Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 450
Disciplina i seguretat dels edificis ite-multes. Notificació decret imposició multa coercitiva ITM 2013/0231-0000
Versió PDF
Com a conseqüència de l'expedient ITM 2013/0231-0000 referent a la Inspecció Tècnica d’Edificis, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a Alejandro Pla Malla, de conformitat amb els arts. 59-4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Us notific que el President del Consell de Gerència d’Urbanisme per Decret del núm. 16154 de data 24.09.2014 ha resolt:
“I.- Atès l’incompliment dels deures de conservació dels immobles establert a l’Ordenança Municipal d’Inspecció d’Edificis (BOIB nº 185-Ext, 31.12.2008) per no haver presentat l’informe ITE de l’immoble situat al Ce. Prunes, 16 amb RC 1701566DD7810B0001QY i atès que el seu deure de presentació de l’informe finalitzava en data 31/12/2010.
II.- Vist que a l’advertència de multa efectivament notificada (BOIB, 21.12.13), s’informava de que l’edifici estava a punt d’iniciar expedient de multa coercitiva per la no presentació de l’informe d’ITE o la documentació preceptiva de rehabilitació integral, amb l’advertència de que en cas d’incompliment podria donar lloc a la imposició d’una multa coercitiva.
III. Atès que la vivenda o locals que no han presentat l’informe d’ITE, d’acord amb la base de dades del cadastre municipal, és propietat del Sr. Alejandro Pla Malla.
IV.-Atès que en data d’avui no s’ha complit el deure de conservació per part dels propietaris que es relacionen a la part dispositiva d'aquest decret, una vegada efectuada la corresponent advertència de multa; per tant el tècnic que subscriu proposa d’acord amb el que disposen els articles 172 i 175 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, art. 186.6 de la Llei 20/2006, municipal i de règim local, articles 83 i 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; l’article 6é de l’Ordenança municipal sobre inspecció d’edificis publicada al BOIB 185-Ext, de 31 de desembre de 2008; i els articles 4.2-j), 12-b), del Reglament de la Gerència d’urbanisme, i atesos el Decret de batllia núm. 8436, de nomenament dels titulars de les àrees de govern, de 13 de maig de 2013, i el Decret de batlia núm. 954, d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, de 27.01.2014, i altra normativa aplicable, que el Tinent d’Alcalde de l’Àrea d’Urbanisme i Vivenda pot dictar el següent:
Decret
1r) imposar multa coercitiva per l’import de sis-cents euros (600€) al Sr. Alejandro Pla Malla, com a propietari de l’immoble ubicat al Ce. Prunes, 16 (RC 1701566DD7810B0001QY ; 1 càrrec = 600€), en virtut del que preveu l’article 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de Capitalitat de Palma i de conformitat amb l’article 6é de l’Ordenança municipal sobre inspecció d’edificis, i atès que no ha presentat l’informe d’ITE una vegada rebuda l’advertència de multa.
2n) Apercebre a totes les persones relacionades a l’apartat primer del present decret que en cas d’incompliment del deure de conservació l’Ajuntament podrà adoptar les mesures cautelars i complementaries previstes al paràgraf 3r. de l’article 6è de l’Ordenança Municipal d’Inspecció d’Edificis.
3r) Notificar aquesta resolució a l’interessat.”
L'import de la multa precedent, segons el que disposa l'art. 36 de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, l'haurà de fer efectiu, en període voluntari, en el termini màxim de 30 dies, comptat des del següent al de la publicació del present edicte a la recaptació municipal, Plaça Santa Eulàlia, 8 de 9’00 h. A 13’30. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi satisfet la quantia de la multa, aquesta es cobrarà per via de constrenyiment, amb els consegüents recàrrecs.
Us advertesc:
1r -Que la interposició de qualsevol recurs no suspendrà l'execució de l'acte impugnat.
2n -Que, a partir de l'endemà del venciment del termini d'ingrés en període voluntari fins el dia del pagament del deute, haureu de satisfer interessos de demora.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar el recurs de reposició previst a l'art. 108 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i al 14.2 de la Llei 39/88, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals, segons redacció del R.D.L. 2/2004 de 5 de març, la Llei 50/98, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i d'ordre social, davant el mateix òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació del present edicte. El recurs s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva presentació. En aquest cas quedarà oberta la via contenciosa administrativa, tot això sense perjudici d'utilitzar qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent".
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació del present edicte, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística per la llengua castellana pel que fa a les futures notificacions que es facin dins aquest procediment.
Qualsevol documentació o escrit s’ha de presentar a qualsevol de les oficines d’Atenció a la Ciutadania: OAC Cort a la plaça de Santa Eulàlia, 9, 07001, tfn 971225971; OAC Sant Ferran a l’avinguda Sant Ferran 42, 07013, edifici Policia Local, tfn 971225511; OAC Avingudes a l’avinguda Gabriel Alomar, 18, 07006, edifici Avingudes, tfn 971225900; OAC Pere Garau al carrer Pere Llobera 9, 07007, tfn 971225900; OAC S’escorxador al carrer Emperadriu Eugènia, 6, 07010, 971201362; OAC Son Ferriol a l’avinguda del Cid 8, 07198, 971426209; OAC Sant Agusti al carrer de Margaluz 30, 07015, 971708733; OAC S'Arenal a l’avinguda Amèrica, 11, 07600, 971225891; mitjançant instància dirigida a l’Ajuntament de Palma, on s’hi ha de fer constar el número d’expedient. Horari d’atenció al públic de totes les OAC: tot l’any: 8.30 h a 14.00 h de dilluns a divendres. Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 h a 17 h de dilluns a dijous únicament a l’OAC Avingudes. Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a Pl. Santa Eulàlia (només registre).
Palma, 14 de gener de 2015
La cap de departament
P.d. Decret de batlia de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge
núm. 3000, de 26/02/2014
(BOIB núm. 30, de 4/03/2014)
Elvira Salvá Armengod