Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 773
Aprovació de les bases reguladores per a la concessió de subvencions als esdeveniments esportius d'àmbit internacional, nacional, autònomic i local celebrats a Formentera i obertura del termini per a la presentació d'instàncies
Versió PDF
La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera en sessió celebrada el 28/11/2014, va aprovar les bases reguladores per a la concessió de subvencions als esdeveniments esportius d'àmbit Internacional, Nacional, Autonòmic o Local celebrats a Formentera i obertura del termini per a la presentació d'instàncies, conforme al següent acord:
Primer.- Aprovar la convocatòria i les BASES REGULADORES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS ALS ESDEVENIMENTS ESPORTIUS D'ÀMBIT INTERNACIONAL, NACIONAL, AUTÒNOMIC I LOCAL CELEBRATS A FORMENTERA amb una dotació de 10.000,00€, amb càrrec a la partida 2014.341.48000.01, les quals consten adjuntes a aquest document com ANNEX I.
Segon.- Publicar les Bases presents al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis del Consell Insular de Formentera i a la pàgina web d'aquesta Administració als efectes legals oportuns.
Tercera.- Obrir un termini per a la presentació de sol·licituds segons el previst a la base cinquena de la present convocatòria.
ANNEX I.
BASES REGULADORES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS ALS ESDEVENIMENTS ESPORTIUS D'ÀMBIT INTERNACIONAL, NACIONAL, AUTÒNOMIC I LOCAL CELEBRATS A FORMENTERA
Article 1
Objecte
La present convocatòria de subvencions té per finalitat concedir ajuts econòmics a les entitats esportives sense ànim de lucre, amb l'objecte de sufragar les despeses inherents a l'organització d'esdeveniments de caràcter rellevant (per la seva incidència en termes esportius, socials i econòmics) a la nostra illa, la qual servirà circumstància al foment i promoció de les diferents modalitats esportives entre la ciutadania de Formentera.
Article 2
Dotació econòmica
Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, són a càrrec de la partida pressupostària 2014.341.48000.01 dels pressupostos generals del Consell Insular de Formentera, per l’exercici pressupostari de l’any 2014, amb una cobertura de 10.000 €.
Article 3
Requisits generals de les persones sol·licitants
Podran ser beneficiaris de les subvencions que regulen les presents bases:
No podran ser beneficiaris de les subvencions:
Article 4
Lloc i termini de presentació
Article 5
Documentació que ha d’aportar-se.
A la sol·licitud, s'acompanyaran els següents documents.
Com exemple seran elegibles com a despeses a subvencionar, els següents conceptes:
Queden exclosos de la possibilitat de la seua justificació les despeses ocasionades per:
Els models i annexos es poden obtenir al portal web del Consell de Insular de Formentera (www.consellinsulardeformentera.cat), en l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) o a les dependències del Poliesportiu Antoni Blanc del Consell de Formentera.
Si algun dels documents exigits, ja estigués en poder d’àrea d’Esports del Consell de Formentera, el sol·licitant de la subvenció podrà acollir-se al que estableix l’apartat f) de l’article 35 de la Llei 30/1.992, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, sempre que no hagin transcorregut més de 5 anys des de la finalització del procediment i no havent sofert cap modificació des de la seva aportació.
Article 6
Comissió avaluadora
Es constituirà una Comissió Avaluadora formada pels següents membres:
Són funcions d’aquesta Comissió:
Article 7
Obligacions dels beneficiaris
El beneficiaris de les subvencions queden obligats a:
Article 8
Règim de les subvencions
Article 9
Òrgan Instructor
L’òrgan instructor del present procediment és l’àrea d’Esports del Consell Insular de Formentera, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució, en el marc de l’article 16 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
Article 10
Proposta de Resolució
L’òrgan instructor, a la vista del procediment i de l’informe proposta emès per la comissió avaluadora, formularà proposta de resolució, degudament motivada, que haurà de notificar-se en forma, publicant-se en el tauler d’anuncis de l’OAC del Consell Insular de Formentera.
Posteriorment, es concedirà un termini de 10 dies per presentar al·legacions.
Article 11
Resolució definitiva i comunicació a les persones interessades.
Amb fonament en l’informe de la Comissió Avaladora, el/la conseller/a de l’àrea d’Esports, elevarà proposta a la Comissió de Govern. Aquesta, com a òrgan competent, és l’encarregada de decidir la concessió o denegació de les subvencions, i expressarà la llista de beneficiaris proposats per a l’atorgament de subvenció i la quantia, així com de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. Posteriorment es dictarà una Resolució de Presidència amb aquesta llista de subvencions atorgades i denegades, la qual es notificarà a totes les persones interessades.
La resolució de l’acord de la Comissió de Govern es farà pública en el tauler d’anuncis de la corporació, a l’efecte previst a l’art. 59.6. b) de la LRJAPIPAC, i de conformitat amb l’art. 34. 2.c) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i també a la pàgina web: www.consellinsulardeformentera.cat.
Article 12
Recursos
La resolució de la concessió o de la denegació de la sol·licitud, esgota la via administrativa i contra la mateixa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant la pròpia Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en el termini d’un mes a partir de la recepció de la notificació, segons l’ establert als art. 116 i 117 de la LRJAPIPAC, o bé recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos des de la notificació, davant els jutjats del contenciós administratiu de Palma (Mallorca), d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, referent de la jurisdicció contenciós administrativa.
Article 13
Import de la subvenció, abonament i justificació
El Consell Insular de Formentera podrà finançar fins al 80 % del cost total del esdeveniment, d’acord amb els criteris objectius de valoració previstos en aquestes bases.
Les subvencions que es regulen en les presents bases són compatibles amb la percepció d’altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents d’altres administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals. L’import de la subvenció individual en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat subvencionada. En cas contrari, es procedirà a la reducció de l’aportació del Consell Insular de Formentera, de manera que no se sobrepassi el percentatge del 100 % del cost del projecte o activitat.
El pagament de la subvenció es realitzarà mitjançant transferència bancària, amb prèvia justificació, pel beneficiari, de la realització de l’activitat per a la qual es va concedir en els termes establerts en les presents bases.
Tenint en compte que es tracta d’una convocatòria en què les sol·licituds es presenten un cop realitzada l’activitat, la justificació de les despeses s’ha de fer en el moment de presentació de la sol·licitud de subvenció, segons estableix l’article 5t.
La justificació haurà de comprendre, en tot cas, els elements que a continuació es detallen:
Article 14
Reintegrament de la Subvenció
Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l’exigència de l’interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data que s’acordi la procedència del reintegrament, en els següents casos:
Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d’ingressos de dret públic, resultant d’aplicació per a la seua cobrança el previst a la Llei General Pressupostària.
L’interès de demora aplicable en matèria de subvencions serà l’interès legal dels diners incrementats en un 25 per cent, tret que la Llei de pressupostos generals de l’Estat estableixi un altre de diferent.
Article 15
Règim d’infraccions i sancions
L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establert al títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de subvencions de les Illes Balears; al títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la seva normativa de desenvolupament.
Article 16
Normativa aplicable
Aquesta convocatòria es regeix per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú, en tot allò que hi sigui d’aplicació.
Article 17
Publicació
Segons l’establert a l’article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l’article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, aquestes bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). També es publicaran al tauler d’anuncis de l’OAC del Consell Insular de Formentera i al la web e la Corporació www.consellinsulardeformentera.cat. Entraran en vigor l’endemà d’haver-se publicat
Formentera, 25 de novembre de 2014
El president,
Jaume Ferrer Ribas
Criteris objectius d’atorgament de la subvenció
Sempre fins un màxim de 200 punts per projecte presentat d'acord amb la distribució que a continuació s'estableix i amb la puntuació màxima que en cada apartat s'indica.
Puntuació per la qualitat de la programació (fins un màxim de 200 punts
Es avaluara la qualitat del la programació segons els criteris següents:
1) Data de l'esdeveniment (fins a 20 punts)
2) Nombre d'esportistes que venen des de fora de Formentera (fins a 25 punts)
3) Nombre d'espectadors. En funció del nombre d'espectadors directes presents durant l'esdeveniment, un cop exclosos els participants. A l'hora de comptabilitzar el nombre d'espectadors, en esdeveniments que es desenvolupin en diversos dies o sessions, únicament s'hauran de tenir en consideració el nombre de persones diferents que van a l'esdeveniment. En cas d'esdeveniments amb edició anterior, s'atendrà al nombre d'espectadors d'aquella, llevat que el sol·licitant acrediti motius pels quals hagi d'esperar un nombre d'espectadors diferent.(fins a 40 punts)
4) Valoració en què la realització de l'esdeveniment suposa un impuls a l'associacionisme esportiu a Formentera, fomentant l'aparició de nous practicants i ajudant a la consolidació de les entitats esportives existents (fins a 10 punts)
Impacte mediàtic i social. Per a la seva valoració es tindrà en compte l'esforç del sol·licitant per a facilitar la difusió de l'esdeveniment.
Col·laboradors: En aquest àmbit es valorarà l'existència d'altres institucions públiques o privades que recolzin aquest esdeveniment, o bé l'aliança amb altres clubs de l'illa per a l'organització de l'esdeveniment, o bé la vinculació a alguna finalitat de caire social.
Mitjans de comunicació:
1) Amb antelació a l'esdeveniment: (fins a 40 punts)
Preparació d'un dossier informatiu amb una antelació mínima de 7 dies abans de la prova, que ha de contenir:
2) Després de l'esdeveniment:
3) Puntuació per implicació del club en activitats locals i col·laboració amb l’ Àrea d’Esports;
No col·labora………………………………………………........0 punts.
Col·labora només en les seues activitats…………………........10 punts.
Col·labora en ocasions puntuals………………..........…...........30 punts.
Col·labora sense límit……………………………….…............60 punts.
*Aquest concepte es valorarà per la comissió d'adjudicació, amb el projecte presentat.
Es presentarà la documentació del projecte, un cop finalitzat, dins el programa de subvencions de la temporada següent. Es presentarà el projecte detallat de l'esdeveniment, d'acord amb l'annex II de la convocatòria
ANNEX I
AJUDA PER A LA REALITZACIÓ D'ESDEVENIMENT ESPORTIU CONVOCATÒRIA ANY 2014.
1. Dades identificatius de la entitat.
|
Nom de la entitat |
|
C.IF. |
|
|
Telèfons |
|
Fax |
|
|
|
|
|
|
2. Notificacions
|
Domicili |
|
Codi postal i localitat |
|
3. Dades identificatives del representant legal
|
Nom i cognoms |
|
D.N.I. |
|
|
|
|
Telèfons |
|
4. Sol·licitud de ajuda i dades identificatives de l'esdeveniment.
|
Sol·licita una ajuda de____________euros per a la realització de l'esdeveniment esportiu denominat_________________________, de la especialitat esportiva de________________, que començarà el dia_____, i que la ajuda li sigui ingressada a la compta corrent_________________ |
5. Declaració responsable
|
L 'entitat a la qual represento no es troba incursa en cap de les circumstancies recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 12 de la Llei 6/2011, de 23 de març, de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que impedeixen obtenir la condició de beneficiari.
Igualment declara que són certes i completes totes les dades de la present sol·licitud, així com tota la documentació que presenta. |
6. Autoritzacions (marcar si es vol prestar autorització; en cas contrari s'haurà d'aportar justificació documental al respecte).
|
|
|
|
7. Documentació que s'adjunta.
|
|
|
Projecte detallat de l'esdeveniment, d'acord amb l'annex II de la convocatòria.
|
|
|
Fotocòpia en vigor del DNI del representant de l'entitat (si no s'ha autoritzat en l'apartat 6)
|
|
|
Certificat d'estar al corrent de les seves obligacions amb la hisenda estatal i amb la Seguretat Social (si no s'ha autoritzat en l'apartat 6)
|
En________________________, a____, de_____________________,de______
EL PRESIDENT DE L'ENTITAT
(segell de l'entitat)
Fdo:......................................
ANEXE II
AJUDES A ESDEVENIMENTS ESPORTIUS. CONVOCATORIA ANY 2014.
NOTES EXPLICATIVES SOBRE EL PROJECTE DE L'ESDEVENIMENT PER QUAL SOL·LICITA L'AJUDA.
Tots els projectes hauran de contenir els següents apartats, en el mateix ordre i amb les dades que a continuació detallen.
1. Dades generals de l'esdeveniment esportiu:
2. Descripció de l'esdeveniment amb indicació, com a mínim de:
3. Desglossament de participants i sistema d'inscripció / selecció dels mateixos.
4. Personal encarregat de la realització de l'esdeveniment, amb indicació dels noms i cognoms, funció a desenvolupar i titulació o qualificació que l'acrediti per a l'adequat exercici de la mateixa.
5. Sistema de promoció i divulgació de l'esdeveniment.
6. Justificació de la importància esportiva de l'esdeveniment i de l'impacte sobre el desenvolupament de la modalitat a Formentera.
7. Espectadors directes presents en l'esdeveniment, exclosos els participants. A l'hora de comptabilitzar el nombre de espectadors, en esdeveniments que es desenvolupin en diversos dies o sessions, únicament s'hauran de tenir en consideració el nombre de persones diferents que van a l'esdeveniment.
8. Mitjans de comunicació que inclouran informació de l'esdeveniment.
9. Pressupost.
9.1 Despesa subvencionable.
9.2 Despesa no subvencionable.
10. Ingressos
11. Altres dades que es vulguin incloure en el projecte.
ANEXE III
MODEL DE COMPTE JUSTIFICATIVA
A PRESENTAR JUNTAMENT AMB EL COMPTE JUSTIFICATIU.
Entitat:...................................................................................................................................................
Adjunt es remeten els JUSTIFICANTS, corresponents a la subvenció per import de.....................euros concedida per el Consell Insular de Formentera per a l'activitat anomenada..................................................... de data ............................ de 2014.
RELACIÓ DE JUSTIFICANTS
|
Nº |
CIF |
Nom o raó social |
Nº de factura |
Concepte |
Data d'emissió |
Data de pagament |
Import |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
En Formentera, a .......... de ................... de 2014.
EL PRESIDENT DE L'ENTITAT
(segell de l'entitat)
Fdo:......................................
ANNEX IV
BALANÇ D'INGRESSOS I DESPESES ESDEVENIMENT 2014
|
DESPESES |
EUROS |
INGRESSOS |
EUROS |
|---|---|---|---|
|
Lloguers de la instal·lació esportiva |
|
Inscripcions |
|
|
Audiovisuals (TV; Megafonia;...) |
|
Aportació de l'entitat |
|
|
Publicitat: cartells, fullets, altres |
|
Patrocini privat |
|
|
Administració (telèfon, correus, oficina) |
|
Venda d'entrades |
|
|
Despeses federatius: quotes, sancions, etc |
|
Bar - restauració |
|
|
Jutges, àrbitres, cronometradors, tècnics i resta de personal tècnic auxiliar. |
|
Total patrocini privat |
0,00 € |
|
Trofeus, medalles, premis etc |
|
Consell Insular de Formentera |
|
|
Desplaçaments |
|
Govern de les Illes Balears |
|
|
Material esportiu |
|
Altres entitats públiques |
|
|
Material (farmacèutics, higiènics, etc.) |
|
Total patrocini públic |
0,00 € |
|
Transport de materials |
|
|
|
|
Allotjaments-restauració |
|
Altres ingressos |
|
|
Assegurances. |
|
|
|
|
Serveis de seguretat |
|
|
|
|
Altres despeses |
|
|
|
|
TOTAL DESPESES |
|
TOTAL INGRESSOS |
|
El pressupost ha d'estar equilibrat. Es presentaran tants fulls de pressupostos com programes d'activitats integren el projecte
Així mateix es manifesta que s'ha realitzat la finalitat de la subvenció
Formentera, …….. d……………. de 20….
EL PRESIDENT DE L'ENTITAT
(segell de l'entitat)
Fdo:......................................
ANEXE V
DECLARACIÓ JURADA
I perquè així consti, signo la present declaració a Formentera a .... de ............. de 2014
EL PRESIDENT DE L'ENTITAT
(segell de l'entitat)
Fdo:......................................