Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 1774
Aprovació bases i convocatòria proves aptitud Permís Local de Conductor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Esmena d'error a l'Anunci d'aprovació de les bases i la convocatòria d'aptitud del Permís Local de Conductor 2015.

Atès que s'han detectat errades a la transcripció de l'acord de la Junta de Govern Local de 19 de gener de 2015, pel qual s'aprovaren les Bases i la convocatòria d'aptitud del Permís Local de Conductor 2015, publicades al BOIB núm. 16, de 31 de gener de 2015, a continuació es transcriu el text aprovat per l'esmentada Junta de Govern:

BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA I REALITZACIÓ DE LES PROVES D'APTITUD PER A L'OBTENCIÓ DEL PERMÍS LOCAL DE CONDUCTOR

1. OBJECTE.

L’objecte de les presents bases és regular la convocatòria i les proves d’aptitud que s’hauran de realitzar per a l’obtenció del permís local de conductor com a títol administratiu habilitant de l’exercici de l’activitat de conductor dels vehicles adscrits al servei de transport de viatgers en automòbils lleugers amb conductor (autoturismes o, si és el cas, autotaxis) al municipi de Sant Antoni de Portmany.

2. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS.

Podran optar al permís de conductor local les persones que reuneixin els següents requisits:

1.-Tenir la nacionalitat espanyola, d’un estat de la Unió Europea, o d’un altre estat estranger els ciutadans del qual, en virtut de tractat internacional, s’equiparin als ciutadans espanyols als efectes contemplats en aquestes bases.

2.-Tenir certificat d’escolaritat, certificat d’estudis primaris o altre títol superior a aquest. En cas de titulacions obtingudes a l’estranger, l’aspirant haurà de presentar original o fotocòpia compulsada de la credencial que acrediti la seva homologació, o bé original o còpia compulsada de la credencial per a l’exercici de la professió corresponent.

3.- Estar en possessió, en la data en què acabi el termini de presentació d'al·legacions, del permís de conduir de tipus BTP o superior.

4.-Tenir qualsevol certificat, títol o diploma acreditatiu de coneixements bàsics de la llengua catalana. En cas de no tenir-lo s'haurà de superar una prova de llengua catalana, conforme a la  base setena d'aquestes Bases.

5.- Les persones aspirants que siguin estrangeres de països de parla no castellana, a més dels documents anteriors, hauran d’aportar fotocòpia del diploma superior de llengua castellana -espanyol- com a llengua estrangera o del certificat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d’idiomes conforme al Reial decret 1137/2002, de 31 d’octubre i, en el cas que no el tenguin, serà requisit que superin una prova específica d’aquestos coneixements convocada per l’Ajuntament, d’acord amb l’anterior normativa.

6.- Certificat de capacitat física i psicològica. 

7.- Certificat de no tenir antecedents penals.

8.- Certificat expedit per la Prefectura Provincial de Trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos darrers anys per les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel que s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del Text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial i en el Real Decret Legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel que s'aprova el Text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial, tal i com s’exigeix en la base tercera d’aquestes Bases.

3. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.

Les sol·licituds es presentaran al Registre general de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (Passeig de la Mar, 16, 07820 Sant Antoni de Portmany), en el termini de 20 dies naturals comptadors a partir del dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB. Aquestes sol·licituds s’hauran d’ajustar al model publicat juntament amb la present convocatòria com a Annex II.

Juntament amb la sol·licitud, les persones aspirants hauran de presentar la següent documentació degudament compulsada:

ü Fotocòpia del DNI o NIE. Ser major d’edat, espanyol o nacional d’un Estat membre de la Unió Europea, o nacional d’aquells Estats en els quals, en virtut de tractats internacionals celebrats amb la Unió Europea (UE) i ratificats per Espanya, siguin d’aplicació la lliure circulació de treballadors amb els terminis en què aquesta es trobi definida al Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. Fotocòpia del NIE. Els nacionals d’altres Estats pels quals és d’aplicació el dret a la lliure circulació de treballadors o estrangers amb permís de residència permanent o permís de treball i residència en vigor o en tràmit de renovació.

ü Fotocòpia del permís de conduir BTP o superior, expedit a Espanya.

ü Fotocòpia del certificat d’escolaritat, certificat d’estudis primaris o altre títol superior, com ara Graduat Escolar o títol acadèmic equivalent o superior. En cas de titulacions obtingudes a l’estranger, les persones aspirants hauran de presentar original o còpia compulsada de la credencial que acrediti la seva homologació, o bé original o còpia compulsada de la credencial per a l’exercici de la professió corresponent.

ü Qualsevol certificat, diploma o títol que acrediti coneixements bàsics de la llegua catalana. En el cas que no s'aportin aquests certificats o títols, serà requisit que superin una prova específica d’aquests coneixements, que serà convocada per l’Ajuntament,

ü Una fotografia de format carnet (a l'anvers de la fotografia haurà de constar el nom i D. N. I.).

ü Les persones aspirants que siguin estrangeres de països de parla no castellana, a més dels documents anteriors, hauran d’aportar fotocòpia del diploma superior de llengua castellana -espanyol- com a llengua estrangera o del certificat d’aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d’idiomes conforme al Reial decret 1137/2002, de 31 d’octubre i, en el cas que no el tenguin, serà requisit que superin una prova específica d’aquestos coneixements convocada per l’Ajuntament, d’acord amb l’anterior normativa.

ü Certificat vigent emès per la Prefectura Provincial de Trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos darrers anys per les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel que s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del Text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial i en el Real Decret Legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel que s'aprova el Text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial.

ü Certificat vigent expedit pel Registre Central de Penals i Rebels del Ministeri de Justícia de no tenir antecedents penals. Hom podrà no presentar el certificat sol·licitat en aquest punt, marcant la casella corresponent a l'Annex II i autoritzant expressament l'Ajuntament perquè sol·liciti la informació.

ü Certificat mèdic de capacitat física i psicològica, vigent.

Hom podrà fer ús del drets derivats de l’article 35.f de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el sentit de no haver d’aportar documents, quan s’escaigui, que ja constin en aquest Ajuntament, sempre que aquells documents no hagin quedat sobrevingudament modificats o s’hagin alterat les situacions jurídiques. S’haurà d’indicar quan es varen aportar aquells documents i de quin expedient es tractava, si n’era el cas.

4. LLISTA PROVISIONAL I DEFINITIVA D’ADMESOS I EXCLOSOS.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la llista provisional d’admesos i exclosos es publicarà en el Tauler d’Anuncis i en la Web de l'Ajuntament.

Es disposarà d’un termini de 10 dies, des de la data d’exposició de la llista provisional al tauler d’anuncis, per formular reclamacions i esmenar els defectes mitjançant escrit que presentaran al Registre General d’Entrada de documents d’aquest Ajuntament. Passat aquest termini s’exposarà la llista definitiva al Tauler d’Anuncis i en la Web de l’Ajuntament.

En el cas de no haver-hi exclosos, la llista provisional passarà a ser definitiva i així s’indicarà.

5. DATA, LLOC I HORA DE LES PROVES.

El lloc, data i horari de realització de les proves es publicarà juntament amb la llista definitiva d’admesos al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web. Entre la publicació de la convocatòria i la realització de les proves no podran passar menys de 10 dies.

Els aspirants, el dia de realització de les proves, hauran de portar el document nacional de identitat, o document equivalent, en vigor.

6.  PROVES D’APTITUD I VALORACIÓ.

Es realitzaran les proves d’aptitud, que tindran caràcter obligatori i eliminatori. Cadascuna d’elles puntuarà de 0 a 10 punts, i caldrà obtenir una puntuació mínima de 5 punts per superar-les.

La qualificació de <no apte> o la no compareixença de l’aspirant donarà lloc a l’exclusió del procés selectiu.

Els resultats obtinguts únicament seran vàlids en l’àmbit d'aquesta convocatòria.

La qualificació total serà d’APTE o NO APTE.

7. ESTRUCTURA DELS EXERCICIS.

a) Prova núm. 1. Coneixements de les llengües oficials.

Coneixement de la llengua catalana, per a totes les persones aspirants. Aquelles persones aspirants que no hagin demostrat estar en possessió de certificats, diplomes o títols acreditatius de coneixement bàsic de la llengua catalana, hauran de realitzar una prova d'aquest coneixements. El seu resultat serà <apte> o <no apte>. La no superació d’aquesta prova suposarà l’eliminació del procés selectiu.

Coneixement de la llengua castellana, per a totes les persones aspirants i que siguin estrangeres. Aquelles persones aspirants que siguin estrangeres de països de parla no castellana, i que no hagin demostrat estar en possessió de certificats o títols acreditatius del coneixement de la llengua castellana -espanyola- hauran de realitzar una prova d’aquest nivell i coneixement. El seu resultat serà <apte> o <no apte>. La no superació d’aquesta prova suposarà l’eliminació del procés selectiu.

b) Prova núm. 2. Coneixement de llengües estrangeres. Es realitzarà una prova de coneixements orals de llengües estrangeres (anglès, alemany, italià, francès). El seu resultat serà <apte> o <no apte>. Es considerà <no apte> el supòsit en que no es coneguin almenys dues d’aquestes llengües, i restaran eliminades aqueixes persones, sent imprescindible que una d’aquestes llengües sigui l’anglès.

c)  Prova núm. 3. Coneixement del municipi de Sant Antoni de Portmany, que versarà sobre:

Carrers i vies públiques dels nuclis urbans, confecció d’itineraris y similars, disseminats i nuclis rurals.

-  Punts d’interès turístic, històric i geogràfic, platges, centre esportius, monuments, hotels, apartaments, etc.

-  Centres oficials i altres centres d’interès públic i social.

-  Coneixements diversos sobre el municipi de Sant Antoni de Portmany

La prova es puntuarà de 0 a 10 punts, i caldrà obtenir una puntuació mínima de 5 punts per superar-la.

d) Prova núm. 4. Coneixement de la normativa que regula la prestació del servei urbà i interurbà de transport de viatgers en automòbils lleugers.

                Llei  4/2014, de 20 de juny, de Transports Terrestres i Mobilitat Sostenible    de  les Illes Balears

- Ordenança Municipal reguladora dels Serveis Urbans i Interurbans de Transports en Automòbils lleuger

- Coneixements sobre la aplicació de les tarifes de taxis

- Reial Decret 763/1979, de 16 de març, pel que s'aprova el Reglament Nacional dels Serveis Urbans i Interurbans de Transports en Automòbils Lleuger

La prova es puntuarà de 0 a 10 punts, i caldrà obtenir una puntuació mínima de 5 punts per superar-la.

8. TRIBUNAL.

El Tribunal resoldrà per majoria totes les qüestions que puguin derivar-se de la interpretació i aplicació de les Bases de la convocatòria.

El tribunal estarà composat per:

President: Sr. Diego Ponce Costa, Tècnic de Medi Ambient

Suplent: Sra. Josefa Tur Juan, Tècnica d'Administració General

Vocals:

- Sr. Francisco Javier Verdugo Sedas, Inspector de la Policia Local

  Suplent:Sr. Félix Ramos Pérez, Oficial de la Policia Local

- Sr.Gregorio Garcia-Peña Niño, Subinspector de la Policia Local.

   Suplent: José Ribas Ribas, Oficial de la Policia Local

- Sr. Javier Chiva Ibañez, Vicesecretari de l'Ajuntament.

  Suplent:Sra. Mabel Navarro Picazo, Cap de Serveis Jurídics

- Sr. Antonio José Palerm Ribas, en representació del col·lectiu de taxistes.

  Suplent: Un representat designat pel col·lectiu de taxistes.

Secretari: Sra. Maria Isabel Castillo Morcillo, Administratiu signada al departament de Transportes.

   Suplent: Sra. Maria Yolanda González Tornero, Administratiu d'aquest Ajuntament.  

El tribunal podrà incorporar assessors especialistes per les proves que consideri adient, que tendran veu i no vot.

9. RESULTAT I LLIURAMENT DE TÍTOLS.

La llista de resultats es farà publica al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la web municipal. Les persones que hagin obtingut la qualificació d’APTE tindran dret a rebre el permís corresponent i al lliurament del carnet dins del mes següent a la seva aprovació, previ pagament de la taxa de  50 euros, prevista a l'Ordenança Fiscal núm. 6, al seu article 7, epígraf 3, punt 3.

Es fa públic als efectes de l'article 23 de l'Ordenança reguladora dels serveis urbans i interurbans de transports en automòbils lleugers.

Sant Antoni de Portmany, 3 de febrer de 2015.

L’Alcaldessa,
Josefa Gutiérrez  Costa

Documents adjunts