Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES MERCADAL

Núm. 2089
Bases del concurs oposició per proveir la plaça d’un educador/a social com a personal laboral temporal a temps parcial (60 % de jornada)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Resolució de la Batlia de dia 6 de febrer de 2015, s’han aprovat les bases del concurs oposició per proveir la plaça d’un educador/a social com a personal laboral temporal a temps parcial (60 % de jornada), les quals transcrites literalment, diuen:

“BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA SELECCIÓ D'UN/A EDUCADOR/A SOCIAL COM A PERSONAL LABORAL TEMPORAL

Primera.- Objecte

És objecte de la present convocatòria la selecció d'un candidat pel procediment de concurs-oposició per ocupar amb caràcter de personal laboral temporal a temps parcial (60%jornada) un lloc d'educador social, amb categoria de tècnic mitjà.

Segona.- Condicions dels aspirants

a) Tenir la nacionalitat de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats en els quals sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors.

b) Tenir 18 anys d'edat i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques.

d) Posseir la capacitat funcional física i psíquica per a la realització de les tasques habituals dels cos de tècnics superiors.
e) Estar en possessió de la titulació de diplomat en educador social o habilitació amb titulació universitària (supòsit b) de la disposició transitòria tercera de la Llei 8/2002)

f) Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell C1 (equivalent al nivell C anterior) de la junta avaluadora de català.  Posat el cas que no es puguin acreditar documentalment els coneixements de llengua catalana dins el termini de presentació de sol.licituts, es farà una prova específica que servirà per acreditar-los i que serà la primera que s'haurà d'efectuar dins aquesta convocatòria.

g) Incorporació immediata.

Tercera.- Funcions

Funcions pròpies de la professió de l'educador social, així com qualsevol altra tasca professional de caràcter anàleg a la seva categoria que, per raó del servei, se li encomani, concretament formarà part de l'àrea de joventut i les tasques a desenvolupar seran les següents:

- Dinamització d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil

- Direcció i coordinació d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil

Quarta.- Sol·licituds

Les sol·licituds es dirigiran al batle President de la Corporació i es presentaran en el termini de quinze dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació d’aquestes bases i convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), publicant-se també a la pàgina web de l’Ajuntament des Mercadal.

Els anuncis successius es publicaran en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i a la pàgina web.

La presentació de sol·licituds i la documentació acreditativa esmentada en la base anterior, podrà fer-se en el Registre General de la Corporació o en la forma establerta per l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

En cas de presentació d’instàncies a les Oficines de Correus, es lliuraran a aquestes dependències, abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies, en sobre obert, per ser datades i segellades pel funcionari de Correus. Només així s’entendrà que van tenir la seva entrada el dia de la seva presentació a Correus i per tant podrà ser admès a la convocatòria sempre que es doni compliment al que s’ha exposat anteriorment.

Per ser admesos i prendre part de les proves bastarà que els aspirants manifestin a les seves instàncies que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, excepte el certificat de coneixements de llengua catalana del que n'hauran d'adjuntar fotocòpia compulsada, d'altra manera hauran de realitzar la prova específica descrita a la fase segona.

En el seu cas, hauran de presentar juntament amb la instància, la relació de mèrits a efectes de valorar la fase de concurs, que hauran de ser originals o fotocòpies compulsades. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants de la forma indicada no seran valorats.

Cinquena.- Admissió dels aspirants

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà la resolució corresponent, on declararà aprovada la llista d'admesos i exclosos. La relació dels admesos i exclosos s'exposarà en el tauler d'anuncis d'aquest ajuntament i en la pàgina web. A l'esmentada resolució també s'hi indicarà el nomenament dels membres que formaran part del Tribunal Qualificador, així com el lloc, la data i l'hora de realització de les proves.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

Els aspirants exclosos podran al·legar el que estimin oportú en el termini de tres dies a partir de la publicació de la llista.

Sisena.- Tribunal

President: un empleat públic designat per l'Ajuntament

Vocals:

  • Un educador social o tècnic de categoria professional anàloga designat per l'Ajuntament.
  • Un educador social o tècnic de categoria professional anàloga designat pel Consell.

Secretari: Un funcionari designat per l'Ajuntament.

Es nomenaran els suplents respectius.

Setena.- Procés selectiu

FASE DE CONCURS

a) Valoració dels llocs ocupats. La puntuació total màxima pels mèrits d'aquest apartat serà de 10 punts

- Per l'exercici de la professió d'educador social en l'àmbit privat, 0,05 punts per mes amb un màxim de 2,5 punts.

- Per serveis prestats efectius en llocs o funcions similars a les del lloc de treball convocat en l'administració local 0.10 punts per mes, amb un màxim de 5 punts

- Per serveis prestats efectius en llocs o funcions similars a les del lloc de treball convocat en una altra administració, 0,05 punts per mes, amb un màxim de 2,5 punts

En tots els apartats anteriors es valoraran igualment tant els serveis prestats a l'Administració com a funcionari o com a personal laboral amb funcions equivalents a les que s'assenyalen. L'experiència laboral s'acreditarà mitjançant certificat d'empresa, contracte o document que l'òrgan de selecció consideri suficient i on constin la data d'inici i la data de finalització de la relació laboral, categoria i/o lloc de treball, i acompanyat en tot cas de vida laboral expedida per la Seguretat Social.

b) Formació. La puntuació total màxima pels mèrits d'aquest apartat serà de 7 punts:

- Per haver cursat màster, postgrau, curs o estudis d'especialització amb un mínim de 500 hores organitzats o promoguts o promoguts per universitats o organismes oficials, o d'altres estudis o titulacions universitàries especialitzades en matèries administratives relacionat amb les funcions o matèries del lloc de treball, o per estar en possessió d'una llicenciatura relacionada amb el lloc de treball s'atorgaran un màxim de 2 punts. Només es valorarà un títol.

- Es valorarà l'assistència a cursos o cursets de formació, jornades, congressos, que tinguin relació amb les feines i funcions de la plaça convocada, organitzats o promoguts per organismes oficials, públics o privats homologats, que puntuaran fins un màxim de 3 punts, d'acord amb  el següent barem de puntuació:

  • De 20 a 40 hores, 0,3 punts per curs
  • De 41 a 70 hores, 0,4 punts per curs
  • De més de 70 hores, 0,5 per curs

Per tenir la titulació de monitor/a d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil  reconeguda per alguna entitat competent. 1 punt
Per tenir la titulació de director/a d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil  o titulació anàloga. 1 punt

FASE D'OPOSICIÓ

1. Prova per acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell C1 (equivalent al nivell C anterior) de la junta avaluadora de català, de la qual estaran exempts els aspirants que hagin acreditat, juntament amb la seva instància estar en possessió de l’esmentat certificat. El resultat serà apte o no apte.

2. Prova obligatòria eliminatòria específica de coneixements de llengua catalana, de la qual estaran exempts els aspirants que hagin acreditat, juntament amb la seva instància, estar en possessió del Certificat C1 (equivalent al nivell C anterior) de la JAC o equivalent. El resultat serà apte o no apte.

3. Prova obligatòria eliminatòria consistent en desenvolupar per escrit, durant un període màxim de 90 minuts, dos temes de tres extrets a l'atzar pel tribunal sobre les matèries relacionades en el temari. Es valorarà el coneixement sobre el tema, el nivell de formació general, la composició gramatical, la claredat d'exposició i la capacitat per a la redacció. Aquest exercici és eliminatori i qualificable fins a un màxim de 10 punts; en quedaran eliminats els aspirants que no aconsegueixin un mínim de 5 punts.

4. Prova obligatòria eliminatòria consistent en desenvolupar, durant un termini màxim de 60 minuts, un o dos supòsits pràctics proposat pel Tribunal respecte de les matèries que figuren en el temari. Aquest exercici és eliminatori i qualificable fins a un màxim de 10 punts; en quedaran eliminats els aspirants que no aconsegueixin un mínim de 5 punts.

5. Entrevista personal. Que realitzarà el tribunal en relació al lloc de feina, i el temari proposat. Es valorarà amb un màxim de 5 punts

Vuitena.- Règim jurídic. Presentació de documents i contractació

La persona proposada pel tribunal, presentarà a l'Ajuntament els documents acreditatius de les condicions que es demanen a la present convocatòria, dintre del termini de dos dies. Tret de casos de força major degudament justificats, si l'aspirant proposat no presenta els requisits exigits, no podrà ser contractat, quedant anul·lades totes les seves actuacions, sense prejudici de la responsabilitat en que hagués pogut incórrer per falsedat a la instància.

Presentada la documentació, l'Ajuntament haurà de formalitzar el contracte amb l'aspirant proposat.

Novena.- Incidències

El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendrà els acords necessaris pel bon ordre de la selecció en tot allò que aquestes bases no preveuen”.

     

ANNEX
TEMARI

1. La llei de Serveis Socials de les Illes Balears (4/2009 d'11 de juny)

2. Les funcions de l'educador social i àmbits d'intervenció.

3. La xarxa d'Equips Municipals d'Intervenció Familiar i Comunitària a Menorca.

4. El treball en equip interprofessional. Metodologia específica de treball en equip, requisits per un treball productiu en equip interdisciplinari.

5. Perfil i habilitats de l'educador social: comunicació, negociació, treball en equip.

6. El treball en xarxa.

7. La intervenció en famílies en situació de risc.

8. Detecció, investigació i avaluació de situacions de risc i/o desemparament infantil.

9. Factors familiars de risc i de protecció enfront conductes problema

10. Tècniques d'intervenció en menors i adolescents.

11. Programes d'escolarització compartida com a mesura preventiva.

12. Absentisme escolar: incidència, abordatge i prevenció

13. La intervenció socioeducativa amb joves en contextos d'oci

14. Estratègies i programes de prevenció en joves i adolescents

   
Es Mercadal, 6 de febrer de 2015

El batle
Francesc Ametller Pons