Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE LLUBÍ

Núm. 1300
Aprovació inicial Reglament ús factura electrònica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ajuntament Ple en sessió ordinària celebrada el dia 15 de desembre de 2014, va acordar l’aprovació inicial del “Reglament sobre l’ús de la factura electrònica a l’Ajuntament de Llubí”.   Publicat anunci sobre dita aprovació al BOIB núm. 173 de data 18-12-2014 i havent transcorregut un mes sense presentació de reclamacions ni al·legacions, l’aprovació de dit Reglament és definitiva, quedant el text íntegre de la següent manera:  

 

“REGLAMENT SOBRE L’ÚS DE LA FACTURA ELECTRÒNICA A  L’AJUNTAMENT DE LLUBÍ (ILLES BALEARS)

La Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic, recull a l'article 4 els proveïdors que estan obligats a l'ús de la factura electrònica i a la seva presentació a través del punt  general d'entrada que correspongui.

Estableix també en el citat article que les Administracions Públiques podran excloure reglamentàriament d'aquesta obligació de facturació electrònica a les factures l'import de les quals sigui de fins a 5.000,00 euros i a les emeses pels proveïdors als serveis a l'exterior de les Administracions Públiques.

Tenint en compte les característiques dels proveïdors amb els quals treballa aquesta Entitat Local es creu necessari fer ús d'aquesta facultat d'exclusió per així evitar que determinats proveïdors tinguin dificultats per a la gestió de les factures emeses.

L'entrada en vigor de l'article 4 de la citada Llei, com recull la Disposició final vuitena, sobre obligacions de presentació de factura electrònica a partir del 15 de gener de 2015, fa necessari regular aquesta facultat que tenen les Administracions Públiques d'excloure de l'obligació de facturació electrònica.

Article primer. Punt general d'entrada de factures electròniques.

En compliment de l'obligació d'aquest Ajuntament de disposar d'un Punt General d'Entrada de Factures Electròniques per permetre la presentació electrònica de totes les factures i altres documents emesos pels proveïdors i contractistes, l'Ajuntament de LLUBÍ s'adhereix al Punt General d'Entrada de Factures Electròniques de l'Administració de l'Estat, FACe, disponible en l'adreça URL https://face.gob.es/es/, la recepció de la qual de factures tindrà els mateixos efectes que els que es derivin de la presentació de les mateixes en el registre administratiu.

Article segon. Ús de la factura electrònica.

1.- De conformitat amb l'article 4 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de les factures en el Sector Públic, tots els proveïdors que hagin lliurat béns o prestat serveis a l'Administració Pública podran expedir i remetre factura electrònica. En tot cas, estaran obligades a l'ús de la factura electrònica i a la seva presentació a través del punt general d'entrada que correspongui les entitats següents:

  1. Societats anònimes;
  2.  Societats de responsabilitat limitada;
  3.  Persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica que manquin de nacionalitat espanyola;
  4. Establiments permanents i sucursals d'entitats no residents en territori espanyol en els termes que estableix la normativa tributària;
  5. Unions temporals d'empreses;
  6. Agrupació d'interès econòmic, Agrupació d'interès econòmic europea, Fons de Pensions, Fons de capital de risc, Fons d'inversions, Fons d'utilització d'actius, Fons de regularització del mercat hipotecari, Fons de titulitzación hipotecària o Fons de garantia d'inversions.

2.- En virtut de la potestat reglamentària conferida d'acord amb l'apartat segon del referit article 4, estaran excloses de l'obligació de facturar electrònicament a aquest Ajuntament de LLUBÍ factures de fins a un import de 5.000 €, impostos inclosos.

3.- Establir que els codis DIR3 de l'Ajuntament de LLUBÍ, d'acord amb la seva estructura organitzativa, són:

  •  Codi de l'oficina comptable: Ayuntamiento de Llubí
  •  Codi de l'òrgan gestor:  Ayuntamiento de Llubí
  •  Codi de la unitat de tramitació: Ayuntamiento de Llubí

Aquests codis seran indispensables per a la remissió de totes les factures electròniques.

Disposició final única. Entrada en vigor.

El present reglament entrarà en vigor a partir de la publicació del seu text íntegre en el BOIB, sempre que hagi transcorregut el termini previst a l'article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local i produirà efectes a partir del 15 de gener de 2015.”

El que es fa públic per a general coneixement.

    

 Llubí, 27 de gener de 2015.

  

El Batle,

 Joan Ramis Perelló