Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 1566
Acord del Consell de Govern de 30 de gener de 2015 de modificació de l’Acord de 23 de setembre de 2011 pel qual s’adopten mesures per reduir el dèficit públic en relació amb les despeses de personal corresponents al complement de productivitat i a les gratificacions al personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears inclosos dins l’àmbit d’aplicació del Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Versió PDF
El Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 145, de 27 de setembre de 2011, publica l’Acord del Consell de Govern de 23 de setembre pel qual s’adopten mesures per reduir el dèficit públic en relació amb les despeses de personal corresponents al complement de productivitat i a les gratificacions al personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears inclosos dins l’àmbit d’aplicació del Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Entre altres mesures, l’Acord insta els consellers i els òrgans competents dels ens instrumentals a planificar i a organitzar els recursos humans disponibles amb l’objectiu d’evitar la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada de treball habituals.
Això no obstant, amb caràcter excepcional i per raons d’interès general, la lletra b del punt tercer de l’Acord permet autoritzar la prestació d’aquests tipus de serveis a determinats col·lectius de funcionaris.
Posteriorment, l’Acord s’ha modificat sis vegades per incloure en la lletra b del punt tercer altres col·lectius d’empleats públics adscrits a serveis considerats essencials per als ciutadans i per a l’Administració mateixa. Així, mitjançant l’Acord de 18 de novembre de 2011 s’hi varen incloure els facultatius que presten serveis a la Direcció General d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic amb funcions d’operativa i de manteniment de la xarxa i dels sistemes informàtics corporatius, sistemes que afecten, entre d’altres, serveis bàsics, com ara l’atenció primària, la gestió de centres educatius o els sistemes tributaris.
D’altra banda, l’Acord del Consell de Govern de 30 de març de 2012 (BOIB núm. 48, de 3 d’abril) també hi inclogué els facultatius que presten serveis a la Direcció General de Salut Pública i Consum amb funcions d’inspecció i laboratori, per la importància en la protecció de la salut, l’epidemiologia i la prevenció de malalties, la sanitat ambiental, la sanitat veterinària, la inspecció sanitària, la inspecció dels serveis sanitaris, la defensa dels consumidors i usuaris, i el control de mercat i la inspecció de consum.
En els acords del Consell de Govern de 22 de juny de 2012 (BOIB núm. 93, de 28 de juny), de 17 de maig de 2013 (BOIB núm. 70, de 18 de maig) i de 2 de maig de 2014 (BOIB núm. 60, de 3 de maig), també s’hi va incloure el personal funcionari de l’Agència Tributària que participà en la campanya Renda Àgil dels anys 2012, 2013 i 2014. Finalment, en l’Acord del Consell de Govern de 31 d’octubre de 2014 (BOIB núm. 150, d’1 de novembre) es va incloure el personal facultatiu amb funcions relacionades amb el Servei d’Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública i Consum.
L’Acord obvia, però, altres col·lectius d’empleats públics adscrits a serveis que són essencials, concretament el personal encarregat de l’organització del procés electoral.
La inclusió d’aquest col·lectiu és essencial, ja que l’organització d’un procés electoral es caracteritza per la complexitat i la responsabilitat de les actuacions, com també pel calendari electoral, que condiciona i imposa el ritme de treball.
L’organització del procés electoral per celebrar eleccions al Parlament de les Illes Balears i als consells insulars requereix la intervenció de diversos grups de treball responsables de la gestió i la tramitació de la contractació administrativa, de la recopilació i l’anàlisi de les diferents normatives electorals, de l’elaboració dels models oficials de la documentació electoral, de la gestió dels mitjans de comunicació, de la tramitació de les liquidacions i el pagament al personal, com també del nomenament i la coordinació dels representants de l’Administració, entre d’altres.
El personal al servei de l’Administració autonòmica que hi està designat, a més de dur a terme les funcions pròpies del seu lloc de treball, ha d’encarregar-se de les funcions específiques del procés electoral, algunes de les quals s’han de realitzar fora de la jornada habitual de treball, atès que aquestes funcions estan condicionades pel ritme imposat pel calendari electoral.
D’altra banda, i pel que fa al personal de l’Agència Tributària de les Illes Balears, enguany la Comunitat Autònoma tornarà a posar en marxa mitjançant l’Agència Tributària de les Illes Balears, durant els mesos de maig, juny i juliol, un servei d’atenció al ciutadà per emplenar les declaracions de l’IRPF corresponents a l’exercici de 2014 tant a Mallorca com a Menorca i Formentera, amb un horari d’atenció al contribuent de matí i d’horabaixa i, per tant, fora de la jornada de treball habitual del personal que hi participarà.
Aquest servei, que es presta a través de les campanyes anuals de Renda Àgil, es considera essencial tant per als ciutadans com per a la mateixa Administració.
És convenient, doncs, modificar l’Acord esmentat i ampliar la relació dels col·lectius funcionarials als quals és permesa la realització de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada laboral habituals.
Per això, el Consell de Govern, a proposta conjunta del conseller d’Hisenda i Pressuposts i del conseller d’Administracions Públiques, en la sessió de dia 30 de gener de 2015, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
Primer. Modificar la lletra b de l’apartat tercer de l’Acord del Consell de Govern de 23 de setembre de 2011 pel qual s’adopten mesures per reduir el dèficit públic en relació amb les despeses de personal corresponents al complement de productivitat i a les gratificacions al personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears inclosos dins l’àmbit d’aplicació del Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que queda redactada de la manera següent:
b) Malgrat el que estableix l’apartat segon anterior, amb caràcter excepcional es pot autoritzar la prestació de serveis extraordinaris efectius fora de l’horari o la jornada habituals de treball als col·lectius de funcionaris següents:
· Facultatius superiors, facultatius tècnics i agents de medi ambient amb funcions d’extinció d’incendis.
· Tècnics de gestió i direcció d’emergències de la Conselleria d’Administracions Públiques.
· Personal adscrit a la Secretaria de Protocol i Relacions Públiques del Gabinet de la Presidència.
· Xofers del president i dels consellers.
· Personal adscrit a la Direcció General d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic amb funcions d’operativa i manteniment de la xarxa i dels sistemes informàtics corporatius.
· Personal adscrit a la Direcció General de Salut Pública i Consum amb funcions d’inspecció o laboratori.
· Personal adscrit a l’Agència Tributària de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats en la campanya Renda Àgil de 2014 durant els mesos de maig, juny i juliol de 2015.
· Personal facultatiu superior que té funcions relacionades amb el Servei d’Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública i Consum de la Conselleria de Salut, només en els casos en què s’hagi declarat un cas d’alerta sanitària i durant el temps que duri.
· Personal que intervé en el procés electoral de les eleccions al Parlament de les Illes Balears i als consells insulars del 2015.
Segon. Ordenar la publicació d’aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Palma, 30 de gener 2015
El secretari del Consell de Govern
Antonio Gómez Pérez