebracions puntuals etc.
  4. Activitats ESCOLARS realitzades en l’horari escolar: tallers, cursos, hort escolar, teatre, revista, radio escolar, jornades o setmanes culturals, celebracions puntuals, etc.
  5. Activitats de Formació (.Escola de pares o cursos de formació o gestió de/para les AMIPA) de l’AMIPA d’un centre educatiu. Escola de pares o cursos de formació o gestió de/para les AMIPA.

5.2.- CRITERIS DE VALORACIÓ

1. Reforç escolar

  • Màxim 600 punts - 3 grups (200 punts per grup)

  • Coeficient per grup 80 punts  (màxim 3 grups)

  • Durada: 1 mes fins a 10 punts trimestre fins a  20 punts anual fins a 60 punts

  • Núm. de participants

  • <30: fins a 30 punts  de 30 a 60: fins a  40 punts >60: fins a  60 punts

2. Aules d’Estudi

  • Màxim 360 punts. - 2 aules (180 punts per aula)
  • Coeficient per aula 60 punts (màxim 2 aules)
  • Durada: 1 mes fins a 10 punts trimestre fins a  20 punts anual fins a 60 punts

Núm. de participants

<30: fins a 30 punts   >30: fins a 60 punts

3. Activitats EXTRAESCOLARS realitzades fora de l’horari escolar. (tallers, cursos, teatre, l’escola matinera o menjador, escoles d’estiu 2105, Nadal 2015 o Pasqua 2016, celebracions puntuals, etc.)

  • Màxim 280 punts. (70 punts per activitat, màxim 4 activitats d’aquesta modalitat)

a) Durada:

  • Puntual fins a 10 punts
  • 1 mes fins a 15 punts
  • trimestre fins a 20 punts
  • anual fins a 40 punts

b) Activitats obertes al barri fins a 5 punts.

c) Difusió (repercussió mediàtica) fins a 5 punts.

d) Núm. de participants

  • <30: fins a 10 punts   >30: fins a 20 punts

4. Activitats ESCOLARS realitzades en l’horari escolar. (tallers, cursos, hort escolar, teatre, revista, radio escolar, jornades o setmanes culturals, celebracions puntuals, etc.)

Màxim 280 punts. (70 punts per activitat, màxim 4 activitats d’aquesta modalitat)

a) Durada:

  • Puntual fins a 10 punts
  • 1 mes fins a 15 punts
  • trimestre fins a 20 punts
  • anual fins a 40 punts

b) Encontres, intercanvis, col·laboracions, projectes transversals, fins a 5 punts.

b) Difusió (repercussió mediàtica) fins a 5 punts.

c) Núm. de participants

  • <30: fins a 10 punts      >30: fins a 20 punts

5. Formació AMIPA. Escola de pares o cursos de formació o gestió de/para les AMIPA

Adreçades a una AMIPA (Associació de mares i pares)

Màxim 240 punts

Per sessió, taller o conferència fins a 60 punts (màxim 4 activitats).

Coeficient per taller 10 punts

Durada:

  • Puntual ( 1 sessió - conferència) fins a 15 punts

  • Taller( més d’1 sessió) fins a 30 punts

Núm. de participants

<30: fins a 10 punts   >30: fins a 20 punts

L’import de la subvenció que rep cada sol·licitud es calcularà de la següent manera:

Is =     (T – B)  x  Ps  .

        PT

Is =    L’import de la subvenció que rep cada sol·licitud

T =  Quantia total màxima de les subvencions convocades

Ps = Puntuació de la sol·licitud que es valora

PT = Suma de les puntuacions de totes les sol·licituds

B=   Suma de l’import de les subvencions de la modalitat B

6.- MODALITAT  B.- FORMACIÓ

6.1.- PROJECTES SUBVENCIONABLE

El projectes que desenvolupin activitats de formació i divulgació adreçades a més d’una AMIPA. Escola de pares o cursos de formació o gestió de/para les AMIPA de Palma.

6.2.- CRITERIS DE VALORACIÓ

Activitats de formació d’AMIPA. (màxim 5 projectes-activitats d’aquesta modalitat)

Adreçades a més d’una AMIPA (Associació de mares i pares)

Màxim 3.000 € Per Federació o Confederació

Per sessió, taller o conferència fins a 600 €

Coeficient per sessió-taller 200 €

Durada:

  • Puntual ( 1 sessió - conferència) fins a 100 €

  • Taller( més d’1 sessió) fins a 200 €

Núm. d’AMIPAs participants

<20: fins a 100 €        >20: fins a 200 €

7- ACTIVITATS NO SUBVENCIONABLES EN AQUESTA CONVOCATÒRIA

  1. Sortides fora de l’illa

  2. Desplaçaments

  3. Activitats esportives

  4. Monitors per a la realització d’activitats dins l’horari escolar

  5. Entrades per a espectacles

8.- CRITERIS DE PREFERÈNCIA, DE CARÀCTER ESPECÍFIC, QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ DE LA SUBVENCIÓ

La Comissió Avaluadora, a més de supervisar el compliment dels requisits ja esmentats als punts anteriors, ha d’examinar i valorar les sol·licituds presentades, tenint en compte els següents aspectes:

  1. D’acord amb el previst a l’article 14 de l’Ordenança Municipal de Subvencions, si no s’ha presentat tota la documentació es requerirà a l’interessat per a que ho esmeni en un termini màxim i improrrogable de deu dies, amb indicació de que i si així no ho fa es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud.

  2. La Comissió Avaluadora pot proposar desestimar les activitats que no presentin una coherència interna o que no sigui factible desenvolupar, d’acord amb les finalitats de les bases.

  3. S’han d’haver presentat formalment la justificació, les memòries i altres requeriments municipals d’anteriors convocatòries de subvencions.

  4. Els terminis d’execució i realització de les activitats s’han d’adequar a les finalitats i la programació de la Regidoria d’Educació.

  5. Les garanties de compliment per part de l’entitat, a partir de la seva experiència, l’estructura, l’organització, l’equip humà i la capacitat de gestió i de funcionament com a entitat.

  6. Les activitats que no duen a terme altres serveis, entitats o administracions.

  7. Les activitats que siguin continuïtat d’altres finançades per l’Ajuntament en exercicis anteriors, si se’n considera positiva la prolongació.

  8. Les que tinguin com a finalitat la creació de grups estables més que les que suposin accions puntuals.

  9. El nombre de beneficiaris i el seu grau de participació.

9.- TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

Les sol·licituds es poden presentar des de l’endemà de la publicació de les bases al BOIB i fins el 31 de març de 2015.

Les persones interessades que compleixin els requisits poden presentar les sol·licituds, adreçades a l’Ajuntament de Palma, juntament amb la documentació, als registres municipals de l’Ajuntament de Palma o a les dependències a què es refereix l’art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú o als llocs prevists a l’art. 14 de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament.

10.- DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR

Una única sol·licitud-instància (annex 1) de “Suport a la realització d’activitats” del curs 2015-16 per al conjunt de les modalitats, amb la següent documentació:

a. Si és una persona jurídica, fotocòpia del document constitutiu de l’entitat i dels seus estatuts socials, degudament inscrits al registre corresponent, i acreditació de la representació amb què actua la seva representació legal.

b. Fitxa tècnica, una per activitat (annex 2).

c. Pressupost de l’annex 3 ha de coincidir amb la quantitat que figura a la instància.

d. Informe del consell escolar sobre la sol·licitud de subvenció, si en té (annex 4).

e. Declaració expressa en què es facin constar totes les subvencions sol·licitades i/o concedides per altres administracions públiques per a la mateixa finalitat (annex 5).

f. Declaració d’estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament i les altres obligacions tributàries i de la Seguretat Social imposades per la normativa vigent, i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a procediment sancionador (annex 6).

g. Declaració de no trobar-se en cap de les circumstancies previstes a l’article 13.2 de la Llei 38/2003 General de Subvencions que determini la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari

h. Certificat bancari de les dades del compte corrent de l’entitat on se sol·licita que s’efectuï l’ingrés de la subvenció que es concedeixi (annex 7).

i. En el cas de federacions i/o confederacions d’associacions de mares i pares, un certificat del secretari que acrediti el nombre d’AMIPA federades a cada Federació que siguin de Palma.

j.  Projecte descriptiu de la programació de les activitats que s’han de realitzar, en la qual han de figurar, com a mínim:

k. Cursos als quals es dirigeix, amb el nombre d’unitats i d’alumnes per curs i cicle i el total. En el cas d’activitat oberta al barri, s’ha d’especificar el nombre d’alumnes participants i el nom de les entitat i/o altres centres participants.

l.  Durada de l’activitat i dates en què es realitzarà.

m. En les activitats escolars, professors que hi participen (nom i llinatges, curs i/o assignatura).

n. En les activitats extraescolars, les persones responsables de la seva execució.

o. Si aquestes persones no formen part del professorat del centre, cal justificar l’adjudicació de l’activitat i adjuntar-ne el currículum.

p. Objectius, activitats, material, metodologia, organització, temporalització i pressupost detallat. En les activitats escolars cal situar el programa per al qual se sol·licita subvenció en el marc del pla del centre.

q. Nombre d'APIMAs dels centres educatius de Palma a les que van dirigides les activitats de formació i previsió de participació

k. Resta de documentació que la persona sol·licitant consideri d’interès aportar.

Si es presenten a la sol·licitud més de quatre projectes de les cinc enumerats a l’apartat 5.1. d’aquestes bases només es tindran en compte els quatre que més s’ajustin les seves característiques al que contempla el punt 4 d’aquestes bases.

Si es presenten més activitats de les previstes en cada projecte es tendran en compte les que més s’ajustin les seves característiques al que contempla el punt 4 d’aquestes bases.

11.- ÒRGANS COMPETENTS PER A INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT

Són aplicables a la instrucció i la resolució del procediment de concessió en règim de concurrència competitiva els art. 15 a 17 de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Palma.

L’òrgan instructor són els serveis administratius adscrits a l’Àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració.

L’òrgan competent per a la concessió de les subvencions és la Junta de Govern municipal.

12.- COMISSIÓ AVALUADORA

Mitjançant acord de junta de govern s’establirà una comissió avaluadora de les sol·licituds presentades, que formularà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent.

12.1.- COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ AVALUADORA

a)  Presidenta. La directora general d’Educació

b)  Secretari. El cap de serveis de la Regidoria d’Educació

c)  Vocals:

  • El pedagog, cap de negociat del Departament de Dinàmica Educativa
  • La pedagoga del Departament de Dinàmica Educativa
  • La tècnica educativa de grau mig del Departament de Dinàmica Educativa
  • L’educador social del Departament de Dinàmica Educativa

12.2.- LES FUNCIONS DE LA COMISSIÓ AVALUADORA

a) Examinar les sol·licituds presentades.

b) Avaluar les sol·licituds presentades.

c) Emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Regidoria d’Educació.

 

13.- TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ. CONDICIONS PER AL PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA

El termini màxim per a resoldre és de tres mesos comptats des del darrer dia hàbil per a presentar sol·licituds. Si transcorre el termini màxim per a resoldre sense que s’hagi dictat resolució expressa s’entendrà desestimada la petició.

És d’aplicació per al pagament, l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Palma.

Es podrà subvencionar com a màxim el 80% de l’activitat, així i tot, en cas que només se subvencioni parcialment les activitats, s’haurà de justificar l’import total sol·licitat que va servir de base a la concessió de la subvenció.

El pagament de les subvencions serà postpagable, és a dir, les subvencions s’abonaran una vegada siguin justificades degudament.

Un cop avaluades les sol·licituds i a la vista de l’informe de la comissió avaluadora, es formularà la proposta de resolució provisional degudament motivada i s’haurà de notificar als interessats, els quals amb un termini de 10 dies hàbils podran presentar al·legacions (reformular la sol·licitud si cal).

D’acord amb l’article 24 de la llei 38/2003 de 11 de novembre General de Subvencions es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en procediment, ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.

Examinades les al·legacions es formularà la proposta de resolució definitiva que haurà d’expressar la relació de sol·licitants per als qual es proposa la concessió de la subvenció, la quantia de la mateixa amb l’especificació de l’avaluació i dels criteris seguits per efectuar-la, aquesta resolució exhaureix  la via administrativa.

Aquesta subvencions són compatibles amb altres ajudes que pugui obtenir la persona beneficiària per al mateix fi.

Per tal de donar compliment al que disposa l’article 18.3 c) de la Llei 38/2003 General de Subvencions, es publicarà el text íntegre de la proposta de resolució definitiva al tauler electrònic  d’edictes i anuncis de l’Ajuntament a la pàgina web www.palmademallorca.es

14.- CRITERI DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS I REGLES GENERALS PER A DETERMINAR L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

Els criteris establerts a la base sisena tenen la mateixa puntuació per a cada apartat, si bé en cas d’empat s’ha de tenir en compte l’ordre en què estan establerts a l’esmentada base.

La Comissió establirà l’import de la subvenció d’acord amb els límits de consignació pressupostària existents i segons el volum de peticions rebudes.

La quantia de la subvenció atorgada per l’activitat o conjunt d’activitats ve donada per la puntuació/valoració obtinguda. Això no obstant, en qualsevol cas la quantitat màxima a subvencionar per al conjunt d’activitats d’un centre o entitat no pot excedir del 4’55% (3.003€) de la quantia total de la consignació pressupostària T= (66.000 €).

15.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS I EFECTES DERIVATS DEL SEU INCOMPLIMENT

Són totalment aplicables als beneficiaris les obligacions i els efectes prevists als art. 19 a 22 de l’Ordenança general municipal reguladora de les subvencions.

El beneficiari de la subvenció té l’obligació d’incloure el logo de l’Ajuntament, Àrea d’Educació als elements publicitaris, comunicats, etc., adquirits-encarregats i/o al material didàctic elaborat, de  forma que es constati el suport a l’activitat per part de l’Ajuntament. (El logo de l’ajuntament es pot davallar en diferents formats des de la pàgina web palmaeduca.es)

16.- REGLES GENERALS SOBRE ELS TERMINIS I LES PRÒRROGUES, I SOBRE L’OBLIGACIÓ DE COMUNICAR A L’ADMINISTRACIÓ CONCEDIDORA L’INICI DE L’ACTIVITAT

A la sol·licitud s’ha d’indicar la previsió de l’inici de l’activitat subvencionada i, si és possible, s’hi han de fixar els terminis de l’execució.

Amb l’acord de concessió de subvenció s’ha de designar un representant municipal encarregat de fer-ne el seguiment. A l’inici de l’activitat s’han de comunicar als responsables del seguiment designats per la Regidoria d’Educació la data d’inici i els terminis d’execució.

S’han de respectar els terminis d’execució prevists. Els canvis o les demores en aquests terminis s’han de comunicar expressament al/a la representant municipal assignat/ada per al seguiment. Si no es comuniquen o l’Ajuntament no troba adients els canvis formulats, poden suposar un incompliment de les obligacions dels beneficiaris, amb les conseqüències establertes a la base anterior per a aquests casos.

17.- REGLES GENERALS SOBRE COM LA PERSONA BENEFICIÀRIA HA DE JUSTIFICAR EL COMPLIMENT DE LA FINALITAT PER A LA QUAL ES CONCEDEIX LA SUBVENCIÓ I L’APLICACIÓ DEL FONS PERCEBUT

Hi són d’aplicació les regles generals previstes als arts. 19 i següents de l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions, sobre la justificació del compliment de la finalitat per a la qual es concedeix la subvenció i l’aplicació dels fons percebuts.

Per a justificar la subvenció s’ha de presentar la següent documentació:

1. Memòria explicativa de l’activitat subvencionada (annexos A-B), en què es detallin les característiques de l’activitat, els beneficiaris i altres dades que siguin d’interès per a l’objectiu de les activitats subvencionades. En el cas de les activitats de formació d’AMIPAs, especificar el nom de les associacions participants i número de participants per associació.

2. Memòria econòmica, relació de factures-justificants imputats per activitat (annex C) en què es justifiqui la quantitat total de la sol·licitud, amb aportació de originals o fotocòpies acarades (poden estar acarades per el propi centre educatiu) de:

Factures. (s’ha d’acreditar que s’ha efectuat el pagament: a la mateixa factura, o si és el cas amb un rebut o un comprovant bancari d’ingrés en el compte del subministrador) L’acreditació de les despeses també es pot efectuar mitjançant factures electròniques, sempre que compleixin els requisits exigits per ser acceptats en l’àmbit tributari.

Rebuts (en aquest supòsit només s’admetran sempre i quan s’adjunti còpia del document acreditatiu del seu efectiu pagament nominal, es a dir còpia del xec nominatiu o de la transferència bancària).

Contractes, compromisos ferms o altres document de valor probatori ), que acreditin que la inversió s’ha realitzat i s’ha destinat als fins per als quals s’ha concedit la subvenció.

Les despeses de voluntariat que fa referència la llei 3/1998 de 18 de maig de 1998 en compensació de despeses, en aquest cas s’han d’aportar la liquidació d’aquestes despeses adjuntant tickets o factures de les mateixes, no és suficient el rebut de la quantitat.

3. Certificat vigent expedit per l’Agència Tributària que acrediti que l’entitat en qüestió està al corrent de les seves obligacions tributàries.

4. Certificat vigent d’estar al corrent del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

En qualsevol cas la justificació hauria de presentar-se abans del 30 de setembre de 2016

Aquestes memòries i la documentació justificativa s’han de presentar en el termini d’un mes des de la data fixada per a l’acabament de l’activitat subvencionada. Si en aquest termini no es disposa de tota la documentació se n’ha de sol·licitar expressament una pròrroga; pot ser ampliat amb un altre mes si es considera adient i motivada la petició.

18.- MESURES DE GARANTIA A FAVOR DELS INTERESSOS PÚBLICS QUE ES CONSIDERIN NECESSÀRIES I POSSIBLES SUPÒSITS DE REVISIÓ DE LES SUBVENCIONS CONCEDIDES

Són d’aplicació íntegrament les mesures previstes als arts. 21, 22 i 23 de l’Ordenança general reguladora de les subvencions respecte de les mesures de garantia a favor dels interessos públics que es considerin necessàries i els possibles supòsits de revisió de les subvencions concedides. També hi són d’aplicació íntegrament els art. 24 i següents sobre el règim sancionador, en cas d’incompliment.

19.- COMPATIBILITAT DE LA SUBVENCIÓ AMB ALTRES AJUDES QUE PUGUIN OBTENIR-SE PER AL MATEIX FI

Les subvencions objecte d’aquestes bases són compatibles amb altres ajudes o subvencions concedides per altres administracions públiques o ens privats si l’import total subvencionat per part de les administracions públiques no supera el cost total de l’activitat.

Les entitats beneficiàries tenen l’obligació de comunicar a la Regidoria d’Educació l’obtenció de qualsevol subvenció o ajuda per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol administració o ens privat, sigui nacional o internacional.

20.- NORMATIVA COMPLEMENTÀRIA

Per a tot el que no preveuen aquestes bases són d’aplicació l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions i la Llei 38/2003, general de subvencions.

21.- ANNEXOS es podran obtenir a la pàgina web “Palmaeduca.es”

21.1.- SOL·LICITUDS

Annex 1  Instància-sol·licitud

Annex 2  Fitxa tècnica per activitat

Annex 3.A  Pressupost global (suma d’activitats)

Annex 3.B  Pressupost global (suma d’activitats)

Annex 4  Informe Consell Escolar

Annex 5  Declaració d’altres subvencions

Annex 6  Declaració responsable

Annex 7  Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments

21.2.- JUSTIFICACIÓ

Annex A  Instància-justificació

Annex B  Fitxa d’avaluació per activitat

Annex C  Relació de factures- justificants imputats per activitat

 

Palma, 5 de febrero de 2015.

El cap de servei d’Educació
p.d. Decret  de Batlia núm 3.000, de 26 de febrer de 2014,
publicado al BOIB núm 30 de 4 de març de 2014
Bartolomé Jaume Amengual