Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 1538
Aprovació Bases i convocatòria pública de subvencions de l'Area d'Educació, Família, Majors i Immigració adreçada a les Federaciones d'Associacions de Persones Majors per a l'any 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per la Junta de Govern, en sessió de data, 28 de gener de 2015, entre d’altres s’ha adoptat el següent Acord:

"1r.- Aprovar les adjuntes Bases que han de regular la convocatòria pública de subvencions de l’Àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració adreçada a les Federacions d’Associacions de Persones Majors per a l’any 2015.

2n.- Reservar la quantitat de 80.000,00’- Euros ( VUITANTA MIL  EUROS), per atendre les despeses que es derivin de la concessió de les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, amb càrrec a la Partida 10 23128 48009 del vigent Pressupost de despeses de l’any 2015.

3r.- Per l’eficiència i bon funcionament de l’activitat subvencionada es preveu el pagament anticipat de  l’import  total de les subvencions atorgades. No serà exigible la presentació de garanties per part dels beneficiaris per quant no s’aprecia risc en el incompliment de les obligacions assumides en les presents bases.

4t.- Publicar aquestes Bases al BOIB, una vegada hagin estat aprovades, als efectes oportuns i perquè els interessats puguin presentar les sol·licituds en el termini establert, conforme a les adjuntes Bases.

5è.-  Designar, de conformitat amb la Base 7, els membres de la comissió avaluadora, que estarà composta per les següents persones:

- President, el tinent de Batle Regidor de l’Àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració o persona en qui delegui.

- Secretari, el cap de servei d’ d’Educació, Família, Majors i Immigració o persona en qui delegui

- Vocals: Sr. Mateu Crespí Perelló, TAE grau Mitjà treballador social

Sra. Jeronia Arbona Roca, TAE grau Mitjà treballadora social

Sra. Mª Isabel Gelabert Vich, TAE Superior Psicòloga “ 

Contra aquesta resolució, que exhaureix la vida administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, conformement al que disposa l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció que li dóna la Llei 4/99, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la seva publicació al BOIB. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i es considerarà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de la seva interposició. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, conformement al que estableix l’article esmentat anteriorment, i als articles 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat del contenció administratiu d’aquesta Ciutat, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la seva publicació al BOIB. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

 

Palma, 30 de gener de  2015.

 

El Cap del servei d’Educació, Família,Majors i Immigració

p.d. Decret  de Batlia núm 3.000, de 26 de febrer de 2014,

publicat al BOIB núm 30 de 4 de març de 2014

Bartolomé Jaume Amengual

 

 

Bases convocatòria pública de subvencions per a Federacions d’Associacions que fomentin l’ocupació dels temps lliure dins l’àmbit de la Gent gran de Palma per a l’any 2015

Des de la perspectiva administrativa les subvencions són una tècnica de foment de determinats programes d’utilitat pública i d’interès general i, fins i tot, un procediment de col·laboració entre l’Administració pública i els particulars per a la gestió d’activitats d’interès públic.

El Decret de batlia núm. 954, de dia 27 de gener de  2014, d’organització dels Serveis Administratius de l’Ajuntament de Palma estableix que  l’Àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració té, entre d’altres les competències de:

- Coordinar les accions dirigides al col·lectiu de persones majors.

-  Dissenyar, planificar i executar tots els programes que tinguin com a objectiu l’increment del benestar de les persones majors.

L’article 25. l) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local, segons la nova redacció conforme a la “Llei 27/20013, de racionalització i sostenibilitat  de la Administració  Loca”, estableix com a competència municipal el lleure i l’ocupació del temps lliure .

Les Federacions d’Associacions de Gent Gran tenen com a principal objectiu facilitar la realització d’activitats d’oci i temps lliure als seus afiliats, així com afavorir l’envelliment actiu de les persones membres de aquestes entitats dedicades a fomentar les activitats de lleure.

Mitjançant  aquestes bases, l'Ajuntament de Palma,  estableix el procediment que ha de regular les subvencions a les Federacions de les Associacions que fomentin activitats de lleure dins l’àmbit de la tercera edat durant l’any 2015.

Aquesta convocatòria de subvencions està presidida pels principis d’igualtat i no discriminació, publicitat, transparència,  concurrència i objectivitat, així com pels d’eficàcia en el compliment dels objectius fitxats i d’eficiència en l’assignació i utilització dels recursos públics, d’acord a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions  i l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma (d’ara en endavant Ordenança Municipal), aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió de 28 de juliol de 2005 (publicada en el BOIB núm. 140 de 22 de setembre de 2005) i modificada per Acord del Ple de l’Ajuntament en sessió de dia 22 de desembre de 2009 (publicat en el BOIB núm. 6 de 14 de gener de 2010).

Aquesta convocatòria pública de subvencions es regirà per les bases següents:

1. Objecte

L’objecte d’aquestes bases és regular les subvencions per al sosteniment i funcionament de les Federacions d’Associacions de Gent Gran de Palma  per tal de donar assessorament als seus afiliats i facilitar el funcionament de les entitats dedicades a  les activitats d’oci i temps lliure dins l’àmbit de les persones grans.

Aquesta convocatòria va dirigida, conforme a les competències de l’Àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració, i de forma complementària a l’oferta de serveis de que disposa durant l’any 2015, a donar suport a les Federacions d’Associacions de Gent Gran i contribuir al seu sosteniment amb la finalitat de prestar serveis als seus afiliats per al desenvolupament d’activitats de lleure.

Aquesta convocatòria es fa en règim de concurrència competitiva d’acord amb l’Ordenança Municipal.

2. Continguts dels projectes a subvencionar

Les ajudes podran ser sol·licitades per a finançar les despeses derivades del funcionament i les activitats pròpies de les  Federacions d’Associacions de Persones Majors, concretament:

a) Les de manteniment de les infraestructures.

b) Les de materials i de subministrament.

c)  Les derivades de la gestió i funcionament de la Federació.

d) Les de Personal i Seguretat Social i les derivades de la gestió administrativa de la pròpia Federació.

Les despeses subvencionables hauran de complir el que fixa l’article 31 de la Llei General de Subvencions (punts 1, 2 i 3).

3. Crèdit i partida pressupostària

Per  atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions existeix crèdit adequat i suficient per vinculació jurídica a l’aplicació pressupostària 10.23128.48009 del Pressupost de despeses de l’any  2015. Així la quantitat pressupostada per a aquesta Convocatòria ascendeix a 80.000,00 €.

4. Entitats beneficiàries

Pot ser entitat beneficiària d’aquestes subvencions la persona jurídica que compleixi els requisits següents:

a) Estar legalment constituïda com a Federació d’Associacions de Gent Gran, Persones Majors, Jubiltats i Pensionistes, Clubs de la tercera Edat.

b) Tenir capacitat jurídica i d’obrar.

c) No tenir finalitat de lucre.

d) Tenir seu social i actuació al municipi de Palma.

e) Estar inscrita en el Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes i en altres registres de les administracions públiques quan correspongui.

f) Haver justificat les subvencions concedides en exercicis anteriors.

g) Estar al corrent d’obligacions tributàries i de seguretat social.

h) Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Palma i no trobar-se al corrent de pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que reglamentàriament es determinin no haver estat sancionat per resolución firme amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions.

i) No incorre en cap de les circumstàncies previstes a l’article 6 de l’Ordenança municipal.

5. Sol·licitud i documentació

Les entitats interessades que compleixin els requisits que determinen aquestes bases, han de presentar una sol·licitud d’acord amb el model normalitzat que s’adjunta a aquesta com  a annex   i que facilitarà l’Àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració a través de la seva pàgina web  www.a-palma.es o mitjançant qualsevol de les Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC),  acompanyada de la  documentació següent:

a) Memòria detallada de l’activitat a desenvolupar en favor dels seus afiliats, especificant els següents punts: dades de l’entitat sol·licitant, identificació i resum de l’activitat, objectius i metodologia/estratègia, població destinatària/ àrea d’intervenció o altres aspectes de l’activitat desenvolupada, relacions i participació amb altres entitats, temporalització i cronograma, seguiment , avaluació i pressupost del projecte.

b) Declaració responsable d’estar al corrent d’obligacions tributàries i de seguretat social i de no incórrer en cap de les circumstàncies previstes a l’article 6 de l’Ordenança General de subvencions de l’Ajuntament de Palma.

c) Declaració expressa d’altres subvencions sol·licitades i/o obtingudes per al mateix concepte.

d) Sol·licitud de transferència  bancària per a pagaments de Tresoreria.   

e) Fotocòpia compulsada dels estatuts de l’entitat sol·licitant. Fotocòpia compulsada del NIF del representant de l’entitat.

f) Fotocòpia compulsada de Targeta d’Identificació  Fiscal (CIF) de l’entitat sol·licitant.

g)  Declaració de vigència dels estatuts i dels càrrecs representatius de l’entitat.

D’acord amb la Instrucció de Batlia de 22 de juliol de 2011, sobre l’ús de les llengües oficials, l’interessat a la seva sol·licitud podrà exercir el seu dret d'opció lingüística per a les notificacions que es realitzin dins del procediment.

Es pot presentar un màxim d’una sol·licitud de subvenció per entitat.

Si els documents exigits ja estan en poder de l’Ajuntament, l’entitat sol·licitant, sempre que no hagi transcorregut més de cinc anys des de l’acabament del procediment a què corresponguin,  pot fer ús del dret de no presentar-los, fent constar la data i l’òrgan o dependència en els quals varen ser presentats o emesos. No obstant, l’entitat sol·licitant haurà de presentar obligatòriament la declaració de vigència dels estatuts i càrrecs representatius de l’entitat.

D’acord amb el que preveu l’article 71.1. de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, si la sol·licitud de subvenció no compleix els requisits que s’indiquen o no s’hi inclou la documentació que pertoca, es requerirà a l’entitat per a què en el termini de deu dies hàbils esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud.

6. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds de subvencions es dirigiran a l’Àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració situada a la Plaça  Nova de la Ferreria, 2 i s’han de presentar, juntament amb la documentació que s’hi ha d’adjuntar, al Registre General Municipal o a través de qualsevol dels mitjans i llocs assenyalats a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques. El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7. Òrgans competents per a iniciar, instruir i resoldre el procediment

L’inici del procediment de concessió de subvencions es produeix d’ofici, mitjançant l’Acord de la Junta de Govern municipal d’aprovació d’aquesta convocatòria, que després serà publicada al BOIB. Son aplicables a la instrucció i la resolució del procediment de concessió en règim de concurrència competitiva els art 15 a 17 de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Palma

L’òrgan instructor son els serveis administratius adscrits a l’Àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració  de l’Ajuntament de Palma i haurà de dur a terme les actuacions previstes a l’article 15 i següents de l l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Palma, l’òrgan competent per a la concessió de les subvencions és la Junta de Govern municipal.

Rebudes les distintes sol·licituds, una vegada comprovades que compleixen els requisits legals,  seran valorades per una comissió avaluadora composta per un president, un secretari i tres vocals, designats mitjançant Decret del Regidor de l’Àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració, els quals les valoraran  d’acord a lo previst a l’article 22.1 de la Llei 38/2003, i emetran un informe.

L’òrgan instructor a la vista de l’expedient i de l’informe de la comissió avaluadora  formularà proposta de resolució provisional,  que haurà de ser motivada, i es traslladarà als interessats en la forma establerta a la convocatòria, amb un termini de deu dies hàbils per presentar al·legacions.

Finalment, examinades les al·legacions formulades, i un cop resoltes les reclamacions presentades, l’òrgan instructor elevarà a la Junta de Govern municipal la proposta definitiva de resolució, que haurà de ser motivada i amb expressió de la quantia específica de cada una de les subvencions atorgades i l’import del projecte presentat,   així mateix haurà de constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds, en qualsevol cas el peticionari haurà d’acceptar o renunciar a la subvenció concedida

El termini màxim per resoldre i notificar és de tres mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB. Una vegada transcorregut el termini màxim per resoldre sense haver-se dictat resolució expressa, es podrà entendre desestimada la petició. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, pot interposar-se recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha dictada en el termini d’un mes comptador des què s’hagi notificat o bé pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant els Jutjats de lo Contenciós Administratiu  de Palma en el termini de dos mesos des què s’ha notificat

8. Període d’execució

Les actuacions subvencionades podran començar a partir del dia 1 de gener de 2015 i han d’acabar, com a màxim, el 31 de desembre de 2015.

9. Despeses subvencionables i valoració de l’import de la subvenció

La concessió de les subvencions es farà fins el límit de crèdit pressupostari establert en aquesta convocatòria. Donada la naturalesa de la subvenció, aquesta Convocatòria es realitzarà en concurrència competitiva.

L’ import a atorgar com a subvenció a les Federacions que presentin sol·licitud de subvenció sorgirà:

1. De la quantitat que li correspongui a la sol·licitant dels 30.000,00 € a repartir a parts iguals entre les Federacions que presentin sol·licitud de subvenció.

2. De la quantitat que li correspongui a la sol·licitant dels 50.000,00 € a repartir, entre les Federacions sol·licitants, de forma proporcional al nombre d’associacions afiliades de Palma que cada una d’aquestes acrediti.

Tot això de conformitat amb la següent fórmula: Is = (T1/Ns) + [(T2/E) x E1]

On:

  • Is= Import de la subvenció
  • T1= Total import de l’apartat 9, núm. 1 (30.000 €)
  • Ns = Núm. sol·licituds presentades ajustades a les bases
  • T2= Total import de l’apartat 9, núm. 2 (50.000 €)
  • E =  Suma total de les associacions de Palma afiliades a les Federacions presentades.
  • E1: Total associacions afiliades per a Federació presentada

Tal com estableix a  l’’article 18 de l’ordenança municipal de subvencions, es podrà arribar a subvencionar com a màxim el 80 % del cost de l’activitat subvencionada.

10. Subcontractació

Es permetrà la subcontractació en els termes establerts a l’Ordenança Municipal de subvencions i a la Llei general de subvencions.

11. Reformulació de les sol·licituds

Aquesta sol·licitud ha d’estar motivada, formulant-se en el termini de deu dies hàbils des de l’endemà de la notificació de la resolució de concessió provisional,  i ha de ser autoritzada expressament per l’òrgan competent. Si l’entitat beneficiària no manifesta res en el termini establert s’entén que accepta la quantitat subvencionada

12. Pagament de les subvencions

Per l’eficiència i bon funcionament de l’activitat subvencionada es preveu el pagament anticipat del total de la subvenció. No serà exigible la presentació de garanties per part dels beneficiaris per quant no s’aprecia risc en el incompliment de les obligacions assumides en les presents bases.

13. Inspecció municipal de les activitats subvencionades

Els tècnics municipals nomenats a l’efecte podran realitzar, de forma aleatòria, sense previ avís i fent ús de la potestat municipal de control de la execució de  les activitats subvencionades,  les tasques d’inspecció i supervisió que es considerin oportunes. Dintre d’aquestes, s’inclouen possibles visites a les instal·lacions on es desenvolupin els projectes per a observar com s’estan materialitzant.  

14. Justificació

Els beneficiaris tenen l’obligació de justificar davant l’òrgan concedent l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat per a la qual se concedeix la subvenció, justificant-se el 100% del cost total de l’activitat subvencionada.

Per això hauran de presentar d’acord amb els models normalitzats que s’adjunten a aquesta convocatòria com annexos, i que facilitarà l’Àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració en qualsevol de les Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC) o  mitjançant la seva  pàgina web  www.a-palma.es.

Seguint les estipulacions fixades a l’article 19 de l’Ordenança Municipal de Subvencions i al punt 42 de les bases d’execució del vigent pressupost municipal, s’estableix que la justificació haurà de contenir la següent documentació:

- Memòria final de l’Activitat realitzada per la Federació dins l’any 2014, on es descriurà els objectius i resultats obtinguts.

-  Memòria justificativa de la inversió econòmica amb:

o Relació numerada seqüencialment de les despeses realitzades, ordenada per partides pressupostàries. Detallant altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la seva procedència.

o L’aportació de factures, contractes, compromisos ferms o altres documents de valor probatori, que acreditin que la inversió s’ha realitzat i s’ha destinat als fins per als quals s’ha concedit la subvenció. Les factures hauran de contenir les dades següents:

-  Raó social i CIF del proveïdor.

- Raó social i CIF de l’associació.

-  Expressió detallada del servei prestat i/o material administrat

- Data de la factura.

-  Indicació de la tributació corresponent, assenyalant si escau la seva exempció.

S’adjuntaran, a tots aquests documents econòmics justificatius, els documents acreditatius de la realització efectiva de la despesa (document bancari de la despesa realitzada, rebut del subministrador, documents de transferència  bancària, etc).

o  Indicació de la tributació corresponent, assenyalant si escau la seva exempció.

o  Aportar documents justificatius de la elecció d’una determinada oferta presentada  per a  aquelles partides subvencionades que superin les quanties establertes per al contracte menor, fixades en l’art. 138 del  Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, mitjançant el qual s’aprova  el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. En aquests casos el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la obra, la prestació del servei o la entrega del bé, a excepció de que, per les seves especials característiques, no existeixi al mercat un nombre d’entitats suficients que els realitzin, prestin o subministrin, o a excepció de que la despesa s’hagués realitzat  amb anterioritat a la subvenció. La elecció entre les ofertes presentades, que haurà d’aportar-se amb aquesta justificació, se realitzarà de conformitat amb criteris d’eficiència i economia, justificant-se la elecció expressament en una memòria quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

o  Si escau, carta de reintegrament en el suposat de romanents no aplicats així com dels interessos derivats dels mateixos.

Tal com estableix la base 42 de les bases d’execució,  el silenci administratiu en quant a la justificació de la subvenció no s’entén positiu; per tant, serà necessari l’Acord de Junta de Govern on es dictamini la correcció o incorrecció de la justificació presentada.

Les factures que s’han d’entregar són els originals o una còpia acarada dels mateixos.

No s’admetran rebuts d’honoraris ni documents de naturalesa similar com a justificants econòmics de les despeses realitzades objecte de subvenció.

D’acord amb l’article 39.7 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, les subvencions que es concedeixin en atenció a la concurrència d’una determinada situació en el perceptor no es requerirà altre justificació que l’acreditació, per qualsevol medi admissible en dret, d’aquesta situació prèvia a la concessió, sense perjudici dels controls que poguessin establir-se per a verificar la seva existència.

La  presentació de la memòria i la documentació exigida  s’haurà de realitzar abans del 31 de gener de 2016.

En el supòsit de què no se pugui justificar la subvenció dins del termini per causes imputables a l’Administració o per circumstàncies sobrevingudes  o de força major relatives a l’execució del projecte, pot prorrogar-se el termini de la justificació, sempre que l’entitat ho sol·liciti per escrit i abans de que finalitzi el període de justificació establert a les bases, expliqui els motius i s’autoritzi expressament. En aquest cas, en l’autorització de la pròrroga  s’ha d’indicar la data màxima en què es poden presentar les justificacions, establint-se un període de temps que no excedirà de la meitat del previst inicialment.

15. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions es contenen a les bases generals (article 7 de l’ordenança municipal)

16. Difusió pública de les actuacions

1. Per raons d’eficiència s’utilitzarà com a mitjà de notificació la publicació a la web municipal, per tal d’informar als participants dels diferents acords adoptats per la Junta de Govern, a més de la publicació al BOIB de totes aquelles subvencions atorgades amb import igual o superior a 3.000,00 € en virtut de l’article 9.4. de l’Ordenança Municipal de Subvencions. Es notificarà individualment als beneficiaris definitius de la subvenció, amb expressió de tots els requisits que hauran de complir per a justificar la subvenció i el peu del recurs que procedeixi contra l’acord adoptat.

2.  Tota la publicitat, documentació escrita o anuncis, com també qualsevol tipus d’informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que se derivi d’aquesta activitat, es realitzarà en català i en castellà en virtut de la Instrucció de Batlia de 22 de juliol de 2011, sobre l’ús de les llengües oficials.

3. Tota la publicitat i/o difusió en qualsevol medi s’ha de presentar a l’Àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració amb un mínim de set dies hàbils abans de publicar-lo, s’ha de senyalar el text i el disseny de la publicitat que es vol fer, juntament amb el nombre dels mitjans en que se farà la  difusió, els dies i les hores. En cas de detectar-se irregularitats, l’Àrea d’Educació, Família, Majors i Immigració dins d’aquest termini  ho comunicarà a l’entitat beneficiaria per a què les resolgui.

4. Fer constar expressament i de forma visible en qualsevol dels materials, aules i instal·lacions que utilitzin per a la difusió o realització del projecte subvencionat, el logotip de l’Ajuntament de Palma. En cap cas aquest logotip es podrà utilitzar per altres projectes diferents als subvencionats.

17.  Revocació i reintegrament de les subvencions

S’anul·laran total o parcialment les subvencions i ajudes concedides a les entitats beneficiàries, d’acord amb l’establert a l’article 42 de les bases d’execució del pressupost vigent, als articles 22 i 23 de l’Ordenança Municipal i a la resta de la normativa aplicable.

En aquests casos, l’entitat beneficiària vendrà obligada al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent. Tot això, sense perjudici de poder exigir les responsabilitats que hi pogués haver d’ordre penal, civil o administratiu.

18. Infraccions i sancions

L’incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa d’aplicació, dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert al capítol V de l’Ordenança municipal.

19. Compatibilitat

Les subvencions objecte d’aquestes bases són compatibles amb altres ajudes o subvencions concedides per altres administracions públiques o ens privats si l’import total subvencionat per part de les administracions públiques no supera el cost total de l’activitat.

Les entitats beneficiàries tenen l’obligació de comunicar a la Regidoria d’Educació, Família, Majors i Immigració l’obtenció de qualsevol subvenció o ajuda per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol administració o ens privat, sigui nacional o internacional

20. Normativa aplicable

En tot allò no previst a aquesta Convocatòria, serà d’aplicació el Decret Legislatiu 2/2005,  de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma , la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, la Llei 57/2003, de 16 de desembre de mesures per a la modernització del govern local, el reglament de serveis de les corporacions locals de 17 de juny de 1955,  el RDL 2 /2004 pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, les Bases d’execució vigents que regulen les subvencions del Pressupost municipal i la normativa per a la concessió de subvencions públiques així com la resta de normativa que sigui d’aplicació.

 

Palma, 30 de gener de  2015.

 

El Cap del servei d’Educació, Família,Majors i Immigració

p.d. Decret  de Batlia núm 3.000, de 26 de febrer de 2014,

publicat al BOIB núm 30 de 4 de març de 2014

Bartolomé Jaume Amengual