Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 679
Disciplina. DI-2001/203. Notificació reiteració ordre de demolició al propietari
Versió PDF
Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a ORTWIN SOKOLOWSKI, exp.núm. DI-2001/203, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a ORTWIN SOKOLOWSKI, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Us notific que, per acord del Consell de Gerència d’Urbanisme de data 27 d’octubre, s'ha disposat el següent:
Atès l’acord del Consell de la Gerència d’Urbanisme de 27.12.2006, pel que amb fonament als arts. 67 i 68 de la derogada Llei 10/1990, de 3 d’octubre de disciplina urbanística de la CAIB, s’ordena, al Sr. ORTWIN SOKOLOWSKI com propietari, que procedeixi al termini de QUINZE DIES a la retirada/demolició de les obres executades sense llicència a l’Av. Fra Joan Llabrés núm. 14-a, 4at. D, RC 08445008103, obres consistents en “construcció d’una caseta o dependència d’uns 55 m2 amb fusteria d’alumini blanc en vidre i coberta de planxes del mateix material. També es va col·locar una escala per comunicar el pis 4at. D amb la construcció que es denuncia, a través d’una claraboia existent” amb l’apercebiment que l’incompliment de l’ordre podrà donar lloc a l’execució subsidiària a càrrec del responsable (exp. DI 2001-0203).
Atès l’informe del zelador municipal de 25.09.2014 que acredita l’incompliment de l’ordre de retirada/demolició: “Personat a l’emplaçament, a data d’avui en el moment d’inspecció s’observa: - NO s’ha realitzat la retirada”
Atès que ha transcorregut el termini concedit per a l’execució de l’ordre de retirada/demolició per part de l’interessat.
De conformitat amb els arts. 132 i 150 a 154, el paràgraf 3 de la disposició transitòria novena, la disposició derogatòria única 1.a i la disposició final quarta de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl (BOIB 43 de 29.03.2014), els arts. 53 a 55 y 93 a 101 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de las administracions públiques i del procediment administratiu comú, la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca (BOE 26 de 30.01.2007), el Decret núm. 954, de 27 de gener de 2014, d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma de Mallorca (BOIB 21 de 11.02.2014), els articles 4 y 12 del Reglament de la Gerència d’ Urbanisme de l’Excm. Ajuntament de Palma de Mallorca (BOIB 98 de 28.06.2005), el Decret núm. 8436, de 13 de maig de 2013, de nomenament dels titulars de les àrees de govern, i altra normativa aplicable, el TAG del servei considera que el Consell de la Gerència d’Urbanisme pot dictar el següent
ACORD
1º REITERAR, d’acord amb la Disposició transitòria novena 3 de la Llei 2/2014, de 25 de març, de ordenació i ús del sòl, ORTWIN SOKOLOWSKI com propietari que procedeixi a la retirada/demolició de les obres executades sense la llicència urbanística preceptiva a l’Av. Fra Joan Llabrés núm. 14-a, 4at. D, RC 08445008103, obres consistents en “construcció d’una caseta o dependència d’uns 55 m2 amb fusteria d’alumini blanc en vidre i coberta de planxes del mateix material. També es va col·locar una escala per comunicar el pis 4at. D amb la construcció que es denuncia, a través d’una claraboia existent” (exp. DI 2001/203).
Abans d’iniciar les obres de retirada/demolició s’hauran de complir les condicions de demolició que s’indiquen a l’informe tècnic de 27.10.2014, i que diu: Les següents condicions s’hauran de considerar d’obligat compliment abans d’iniciar la demolició i reconstrucció:
1. Anomenar Tècnics directors d’obra.
2. Redactar estudi bàsic de seguretat i salut.
3. Anomenar Coordinador de Seguretat.
4. En compliment del preceptuat en la “Resolució d’inici del servei públic obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” publicat en el BOIB de 15-11-2005, haurà de complir-se el previst a l’article 9 del “Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció - demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” (BOIB 23-11-2002), obtenint la següent documentació:
5. Haureu de realitzar nomenament de l’empresa constructora de l’Associació de Constructors de les Balears, o bé un compromís signat per vós i el constructor, i una còpia de l’IAE o del document de qualificació empresarial
EL TERMINI DE L’EXECUCIÓ SERÀ: 15 dies
Per dur a terme la retirada/demolició/restitució/reconstrucció de les obres denunciades no és preceptiva la sol·licitud de llicència municipal d’obres.
2º. Apercebre els interessats que de conformitat amb l’article 95 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i l’art. 153 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl, que l’incompliment d’aquesta ordre donarà lloc a la imposició de fins a dotze multes coercitives, amb una periodicitat mínima d’un mes y un import en cada ocasió del 10% del valor de les obres realitzades, i en tot cas i com a mínim 600 euros.
La valoració de les obres realitzades, efectuada pel tècnic municipal, d’acord amb els preus de la construcció del Col·legi Oficial d’Arquitectes Tècnics de Mallorca, és de 22579’66 €
En qualsevol moment, una vegada transcorregut el termini assenyalat al punt primer d’aquesta resolució per al compliment voluntari de l’ordre per part de la persona interessada, es pot dur a terme l’execució subsidiària a costa seva, execució que procedirà, en tot cas, una vegada transcorregut el termini de la dotzena multa coercitiva.
3º. Notificar aquest acord als interessats.
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d'un mes, comptat des de l'endemà de rebre la present notificació. En aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o a les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l'art. 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre la present notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 19 de gener de 2015
La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod