Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 1884
Notificació de la resolució imposició de sanció al propietari promotor obres sense llicència al polígon 23, parcel·la 18 de Manacor. Exp. 79/2007-INUR
Versió PDF
Per no haver pogut ésser efectuada la preceptiva notificació en el domicili que apareix a l’expedient que es relaciona a continuació i que es tramita en el Departament d’Urbanisme d’aquest Ajuntament, pel present Anunci es notifica al Sr. (dades personals ocultes), que a l’expedient 79/2007-INUR, que juntament amb la liquidación amb número 1387944, ha estat dictada la següent resolució:
Per la present vos reiter la notificació que vos fou remesa en data 8 d’octubre de 2014, tota vegada que en aquest negociat no hi ha cap constància de que l'hagueu rebuda, la qual diu el següent:
En data 30 de setembre de 2014 la delegada d’Urbanisme i Obres, per delegació de competència (decret 4808/2011), ha dictat la següent resolució:
“En el procediment sancionador per infracció urbanística seguit amb el número d’expedient 79/2007-INUR, es dictà Decret d’incoació en data 27 de març de 2014, indicant que el mateix seria considerat proposta de resolució en cas de que l’interessat, Sr. (dades personals ocultes), no formulés al·legacions o proposés prova en el termini atorgat, tota vegada que contenia un pronunciament precís de les responsabilitats imputades i la corresponent sanció. Aquesta resolució fou notificada a l’interessat mitjançant Edicte al Tauló d’Anuncis de l’Ajuntament i la seva publicació al BOIB núm. 121 de 6 de setembre de 2014, al haver resultat infructuosa la seva notificació al domicili assenyalat per l’interessat.
Ha transcorregut el termini atorgat a l’interessat sense que el mateix presentés al·legacions o proposés prova.
De l’anterior, i resultant els següents fets i fonaments jurídics,
Antecedents
A) En data 14 de maig de 2007 el zelador municipal realitzà visita d’inspecció a la parcel·la 18 del polígon 23, detectant que s’estaven realitzant obres, consistents en construcció de teulada d’uns 32 m2. Aixecà l’oportuna Acta, identificant com a promotora de les obres a la Sra. (dades personals ocultes), amb DNI núm. 37.336.584-V, qui assenyalà que no disposaven de llicència, i realitzà reportatge fotogràfic.
En data 18 de maig de 2007 el zelador municipal, i després de comprovar que no constava cap llicència atorgada per a la realització de les obres detectades, procedí a denunciar formalment els fets i a la (dades personals ocultes) com a presumpte responsable d’una infracció urbanística per realitzar obres sense llicència. Adjuntà plànol de situació de la parcel·la.
En data 6 de juny de 2007 es dictà resolució per la que s’ordenava la suspensió immediata de les obres per no disposar de llicència, i es requeria a la Sra.(dades personals ocultes)(dades personals ocultes) perquè procedís a sol·licitar la llicència municipal de legalització en el termini legal de dos mesos previst a l’art. 65.1 de la Llei 10/1990. Aquesta resolució fou degudament notificada a la interessada en data 2 de juliol de 2007.
En data 6 de juliol de 2007 el Sr. (dades personals ocultes)amb NIE núm. (dades personals ocultes) presentà un escrit indicant que el promotor de les obres no era la Sra. Duartes, sinó que era ell.
En data 15 d’octubre de 2007 es dictà resolució acordant tenir com a promotor de les obres al (dades personals ocultes) ordena-li la suspensió de les obres, així com requerint-lo als efectes que sol·licités llicència de legalització en el termini legalment previst. Dita resolució fou degudament notificada tant a la (dades personals ocultes)com al (dades personals ocultes)en data 25 d’octubre de 2007. El domicili de notificacions d’ambdues persones era el mateix: apartat de correus núm. 3 de Manacor.
En data 3 de gener de 2008, el zelador informà que havia realitzat una visita d’inspecció als efectes d’observar l’estat de les obres, assenyalant que, des de la primera inspecció, s’havien realitzat les obres següents: entaulat de la coberta i enlluit de façanes. Realitzà una fotografia.
En data 18 de gener de 2008 el zelador municipal informà que, realitzada nova visita d’inspecció, havia comprovat que des de la darrera inspecció no s’havien realitzat més obres. Adjuntà una fotografia.
En data 29 d’octubre de 2012 el zelador realitzà una nova visita, informant que no s’havia acatat l’ordre de suspensió, i que, des de la darrera visita s’havien realitzat les obres següents: dues ampliacions al cos principal, una d’uns 12 m2 i l’altra d’uns 2 m2, construcció de porxada davant la façana principal d’uns 12 m2, i nova construcció separada del cos principal i aferrada a la parcel·la 678 d’uns 9 m2. Adjuntà fotografies realitzades des de l’exterior de la parcel·la , i fotografies aèries corresponents als anys 2006 i l’any 2010 on s’observen les esmentades ampliacions i la nova construcció.
Després de dita vista comparegué en dependències d’Urbanisme el Sr. (dades personals ocultes) sol·licitant una còpia del decret de suspensió d’obres. L’esmentada còpia li fou entregada.
En data 25 de juliol de 2013 l’aparellador municipal realitzà l’oportú informe, determinant que les obres i actuacions realitzades sense llicència a dita parcel·la havien consistit en construcció de teulada d’uns 40 m2, folrat de pedra en façana lateral, ampliació d’habitatge (amb un cos de 42 m2, un cos de 12 m2 i una porxada de 16 m2), i construcció de dos magatzems aïllats de superficie total de 20 m2. Valorà dites obres en un total de 43.682´67 €. Informà també que no constava cap llicència aprovada en relació a les obres objecte de l’expedient.
En data 26 de març de 2014 es comprovà el Registre de la propietat, resultant que l’esmentada parcel·la es troba inscrita al Tom 5067, Llibre 1270, Foli 210, Finca núm. 41.141. Els titulars registrals de dita finca són el Sr. Moha Oulhri i la Sra. Ana Duartes Valero. La superfície de la parcel·la és de 1.775 m2.
B) Per resolució de la Delegada d’Urbanisme de data 27 de març de 2014, es va iniciar procediment sancionador per determinar la responsabilitat administrativa en què l’interessat, Sr. (dades personals ocultes) hagués pogut incórrer per la realització de les esmentades obres sense disposar de la preceptiva llicència municipal. Dita resolució fou degudament notificada a l’interessat mitjançant edicte al Tauló d’Anuncis de l’Ajuntament i la seva publicació al BOIB núm. 121 de 6 de setembre de 2014, al haver resultat infructuosa la seva notificació al domicili assenyalat per l’interessat. En dita notificació s’advertia a l’interessat que, de no presentar al·legacions o proposar prova en el termini atorgat, la resolució notificada seria considerada proposta de resolució.
En data 29 de setembre de 2014 l’instructor del procediment, i tota vegada que l’interessada no havia formulat al·legacions ni proposat prova en el termini atorgat, informà que calia dictar resolució sancionadora d’acord al contingut en la resolució que acordava iniciar el procediment.
Fonaments jurídics
1.- En data 29 de maig de 2014 entrà en vigor la Llei 2/2014, d’Ordenació i Ús del Sòl. L’apartat segon de la disposició transitòria novena de dita Llei disposa que a les infraccions comeses abans de la vigència d’aquesta llei i encara no sancionades se’ls ha d’aplicar la normativa anterior, excepte si de la nova regulació se’n deriva la imposició d’una multa d’inferior quantia.
Al cas present, l’aplicació de la Llei 2/2014, d’Ordenació i Ús del Sòl, suposaria que la sanció a imposar pels fets objecte del present procediment, i atesa la superfície de la parcel·la (1.775 m2, inferior a la mínima exigible per a la implantació d’un ús d’habitatge, segons la Llei de Sòl Rústic), fos una multa del 100 al 250 % del valor de les obres (art. 186, obres en contra de l’ordenació urbanística), mentre que pels mateixos fets la Llei 10/1990 estableix bé una multa del 50 al 100 % del valor de les obres (art. 45).
Per l’exposat, es considera que el procediment sancionador s’ha de tramitar aplicant la Llei 10/1990, de disciplina urbanística, al resultar una sanció per a l’interessat d’inferior quantia.
2. Els arts. 2.1 i 2.2 de la Llei de disciplina urbanística, que disposa que estaran subjectes a llicència prèvia, sense perjudici de les autoritzacions procedents, les obres de construcció d’edificacions de nova planta, i les obres d’ampliació, modificació o reforma que afectin l’estructura, l’aspecte exterior o la disposició interna dels edificis existents.
3. L’art. 27.1.b) de la Llei 10/1990, que determina que es consideraran infraccions urbanístiques les actuacions que subjectes a llicència es realitzin sense aquesta, siguin o no legalitzables.
4. L’art. 30 de la repetida Llei, en tant que disposa que, entre d’altres, els propietaris i els promotors seran responsables de les actuacions que es realitzin sense llicència.
5. L’art. 45.f) de l’esmentada Llei, que disposa que seran sancionats amb una multa del 50 al 100 % del valor de les obres executades els qui realitzin obres que, encara que siguin legalitzables, no sol·licitin la seva legalització en el termini fixat per l’Administració.
6. L’art. 65.1 de la Llei 10/1990, que disposa que es concedirà un termini de dos mesos al presumpte infractor, a contar des de la notificació de la resolució de suspensió de les obres que es realitzin sense llicència, perquè el mateix sol·liciti l’oportuna llicència.
7. Es tenen per provats els fets següents: execució d’obres consistents en construcció de teulada d’uns 40 m2, folrat de pedra en façana lateral, ampliació d’habitatge (amb un cos de 42 m2, un cos de 12 m2 i una porxada de 16 m2), i construcció de dos magatzems aïllats de superficie total de 20 m2, a la parcel·la 18 del polígon 23, del TM de Manacor, sense disposar de l’oportuna llicència, quan d’acord a l’art. 2 de la Llei 10/1990 les mateixes estaven subjectes a llicència prèvia. El valor de les obres queda determinat en 43.682´67 €, de conformitat amb l’informe tècnic de data 25 de juliol de 2013.
8. Els fets que es declaren provats són constitutius de la infracció tipificada a l’article 27.1.b) de la Llei 10/1990, infracció urbanística que ha de ser considerada greu d’acord amb l’article 28.2 de la Llei 10/1990.
9. La persona responsable, d’acord amb l’article 30 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística, és el propietari i promotor de les obres, el Sr. (dades personals ocultes)(dades personals ocultes)amb NIE núm. X-5762396-E.(dades personals ocultes)(dades personals ocultes)
10. Sanció. En aplicació del disposat a l’article 45.f) de la Llei 10/1990, correspon sancionar al responsable amb una multa del 50 al 100 % del valor de l’obra executada, al no haver sigut sol·licitada la legalització de les obres en el termini atorgat. D’acord amb l’informe del zelador municipal de data 29 d’octubre de 2012, concorre en el present cas la circumstància agravant de no acatar l’ordre de suspensió de les obres, circumstància prevista a l’art. 34.1.e) de la Llei 10/1990, per la qual cosa la sanció s’ha d’imposar en grau màxim.
11. L’autoritat competent per imposar la multa és el Batle, d’acord amb l’article 39.a) de la Llei 10/1990, si bé te delegades les competències sancionadores en matèria urbanística en la Delegada d’Urbanisme, en virtut del Decret de Batlia núm. 4808/2011.
12. L’art 8.4 del Decret 14/1994, en tant que disposa que en la notificació s’advertirà als interessats que, de no efectuar al·legacions a l’acord d’iniciació en el termini previst, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució, sempre que tingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada i la corresponent sanció.
Atès que en la resolució d’inici del procediment sancionador s’advertí degudament de les conseqüències en cas que l’interessat no formulés al·legacions ni proposés prova en el termini atorgat, i que ha transcorregut dit termini sense que el mateix hagi formulat al·legacions ni proposat prova, cal considerar dita resolució com a proposta de resolució, i en conseqüència, dictar resolució conforme a la mateixa.
En la tramitació d’aquest expedient s’han observat les prescripcions legals del Reglament de procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora de la CAIB, aprovat per Decret 14/1994, de 10 de febrer.
Vists els articles 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i de procediment administratiu comú, i els articles 16 i següents de l’esmentat Reglament de procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora i en atenció a l’exposat,
RESOLC
1.- Imposar al Sr. (dades personals ocultes)i, amb NIE núm. (dades personals ocultes), una sanció de multa per import de TRENTA-QUATRE MIL NOU-CENTS QUARANTA-SIS EUROS AMB TRETZE CÈNTIMS (34.946´13 €), com a propietari i promotor de les obres realitzades sense llicència a la parcel·la 18 del polígon 23 del TM de Manacor, consistents en construcció de teulada d’uns 40 m2, folrat de pedra en façana lateral, ampliació d’habitatge (amb un cos de 42 m2, un cos de 12 m2 i una porxada de 16 m2), i construcció de dos magatzems aïllats de superficie total de 20 m2, i per tant autor responsable d’una infracció urbanística greu tipificada a l’art. 27.1.b) de la Llei 10/1990.
Aquesta sanció de multa és equivalent al 80 % del valor de les obres, en aplicació de l’art. 45.f) de la Llei 10/1990, tota vegada que no s’ha sol·licitat la seva legalització en el termini legal previst a l’art. 65.1 de la Llei 10/1990, i concorre la circumstància agravant de l’art. 34.1.e) de no haver acatat l’ordre de suspensió, per la qual cosa la sanció s’ha d’imposar en grau màxim.
2.- Advertir a l’interessat que en cas de continuar executant obres, o de realitzar-ne de noves, sense les preceptives llicències, es procedirà a incoar un nou procediment sancionador, amb les agravants de no acatar l’ordre de suspensió i de reincidència.
3.- Comunicar la present resolució a l’interessat.”
El que vos comunic per al vostre coneixement i efectes, indicant-vos que contra aquesta resolució podeu interposar, alternativament, recurs de reposició davant la Batlia de l’Ajuntament en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la notificació d’aquesta resolució; o bé recurs contenciós-administratiu en el termini de dos mesos davant els Jutjats del Contenciós-Administratiu de Palma.
Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, la qual es produirà pel transcurs d’un mes sense que no s’hagi dictat i notificat una resolució expressa sobre el recurs presentat, podeu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu en el termini de sis mesos, a comptar del dia següent de la desestimació presumpta.
La interposició del recurs no suspèn l’execució de l’acte impugnat, excepte si garantiu l’import de la totalitat de la multa i l’interès de demora que origini la suspensió.
En aplicació de l’article 19.2 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, us indic el següent:
a) Termini d’ingrés: l’ingrés l’heu de fer en el termini de 30 dies a comptar de l’endemà de la notificació d’aquesta resolució.
b) Lloc de pagament: el pagament de la multa el deveu realitzar mitjançant la presentació del document de pagament, que s’adjunta a aquesta notificació, en qualsevol oficina de les entitats bancàries que s’indiquen a continuació:
c) Cobrament amb recàrrec: si no feu el pagament en el termini anteriorment indicat s’aplicarà el recàrrec del 5 per cent i s’iniciarà la via de constrenyiment.
d) Ajornament i fraccionament: podeu sol·licitar l’ajornament i fraccionament de la sanció, d’acord amb l’article 44 i següents del Reglament de recaptació.
e) Interessos de demora: els imports esdevindran interessos de demora des del dia següent al venciment del deute voluntari fins a la data de l’ingrés
Tot el que es fa públic en compliment del disposat a l’article 59.4 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i l’article 194 del R.D. 2568/86 de 28 de novembre del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.
Manacor, 26 de gener de 2015
La regidora delegada d’Urbanisme i Obres
Catalina Riera Mascaró