Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
AGÈNCIA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PALMA - PALMAACTIVA-
Núm. 702
PalmaActiva.- Anunci de les bases reguladores per a la concessió de beques dins el programa de pràctiques extracurriculars becades en noves tecnologies per a l’alumnat matriculat a la UIB per l’any 2015
Versió PDF
La Junta de Govern de l’Ajuntament de Palma, en sessió de dia 14 de gener de 2015, aprovà les bases reguladores per a la concessió de beques dins el programa de pràctiques extracurriculars becades en noves tecnologies per a l’alumnat matriculat a la UIB. Es publiquen les esmentades bases per a general coneixement.
Contra el present Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord amb el que disposa l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de la seva aprovació, i en aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre d’aquest Organisme o a les dependències a què es refereix l’article 38.4, de la Llei 30/92 de 26 de novembre, abans esmentada. S’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt ni notificat la resolució en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptats des de l’endemà de la seva aprovació.. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.
Palma, 16 de gener de 2015
La gerent
Silvia Romero Bosch
Bases reguladores per a la concessió de beques dins el programa de pràctiques extracurriculars becades en noves tecnologies per a l’alumnat matriculat a la UIB per l’any 2015.
PRIMER. Objecte del programa
El programa de pràctiques extracurriculars becades en noves tecnologies per a l’alumnat matriculat a la UIB té com a objectiu millorar la pràctica formativa de les persones matriculades a la UIB que estiguin cursant qualsevol estudi de grau o post grau, oficial o títol propi de la Universitat de les Illes Balears, on la formació pràctica en noves tecnologies sigui necessària i tinguin una mancança de la mateixa al seu pla d’estudis o vulguin millorar les seves competències TIC, complementant la seva formació i/o experiència professional mitjançant un període de pràctiques extracurriculars becades a empreses o entitats privades del municipi.
SEGON. Pressupost
El crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria és de 145.446,00€ per a la concessió d’un màxim de 66 beques de 240 hores de durada per part de PalmaActiva, amb el següent detall:
Amb càrrec al pressupost 2015:
- 113.446,00€, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 20.24130.48900, per a fer front a les despeses derivades del pagament de beques a l’alumnat.
- 32.000,00€, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 20.24130.47000, per a fer front a les despeses derivades del pagament d’ajuts a les empreses que tinguin alumnes en període de pràctiques.
TERCER. Beneficiaris
Les beques es destinaran a les persones matriculades en estudis de la UIB en el curs 2014-2015 empadronades al municipi de Palma i en situació d’atur -inscrites com a demandants d’ocupació en el moment d’iniciar el període de pràctiques- o que tinguin un contracte inferior a 20h/setmana sota qualsevol modalitat i que no hagin estat beneficiaries del mateix programa en la convocatòria 2014, que estiguin cursant qualsevol estudi a la Universitat de les Illes Balears –de grau o postgrau oficial o títol propi de la Universitat– i que no disposin d’experiència o la vulguin millorar.
Les persones matriculades en els estudis oficials de grau han d’haver superat com a mínim el 50% dels crèdits del seu pla d’estudis.
S’entén que no disposen d’experiència pràctica si no en tenen cap, o la que tenen és inferior a 6 mesos dins de la matèria o especialitat –en qualsevol categoria laboral– per la qual opten a la beca.
Els beneficiaris no s’han de trobar en cap de les circumstàncies previstes a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
QUART. Règim Jurídic
La concessió de les subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva i convocatòria oberta, d’acord amb l’article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, art. 59 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, reglament de la llei de subvencions, Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, Text Refós de la Llei de subvencions de la CAIB. El no previst a la present convocatòria li serà d’aplicació el Text Refós de les bases d’execució del pressupost general municipal per l’any 2015 i les bases reguladores que es troben en l’Ordenança Municipal de Subvencions aprovades per acord plenari de 28 de juliol de 2005, BOIB núm. 140 de 22/09/2005, sense perjudici de que està en exposició pública una nova Ordenança Municipal de Subvencions que substituirà la vigent Ordenança General reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma. La convocatòria està presidida pels principis d’igualtat i no discriminació, publicitat i transparència, concurrència i objectivitat.
CINQUÈ. Empreses de pràctiques
Poden ser empreses acollidores d’alumnes en pràctiques qualsevol empresa o institució privada independentment del seu tipus d’activitat, sempre que l’activitat a realitzar per la persona en pràctiques sigui adient amb l’itinerari formatiu-pràctic marcat.
En tot cas, s’indiquen com a sectors d’interès per a realitzar les practiques:
- informàtica, comunicació i màrqueting
- turisme, cultura i comerç
- serveis que realitzin activitats utilitzant les noves tecnologies
Igualment es podran admetre ofertes de llocs de pràctiques no incloses dins el citat apartat si tenen un component relacionat amb les noves tecnologies.
Independentment del domicili social o fiscal de l’empresa, el lloc de pràctica ofert ha d’estar al municipi de Palma.
SISÈ. Beques i ajuts
Beques. L’import de la beca serà l’indicador públic de renda d’efectes múltiples mensual –IPREM mensual 2015–.
El programa de pràctica extracurricular becada té una durada total de 240 hores per beneficiari a realitzar en període de 3 mesos a raó de 80h/mensuals de mitjana i un import brut becat total equivalent a tres mesos de l’IPREM mensual. Seran a càrrec del becari els costs corresponents a la cotització a la seguretat social i la retenció fiscal per IRPF vigent a cada moment. L’abonament serà mensual conforme al previst a les presents Bases.
Les presents beques són incompatibles amb altres practiques curriculars i extracurriculars becades en noves tecnologies i compatibles amb qualsevol altre ajut, beca, prestació, subsidi o similars concedides per qualsevol entitat pública o privada, sense perjudici de la incompatibilitats que aquestes puguin tenir aprovades.
Compensacions a empreses. Les empreses acollidores d’alumnat en pràctiques podran sol·licitar una compensació per import de 2,00€/hora per persona en pràctiques destinat a compensar les despeses generals en què s’incorri per a la participació al programa i l’acolliment de l’alumnat. Aquest ajut té la naturalesa de subvenció es podrà sol·licitar a la finalització de la pràctica becada i per un import màxim de 480€ per alumne/a en pràctiques extracurriculars. Les hores de pràctica realitzades en nombre superior a 240 no generaran dret a la percepció de dit ajut.
La seva sol·licitud es farà mitjançant el model annex aportant certificats d’estar al corrent amb les obligacions tributàries i de la seguretat social, i al seu cas, també d’estar al corrent d’obligacions davant l’Ajuntament de Palma, o autoritzant expressament a PalmaActiva per a la seva obtenció.
SETÈ. Òrgans competents. Funcions
La competència per a la gestió del programa, resolució de dubtes i incidències, emissió d’instruccions i concessió de les subvencions correspon a la Gerència de PalmaActiva.
L’òrgan instructor és la unitat administrativa de l’Àrea Jurídica Administrativa de l’organisme.
La Universitat de les illes Balears assumirà les funcions de:
- Publicitat i difusió de la convocatòria.
- Recerca d’empreses oferents de llocs de pràctiques.
- Recepció i registre dels sol·licitants de beca, així com de les empreses oferents de llocs de pràctiques.
- Verificació del compliment dels requisits de matriculació i crèdits dels alumnes.
-Verificació dels compliment dels criteris tecnològics dels llocs de pràctiques proposats per les empreses.
- Remissió de les sol·licituds de les candidatures de l’alumnat a les respectives empreses oferents de llocs de pràctiques i les tasques posteriors per a l’assignació de la persona en pràctiques a cada lloc de pràctiques ofert.
- Emissió d’informe de l’assignació definitiva de les places becades i alumne/a en pràctiques per a la corresponent aprovació per PalmaActiva.
- Portar la gestió de la formalització dels acords de pràctiques entre empreses i alumne/a en pràctiques
- Assignació d’un/a tutor/a acadèmic/a per al seguiment de les pràctiques.
- Emetre, a instàncies del/de la tutor/a d’empresa, certificació que acrediti la tutorització de les pràctiques fetes.
- Coordinació i seguiment juntament amb PalmaActiva durant tot el procés.
- Guarda i registre de tota la documentació i informació generada.
PalmaActiva assumirà les funcions de:
- Publicitat i difusió de la convocatòria.
- Direcció i coordinació de la publicitat, promoció i comunicació de l’activitat.
- Recerca d’empreses oferents de llocs de pràctiques.
- Aprovació dels alumnes i empreses participants.
- Aprovació de l’assignació de les places becades i les respectives persones becades.
- Tramitació i abonament de beques i ajuts.
- Publicitat de les beques i ajuts concedits al web PalmaActiva.
- Seguiment i control de l’acció tutorial realitzada per la UIB i l’empresa.
Comissions:
PalmaActiva i la Universitat de les illes Balears crearan una comissió de valoració integrada pels representants que designi cada part amb competències per conèixer i valorar les ofertes de llocs de pràctiques presentades per les empreses i les sol·licituds presentades pels alumnes interessats, informant i proposant als òrgans de govern de PalmaActiva la seva inclusió o no dins el programa i de valoració del nivell tecnològic de la pràctica proposada per les empreses a les seves ofertes.
PalmaActiva, mitjançant una comissió tècnica integrada per la Gerència de PalmaActiva i dues persones tècniques de l’àrea de Formació, té atribuïdes les següents tasques:
- Portar les tasques d’execució, gestió, seguiment i avaluació del programa.
- Conèixer les incidències entre les persones en pràctiques becades i les entitats acollidores, instruint els expedientes i emetent propostes de resolució als òrgans competents.
- Emetre informes sobre el compliment del programa, incidències, avaluació d’aquest, etc.
- Assessorar als membres i participants en el programa, emetre instruccions, etc.
- Proposar als òrgans competents les propostes de sanció i –si s’escau- baixa del programa.
- Qualsevol altre gestió per al seguiment i correcta execució del programa i per a resoldre dubtes, problemes i altres qüestions que es plantegin en la seva execució.
La presidència de les anteriors comissions l’exercirà la gerència de PalmaActiva, i la secretaria el tècnic que es designi de l’Àrea de Formació de l’organisme.
VUITÈ. Les pràctiques extracurriculars
Les pràctiques extracurriculars en noves tecnologies que realitzaran les persones beneficiàries han de ser adequades i apropiades a la formació per la qual s’accedeix. A la instància model que es trobarà al web www.fueib.org, el/la sol·licitant ha d’indicar les seves preferències per al tipus de pràctica extracurricular a realitzar i empresa.
En tot cas, la realització efectiva de les pràctiques queda condicionada a l’obtenció d’oferta de lloc de pràctiques o entitat d’acollida on poder-les dur a terme. No es pot reconèixer cap beca quan no es disposi de lloc de pràctiques adient.
A la finalització de la pràctica extracurricular la Universitat de les Illes Balears emetrà una certificació de realització de les pràctiques fetes a l’alumne/a.
Jornada. Es realitzaran jornades de màxim 5 hores diàries de pràctiques extracurriculars, preferentment de dilluns a divendres, en horari de matí o horabaixa, per a un total de 80 hores mensuals de mitjana. Les jornades han de ser flexibles i adaptar-se als requeriments de l’empresa i de la persona en pràctiques, en el nombre d’hores diàries i en els seus horaris. No es podran superar les 5 hores diàries de pràctica. Totes les pràctiques han de ser presencials i en el lloc de pràctiques indicat. No es podran realitzar pràctiques sota la modalitat de teletreball o similar o fora de l’horari de pràctiques aprovat.
NOVÈ. Entitats acollidores de persones en pràctiques professionals extracurriculars. Sol·licitud i aprovació
La convocatòria de pràctiques extracurriculars becades en noves tecnologies per a l’alumnat matriculat en la UIB es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a les web de PalmaActiva www.palmaactiva.com i de la Universitat de les Illes Balears, mitjançant el Departament d’Orientació i Inserció Professional-DOIP- de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears-FUEIB-, www.fueib.org.
Pot acollir alumnat en pràctiques extracurriculars becades qualsevol empresa o entitat privada dins el previst a l’apartat cinquè de les presents bases.
El procediment s’iniciarà a instància de part interessada, mitjançant sol·licitud de participació de l’empresa que ha d’acollir la persona en pràctiques, presentada telemàticament en la que s’indicarà el número de llocs de pràctiques que ofereix i el número de becaris que vol acollir. Les instàncies s’han de presentar al Departament d’Orientació i Inserció Professional –DOIP– de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears, FUEIB –mitjançant el DOIP virtual–. Les sol·licituds es trobaran a l’adreça web www.fueib.org i a www.palmaactiva.com i es poden presentar en el termini de 15 dies naturals des de l’endemà de la publicació al BOIB de la present convocatòria.
Les sol·licituds es formalitzaran telemàticament fins a les 14.00h del darrer dia mitjançant la instancia model que trobaran a la web www.fueib.org davant el Departament d’Orientació i Inserció Professional-DOIP de la Fundació Universitat-Empresa, a través del DOIP Virtual.
La comissió de valoració resoldrà les sol·licituds presentades l’endemà de la finalització de l’anterior termini, aprovant inicialment les empreses i lloc de pràctiques admeses i excloses, i els ho notificarà perquè, si ho estimen, puguin presentar al·legacions durant el termini de 5 dies. Finalitzat el mateix la resolució esdevindrà ferma manco per a les al·legacions presentades, que es resoldran el dia següent de la finalització de l’anterior termini. Les seves resolucions posen fi a la via administrativa i contra aquestes es pot recórrer en via administrativa, mitjançant recurs potestatiu de reposició o en via contenciós administrativa.
Totes les comunicacions amb els sol·licitants es faran de forma telemàtica al correu electrònic que hagin indicat.
Un pic ferma la resolució, es publicarà el llistat de llocs de pràctiques a efectes de sol·licitud prèvia pels alumnes interessats. Els llocs de pràctiques s’agruparan per categories o grups atenent a elements com naturalesa de la pràctica, requisits bàsics d’accés,etc.
Alguna o totes les places ofertes per acollir becaris poden quedar vacants. L’acceptació de la sol·licitud no comporta necessàriament l’assignació d’alumnat becat.
DESÈ. Beneficiaris. Sol·licituds i tramitació
Les persones interessades a participar-hi poden presentar sol·licitud de participació en el termini de 15 dies naturals des de la publicació del llistat de llocs de practiques.
Les sol·licituds s’han de formalitzar telemàticament, fins a les 14:00h del darrer dia, mitjançant la instància model que trobaran al web www.fueib.org davant el Departament d’Orientació i Inserció Professional –DOIP– de la Fundació Universitat-Empresa, a través del DOIP Virtual.
Les sol·licituds seran valorades i agrupades en ordre decreixent dins categoria o grup sol·licitat segons la valoració obtinguda.
La valoració de les sol·licituds pretén aconseguir una millor assignació de les beques en correspondència a les circumstàncies de les persones sol·licitants i els requisits dels llocs de practiques.
Criteris de valoració:
-Expedient acadèmic (màxim 2 punts), segons nota mitjana,.entre: 6 i 7 (0,5 punts); entre 7 i 8 (1 punt); entre 8 i 9 (1,5 punts) i entre 9 i 10 (2 punts).
-Certificat de B1 per a qualsevol idioma estranger (1 punt).
-Cursos de formació PalmaActiva relacionats amb TIC, a raó de 0,2 punt per curs, (màxim 1 punt).
-Càpsules formatives PalmaActiva relacionades amb TIC, a raó de 0,1 punt per curs, (màxim 0,5 punts).
- No haver estat alumne de pràctiques de la UIB (1 punt)
Juntament amb l’anunci de convocatòria es publicarà el llistat de llocs de pràctiques al qual poden optar les persones interessades, que podran preseleccionar fins a un màxim de 3 categories o grups de pràctiques. Dins cada un d’ells podran escollir les ofertes de més interès amb un màxim total de 10 ofertes en conjunt.
Per als casos d’empat es tindrà en compte el número d’ordre d’entrada de les sol·licituds de cadascun dels sol·licitants.
A l’endemà de la finalització de la presentació de sol·licituds la comissió de valoració valorarà provisionalment les sol·licituds i declararà les admeses i les excloses, obrint termini de 5 dies naturals per a presentar al·legacions. Finalitzat el mateix la resolució esdevindrà ferma manco per a les al·legacions presentades, que es resoldran per PalmaActiva el dia següent de la finalització de l’anterior termini. L’acord posa fi a la via administrativa per a les excloses i es podrà recórrer en via administrativa, mitjançant recurs potestatiu de reposició o en via contenciosa administrativa
ONZÈ. Resolució
El Departament d’Orientació i Inserció Professional-DOIP- de la Fundació Universitat-Empresa, durant el termini de 15 dies naturals, posarà en contacte les persones admeses amb les empreses i lloc de pràctiques pels quals han mostrat preferència, durant el qual les empreses procediran a entrevistar les que han mostrat interès en el lloc de pràctiques.
La selecció d’alumne/a en pràctiques la farà una comissió integrada per PalmaActiva i el Departament d’Orientació i Inserció Professional –DOIP– a proposta de l’empresa acollidora, que ho presentarà mitjançant el model Comunicació de preferència de la persona acollida en pràctiques extracurriculars en el qual comunicarà ordenadament tots els candidats per als quals mostra interès.
PalmaActiva resoldrà provisionalment obrint un període d’al·legació per les parts de tres dies naturals, finalitzat el qual, si no se n’haguessin presentat, esdevindrà ferma o, si s’escau, resoldrà en el termini de dos dies naturals sobre les al·legacions formulades.
DOTZÈ. Assignació d’empresa de pràctiques
Aprovada l’assignació de places becades a empreses i persona becada, el Departament d’Orientació i Inserció Professional –DOIP– els posarà en contacte, i promourà la formalització dels respectius convenis de beques, que es formalitzaran entre l’entitat acollidora de persones en pràctiques i la Fundació Universitat-Empresa. L’inici de les pràctiques i la formalització dels convenis es farà amb efectes del primer dia natural de cada mes.
Mostrada l’acceptació per les persones interessades i les empreses acollidores d’alumnes en pràctiques, i formalitzats els convenis, PalmaActiva procedirà a la seva aprovació i al reconeixement de les disposicions pressupostàries corresponents, a l’efecte de l’obertura de posteriors convocatòries.
Les alteracions de les condicions tingudes en compte per a l’aprovació dels convenis i de les beques pot donar lloc a la modificació de les resolucions aprovatòries de concessió.
En els casos d’inadaptació entre la persona becada i l’empresa, necessitat de suspensió temporal prolongada o altra causa justificada, amb l’informe previ del Departament d’Orientació i Inserció Professional –DOIP–, si la comissió tècnica prevista a la base setena ho estima oportú i sempre que hi concorri causa justificativa, es pot adscriure el becari a una nova empresa.
TRETZÈ. Següents convocatòries
PalmaActiva, posteriorment a l’acord anterior d’aprovació dels convenis de pràctiques i al reconeixement de les disposicions pressupostàries corresponents, determinarà la part del pressupost no executat a efectes d’obertura d’un nou període de presentació de llocs de pràctiques per empreses i sol·licituds de participació per alumnes interessats.
Integraran l’oferta de llocs de pràctiques aquelles que no hagin estat cobertes en la convocatòria anterior i les noves ofertes de llocs de pràctiques d’empreses interessades que es tramitarà conforme al previst a la present convocatòria.
La comissió tècnica, atenent al crèdit pressupostari disponible, podrà proposar limitacions o condicions per a la inclusió de nous llocs de pràctiques.
En cap cas l’assignació de beques podrà superar el crèdit assignat a la convocatòria.
La resolució de convocatòria obrint nou període de presentació de sol·licituds serà publicada únicament a la Web de PalmaActiva.
CATORZÈ. Conveni de pràctiques
Les pràctiques es regularan mitjançant la subscripció del conveni indicat a la base anterior i els annexos Pla de pràctiques signat per la persona becada, que necessàriament s’han de formalitzar abans del seu inici i Compromís d’alumnat en practiques. Cal ajustar-se al que estableixen els dits convenis i documentació annexa que ha de tenir el següent contingut:
- Dades de l’empresa o entitat: Nom o raó social i NIF, sector d’activitat i activitat principal.
- Identificació de les pràctiques a realitzar.
- Distribució de les 240 hores de jornades de pràctiques, que s’han d’iniciar com a darrer dia l’01/05/2015 i han d’haver finalitzat com a darrer dia el 31/07/2015, ambdós inclosos.
- Compromís de no substitució de treballadors/ores i de notificació de les pràctiques als representants legals dels treballadors i les treballadores.
- Designació d’un/a tutor/a d’empresa i compromís de vetlar per l’assistència diària del becari i informar al tutor/a de l’UIB sobre el progrés de les pràctiques. El/La tutor/a de l’empresa s’ha de coordinar amb el/la tutor/a de la UIB per al seguiment del procés individual de cada becari.
- Compromís de comunicar a PalmaActiva qualsevol incidència que es produeixi al llarg del període de pràctiques establert no previstes als apartats anteriors.
- Declaració de no estar sotmès/esa a cap de les circumstàncies indicades a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de no tenir causa d’incompatibilitat per a rebre la subvenció.
Per a la formalització dels convenis, la persona en pràctiques, ha de presentar davant PalmaActiva, 7 dies naturals abans de l’inici de les pràctiques, còpia del seu document nacional d’identitat, número de Seguretat Social, full emplenat del número de compte bancari on fer l’abonament de la beca i la targeta de demandant d’ocupació del SOIB.
Igualment l’empresa acollidora ha de presentar davant PalmaActiva, abans de la finalització de les pràctiques, còpia del CIF o NIF i certificat d’estar al corrent amb les obligacions tributàries, de Seguretat Social i de l’Ajuntament de Palma. Si no presenta aquests certificats, ho haurà de fer, en tot cas, prèviament a l’abonament de la compensació econòmica sol·licitada, dins els 5 dies naturals següents a la seva finalització. Si no sol·licita compensació econòmica, no són necessaris els dits certificats.
Al conveni s’hi ha d’annexar el document Pla de pràctiques amb el contingut de les pràctiques, la durada, jornada i horari de les seves pràctiques i el/la tutor/a assignat/ada per la Universitat de les Illes Balears, la data d’inici de les pràctiques i la data estimada de finalització.
QUINZÈ. Drets i deures de les persones becades
Drets
- A la percepció efectiva de la beca, a un assessorament i tutorització durant tot el procés, als descansos ordinaris en la forma que ho tingui acordat l’empresa on realitzi les pràctiques.
- A rebre informació sobre els continguts de les pràctiques extracurriculars.
- A l’assignació d’un/a tutor/a acadèmic/a i d’un/a tutor/a d’empresa.
- Al lliurament dels elements de treball necessaris per a la realització de la seva pràctica.
- Al canvi d’empresa, organisme o institució assignada, sempre que s’acrediti una causa justificada. El canvi es pot sol·licitar una sola vegada.
- A la cobertura per una assegurança escolar durant el període de pràctiques.
- A absentar-se el temps que sigui indispensable del lloc on desenvolupa les pràctiques sempre que sigui necessari per a atendre les obligacions que es derivin de la seva activitat acadèmica o de la seva participació en l’activitat dels òrgans de govern i de representació de la Universitat, així com per raons de salut o qualsevol altre supòsit que acordin conjuntament PalmaActiva, l’empresa on realitzi les pràctiques i la Universitat. En qualsevol cas, l’estudiant ha de comunicar aquestes absències a l’empresa on realitzi les pràctiques, en funció del període de pràctiques en què es trobi, amb l'antelació suficient i ha de presentar els justificants corresponents.
Deures
- Formalitzar el document de compromís del programa de beques i incorporar-se al lloc de pràctiques assignat en el període màxim de 10 dies naturals des del dia que se li notifiqui.
- Complir les normes de prevenció i salut laboral, emprar l’uniforme i els equips de protecció individual que se li lliurin i usar adequadament el material, eines i instal·lacions durant les pràctiques.
- Informar sobre qualsevol canvi o alteració en les condicions inicials per les quals se li atorgà la beca, sobretot en el que es refereix a la percepció de rendes o subsidis per la situació d’atur.
- Complir amb els horaris que s’estableixin amb l’empresa, organisme o institució on realitzi les pràctiques, realitzar les tasques que se li encomanin amb cura i diligència, mantenir el contacte amb els/les tutors/es acadèmics/iques i empresarials en la forma que se li indiqui. La no assistència a les pràctiques per 3 o més dies complets al mes sense justificar, la reiterada manca de puntualitat i/o compliment íntegre de l’horari de pràctiques i la realització de conductes no apropiades al lloc de pràctiques poden suposar la baixa del becari en el programa.
- Participar en les sessions de tutoria.
- Mostrar una actitud respectuosa tant cap al personal de PalmaActiva i de la Universitat, com al de l’entitat o empresa on realitza les pràctiques, la seva clientela o persones usuàries i tercers.
- Complir amb la resta de la reglamentació establerta per PalmaActiva per a la realització de les pràctiques.
- No fer ús en benefici propi de cap bé, element, client, proveïdor, etc. de l’entitat acollidora de pràctiques.
- Respectar la confidencialitat de tota la informació i les dades que, per qualsevol mitjà, arribin al seu coneixement i no revelar-les ni reproduir-les sota cap forma, fora del centre de pràctiques o de les entrevistes que es puguin tenir amb el/la corresponent tutor/a acadèmic/a de la Universitat.
- Remetre tota aquella documentació necessària amb temps i forma a PalmaActiva quan així se li requereixi.
SETZÈ. Drets i deures de les entitats acollidores de persones en pràctiques professionals extracurriculars
Drets
- Al suport i assessorament de la Universitat de les Illes Balears i de PalmaActiva per a la gestió de les pràctiques, guies i models d’execució, establiment de l’itinerari formatiu-pràctic de la persona becada i formació del/de la tutor/a d’empresa.
- A la reparació o rescabalament dels danys causats durant les pràctiques, que no tinguin causa o derivin d’instruccions de l’entitat acollidora de la persona en pràctiques.
Deures
- Acollir la persona en pràctiques i organitzar l’activitat en relació a l’itinerari establert, subministrant la uniformitat, béns i eines necessaris per a la seva realització, així com els equips de protecció individual necessaris.
- Supervisar la realització de les pràctiques, controlant l’assistència i correcta realització d’aquestes.
- Coordinar amb la Universitat de les Illes Balears i PalmaActiva el desenvolupament de les pràctiques assistint a les reunions de coordinació i seguiment a les quals se’l convoqui.
- Proporcionar la informació que es requereixi durant el procés de pràctiques.
- Guardar la confidencialitat que li sigui requerida.
- Informar a la representació legal dels treballadors i les treballadores de la formalització de l’acord de pràctiques.
- Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, així com qualsevol altres de comprovació i control que puguin acordar els òrgans de control competents.
- Estar al corrent en les obligacions fiscals i amb la seguretat social i no haver estat sancionat per a l’obtenció de premis, ajudes o subvencions públiques, en el moment del pagament de la compensació econòmica.
- Si es troba en alguna de les causes d’incompliment, reintegrar la quantia rebuda.
- Totes aquelles obligacions previstes a l’ordenança municipal de subvencions que hi siguin d’aplicació.
- Remetre tota aquella documentació necessària amb temps i forma a PalmaActiva quan així se li requereixi.
DISSETÈ. Pagament de la beca i compensacions econòmiques a entitats acollidores de persones en pràctiques
El pagament de la beca es farà mensualment un cop comprovada l’assistència de la persona becada a l’empresa on realitza les pràctiques. La baixa o l’exclusió de l’alumne/a dóna lloc a la pèrdua del dret de percepció.
L’import hora de beca s’obtindrà dividint l’IPREM per l’estimació mensual de 80 hores mensuals. Si es realitzessin més de 80 hores mensuals, -sempre dins del màxim de jornada previst - no donarà dret a la percepció de dites hores, que es compensaran en el darrer període de pagament.
El pagament de la compensació d’empresa es farà al final del període de pràctiques becades, a sol·licitud de l’entitat acollidora i havent constatat el nombre d’hores efectivament realitzades pel/s becari/s acollit/s.
Si la persona becada es donés de baixa voluntàriament percebrà sols la part corresponent al temps efectiu de pràctica realitzada.
DIVUITÈ. Incompliments
Es considera incompliment de la finalitat establerta a la present convocatòria:
1.- La falsedat en les dades aportades.
2.- L’incompliment de les bases de la present convocatòria,
Els reintegraments es substanciaran en la forma prevista a l’art. 42 de la Llei 38/2003, General de Subvencions i concordants, garantint el dret de audiència de les persones interessades.
Si durant la realització de les pràctiques es constata l’incompliment per les parts del pla de pràctiques, o eventualitats com l’assignació de tasques laborals, cobertura de llocs de treball amb el becari/a, o d’altres es podrà acordar la suspensió provisional de la mateixa i, amb audiència dels interessats, la rescissió del conveni de pràctiques.