Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 1040
Acord del Consell de Govern de 23 de gener de 2015 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de desembre de 2014 pel qual es desplega el punt 15.2 d de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014 pel qual es regula la borsa general d’ocupació per a personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb l’article 80 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, i l’article 37 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, han de ser objecte de negociació en el si de la mesa de negociació corresponent les matèries relatives a la selecció de personal estatutari i a la provisió de places.

A més, l’article 38.1 de la Llei 7/2007 disposa que en el si de les meses de negociació corresponents, els representants de les administracions públiques poden concertar pactes i acords amb la representació de les organitzacions sindicals legitimades a aquest efecte, per determinar condicions de treball dels funcionaris d’aquestes administracions.

A continuació, l’article 38.3 disposa que els acords han de versar sobre matèries competència dels òrgans de govern de les administracions públiques. Perquè tenguin validesa i eficàcia és necessari que aquests òrgans els aprovin de manera expressa i formal. Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden decidir de manera definitiva els òrgans de govern, el contingut és directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d’aplicació, sens perjudici que a efectes formals es requereixi la modificació o derogació, si s’escau, de la normativa reglamentària corresponent.

D’altra banda, d’acord amb l’article 5 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon al Consell de Govern establir la política general de l’Administració autonòmica en matèria de funció pública, dirigir-ne el desplegament i l’aplicació, i exercir la iniciativa legislativa i la potestat reglamentària en aquesta matèria.

L’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de desembre de 2014, subscrit per l’Administració i la majoria de la part social (és a dir, els sindicats CCOO, CSI-F, UGT i USAE, ja que FSES es va abstenir), regula el procediment per als nomenaments per la necessitat de cobertura urgent d’un lloc de treball i defineix les condicions per efectuar-los, amb la qual cosa desplega el que preveu el punt 15.2 d de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014 pel qual es regula la borsa general d’ocupació per a personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller de Salut, en la sessió de dia 23 de gener de 2015, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

Primer. Ratificar l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de desembre de 2014 pel qual es desplega el punt 15.2 d de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014 pel qual es regula la borsa general d’ocupació per a personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears, que s’adjunta com a annex 2, i establir que se li confereix validesa i vigència per mitjà d’aquesta aprovació.

Segon. Ordenar que es publiqui íntegrament aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 23 de gener de 2015

 

El secretari del Consell de Govern

Antonio Gómez Pérez

 

 

Annex

Acord de la Mesa Sectorial de 22 de desembre de 2014 pel qual es desenvolupa el punt 15.2 d de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014 pel qual es regula la borsa general d’ocupació per a personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears

Parts

Per part de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el director general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis i el director de Recursos Humans i Relacions Laborals del Servei de Salut de les Illes Balears, de conformitat amb l’article 2 de l’annex de l’Acord del Consell de Govern pel qual s’aprova el Reglament d’organització i funcionament de la Mesa Sectorial de Sanitat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per la part social, els representants de les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Sanitat (CCOO, CSI-F, FSES, UGT i USAE).

Antecedents

1. Pel que fa a les organitzacions sindicals que subscriuen aquest acord, cal assenyalar que l’article 80.2 d de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, estableix que han de ser objecte de negociació —en el si de la corresponent mesa de negociació— les matèries relatives a la selecció de personal estatutari i a la provisió de places.

2. Per la seva part, l’article 37 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic, estableix que han de ser objecte de negociació —en el seu àmbit respectiu i en relació amb les competències de cada administració pública i amb l’abast que legalment sigui procedent en cada cas— les normes que fixin els criteris generals en matèria d’accés.

3. A més, l’article 38.1 de la Llei 7/2007 disposa que, en el si de les meses de negociació corresponents, els representants de les administracions públiques poden concertar pactes i acords amb els representants de les organitzacions sindicals legitimades a tal efecte, a fi de determinar les condicions de treball del personal funcionari d’aquestes administracions.

4. El punt 15.2 d de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014 pel qual es regula la borsa general d’ocupació per a personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears preveu la possibilitat de desenvolupar el procediment per a nomenaments per necessitat de cobertura urgent d’un lloc de treball, previst en l’Acord de selecció de personal temporal que ha de formar la borsa general del Servei de Salut, a fi de definir els passos i les condicions per efectuar aquests nomenaments.

5. A més del que estableix l’article 38.1 de la Llei 7/2007, l’article 38.3 disposa que els acords han de versar sobre matèries que siguin competència dels òrgans de govern de les administracions públiques i que, perquè tenguin validesa i eficàcia, cal que siguin aprovats expressament i formalment per aquests òrgans. Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de manera definitiva pels òrgans de govern, el contingut és aplicable directament al personal inclòs en el seu àmbit d’aplicació, sens perjudici que a efectes formals es requereixi modificar o derogar la normativa reglamentària corresponent.

En conseqüència, en virtut de l’article 80.1 de la Llei 55/2003, les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per subscriure aquest acord de conformitat amb les següents

Clàusules

1. Objecte

Aquest acord té l’objecte de desenvolupar el punt 15.2 d de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014 pel qual es regula la borsa general d’ocupació per a personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears pel que fa a la selecció del personal estatutari temporal per a nomenaments per necessitat de cobertura urgent d’un lloc de treball, a fi de garantir que el nomenament correspongui a la persona que tengui la puntuació més alta en la borsa de la seva categoria entre les disponibles i s’hi pugui contactar en el moment en què sorgeixi la necessitat.

2. Àmbit d’aplicació

Aquest acord és aplicable als procediments de selecció per als nomenaments per necessitat de cobertura urgent de personal estatutari temporal dels centres i dels serveis dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.

3. Definició del caràcter d’urgència

Es considera que es presenta el caràcter d’urgència quan s’esdevenen eventualitats que provoquen absències de personal en el seu lloc de treball de caràcter urgent i no programat, i que si no es cobreixen causarien la minva de la qualitat assistencial en els àmbits de l’atenció urgent, de l’atenció primària o de l’atenció especialitzada.

4. Durada màxima del nomenament

D’acord amb l’article 9.3 de la Llei 55/2003, el nomenament per necessitat de cobertura urgent pot tenir una durada màxima de 3 dies hàbils, és de caràcter eventual i ha de constar en el nomenament que es fa perquè és necessari a fi de garantir el funcionament permanent i continuat del servei sanitari prestat per la gerència, la unitat, el servei, el SUAP, el centre de salut, la zona bàsica, la base del 061, etc., i evitar que es causi una minva de la qualitat assistencial.

5. Gestió de les crides per als nomenaments de caràcter urgent

1. Com a norma general, el personal de la gerència corresponent s’encarrega de les crides al personal disponible per atendre les necessitats de cobertura amb caràcter urgent.

2. En les gerències d’atenció especialitzada i del 061, el personal de l’àrea de recursos humans s’encarrega de les crides durant el seu torn; en canvi, quan estigui absent se n’encarrega el personal que la gerència hagi designat expressament.

3. A Mallorca, el personal de Recursos Humans de la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca s’encarrega de les crides en els àmbits de l’atenció primària i del SUAP dels dilluns als divendres no festius i durant la seva jornada; en canvi, durant els horabaixes, les nits, els dies festius i els caps de setmana, les llistes de personal disponible per a aquestes crides es gestionen mitjançant la gerència del 061 o, si de cas, mitjançant el personal que la gerència hagi designat expressament.

4. A les altres illes, el personal de recursos humans de la gerència de l’àrea de salut corresponent s’encarrega de les crides en els àmbits de l’atenció primària i del SUAP durant el seu torn; en canvi, quan estigui absent se n’encarrega el personal que la gerència hagi designat expressament.

6. Mode de crida

1. La crida es pot efectuar de dues maneres:

1. Enviant un SMS als primers de la llista corresponent i segons les necessitats de personal, indicant el centre, la zona, el sector o la base on s’ha de prestar el servei i informant de la durada del nomenament; així mateix, en el missatge cal advertir a cada persona destinatària que disposa de 15 minuts per respondre-hi per SMS acceptant el nomenament i assumint el compromís d’acudir a prestar el servei en el temps mínim indispensable per fer-ho —en cas de resultar elegida— si així s’exigeix en l’SMS rebut. Una vegada vençut el termini per respondre l’SMS acceptant les condicions del nomenament, entre les persones que l’hagin acceptat s’efectuarà el nomenament amb caràcter urgent de la persona que tengui la puntuació més alta en la llista.

2. Fent una única telefonada a la persona amb la puntuació més alta de la llista de la categoria corresponent. Si aquesta persona no contesta o manifesta que no està interessada en el nomenament, es passarà a la següent de la llista. De totes les telefonades es deixarà constància en el registre corresponent, on figuraran el dia, l’hora de la telefonada i el resultat (“Accepta el nomenament / No accepta el nomenament” / “No contesta la telefonada”).

2. Les persones inscrites en les llistes com a disponibles per a nomenaments urgents que no acceptin el nomenament oferit, no contestin la telefonada o no responguin l’SMS no seran excloses ni penalitzades per rebre ofertes de nomenaments (inclosos els de caràcter urgent) en cap de les llistes de borsa en què estiguin inscrites com a personal disponible.

7. Procediment en cas de falta de llistes de personal disponible per a nomenaments de caràcter urgent

1. Fins que les noves llistes de la borsa general estiguin operatives, de manera provisional s’utilitzaran les llistes de borsa actuals de les gerències, per la qual cosa —a fi de conèixer la disponibilitat de personal per a nomenaments per necessitat de cobertura urgent d’un lloc de treball— s’obrirà un període de 10 dies a fi que el personal inscrit en aquestes llistes pugui inscriure’s com a disponible en aquest tipus de nomenament en la llista de la gerència o —si fos possible— per sectors, zones, centres o bases.

2. Tant de manera provisional com una vegada que estiguin operatives les noves llistes confeccionades seguint la nova borsa, en cas que una gerència exhaureixi la seva llista personal disponible per a nomenaments per necessitat de cobertura urgent seguint un dels dos modes de crida ha d’acudir a les llistes que s’especifiquen a continuació:

A. A Mallorca:

1. Per a l’atenció especialitzada:

a. Cal acudir a les llistes de personal disponible de la gerència per a crides de cobertura no urgent.

b. Si no s’hi obté resposta, en el cas de l’Hospital Universitari Son Espases cal acudir a la llista de personal disponible per a cobertura urgent de l’Hospital Son Llàtzer, i viceversa en el cas que s’exhaureixi la llista de Son Llàtzer. Si s’exhaureixen ambdues llistes, cal acudir a les llistes de personal disponible per a cobertura urgent de l’Hospital de Manacor o, si cal, a la de l’Hospital Comarcal d’Inca.

c. Si s’exhaureix la llista de personal per a cobertura urgent de l’Hospital de Manacor cal acudir a llista de personal disponible per a cobertura urgent de l’Hospital Comarcal d’Inca, i viceversa en el cas que s’exhaureixi la llista d’Inca. Si s’exhaureixen ambdues llistes, cal acudir a les llistes de personal disponible per a cobertura urgent de l’Hospital Universitari Son Espases o, si cal, a la de l’Hospital Son Llàtzer.

2. Per a l’atenció primària:

a. Si s’exhaureix la llista de personal per a cobertura urgent del sector sanitari, cal acudir a la llista de personal disponible per a cobertura urgent d’un altre sector sanitari de l’atenció primària segons la relació següent:

- Al Sector Sanitari de Ponent, cal acudir a la llista de personal disponible de l’atenció primària del Sector Sanitari de Migjorn (i a la inversa en cas contrari). Si s’exhaureixen ambdues llistes, cal acudir a la llista de l’atenció primària del Sector Sanitari de Llevant o, si no hi ha personal disponible en aquesta, a la llista del Sector Sanitari de Tramuntana.

- Al Sector Sanitari de Llevant, cal acudir a la llista de personal disponible de l’atenció primària del Sector Sanitari de Tramuntana (i a la inversa en cas contrari). Si s’exhaureixen ambdues llistes, cal acudir a la llista de personal disponible de l’atenció primària del Sector Sanitari de Ponent o, si no hi ha personal disponible en aquesta, a la llista del Sector Sanitari de Migjorn.

b. Si d’aquesta manera tampoc no es disposa de personal per a la cobertura urgent, cal acudir a la llista general (no a la de crides urgents) de personal de l’atenció primària de la categoria que calgui cobrir.

c. Si tot i això tampoc no es disposa de personal per a la cobertura urgent, cal acudir a la llista de personal disponible de la categoria del sector sanitari de l’atenció especialitzada on es tengui la necessitat de cobrir; però si així tampoc no es pot cobrir, cal seguir la relació establerta per a la cobertura en l’atenció especialitzada.

3. Per al personal del 061 i del SUAP: si s’exhaureix la llista de cobertura urgent del 061, cal acudir a les llistes de personal disponible de cobertura urgent del SUAP (i a la inversa en cas contrari). Si s’exhaureix la llista de cobertura urgent al SUAP i al 061, han d’acudir a les seves respectives llistes de personal disponible per a nomenaments no urgents; si així tampoc no s’aconsegueixen persones candidates, han d’acudir a la llista de l’altre.

B. A les altres illes (Menorca, Eivissa i Formentera)

1. Atenció especialitzada: si s’exhaureixen les seves llistes cal acudir a les llistes de personal disponible en la llista de la categoria (no inscrita per a crides de cobertura urgent).

2. Atenció primària: si s’exhaureixen les seves llistes, cal acudir a les llistes de personal disponible en la llista de la categoria (no inscrita per a crides de cobertura urgent).

3. SUAP i 061: si s’exhaureix la llista de cobertura urgent del 061 cal acudir a les llistes de personal disponible de cobertura urgent del SUAP (i a la inversa en cas contrari). Si s’exhaureix la llista de cobertura urgent al SUAP i al 061, han d’acudir a les seves respectives llistes de personal disponible per a nomenaments no urgents, i si així tampoc no aconsegueixen persones candidates, han d’acudir a la llista de l’altre.

8. Procediment en cas que s’exhaureixin les llistes anteriors

1. Si no és possible obtenir persones candidates per mitjà dels procediments regulats més amunt, segons quina sigui la causa de l’exhauriment de la llista després de publicar-ne la definitiva o per exhauriment de la llista transitòria vigent, cal acudir al procediment regulat en el punt 28.4 o en el punt 36.2 de l’Acord de 17 de març de 2014 de la Mesa Sectorial de Sanitat pel que es regula la borsa general d’ocupació per a personal estatutari temporal del Servei de Salut.

2. Atesa la necessitat de mantenir l’atenció sanitària de manera continuada, únicament durant el temps imprescindible fins que s’obtengui la resposta del SOIB i es faci el barem dels mèrits de les persones candidates, les gerències poden efectuar nomenaments amb caràcter urgent i amb la durada màxima continguda en aquest acord a les persones que, fins i tot sense estar inscrites en la borsa corresponent, compleixin els requisits necessaris per ocupar el lloc en qüestió.

9. Informació a la Comissió de Seguiment de l’Acord de la Borsa

Quinzenalment cal informar la part social sobre les llistes que contenen els nomenaments efectuats per aquest procediment de cobertura urgent i la justificació de l’ordre de llista seguit en efectuar-los.

10. Vigència

Aquest acord entra en vigor l’endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i és aplicable fins que sigui substituït per la disposició reglamentària que reguli el procediment de selecció de personal estatutari del Servei de Salut.

Com a prova de conformitat, signam aquest acord en dos exemplars.

Palma, 22 de desembre de 2014

Per l’Administració

Per les organitzacions sindicals

CCOO CSI-F FSES

UGT USAE