Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 400
Convocatòria de borsa de policia local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antoni Servera Servera,  batle president de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), ha resolt mitjançant el decret de la Batlia núm. 41/2015, el següent:

Resolució de la Batlia per la qual es convoca un concurs per formar part d’una borsa de treball de POLICIA LOCAL, com a funcionaris interins,  de l’ Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), per a la cobertura de les necessitats  que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals, vacances, maternitat, lactància.

Per això, i atesa la necessitat i urgència per a la constitució d’una borsa de treball de policia local d’aquest Ajuntament, per a la cobertura de les necessitats  que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals, vacances, maternitat, lactància.

Atès que dita borsa estarà composta per persones que compleixin els requisits exigits per ocupar el lloc o llocs objecte de la borsa a la qual opten i donarà resposta ràpida i vàlida a les necessitats que puguin sorgir dins les àrees escaients.

D’acord també a la legislació vigent en matèria de personal, i en ús de les atribucions conferides a l’article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de Bases del Règim Local i l’article 41.14 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització i funcionament de règim jurídic de les Entitats locals

R E S O L C :

Primer.- Aprovar la convocatòria, pel sistema de concurs, d’una borsa de treball de POLICIA LOCAL, com a funcionari interí, de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), per la cobertura de les necessitats  que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals, vacances, maternitat, lactància.

Segon.- Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s’adjunten com a annex I d’aquesta resolució.

Tercer.- Ordenar la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler municipal d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament de Son Servera (www.sonservera.cat), així com donar compte a la Junta de Personal del mateix.

Contra aquesta resolució que esgota la via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Tribunal que resulti competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació del present acord.

b) El recurs de reposició potestatiu davant aquesta Batlia que ha dictat la present resolució en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

Son Servera, 13 de gener de 2015

El batle president

El secretari

Antoni Servera Servera

Antoni Gual Sureda

ANNEX  I

Bases específiques de la convocatòria per a la selecció de personal funcionari interí per constituir una borsa de feina de policia local, mitjançant concurs, per a l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears)

Primera.- Objecte de la convocatòria

1.- L’objecte d’aquesta convocatòria és la selecció de personal funcionari interí, mitjançant concurs, per crear una borsa de feina extraordinària de policia local per cobrir places vacants o substituir personal de la plantilla municipal amb reserva de plaça.

2.- Característiques del lloc de treball: personal funcionari de l’escala d’Administració especial, subescala serveis especial, classe policia local, grup C, subgrup C1, 100% de jornada, nivell de destinació 17, complement específic anual de 8.733,36 € per a l’any 2015.

Segona.- Normativa d’aplicació

Aquesta selecció es regirà per:

  • La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears;
  • La Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears;
  • El Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent);
  • El Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s’estableixen la formació, l’ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en la part vigent);
  • El Decret 69/2014, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora de les policies locals de les Illes Balears en matèria d’organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat;
  • El Decret 67/2007, de 7 de juny, pel qual s’aprova el Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears;
  • El Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tercera.- Requisits de les persones aspirants

Les persones aspirants han de reunir, en la data d’expiració del termini assenyalat pera la presentació de sol·licituds, les condicions següents:

a ) Tenir la nacionalitat espanyola.

b ) Tenir 18 anys complerts.

c ) Estar en possessió del títol de Batxillerat, Formació Professional de segon grau o equivalent o en condicions d’obtenir-lo en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. Als efectes de poder concórrer a aquest procediment selectiu, es considerarà requisit suficient de titulació acadèmica el haver superat la prova d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys, sempre que s’acrediti qualque requisit dels establerts a l’Ordre EDU/520/2011, de 7 de març, per la qual s’estableixen equivalències amb els títols de batxiller regulats a la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació.

d ) Posseir el diploma d’aptitud del curs de formació bàsica expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública en vigor (validesa de 3 anys) o actualitzat en el cas de caducitat del termini anterior.

e ) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell de certificat B2 de conformitat amb l’acord del Plenari municipal adoptat en sessió ordinària de dia 15 de novembre de 2012, publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 4, de dia 8 de gener de 2013). Aquesta acreditació es pot realitzar mitjançant:

* Certificat o document lliurat per l’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l’Administració d’acord amb la normativa vigent.

* En cas de no poder acreditar documentalment els coneixements corresponents, es realitzarà una prova específica de llengua catalana. La prova de català, de caràcter obligatori i eliminatori per a les persones aspirants que no hagin acreditat els coneixements de la llengua catalana exigits a la base tercera.

La qualificació serà d’apte o no apte. La durada de l’exercici serà determinat pel tècnic/a de normalització lingüística designat pel president de la Corporació per a la realització de la prova.

Quedaran exemptes de realitzar aquesta prova les persones aspirants que acreditin, mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, els coneixements de català del nivell exigit o superior en aquesta convocatòria, expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública  (o per l’Institut Balear d’Administració Pública, fins a la data de creació de l’esmentada Escola) o expedit o homologat per la Direcció General de Política Lingüística o bé qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per aqueixa Direcció General segons la normativa vigent.

Les persones convocades a la prova esmentada que estiguin en possessió del certificat acreditatiu del nivell de coneixement de llengua catalana exigit a la convocatòria, i no l’hagin acreditat en el termini previst, no hagin esmentat les deficiències i, per tant, estiguin també incloses a la llista definitiva de persones convocades, han de presentar-se el dia i hora de la prova per tal d’acreditar el nivell corresponent mitjançant l’aportació d’algun dels títols o certificats vàlids, o amb la realització de la prova.

Procediran d’igual forma les persones aspirants que obtinguin el nivell exigit una vegada exhaurit el termini de presentació de sol·licituds.

Les persones d’altres estats per als quals és d’aplicació el dret a la lliure circulació o estrangers amb permís de residència permanent  o permís de treball i residència en vigor o en tràmit de renovació que no siguin hispanoparlants han d’acreditar, a més, un coneixement adequat de castellà mitjançant una prova específica.

f ) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre d’exclusions mèdiques de l’annex II del Decret 70/1989, de 6 de juliol, d’establiment de les normes marc a què han d’ajustar-se els reglaments de les policies locals de les Illes Balears.

g ) No haver estat separat/da ni acomiadat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei a l’Estat, a les comunitats autònomes o a les entitats locals, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per plaça o càrrecs públics per resolució judicial.

h ) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

i ) Compromís mitjançant declaració jurada de portar armes i, si escau, utilitzar-les.

j ) Estar en possessió del permís de conduir A, B i BTP en vigència en la data d’expiració del termini de presentació de sol·licituds.

k ) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1983, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.

Quarta. Sol·licituds

1.  Les sol·licituds, adreçades al batle, s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud que s’adjunta com a Annex II de les presents bases. (es pot descarregar a la web www.sonservera.net  (treball públic / borsa de policia local / model sol·licitud específic), i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament o en la forma establerta per l’article 38.4 d ela llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, dins el termini de 15 dies hàbils comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

2. També es publicarà l’anunci de la convocatòria, en extracte, a la premsa local i es comunicarà al Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) perquè en faci la difusió opotuna. En tot cas, però, el termini de presentació de sol·licituds comptarà a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB. En el cas que el darrer dia de presentació de sol·licituds s’escau en dia inhàbil, el termini s’entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.

3. Per ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera. Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:

  • Fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part en aquesta convocatòria.
  • Fotocòpia compulsada del curs bàsic de policia local.
  • Fotocòpia compulsada d’aquells documents que siguin necessaris per a la fase de concurs, ordenats seguint l’ordre establert al barem de mèrits  que consten en aquestes bases.

La restant documentació haurà d’acreditar-se en el moment i terminis que se sol·licitin.

Cinquena. Admissió de les persones aspirants

  1. Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el batle president de la Corporació dictarà resolució en el termini màxim de déu (10) dies hàbils, amb la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i exclosos. Aquesta resolució s’exposarà al tauler d’anuncis d’aquest Ajuntament. Es concedirà un termini de dos (2) dies hàbils a comptar del dia següent a aquesta publicació per a rectificacions, esmenar errades i possibles reclamacions. Aquestes esmenes no seran aplicables respecte dels mèrits al·legats però no aportats, ni dels requisits establerts.
  2. La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s’hi presenten reclamacions.
  3. A la mateixa resolució es fixarà la data i l’hora que la Comissió Tècnica de Valoració valorarà els mèrits presentats per les persones aspirants.
  4. Si hi hagués reclamacions, seran estimades o desestimades, si s’escau, en el termini màxim de dos (2) dies, en una nova resolució amb la qual s’aprovi la llista definitiva, que es farà pública al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

Sisena. Comissió Tècnica de Valoració

1. L’òrgan de selecció d’aquest procés selectiu és la comissió tècnica de valoració que quedarà constituïda en la forma que determina l’article 60 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic,  el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, Reial Decret 462/2002, de 4 de maig i Decret 30/2009, de 22 de maig.

2. La comissió tècnica de valoració tindrà la següent composició:

President

Titular

Antoni Gual Sureda, secretari

Suplent

Norberto González Osorio, interventor

Vocals

Titular

José Luis Soler Manchón, oficial en cap de la policia local

Suplent

Francisco Javier Martín Martínez

Titular

Catalina Magdalena Servera Gual, TAG

Suplent

Isabel Riera Sansó, tècnica de Medi Ambient

Titular

Guillem Balaguer Mayol, TAG

Suplent

Maria Sansó Juan, administrativa

Titular

Jesús Chico Rebollo, oficial de la policia local

Suplent

Mateu Lladó Cerdá, subinspector de la policia local

Secretari

Titular

Llorenç Ferragut Reus, administratiu

Suplent

Jaume Gual Sureda, administratiu

3. La Comissió no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres.

Setena. Inici i desenvolupament del procés selectiu

1. Una vegada començat el procés selectiu, els successius anuncis es faran públics al tauler d’anuncis de la Corporació i a la pàgina web de l’Ajuntament de Son Servera.

2. La selecció constarà d’una única fase de concurs. Per això, els mèrits acreditats per les persones aspirants s’han de valorar d’acord amb el barem que s’adjunta com a Annex III de les presents bases.

Vuitena. Ordre de classificació definitiva

1. L’ordre de classificació definitiva dels aspirants serà determinat per les puntuacions obtingudes en la fase de concurs.

2. En cas d’empat es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit 1, “curs bàsic de capacitació” i, si continua, en la valoració del mèrit 2 “serveis prestats”. En el cas de persistir la igualtat, es resoldrà pel sistema de sorteig.

3. La comissió tècnica de valoració publicarà en el tauler d’edictes de l’Ajuntament de Son Servera, així com a la pàgina web ressenyada a la base Quarta de les presents, la llista provisional de persones aspirants amb les puntuacions obtingudes en el procediment de concurs, per ordre de major a menor puntuació.

4. Tots i cadascuna de les persones aspirants disposaran d’un termini de tres (3) dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l’anunci, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes contra l’esmentada llista.

5. Un cop resoltes les reclamacions, en el seu cas, contra la llista provisional, l’òrgan de selecció elevarà la proposta definitiva per ordre de puntuació a la Batlia Presidència de la Corporació amb l’objectiu de constituir la borsa de treball i procedir, en el seu cas, als nomenaments que siguin convenients per cobrir vacants i necessitats urgents de contractacions.

6. La resolució per la qual es constitueixi aquesta borsa s’ha de fer pública en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Son Servera i a la seva pàgina web, i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), amb indicació de totes les persones integrants, l’ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

Novena. Funcionament de la borsa de treball

  1. Quan sigui necessari acudir a la borsa de feina per fer una substitució o cobrir una vacant, o qualsevol altra de les circumstàncies previstes a l’article 15.2 de la Llei 3/2007 de Funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i a l’article 10 de l’EBEP, aquesta s’oferirà a les persones integrants segons l’ordre de prelació establert i que estiguin en la situació de disponible.
  1. Quan es tracti de la cobertura de places vacants, l’oferiment es realitzarà per estricte ordre de puntuació.
  1. Quan es tracti de substitucions diverses (per IT, llicències per maternitat, etc), o per cobrir acumulacions de tasques, l’oferiment es realitzarà per estricte ordre de puntuació.
  1. En el cas que es produeixi una vacant a la plantilla que s’hagi de cobrir amb caràcter d’interinitat fins que es cobreixi de forma definitiva, pel procediment reglamentari, aquesta s’oferirà a la persona de la borsa que tingui la major puntuació i que, en aquell moment, no ocupi una vacant amb les mateixes condicions d’interinitat (que estigui, per exemple, fent una substitució o un excés o acumulació de tasques).
  1. A aquest efecte, el departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic, amb una màxim de tres intents, amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s’incorpori al lloc de treball, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a dos (2) dies hàbils a comptar des de la comunicació. Quedarà constància a l’expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.
  1. Dins el termini màxim d’un (1) dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos (2) si la crida es fa en divendres , la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, quedarà exclòs de la borsa de feina, i s’avisarà al següent de la llista.
  1. A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita se les exclourà de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins el termini establert, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins dels tres (3) dies hàbils següents:
  • a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi els període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de filles fills per qualsevol dels supòsits anteriors.
  • b) Prestar serveis com a funcionari interí en una Administració.
  • c) Patir malaltia o incapacitat temporal.
  • d) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Recursos Humans l’acabament de les situacions previstes anteriorment, excepte la de l’apartat b), en un termini no superior a deu (10) dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent, i restaran en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantingui la circumstància al·legada. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.

  1. Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia. També es mantindrà en el mateix ordre de prelació la persona que, essent citada per fer efectiva una contractació, ja estigui contractada per l’Ajuntament i es mantingui en el lloc de treball que desenvolupa. La posterior renúncia d’una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l’incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l’exclusió de la borsa de treball.
  1. Situació de les persones aspirants a la borsa de treball: les persones que formen part d’aquesta borsa a l’efecte d’oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.

Estan en la situació de no disponible, aquelles persones integrants de la borsa de treball que estiguin prestant serveis com a personal funcionari interí a l’Ajuntament de Son Servera corresponent a la mateixa escala o especialitat, o que, per concórrer alguna de les causes previstes en els apartats a, b, c i d de l’apartat anterior, no hagin acceptat el lloc ofert.

Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball corresponent a la mateixa escala o especialitat, excepte en el cas d’oferiment de vacant a la plantilla que s’hagi de cobrir amb caràcter d’interinitat fins que es cobreixi de forma definitiva, pel procediment reglamentari.

Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d’acord amb la seva posició en la borsa.

Desena. Vigència de la borsa

Aquesta borsa extraordinària tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), de conformitat amb l’article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig.

Onzena. Presentació de documents

1. Les persones aspirants que siguin cridades i donin la seva conformitat a una contractació hauran de presentar, en el termini màxim de dos dies hàbils comptats a partir del dia en què manifestin la conformitat, els documents següents, referits sempre a la data d’expiració del termini de presentació de sol·licituds:

  1. Fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat (DNI).
  1. Fotocòpia del permís de conductor A, B i BTP.
  1. Còpia autenticada o fotocòpia compulsada del títol exigit o certificació acadèmica que acrediti i que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l’obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els dret per a la seva expedició.
  1. Certificat mèdic acreditatiu de no patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic, dels descrits a l’annex II (quadre d’exclusions mèdiques) del Decret 70/1989, de 6 de juliol, d’establiment de les normes marc a què han d’ajustar-se els reglaments de les policies locals de les Illes Balears.
  1. Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/da o acomiadat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei a l’Estat, a les comunitats autònomes o a les entitats locals, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per plaça o càrrecs públics per resolució judicial.
  1. Certificat acreditatiu de no tenir antecedents penals per delictes dolosos.
  1. Compromís mitjançant declaració jurada de portar armes i, si escau, utilitzar-les.
  1. Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.

2. No podran ser nomenats els qui no presentin la documentació en el termini indicat, llevat dels casos de força major, o si se’n dedueix que manquen d’algun dels requisits.

 

ANNEX    II 

MODEL DE SOL·LICITUD

Nom i cognoms

DNI núm.

Domicili

Telèfon

Correu electrònic

M A N I F E S T :

Primer.- Que complesc i accept totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases de la convocatòria per presentar-me al concurs per a la constitució d’una borsa de treball de POLICIA LOCAL de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), d’acord a les bases aprovades mitjançant la resolució de la Batlia núm. 41/2015, de 13 de gener.

Segon.- Que DECLAR SOTA JURAMENT que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l’Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats Públiques, i no trobar-me en situació d’inhabilitació per a l’exercici de les Funcions públiques.

Tercer.- Que FAIG CONSTAR que, de conformitat amb el que disposen les bases de la present convocatòria en relació amb el requisit del català, he optat per:

(  ) Acreditar el coneixement de català.

(  ) Realitzar la prova de català.

S O L·L I C I T :

Ésser acceptat/da per a l’ esmentada convocatòria.

DOCUMENTACIÓ QUE ADJUNT: (assenyaleu la casella adient):

Document nacional d’identitat (DNI)

Titulació mínima exigida

Titulació de llengua catalana (nivell B2)

Titulació mèrits

Son Servera, ___________________________________________

BATLE DE SON SERVERA (ILLES BALEAR)

ANNEX III

BAREM DE MÈRITS (FASE DE CONCURS)

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 48 punts, d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents, per ca da tipus de mèrit.

1. Valoració del curs bàsic de capacitació: Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per la possessió del curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar-ne la nota per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

  • a) Per haver estat funcionari interí ocupant plaça de policia local abans de la data de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, o bé haver prestat serveis com a policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins una temporada completa a l’Ajuntament de Son Servera, el coeficient multiplicador serà 1. Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat de l’Ajuntament.
  • b) Per als aspirants que hagin prestat serveis com a policia local o turístic en un altre municipi, i així ho acreditin mitjançant un certificat de la Direcció General d’Interior, el coeficient multipliador serà 0’50.
  • c) Per als aspirants  que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà de 0’50. Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant certificació de l’ ajuntament del municipi adient.

2. Valoració dels serveis prestats: La puntuació d’aquest apartat serà fins a un màxim 12 punts, d’acord amb els criteris següents:

  • a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0’07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.
  • b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l’Estat espanyol: 0’035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Antiguitat: La puntuació d’aquest aparat és fins a un màxim de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:

  • Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol altra categoria de funcionari de carrera no valorats en el punt anterior:  0’2 punts per any.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

4. Estudis acadèmics oficials: La puntuació d’aquest apartat és fins a un màxim de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:

  • a) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional:  0’5 punts.
  • b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent:  3’5 punts.
  • c) Per cada titulació acadèmica de grau, llicenciatura universitària, arquitectura, enginyera o equivalent:  5 punts.
  • d) Per cada títol de doctor:  1 punt.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’ exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats c) i d) s’han d’acumular.

En cap cas no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeixi.

5. Valoració dels coneixements de llengües:

5.1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana: Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Cultura i Joventut, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxim de 3 punts:

  • a) Nivell  C1 (abans C):  1 punt
  • b) Nivell C2  (abans D):  2 punts
  • c) Nivell LA  (abans E):  1 punt

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti. En tot cas, si n’és el cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d’ocupació de la plaça a què s’accedeix.

5.2 Coneixements d’altres llengües: Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitat autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, fins a un màxim de 3 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:

  • a) Primer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell inicial de l’EBAP:  0’50 punt
  • b) Segon curs d’escola oficial d’idiomes o nivell elemental de l’EBAP: 1 punt
  • c) Tercer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell mitjà de l’EBAP: 1’50 punts
  • d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes:  1’75 punts
  • e) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes:  2 punts

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

6. Valoració dels cursos de formació: Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentals i expedits per l’entitat.

En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o altra entitat que es consideri adient.

6.1 Formació relacionada amb l’àrea professional: La puntuació d’aquest apartat serà fins a una màxim de 4’5 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb les criteris que s’indiquen a continuació:

  • a) Per cada certificat d’aprofitament:  0’005 punts per hora
  • b) Per cada certificat d’assistència:  0’0025 punts per hora
  • c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi:  0’0075 punts per hora

6.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional: La puntuació d’aquest apartat és fins a un màxim de 2 punts, amb la valoració que s’indica a continuació:

  • a) Per cada certificat d’aprofitament:  0’005 punts per hora
  • b) Per cada certificat d’assistència:  0’0025 punts per hora

7. Valoració dels reconeixements honorífics: La puntuació d’aquest apartat és fins a un màxim de 3’5 punts, d’acord amb els criteris següents:

  • a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa:  2 punts per cada medalla amb distintiu blau; 1 punt si el distintiu és blanc; i 0’5 punts si el distintiu és verd.
  • b) Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’Ajuntament corresponent:  0’35 punts.
  • c) Per cada felicitació lliurada per la Batlia:  0’25 punts

S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’Administració corresponent.

Les felicitacions dels apartats b) i c) seran, exclusivament, les atorgades a l’empara de l’article 91.4 del Decret 67/2007, de 7 de juny, de la CAIB.

  

Son Servera, 14 de gener de 2015

 

El batle

Antoni Servera Servera