Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA I COMPETITIVITAT

Núm. 1364
Resolució del conseller d’Economia i Competitivitat i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears de 16 de gener de 2015 de delegació de competències en la directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), fou creat mitjançant la Llei 7/2000, de 15 de juny (BOIB núm. 80, de 29 de juny). La Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, en la disposició final setena modifica l’article 1 de la Llei 7/2000, de 15 de juny, de creació del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, i el defineix com un organisme autònom dotat de personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d’obrar, adscrit a la conselleria competent en matèria de treball. 

L’article 3.4 de la Llei 7/2000, de 15 de juny, disposa que la presidència del Servicio d’Ocupació de les Illes Balears recau en la persona titular de la conselleria d’adscripció. D’acord amb el Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, les competències en matèria de treball estan atribuïdes a l’actual  conselleria d’Economia i Competitivitat.

D’altra banda, l’article 3.6 de la Llei 7/2000, de 15 de juny, defineix la direcció com l’òrgan executiu ordinari del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, i li atribueix, entre d’altres funcions, la d’auxiliar al president en les activitats per al compliment de les funcions del Servei.

Així mateix, el Servei d’Ocupació de les Illes Balears està regulat pel Decret 30/2001, de 23 de febrer, de constitució i règim jurídic del Servei d’Ocupació de les Illes Balears,  modificat pel Decret 9/2005, de 28 de gener (BOIB núm. 17 d’1 de febrer) i pel Decret 119/2010, de 26 de novembre (BOIB núm. 173 EXT. de 27 de novembre de 2010).

Atès que l’Administració de la Comunitat Autònoma ha d’actuar d’acord amb el principi constitucional d’eficàcia i ha d’agilitzar la tramitació dels procediments, a fi d’aconseguir un funcionament més eficient, és aconsellable ampliar la delegació de competències esmentada, pròpies del president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, en la directora d’aquest òrgan; tot això, de conformitat amb el que preveuen els articles 25, 26 i 31 la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i amb els articles 13 i 16 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Per tot això, d’acord amb l’article 42.c de la Llei 3/2003, de 26 de març, dict la següent

 RESOLUCIÓ

1. Delegar en la directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears la competència de les matèries següents:

a) En matèria de contractació, l’exercici de totes les facultats i actuacions  previstes en la legislació de contractes del sector públic per a tots els contractes, sense límit de quantia, com també les modificacions, les pròrrogues, les resolucions o rescissions, i les revisions de preus d’aquests contractes, independentment del procediment d’adjudicació, i, en particular, les facultats i actuacions següents:

- Dictar la resolució d’inici de l’expedient.

- Aprovar l’expedient i la despesa.

- Designar els membres de les meses de contractació.

- Adjudicar els contractes.

- Formalitzar-los.

- Aprovar la liquidació i la devolució de les garanties.

- Signar els documents administratius necessaris per formalitzar els encàrrecs de gestió que s’hagin de subscriure amb les entitats que tinguin la consideració de mitjà propi i servei tècnic, d’acord amb els articles 4.1.n i 24.6 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.

b) En matèria de subvencions, l’exercici de totes les facultats i actuacions previstes en la legislació reguladora de les subvencions autonòmiques, sense límit de quantia, incloent-hi: 

- La resolució d’inici.

- La sol·licitud de l’autorització per al pagament anticipat de subvencions a què es refereix l’article 37.1.b del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

- La resolució aprovatòria de convocatòries.

- La resolució final dels procediments de concessió/denegació de subvencions.

- La resolució d’inici i final dels procediments de revocació, de reintegrament i sancionadors.

c) L’adopció de la mesura cautelar de suspensió en cas de procediments de reintegraments i sancionadors, de qualsevol quantia.

d) Les resolucions per les quals es declara l’excepcionalitat del compliment de la quota de reserva del 2 % a favor dels treballadors amb discapacitat en empreses de 50 o més treballadors.

e) L’exercici de les competències en matèria de personal que preveu la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la resta de normativa vigent en matèria de funció pública.

f) Totes les facultats i actuacions dutes a terme en els centres, declarats per Acord de Consell de Govern com a centres propis, que prevegi la legislació reguladora en matèries de polítiques d’ocupació, de qualsevol quantia.

g) En matèria de procediments de responsabilitat patrimonial derivats de reclamacions d’indemnització per danys  i perjudicis formulades davant el Servei d’Ocupació de les Illes Balears, l’exercici de totes les facultats i actuacions previstes en la legislació reguladora de la responsabilitat patrimonial de les administracions públiques i, en particular, les següents: 

- L’acord d’inici dels procediments i nomenar-ne la persona instructora.

- La resolució d’inadmissió, de desistiment i d’arxiu en els supòsits prevists legalment.

- La resolució d’estimació o desestimació de la reclamació d’indemnització en reclamació de qualsevol quantia.

h) Els procediments de revisió d’ofici, en particular: 

- La resolució d’inici del procediment.

- La sol·licitud del dictamen al Consell Consultiu, de conformitat amb l’article 21.1.c de la Llei 5/2010, de 16 de juny, reguladora del Consell Consultiu de les Illes Balears.

i) La resolució del recurs potestatiu de reposició competència del Servei d’Ocupació de les Illes Balears.

j) Les propostes de resolució de compensació de deutes i les resolucions de devolució d’ingressos indeguts de qualsevol quantia.

k) Les competències relatives als documents comptables, d’autorització i disposició de despesa i reconeixements d’obligacions i propostes de pagament, de tots els programes pressupostaris de la secció 76, així com la competència en les propostes d’aprovació de modificacions de crèdit.

l) Les resolucions de les reclamacions prèvies en matèria laboral interposades contra la resolució final dels procediments sancionadors tramitats pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears.

m) Les resolucions per les quals s’inscriuen/acrediten els centres de formació.

n) Les resolucions per les quals s’autoritza les empreses i centres de formació d’iniciativa privada, degudament acreditats per l’administració per impartir formació conduent a l’obtenció de certificats de professionalitat, que desenvolupin accions formatives no finançades amb fons públics.

o) L’exercici de la potestat sancionadora, tal i com recull el capítol VII de la Llei d’infraccions i sancions a l’ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d’agost, en relació amb les infraccions dels articles 24.3 i 25.4 d’aquesta llei.

p) L’exercici de la competència relativa a l’ordenació o la sol·licitud d’inserció de textos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Les delegacions a què fa referència aquesta Resolució s’entenen sense perjudici de les potestats de revocació i avocació que corresponen al president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears.

3. Deixar sense efecte la Resolució del president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears d’1 d’octubre de 2012 de delegació de competències per ordenar o sol·licitar la inserció de textos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en la directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 173, de 22 de novembre).

4. Deixar sense efecte la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats i presidenta del Servei d’Ocupació de les Illes Balears de 18 de juny  de 2013, de delegació de competències en la directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 90 de 27 de juny).  

5. Deixar sense efecte la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats i presidenta del Servei d’Ocupació de les Illes Balears de 19 de juny de 2014 de delegació de competències en matèria d’infraccions i sancions a l’ordre social en la directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 92, de 8 de juliol).

6. Deixar sense efecte la Resolució del conseller d’Economia i Competitivitat i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears de 5 de gener de 2015 de delegació de competències en la directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 5, de 8 de gener).

7. Aquesta resolució comença a vigir el mateix dia d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 16 de gener de 2015

El conseller d’Economia i Competitivitat i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears
Joaquín García Martínez