Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 758
Publicació de la Resolució de revocació de la Resolució de concessió de l’ajuda i de la declaració d’obligatorietat de reintegrament de l’expedient AE 257/2009, en relació a la línia d’ajudes per al foment de l’agricultura i la ramaderia ecològiques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D’acord amb  l’establert a l’article  59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener,  ja que no s’ha pogut localitzar la interessada , mitjançant aquest anunci es notifica a (dades personals ocultes), la següent Resolució del vicepresident del FOGAIBA, de dia 30 de desembre de 2014 en  relació a l’expedient AE 257/2009 de la línia d’ajudes  per al foment de  l’agricultura i la ramaderia ecològiques. 

“EXPEDIENT NÚMERO: AE 257/2009

LÍNIA D’AJUDES: FOMENT DE L’AGRICULTURA I LA RAMADERIA ECOLÒGIQUES

BENEFICIARI: (dades personals ocultes)

NIF: (dades personals ocultes)(dades personals ocultes)

RESOLUCIÓ DE REVOCACIÓ  DE LA RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ DE L’AJUDA I DE LA DECLARACIÓ D’OBLIGATORIETAT DE  REINTEGRAMENT. 

ANTECEDENTS 

1. En data de 28 d’abril de 2009, amb núm. de registre d’entrada 2749,  (dades personals ocultes)  va presentar en el registre del FOGAIBA, una sol·licitud d’ajuda per poder acollir-se a la línia d’ajudes per al foment de l’agricultura i la ramaderia ecològiques,  a l’empara de la Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 30 de gener de 2009, per la qual s’aprova la convocatòria, per a l’any 2009, de les ajudes destinades al foment de l’agricultura i la ramaderia ecològiques. 

2. L’esmentada ajuda  es va concedir  mitjançant Resolució del vicepresident del FOGAIBA de dia 26 d’octubre de 2011, per un import de 50.224,20 euros, cofinançat pel FEADER en un 35%, pel MARM en un  2,87% i per la CAIB en un 62,13%,  d’acord amb la següent distribució: 

  • 17.578,50 euros amb càrrec a la línia FEADER 050405011121004.
  • 1.441,45 euros amb càrrec a la línia MARM.
  • 31.204,25 euros amb càrrec a la CAIB. 

Import a cobrar segons la distribució anual següent: 

Any 2009

FEADER

3.515,70

FEADER 050405012141004

 

MARM-CAIB

6.529,14

Amb càrrec al pressuposts del FOGAIBA

Any 2010

FEADER

3.515,70

FEADER 050405012141004

 

MARM-CAIB

6.529,14

Amb càrrec al pressupost del FOGAIBA

Any 2011

FEADER

3.515,70

FEADER 050405012141004

 

MARM-CAIB

6.529,14

Amb càrrec al pressuposts del FOGAIBA

Any 2012

FEADER

3.515,70

FEADER 050505012141004

 

MARM-CAIB

6.529,14

Amb càrrec al pressuposts del FOGAIBA

Any 2013

FEADER

3.515,70

FEADER 050405012141004

 

MARM-CAIB

6.529,14

Amb càrrec al pressuposts del FOGAIBA

3. L’esmentada Resolució de concessió de l’ajuda fou notificada a la interessada el dia  18 de novembre de 2011. 

4. En data de 18 de gener de 2012 es va pagar a la interessada  un import de 10.044,84  euros, import  corresponent a la primera anualitat (2009) 

5. Dins el termini legalment establert, la  interessada presenta les sol·licituds de pagament de les  anualitats 2010, 2011 i 2012, però es comprova que en data de 5 de juliol de 2010 es va donar de baixa al CBPAE.

6. En conseqüència, en data de 29 de gener de 2014, el vicepresident del FOGAIBA va acordar l’inici de revocació  de la Resolució del vicepresident del FOGAIBA de dia 26 d’octubre de 2011, per la qual es concedia una ajuda a la interessada  així com l’inici  de procediment de reintegrament per una quantitat de 10.044,84  euros, corresponent al pagament de la primera anualitat (any 2009), més els interessos de demora corresponents. Es va concedir a la  interessada un termini de 15 dies per al·legar i aportar la documentació que considerés adient per a la seva defensa. I se li va informar que si efectuava l’ingrés dins el període voluntari no se li reclamarien els interessos de demora corresponents, la qual cosa havia de justificar mitjançant la corresponent Carta de Pagament davant l’òrgan gestor i, en conseqüència, es procediria a l’arxiu de l’expedient. 

7. L’esmentat Acord  fou notificat a la  interessada  el dia 19 de setembre de  2014. 

8. Transcorregut el termini establert, la  interessada a dia d’avui no ha efectuat  ni cap al·legació ni tampoc el reintegrament de l’import total reclamat, tal i com es manifesta a la Carta de pagament, per la qual cosa s’ha de procedir a la revocació de l’ajuda concedida i a la resolució del procediment de reintegrament. 

FONAMENTS JURÍDICS 

1. Resolució de la presidenta del FOGAIBA de 30 de gener de 2009 per la qual s’aprova la convocatòria, per a l’any 2009, de les ajudes destinades al foment de l’agricultura i la ramaderia ecològiques , amb les seves posteriors modificacions.

2. Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 18 de desembre de 2007, per la qual s’estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears (BOIB 188 de 20 de desembre de 2007), modificada per l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 5 de juny de 2009 (BOIB núm. 86, d’11 de juny de 2009).

3. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

4. Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu  comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

5. Reglament (CE) 796/2004 de la Comissió, de 21 d’abril de 2004, pel qual s’estableixen disposicions per a l’aplicació de la condicionalitat, la modulació i el sistema integrat de gestió i control prevists en el Reglament (CE) 1782/2003 del Consell, pel qual s’estableixen disposicions comunes aplicables als règims d’ajuda directa en el marc de la política agrícola comuna i s’instauren determinats règims d’ajuda als agricultors.

6. Decret 75/2004, de 27 d’agost, pel qual es desenvolupen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la CAIB.

7. Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del FOGAIBA.

8. Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer a partir de l’1 de gener de 2006.

9. Decret 6/2013 , de 2 de maig, del president de les Illes Balears (BOIB núm. 60EXT, de 2 de maig de 2013), modificat pel Decret 15/2013, de 7 de juny. 

CONCLUSIONS 

PRIMERA.-  A l’apartat tercer de la Resolució de la presidenta del FOGAIBA de 30 de gener de 2009, dalt esmentada, s’estableixen els requisits dels beneficiaris i de les explotacions, en el punt 1 b) es disposa que un dels requisits específics dels beneficiaris és el d’estar inscrits en el Consell Balear de la Producció Ecològica (CBPAE) i disposar del certificat corresponent. 

I també,  en el punt 2 e) es disposa que un dels requisits específics de les explotacions és que totes les parcel·les sol·licitades hauran d’estar inscrites en el Consell Balear de la Producció Agrària Ecològica (CBPAE) i complir la normativa específica per a l’agricultura ecològica en cadascuna de les parcel·les inscrites. 

SEGONA.- L’article desè de la Resolució de la convocatòria indica les obligacions i els compromisos que han de complir els beneficiaris d’aquesta ajuda durant un període de cinc anys, a comptar des de la data de la concessió de l’ajuda, d’entre ells hi ha, en el punt 1b) estar inscrits en el CBPAE i disposar del certificat on s’informi el compliment de la normativa específica per a l’agricultura i/o ramaderia ecològiques en totes les parcel·les inscrites, aquest certificat es renovarà anualment, i en ell es justificarà que les parcel·les, usos i superfície continuen sota certificació de producció ecològica. 

TERCERA.- Per tant, atesos els antecedents dalt esmentats, es comprova que l’ interessat va causar baixa del CBPAE en data de 5 de juliol de 2011, per la qual cosa  incompleix l’establert a l’article desè de la Resolució de la convocatòria; el qual també disposa, en el seu punt 6 que el règim jurídic aplicable per l’incompliment d’aquestes obligacions, i sense perjudici del que estableix l’apartat dotzè de la Resolució de convocatòria, és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i comprèn des del reintegrament de l’ajuda i el pagament de l’interès de demora, fins a la imposició de les sancions corresponents. 

QUARTA.- A l’Annex IV de la Resolució de la convocatòria s’estableixen les reduccions i exclusions per incompliment de compromisos. 

Es tipifica com a compromís excloent el de no mantenir els requisits i condicions exigibles respecte a l’explotació i al beneficiari, als que fa referència en l’apartat tercer de la Resolució de convocatòria; i s’indica també que els compromisos excloents són aquells l’incompliment dels quals implica la no concessió de l’ajuda per l’any en què se sol·licita i en el cas de reiteració, l’exclusió de l’actuació en qüestió, si escau el reemborsament de l’ajuda. 

CINQUENA.- Per tot l’exposat es considera que l’ interessat ha incomplert la normativa d’aplicació al cas i, en conseqüència, degut a  l’existència de reiteració, es dedueix que s’ha de procedir a la revocació total de l’ajuda concedida així com al reintegrament de l’import cobrat indegudament corresponent a la primera anualitat (any 2009). 

SISENA.- Tal i com disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció; i que, com a conseqüència d’aquesta revocació, queda sense efecte, totalment o parcialment,  l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

SETENA.- L’article 73 del Reglament (CE) núm. 796/2004 de la Comissió, de 21 d’abril de 2004,  disposa que en el supòsit de pagament indegut, el productor quedarà obligat a reemborsar aquest import més els interessos de demora corresponents, els quals es calcularan en funció del termini transcorregut entre la notificació de l’obligació de reembors a l’interessat i el reembors. I que el tipus d’interès aplicable es calcularà d’acord amb la normativa nacional d’aplicació.      

VUITENA.- De conformitat amb l’article 45 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considera a (dades personals ocultes)com a responsable de l’obligació de reintegrament de la quantitat de  10.044,84 euros, import corresponent a la primera anualitat que  l’ interessat  va cobrar indegudament, més els interessos de demora corresponents. 

Atesa la Proposta de dia  29 de desembre  de 2014  del cap de servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural, i en virtut del que disposa l’Acord del Consell de Direcció del FOGAIBA i la corresponent Resolució del president del FOGAIBA, ambdós de dia 15 de juny de 2010;                                                                

RESOLC 

PRIMER. – Revocar   la Resolució del vicepresident del FOGAIBA de dia 26 d’octubre de 2011, per la qual es concedeix una ajuda a  (dades personals ocultes),  a l’empara de la línea d’ajudes per al foment de l’agricultura i la ramaderia ecològiques. 

SEGON.- Declarar l’obligació de reintegrament, perquè en data  de 18 de gener de 2012  es va abonar a (dades personals ocultes)  un total de 10.044,84 euros  corresponent al pagament de la primera anualitat (any 2009); per la qual cosa s’ha produït un pagament indegut per un import de 10.044,84 euros, i d’acord amb la normativa dalt esmentada, es considera a la  interessada  com a responsable del seu reintegrament, més els interessos de demora corresponents, en les condicions establertes en el Reglament (CE) 796/2004, de 21 d’abril; en la Llei 30/1992, de 26 de novembre; i en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. 

TERCER-  Informar a la  interessada  que la devolució de l’import a reintegrar efectuada durant la tramitació del present procediment de reintegrament produirà l’arxiu de les actuacions, prèvia justificació documental de la devolució davant l’Òrgan Gestor (mitjançant la Carta de Pagament que s’adjunta i la documentació original) i prèvia revocació parcial de l’ajuda concedida. 

Segons el Reglament General de Recaptació (Reial decret 939/2005, de 29 de juliol), en relació amb l’article 62.2 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, els terminis voluntaris per efectuar l’ ingrés són:

  • Les notificacions rebudes entre els dies 1 i 15 de cada mes: des del dia de la notificació fins al dia 20 del mes següent o hàbil posterior immediat.
  • Les notificacions rebudes entre els dies 16 i darrer de cada mes: des del dia de la notificació fins al dia 5 del segon mes posterior o hàbil posterior immediat.

A més, informar a l’  interessat  que si efectua la devolució de l’import a reintegrar dins el termini voluntari, no se li reclamaran els corresponents interessos de demora.

QUART.- Notificar aquesta Resolució a la   interessada, indicant-li que contra aquesta podrà interposar recurs d’alçada davant el conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori  en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent al de la seva notificació, d’acord amb l’establert a l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i als articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. 

   

Palma, 12 de gener de 2015

 

El director gerent  del FOGAIBA 

Joan Simonet Pons