Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SÓLLER

Núm. 801
Inici expedient sancionador núm. 77/2014, per infracció de l’Ordenança Reguladora de la Neteja Viària i Recollida de Residus Urbans i/o Municipals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per no haver-se pogut efectuar la notificació en el domicili que figura a l’expedient 77/14, es posa en coneixement del Sr. Frank Chinedu Udo la comunicació de data dotze de novembre de 2014, que a continuació es transcriu:

Exp. sancionador núm. 77/2014, per infracció de l’Ordenança Reguladora de la Neteja Viària i Recollida de Residus Urbans i/o Municipals.

Presumpte infractor/a: Sr. FRANK CHINEDU UDO.

Adreça: Carrer Sa Mar, 56  -   Sóller.

DECRET DE BATLIA NÚM. 698/14 de dotze de novembre de dos mil catorze.

En virtut de les facultats que tinc atribuïdes per la disposició addicional 1ª de l’Ordenança Reguladora de la Neteja Viària i Recollida de Residus Urbans i/o Municipals, i conformement amb allò que estableixen els articles 4, 5.1 i 8 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del procediment a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora per l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, una vegada estimada la concurrència de circumstàncies objectives que ho justifiquen

RESOLC:

1r. Iniciar procediment sancionador per infraccions administratives contemplades a l’Ordenança Reguladora de la Neteja Viària i Recollida de Residus Urbans i/o Municipals, amb subjecció a les determinacions següents:

A) IDENTIFICACIÓ DE LES PERSONES O ENTITATS PRESUMPTAMENT RESPONSABLES:

Sr. FRANK CHINEDU UDO.

B) EXPOSICIÓ SUCCINTA DELS FETS QUE MOTIVEN LA INCOACIÓ DE L’EXPEDIENT:

Arran de denúncia de la Policia Local, de 17 d'octubre de 2014, per abandonar mobles a la via pública, vulnerant l’Ordenança Reguladora de la Neteja Viària i Recollida de Residus Urbans i/o Municipals.

C) QUALIFICACIÓ PROVISIONAL DELS FETS: 

Els fets descrits que s’imputen poden ser qualificats provisionalment com una infracció lleu prevista a l’article 39.2 de l’esmentada Ordenança, i en virtut del que es preveu als articles 44, 46 i 47, susceptible de ser corregida amb la imposició d’una multa d’entre 60,10€ i 150,25€. Com a sanció indicativa inicial s’estableix la quantitat de 60,10€,  sense perjudici del que resulti de la instrucció del present procediment.     

De conformitat amb allò que estableix l’article 20 del Decret 14/1994 abans citat, i atesa l’apreciació de l’existència d’elements de judici que permeten qualificar com a lleu la infracció presumptament comesa, l’expedient es tramitarà mitjançant procediment simplificat, segons la regulació dels articles 21 i 22 de l’esmentat Decret.

D) ÒRGAN COMPETENT PER A LA RESOLUCIÓ DE L’EXPEDIENT, NORMA ATRIBUTIVA DE LA COMPETÈNCIA I POSSIBILITAT DE RECONEIXEMENT VOLUNTARI DE LA RESPONSABILITAT

El Batle d’aquest Ajuntament és l’òrgan competent per a resoldre el present procediment, conformement amb allò que preveuen els articles 21.1 s) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de bases de règim i local, i la disposició addicional 1ª de l’Ordenança Reguladora de la Neteja Viària i Recollida de Residus Urbans i/o Municipals.

La persona presumptament responsable dels fets imputats podrà reconèixer la seva responsabilitat i, si escau, efectuar el pagament de la sanció pecuniària corresponent, la qual cosa suposarà la finalització del procediment incoat, sense perjudici de la possibilitat d’interposar els recursos que estimi procedents.

A aquest darrer efecte, s’informa que l’esmentat pagament es podrà fer en efectiu en les entitats bancàries que tinguin la condició de entitats col·laboradores amb aquest ajuntament, previ emplenament del corresponent document d’ingrés que es facilitarà en l’oficina de recaptació municipal, a la Plaça de la Constitució, 1.

E) INSTRUCTOR I SECRETARI DEL PROCEDIMENT

Es nomena instructor del procediment  al Sr. Joan Ruiz Mesquida, i secretari el Sr. Borja Sintes Salom, ambdós adscrits a aquest Ajuntament, que podran ser objecte de recusació en el supòsits prevists als article 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

F) DRET A FORMULAR AL·LEGACIONS, AUDIÈNCIA EN EL PROCEDIMENT I TERMINIS PEL SEU EXERCICI

Les persones interessades en el present procediment disposaran d’un termini de quinze dies, comptats a partir del següents al de la notificació d’aquesta resolució, perquè:

a) Puguin formular al·legacions i presentar documents que estimin convenients per a la seva defensa.

b) Consultar l’expedient administratiu que obra a la Regidoria de Medi Ambient  d’aquest Ajuntament, ubicada a la Plaça Constitució 1 – 2n. pis,  d’aquest municipi.

c) Proposar la pràctica de proves que considerin convenients, concretant els mitjans que vulguin fer servir.

2n. Comunicar la present resolució d’inici de procediment sancionador a l'instructor i al secretari, i notificar-ho a la persona presumptament infractora i a la resta d’interessats, als efectes abans transcrits, amb l’advertiment que si no es presenten al·legacions sobre el contingut d’aquesta resolució d’inici dintre del termini concedit a l’efecte, l’acte d’iniciació serà considerat proposta de resolució.

3r. D’acord amb el que preveu l’article 23.1 del Decret 14/1994, de 10 de Febrer, Reglament del procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma en l’exercici de la potestat sancionadora, us comunic que el termini màxim per a resoldre el procediment es de tres mesos, comptadors des de la data de l’acte administratiu d’iniciació.

  

Sóller, 15 de gener de 2015

   

El Batle

Carlos Simarro Vicens