Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 1389
Bases convocatòria per constituir una borsa d'aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants de policia local i policies interins de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia
Versió PDF
La Junta de Govern, en sessió celebrada el dia 15 de gener de 2015, aprovà les bases que a continuació es transcriuen:
“Bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa d'aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants de policia local o policies interins de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
PRIMERA. OBJECTE, CARACTERÍSTIQUES I NORMATIVA APLICABLE
1. L'objecte d'aquesta convocatòria és constituir una borsa d'aspirants per proveir, com a funcionaris interins, places vacants de policia local o policies interins, de l’escala d’Administració especial, subescala de serveis especials.
2. S'aplicaran a aquestes proves selectives la Llei Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l'ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent); el Decret 146/2001, de 21de desembre, pel qual s'estableixen la formació, l'ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears (en la part vigent); i el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora de les policies locals de les Illes Balears en matèria d'organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; el Decret 67/2007, de 7 de juny, per el que s'aprova el Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears; i resta de disposicions legals vigents en matèria de policia local de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
SEGONA. FORMA DE SELECCIÓ
El procediment de selecció, per a la constitució de la borsa de treball per cobrir places vacants de policies , com a funcionaris interins, serà el de concurs de mèrits, pel sistema de torn lliure, d'acord amb als articles 20, 7.2, 20, 21, i 32.1 a) de l'esmentada Llei 6/2005, de 3 de juny.
TERCERA. REQUISITS i CONDICIONS GENERALS DELS ASPIRANTS
Per participar en aquesta convocatòria, els aspirants hauran de complir els requisits següents:
a) Tenir nacionalitat espanyola.
b) Tenir divuit anys complerts
c) Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació bàsica de policia local, propi de la plaça objecte de la convocatòria, expedit per l’Escola Balear d'Administració Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb validesa de tres anys o d'actualització en cas de caducitat del termini anterior.
d) Estar en possessió o en condicions d’obtenir-lo en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, del títol de Batxillerat, Formació Professional de segon grau , tècnic de grau mitjà o equivalent. A l’efecte de poder concórrer a aquesta oferta pública, es considerarà requisit suficient de titulació acadèmica, haver superat les proves d'accés a la Universitat per a majors de 25 anys o l´accés a tècnic de grau superior, sempre que es disposi també de la titulació de la ESO o el graduat escolar ( o haver superat al menys quinze crèdits d´estudis universitaris )
e) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic, descrits en l’annex II (quadre d'exclusions mèdiques) del Decret 70/1989, de 6 de juliol, d'establiment de les normes marc a què han d'ajustar-se els reglaments de les policies locals de les Illes Balears.
f) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per plaça o càrrecs públics per resolució judicial.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Compromís, mitjançant declaració jurada, de portar armes i, si escau, utilitzar-les.
i) Estar en possessió del permís de conductor A2, B i BTP.
Tots els aspirants han d'estar en possessió dels requisits el dia en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies de la convocatòria corresponent.
Els documents acreditatius dels requisits, per original o fotocòpia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es pugui presentar en cap altre moment, la resta d'acord amb la base novena, punt 4, per als inclosos en la llista de la borsa de treball.
QUARTA. SOL·LICITUDS, DOCUMENTACIÓ I DRETS D'EXAMEN
1. Les sol·licituds es dirigiran a la batlessa de la corporació. El termini de presentació d’instàncies serà de 10 dies des de la publicació de les bases al BOIB.
2. La presentació de sol·licituds i la documentació acreditativa esmentada en la base anterior, podrà fer-se en el Registre General de la corporació o en la forma establerta per l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
3. A la sol·licitud s’hauran d’acompanyar, a més, els següents documents :
- Justificant bancari d’haver efectuat l’ingrés de 15 euros en concepte de drets d’examen, a la compta que té l´Ajuntament de Sant Josep a la Caixa-bank . IBAN-ES48 núm. Compta 21001405570200029425 .
- Fotocòpia del document nacional d’identitat i permís de conducció.
- Relació dels mèrits de què disposin, ( ordenada i amb index) i que vulguin que se'ls tinguin en compte en la fase de concurs, seguint el mateix ordre d’exposició que consta en base vuitena de valoració de mèrits. Aquests mèrits s’hauran d’acreditar documentalment mitjançant certificats, diplomes, títols, etc., per mitjà d'originals o fotocòpies acarades. Els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada, no seran valorats, a més, perquè es tinguin en compte determinats mèrits s'han d'assenyalar expressament i no basten mencions genèriques.
4. Els anuncis successius es publicaran en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament.
CINQUENA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de tres dies hàbils, l’alcaldessa dictarà resolució en què declararà aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, la qual es farà pública mitjançant exposició en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i en la pàgina web
2. En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, la llista s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució de la Batlia en el termini màxim de dos dies, i es publicarà en la mateixa forma que la llista de persones admeses. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s'entendran desestimades.
SISENA. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ
1. En la mateixa resolució que declari aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses s’efectuarà el nomenament dels membres de la Comissió Tècnica de Valoració, com a òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs per confeccionar la borsa d'aspirants, i fer la proposta oportuna a l'òrgan competent.
2. la Comissió Tècnica de Valoració quedarà constituïda en la forma que determina l’article 6 del Decret 146/2001, de 21 de desembre, abans esmentat. Estarà compost de la forma següent:
President: titular i suplent designat per l’alcaldessa.
Vocals:
- Dos vocals, titulars i suplents designats per la Conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals, un de la Direcció General d’Interior i l'altre de l’Escola Balear d'Administració Pública.
- El/la cap de la Policia Local de l’Ajuntament o qui el substitueixi.
- Un/a funcionari/ària de carrera de la corporació, titular i suplent designat per l’alcaldessa que tingui la titulació igual o superior a l'exigida per a la plaça que es convoca.
Secretari: serà designat per votació de tots els membres d'entre els vocals.
La designació de la Comissió Tècnica inclourà la dels corresponents suplents, el seu nomenament es farà públic en el tauler d’anuncis al mateix temps que la llista definitiva d'admesos. Podran nomenar-se assessors de la Comissió, els quals actuaran amb veu però sense vot. La Comissió Tècnica de Valoració tindrà la consideració d'òrgan dependent de l'autoritat de l’alcaldessa.
3. Tots els membres de la Comissió Tècnica, excepte el president, hauran de tenir una titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l’exigida a les persones aspirants per a la promoció.
4. La Comissió Tècnica no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el president i el secretari o qui legalment els substitueixi.
5. Tots els membres de la Comissió Tècnica de Valoració tendran veu i vot, i les seves decisions hauran d’adoptar-se per majoria simple, en cas d'empat, decidirà el president. Resoldran les incidències i reclamacions que es puguin produir. La Comissió queda facultada per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les Bases.
6. L'actuació de la Comissió Tècnica s'ajustarà a l'establert en aquestes bases i en la legislació supletòria que sigui d'aplicació. Les resolucions de la Comissió Tècnica de Valoració vinculen l'Administració sense perjudici que aquesta, si és el cas, pugui revisar-les d'acord amb les previsions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7. Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:
a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats en forma per cada un dels participants, desglossats pels diferents apartats del barem que es detalla a la base setena.
b) Elaborar una llista dels aspirants presentats per ordre de puntuació; hi han de figurar totes les persones aspirants que l'han sol·licitat i les puntuacions finals obtingudes per cadascú.
c) Aquesta llista es convertirà en una borsa de treball de la categoria objecte d'aquesta convocatòria, on seran sol·licitats per ordre de puntuació quant l´Ajuntament vulgui cobrir places vacants.
8. Els membres de la Comissió Tècnica de Valoració hauran d’abstenir-se d’intervenir, i comunicar-ho, si és el cas, a l’autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los, quan concorrin les circumstàncies previstes en l’article 28 de la Llei de règim jurídic de las administracions públiques i del procediment administratiu comú o si s’haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
9. Als efectes previstos al Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquesta Comissió tècnica queda classificada amb la categoria de segona.
SETENA. VALORACIÓ DE MÈRITS BAREM GENERAL DE MÈRITS DELS CONCURS PER A L’INGRÉS EN EL BORSÍ D´ASPIRANTS PER A PLACES DE POLICIA LOCAL INTERINES DE L´AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 54 punts,d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit.
1 Valoració del curs bàsic de capacitació
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per la possessió del Curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar-ne la nota per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts,d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
- Per ser funcionari interí en la data de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, o bé haver prestat serveis com a policia turístico auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins una temporada completa a l’ajuntament que convoca el procés selectiu, el coeficient multiplicador serà 1. Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat de l’ajuntament.
- Per als aspirants que no hagin renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, i així ho acreditin mitjançant un certificat de la Direcció General d’Interior, el coeficient multiplicador serà 0,75.
- Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50.Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat de l’ajuntament del municipi que correspongui.
2 Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:
- Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.
- Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l’Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3 Antiguitat
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:
Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol altra categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments o del Ministeri corresponent.
4 Estudis acadèmics oficials
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada titulació de tècnic superior de formació profesional o tècnic de grau superior : 0,5 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria , grau o equivalent: 5 punts.
d) Per cada títol de doctor: 1 punt.
Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions del apartat d és acumulable.
En cap cas no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeixi.
5 Valoració dels coneixements de llengües
5.1 Coneixements orals i escrits de la llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2 punts:
a) Coneixements inicials (certificat A), A2 : 0,75 punt.
b) Coneixements elementals (certificat B) o B2 : 1,25 punts.
c) Coneixements mitjans (certificat C) o C1 : 1,50 punts.
d) Coneixements superiors (certificat D) o C2 : 1,75 punts.
e) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti. En cas de noves titolacions s´adaptaran a les puntuacions anteriorment expresades.
5.2 Coneixements d’altres llengües
Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol
llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, fins a un màxim de 4 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:
a) Primer curs d’escola oficial d’idiomes , nivell inicial de l’EBAP o A1 : 1punt.
b) Segon curs d’escola oficial d’idiomes , nivell elemental de l’EBAP o A2 : 1,25 punts.
c) Tercer i quart curs d’escola oficial d’idiomes , nivell mitjà 1 i 2 de l’EBAP o B1 : 1,50 punts.
d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes, nivel avançat-1 o B2 : 1,75 punts.
e) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes, nivel avançat-2 o B2+: 2 punts.
Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
En cas de noves titolacions s´adaptaran a les puntuacions anteriorment expresades.
6 Valoració dels cursos de formació
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.
En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura.
6.1 Formació relacionada amb l’àrea professional
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.
6.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts, amb la puntuació que s’indica a continuació:
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
7. Valoració dels reconeixements honorífics
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau,
b) 1 punt si el distintiu és blanc, i 0,5 punts si el distintiu és verd.
c) Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’ajuntament: 0,35 punts.
d) Per cada felicitació lliurada per la batlia de Sant Josep: 0,25 punts.
S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’ajuntament corresponent.
8. Mèrits objectius de lliure determinació per part de cada corporació relacionats amb l’exercici de les funcions policials
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, i els criteris de valoració seran els següents:
- Atribucions de funcions relacionades amb supervisió i col.laboració en donar suport a la Protecció Civil de l´Ajuntament de Sant Josep: 2 punts. S´acreditarà mitjançant certificat del cap de protecció Civil de Sant Josep.
- Haver treballat a la Policia Local de Sant Josep, fins a 4 punts. Es multiplicarà 0.20 punts per més treballat.
VUITENA. LLISTA DEFINITIVA DE LA BORSA DE TREBALL I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS
1. Un cop finalitzades les proves selectives, el Tribunal publicarà en el tauler d’anuncis de la corporació i en la pàgina web, la relació provisional de les persones aspirants que compondran el borsí per ordre de puntuació per accedir a places vacants de l´Ajuntament de Sant Josep. D'acord amb l’ordre de puntuació total obtinguda, amb indicació de la puntuació final obtinguda i del DNI. Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal. A la revisió, podran assistir-hi acompanyats d’un assessor.
2. El Tribunal té un termini màxim de 3 dies hàbils per resoldre les reclamacions que es presentin i, tot seguit, ha de fer pública la llista definitiva del borsí , per ordre de puntuació.
3. En cas d’empat en l’ordre de prelació s’haurà d’atendre, en primer lloc, a la puntuació obtinguda en la valoració del mèrits "dels serveis prestats". Si l’empat persisteix, s’estarà a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit "del curs bàsic de capacitació", i, en cas de persistir la igualtat, finalment es resoldrà per sorteig.
NOVENA. INCORPORACIÓ AL LLOC DE TREBALL I VIGÈNCIA
L´Ajuntament segons sigui necessari la incorporació d´agents els anirà avisant per ordre del borsí, i en cas de renúncia a incorporar-se dins els tres dies restants serà avisat el següent, fins a cobrir les places que l´Ajuntament desitgi. L’aspirant podrà ser avisat per Email, telèfon, etc i haurà de comunicar d’immediat la seva decisió d´incorporar-se o no a la plaça ofertada; en cas de no fer-ho abans de 24 hores es considerarà que desisteix i perdrà el dret a incorporar-se en aquella ocasió. Una vegada acceptada la incorporació i previ a la pressa de possessió, haurà de presentar la documentació que s´ha al·legat disposar i que no va estar justificada dins la sol·licitud per accedir al borsí. Passat el termini de tres dies sense presentar la corresponent documentació es considerarà que no accepta la incorporació a la plaça i perdre el dret a incorporar-se.
Els qui renunciïn o no s´incorporin a la plaça passaran a l´últim lloc del borsí per tenir-ho en compte en futures incorporacions, excepte que la renúncia a no incorporar-se sigui per estar ocupant qualsevol plaça dins la Policia Local de Sant Josep, per la qual cosa quedarà ocupant sempre el mateix lloc i ordre on es trobava de principi.
El borsí acabat el 31 de desembre, quedarà de nou en les característiques abans esmentades, i en l´ordre de prelació final per tornar a agafar els reforços d´estiu de cada any.
El borsí s’utilitzarà per cobrir totes les places vacants, però en cas de que les places siguin de distinta condició es podrà utilitzar de nou l´ordre existent , per ser de major interès algunes places vacants que poden existir: (1r- Cobrir places fixes vacants, 2n- Cobrir places interinament de substitució i 3r- per cobrir interinament places de reforç ) per la qual cosa un aspirant que cobreix una plaça interinament de reforç podrà ocupar una plaça interinament de substitució o fixa.
La borsa tendrà una vigència de dos anys com a màxim i l´Ajuntament serà qui decidirà si és necessari utilitzar-la o optar per realitzar-ne un altre.
DEZENA. IMPUGNACIÓ I RECURSOS
La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.”
La qual cosa es publica per a general coneixement.
Sant Josep de sa Talaia, 28 de gener de 2015.
L’ALCALDESSA
Maria Nieves Marí Marí.