Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS

Núm. 411
Convocatòria de subvencions per al desenvolupament de l’activitat esportiva dels clubs esportius de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en la sessió celebrada el dia 10 de desembre de 2014, va adoptar, entre d’altres, l’acord següent, que transcric, literalment, a continuació:

«Primer.- Aprovar la convocatòria de subvencions per al desenvolupament de l’activitat esportiva dels clubs esportius de Mallorca, que s’annexa a aquest acord.

Segon.- Autoritzar la despesa per un import de 150.000,00 €, amb càrrec l’aplicació pressupostària 20 34101 48901 del pressupost de despeses de Consell de Mallorca per a l’any 2015. D’acord amb l’article 56 del RD887/2006, de 21 de juliol , pel qual s’aprova el reglament de la Llei General de Subvencions, la concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria estarà condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en l’exercici pressupostari 2015.

Tercer.- Ordenar la publicació d’aquestes bases en el BOIB.

Recursos

Contra l’acord que aprova aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell de Mallorca, en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la seva publicació. Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de la notificació de la desestimació del recurs d’alçada.

Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta. Aquesta es produeix un cop transcorreguts tres mesos d’haver interposat el recurs, sense que se n’hagi notificat la resolució. No obstant això, s’hi pot presentar, si escau, qualsevol altre recurs que sigui pertinent. Tot, d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.»

    

Palma, 15 de desembre de 2014

  

El Secretari General

Jeroni M. Mas Rigo

  

Convocatòria de subvencions per al desenvolupament de l’activitat esportiva dels clubs esportius de Mallorca

1. Objecte i finalitat de la convocatòria

1. Les ajudes econòmiques d’aquesta convocatòria s’adrecen al desenvolupament de l’activitat esportiva dels clubs esportius de Mallorca.

2. La finalitat d'aquesta convocatòria és fomentar la pràctica de l’esport, amb la intenció d’impulsar hàbits de vida saludable i apropar l’esport a la societat mallorquina, especialment als menors en edat escolar.

2. Beneficiaris de la convocatòria

1.Poden ser beneficiaris d’aquestes ajudes els clubs esportius mallorquins que compleixin les següents  condicions:

  1. Estar legalment constituïts i inscrits en el Registre d’Entitats Esportives de les Illes Balears.
  2. Participar en  l’activitat del Programa “L’Esport per a l’edat escolar a Mallorca” per a nins i nines en edat escolar (entre els 6 i 16 anys, nascuts entre l’1/01/1999 i el 31/12/2009) desenvolupats en el marc del Conveni signat  entre les Federacions esportives respectives i el Consell de Mallorca. 
  3. Trobar-se al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, de les obligacions tributàries amb l’AEAT i  amb el Consell de Mallorca

2.Queden exclosos expressament d’aquesta convocatòria:

  1. Les Federacions Esportives
  2. Les Societats Anònimes Esportives, i els clubs que participin en lligues professionals.

3. No poden acollir-se a l’ajuda econòmica les entitats en les quals concorre alguna de les prohibicions establertes en l’apartat 2 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, ni les entitats i associacions que no es trobin legalment constituïdes.

4. Cada Club únicament pot presentar una  sol·licitud  per poder fer front a  les diferents despeses originades de la pròpia activitat esportiva del Club.(material esportiu no inventariable, petites reparacions... )

3. Despeses subvencionables

1. Són despeses subvencionables les realitzades entre l’1 de gener de 2014 i la data de publicació d’aquesta convocatòria, pels clubs esportius que reuneixin els requisits esmentats al punt 2  d’aquesta convocatòria.

2. Són subvencionables les despeses derivades de l’adquisició de béns no inventariables, de lloguers i de serveis, que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l’activitat esportiva del club o que sigui necessàries per desenvolupar-les.

3. L’import de la despeses subvencionades no pot ser superior al valor de mercat.

4. Els conceptes de les despeses subvencionades poden ser els següents:

  1. Despeses derivades de l’organització per part del club d’esdeveniments, programes, campionats, tornejos, campus, actuacions, activitats esportives i diverses activitats de formació de les entitats sol·licitants de la subvenció.
  2. Roba esportiva específica necessària per al desenvolupament de l’esport.
  3. Material esportiu fungible específic necessari per al desenvolupament de l’activitat esportiva del club.
  4. Despeses de personal necessàries per al desenvolupament de l’activitat diària del club. (seguretat, manteniment, direcció tècnica, monitors, coordinadors)
  5. Trofeus i distincions dels esportistes en edat escolar participants, sempre que aquesta despesa no estigui subvencionada per altra línia de subvencions.
  6. Despeses derivades de serveis d’atenció sanitària, sempre que aquesta despesa no estigui subvencionada per altra línia de subvencions.
  7. Despeses derivades de la contractació d’assegurances.
  8. Preus públics per l’utilització d’instal·lacions esportives públiques.

5. No són despeses subvencionables:

  1. Interessos deutors dels comptes bancaris
  2. Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals
  3. Despeses de procediments judicials
  4. Material inventariable.
  5. Despeses de sopars i dinars d’inauguracions, cloendes o altres celebracions. Les despeses d’avituallament (alimentació i hidratació durant els esdeveniments), són subvencionables si responen a la naturalesa de l’activitat esportiva subvencionada (campus, curses, ...).
  6. Premis en metàl·lic per a les persones participants.

4. Crèdit pressupostari

Durant l’exercici pressupostari 2015, es destina la quantitat de 150.000,00 euros a les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 20 34101 48901.

5. Naturalesa de la subvenció

Les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter, voluntari i eventual i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases. A més no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes, subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el pressupost del projecte.

6. Règim de la concessió

El procediment de concessió de la subvenció previst en aquestes bases es fa mitjançant concurrència no competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits. Els projectes s’han de subvencionar segons les normes establertes a la base desena d’aquesta convocatòria.

7. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà al de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és dissabte o inhàbil, s’ha d’entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

2. Les instàncies s’han de dirigir a la Direcció Insular d’Esports del Consell de Mallorca, i es poden presentar, a qualsevol terminal del Registre general del Consell de Mallorca: Centre Cultural la Misericòrdia (plaça de l’Hospital, 4), seu del Consell (Palau Reial, 1), Llar de la Joventut (General Riera, 111) , Llar de la Infància (General Riera, 113) i el Poliesportiu Sant Ferran (camí de Ca l’Ardiaca 5), tots a Palma; i en el Registre general de l’IMAS (General Riera, 67).

3. Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En el cas que la sol·licitud es presenti en un lloc diferent als registres del Consell de Mallorca s’ha de remetre un fax a la Direcció Insular d’Esports amb la còpia del document de sol·licitud presentant, amb l’objecte de que l’òrgan instructor tingui coneixement de la presentació de dita sol·licitud.

4. Per facilitar la tramitació de les ajudes que figuren en aquesta convocatòria, us podeu dirigir a la Direcció Insular d’Esports del Consell de Mallorca, camí de Ca l’Ardiaca, 5, Palma, telèfon centraleta 971 173 528.

5. Si la sol·licitud no reuneix les dades d’identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de l’entitat sol·licitant, o alguns dels requisits prevists en l’article 70 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, s’ha de requerir l’entitat sol·licitant d’acord amb el que estableix l’article 71.1 de la llei esmentada perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.

6. L’òrgan instructor sol·licitarà al Registre d’Entitats Esportives de les Illes Balears que acrediti que els clubs esportius sol·licitants hi estan inscrits. La presentació de la sol·licitud suposa que el club esportiu autoritza al Consell de Mallorca i al Govern de les Illes Balears a realitzar aquest tràmit.

8. Formalització de sol·licituds

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant les instàncies facilitades per la Direcció Insular d’Esports del Consell de Mallorca, i han de contenir les dades necessàries per identificar l’entitat correctament i la persona que la representa. Aquests documents normalitzats es troben penjats a l’abast del públic als webs: «www.conselldemallorca.net i www.esportbasemallorca.net».

2. S’hi ha d’adjuntar la documentació següent:

  1. Model de sol·licitud (document CE1).
  2. Fotocòpia del NIF de l’entitat sol·licitant i del NIF, NIE, o passaport de la persona que signa la sol·licitud.
  3. Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. (certificat de nomenament i de vigència del càrrec emès per la persona que ostenti la secretaria del club o documentació que acrediti dit extrem).
  4. Projecte explicatiu de les activitats o actuacions per a les quals se sol·licita l’ajuda econòmica desenvolupades durant el període subvencionable (01/01/2014 i data de publicació al BOIB d’aquesta convocatòria). 

S’ha de fer esment a les activitats realitzades, nins i nines (en edat escolar) que practiquen  l’esport a través del club, els mitjans humans i els materials que han hagut de menester per dur-lo a terme, les dates de realització, les entitats públiques o privades que col·laboren amb el club. (assenyalant explícitament si s’ha rebut qualque subvenció econòmica o en espècie per al desenvolupament de l’activitat per a la qual ara es sol·licita la subvenció).

Respecte a les despeses realitzades s’han de detallar i explicar el motiu de la despesa en relació amb l’activitat esportiva desenvolupada pel club.

e. Certificat bancari normalitzat (document CE4), que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s’ha d’ingressar l’import de la subvenció. No cal presentar el certificat bancari, si l’entitat sol·licitant s’ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions del Consell de Mallorca. (en aquest cas s’assenyalarà aquest extrem en el document CE1) Cal tornar a presentar el certificat bancari si des del darrer any s’ha produït alguna modificació de les dades bancàries de l’entitat beneficiaria, aspecte que s’ha de notificar per escrit. 

f. Declaració què l’entitat sol·licitant no rep cap més ajuda pel mateix concepte, o l’import de l’ajuda rebuda o sol·licitada amb relació al total i declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, general de subvencions (document CE5).

g. Certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social que acredita que l’entitat que sol·licita la subvenció està al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social o autorització expressa al Consell de Mallorca per sol·licitar-ho telemàticament (document CE3).

h. Certificat de l’Agència Tributària (AEAT) d’estar al corrent de les obligacions tributàries, o autorització expressa al Consell de Mallorca per sol·licitar-ho telemàticament (document CE3).

9. Òrgan instructor, comissió avaluadora i procediment de concessió de la subvenció

1. L’òrgan instructor és el senyor José Carrillo Martinez, secretari tècnic de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, a través de la direcció Insular d’Esports, que ha de dur a terme les actuacions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L’òrgan instructor pot requerir a l’entitat sol·licitant els informes o els aclariments que consideri convenients.

2. La concessió d’aquestes ajudes s’ha de sotmetre a la fiscalització prèvia de la Intervenció del Consell de Mallorca.

3. El procediment de concessió de la subvenció previst en aquestes bases s’ha de fer mitjançant concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixen els requisits exigits. Els projectes s’han de subvencionar segons les normes que estableix la base desena d’aquesta convocatòria.

4. La comissió avaluadora estudiarà les sol·licituds  presentades; així mateix, les puntuarà d’acord amb el que disposa la base desena.

La comissió avaluadora s’ha de reunir per determinar les sol·licituds que compleixen els requisits per accedir a aquesta convocatòria de subvencions, ha de puntuar-les i ha d’establir l’equivalència econòmica de la subvenció. D’aquesta reunió se n’ha d’aixecar acta, el contingut de la qual ha de servir a l’òrgan instructor per a elaborar la proposta de resolució.

D’acord amb el que es disposa a l’article 22  de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es constitueix la Comissió avaluadora que integra els membres següents:

  1. President: el senyor Joan Antoni Ramonell Miralles, director insular d’Esports, o el seu substitut, el senyor  Joan Rotger Seguí, vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports. 
  2. Secretari: (amb veu però sense vot) el senyor Carlos Rosselló Mena, cap de la secció jurídica de la Direcció Insular d’Esports, o el seu substitut, el senyora Miquel Seguí Jaume, tècnic de gestió econòmica de la Direcció Insular d’Esports.
  3. Dos Vocals: el senyor Miquel Roca Jaume, cap del servei d’esport base, o el seu substitut, el senyor Nicolas Vidal Miró, tècnic de la Direcció Insular d’Esports. I la senyora Rosa Maria Guillem Ripoll, cap de secció de foment de l’esport, o el seu substitut, el senyor Raúl Llopart Reimann, cap de secció d’esport base.

5. L’òrgan instructor formularà a proposta de la comissió avaluadora, la proposta d’acord que s’ha de trametre a la Intervenció General del Consell de Mallorca perquè la fiscalitzi prèviament. Aquesta proposta d’acord ha de contenir les sol·licituds admeses, denegades i desestimades, així com els desistiments i les renúncies dels sol·licitants, amb indicació del nom, CIF, import proposat i projecte. Una vegada fiscalitzada de conformitat, la proposta s’ha de elevar al Consell Executiu perquè resolgui les concessions de les subvencions. Aquest acord es publicarà al BOIB.

10. Criteris objectius que regeixen l’atorgament i quantia de les subvencions

1. El procediment per concedir la subvenció previst en aquestes bases s’ha de fer mitjançant concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits.

La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s’ha de resoldre segons aquests criteris.

2. Amb la finalitat d’establir la puntuació de les sol·licituds presentades, els criteris de valoració per resoldre la convocatòria seran els següents:

a. Un punt als clubs sol·licitants que hagin utilitzat durant el període subvencionable l’aplicació Gestió Telemàtica facilitada per la Direcció Insular d’Esports per realitzar les inscripcions a l’esport unificat “L’Esport per a l’edat escolar” ó a les activitats escolars  federades de  la Direcció insular d’Esports del Consell de Mallorca.

 b.  Número de llicències del club de nins i nines nascuts entre l’1/01/1999 i el 31/12/2009:

- D’1 a  50 nins/es : 3 punts

- De 51 a 100 nins/es: 6 punts

- Més de 100 nins/es: 9 punts

3. En cap cas, el total de la puntuació obtinguda per projecte pot ser superior a 10 punts

4. Es denegaran les sol·licituds en el supòsits següents:

a. Quan l’import de les subvencions o ajudes econòmiques concedides sigui de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes econòmiques d’altres administracions públiques o d’entitats privades, superi el cost de l’activitat desenvolupat l’entitat.

b. La concessió d’aquestes ajudes o subvencions es farà fins al límit del crèdit pressupostari establert en aquestes bases.

c. Quan l’objecte pel qual se sol·licita la subvenció no s’adeqüi a l’objecte de la convocatòria o no compleixi els requisits prevists per ser beneficiari.

5. Per determinar l’import de la subvenció, s’ha d’aplicar el procediment següent:

1er.- Se sumarà el nombre de punts obtinguts per totes les sol·licituds que compleixen els requisits prevists a la convocatòria per accedir-hi.

2n.- Es dividirà l’import total del crèdit assignat en aquesta convocatòria (150.000,00 €) entre el nombre total de punts, per obtenir el valor en euros de cada punt.

3er.- Es multiplicarà el valor en euros de cada punt per la puntuació obtinguda pel club sol·licitant.

4t.- La subvenció màxima concedida no podrà ser superior a 3.000,00 €.

5è.- Es limitarà l’import de la subvenció a concedir si l’import de subvenció que demana el club és inferior a la quantia resultant de les operacions anteriors.

6è.- El crèdit sobrant derivat de les limitacions esmentades als punts 4t i 5è es repartirà proporcionalment segons la puntuació obtinguda entre els altres beneficiaris les sol·licituds dels quals no estiguin limitades, pels supòsits anteriorment assenyalats. 

11. Justificació de la subvenció

1. Atès que el període subvencionable finalitza en la data de publicació d’aquesta convocatòria, les entitats sol·licitants han de presentar la documentació justificativa en el termini de quinze dies des de l’endemà d’haver rebut la notificació de concessió de la subvenció.

2. La justificació de la subvenció comprèn l’import total del projecte en la sol·licitud. L’incompliment parcial d’aquesta obligació dóna lloc a la reducció proporcional de l’ajuda concedida i, si escau, pot suposar segons estableix l’art. 89.1 RLGS la pèrdua al dret de cobrament; que també es preveu per l’incompliment total de l’obligació de justificar.

3. L’abonament de la subvenció es farà amb la justificació prèvia de l’entitat beneficiària del compliment de la finalitat i de la despesa i de l’activitat subvencionada.

4. Per acreditar haver fet el projecte subvencionat, s’ha de presentar un compte justificatiu (document CE5), que s’ha de presentar en paper i en arxiu d’Excel, en disquet o CD, integrat per la documentació bàsica i específica següent: Una memòria de l’actuació desenvolupada (activitats que s’han fet, els resultats obtinguts, la temporalització, mitjans de difusió utilitzats, l’avaluació i qualsevol altre aspecte que pugui resultar adient). No obstant això, el Consell de Mallorca pot demanar, així mateix, la documentació que consideri adient, ateses els característiques de cada cas. Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s’han fet, que contindrà:

1. Una relació classificada de les despeses de l’activitat per a la qual es sol·licita la subvenció, amb identificació del creditor i del document, l’import, data d’emissió i, si escau, data de pagament.

2. Les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa expedits a nom del beneficiari de la subvenció incorporats.

3. Les factures o justificants que integrin el compte justificatiu han de complir els següents requisits:

  1. Han de ser expedits a nom del beneficiari de la subvenció,
  2. Han de complir els requisits formals que determina la legislació vigent (RD 1619/2012, de 30 de novembre)
  3. Per facilitar la tramitació es poden presentar fotocòpies compulsades, amb l’estampillat previst a l’article 73 del RD 887/2006, de 21 de juliol.

4. És necessari justificar el pagament de la despesa. Per a justificar el pagament d’una determinada despesa, s’ha d’aportar la documentació següent:

  1. Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
    1. Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament i 
    2. l’extracte del compte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.
  2. Pagament mitjançant xec nominatiu:
    1. còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que emet la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut,
    2.  l’ extracte del compte corrent del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré i
    3. certificat de l’entitat bancària en què consti el número de xec, l’import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament ( no serà precís presentar l’extracte del compte corrent si el certificat de l’entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s’hagi carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb el beneficiari de l’ajuda.
  3. Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
    1. Document acreditatiu del càrrec en compte dels efectes i
    2. L’extracte del compte on figuri el càrrec del efectes. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per la entitat bancària que contingui: el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, el beneficiari, el concepte pel qual es realitza l’efecte, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i del seu abonament per lliurat.
  4. Pagament mitjançant targeta de crèdit:
    1. Tiquet de compra on figuri el pagament amb targeta en cas que no figuri en la factura,
    2. resguard del pagament amb targeta i
    3. l’extracte del compte on figuri el càrrec del pagament amb targeta. L’extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què com a mínim consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta,  el beneficiari, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i data de l’operació.
  5. Pagament mitjançant domiciliació bancària:
    1. Notificació bancària del càrrec i
    2. l’extracte bancari on figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què consti el titular i número del compte corrent en què s’ha anotat el càrrec i l’ordenant del càrrec, el beneficiari, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i data de l’operació.
  6. Pagament en efectiu:

1. Rebut, signat i segellat pel proveïdor en el qual s’haurà d’ especificar la despesa a què correspon el pagament, la seva data i l’expressió  “rebut en metàl·lic” . Sota la signatura ha de figurar el  nom, llinatges i número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per import no superior a 100,00€ IVA inclòs.

2. Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import, la seva procedència i aplicació dels fons a les activitats subvencionades ( art. 30.4 LGS )  En cas que no hi hagi ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada, s’ha d’acreditar mitjançant una declaració responsable del beneficiari. ( art. 72.2e) RGLS) (document CE 5)

3. Declaració responsable que les factures presentades per justificar la subvenció concedida no superen el valor de mercat i que no es recuperarà ni es compensarà l’IVA.

4. Declaració responsable que les despeses relacionades es corresponen sense cap dubte a l’activitat subvencionada (document CE5).

5. Els tres pressuposts que, com a mínim ha d’haver sol·licitat el beneficiari quan l'import de la despesa a realitzar sigui igual o superior a 18.000€

5. Per justificar les despeses de les dietes (despeses de transport, alimentació....) que s’han abonat als col·laboradors en l’esdeveniment (no per serveis prestats), l’entitat ha d’aportar un certificat (signat pel president o secretari) on s’esmenti el concepte, l’import abonat i el nom de la persona col·laboradora i un certificat de la persona col·laboradora (que ha de signar) on s’esmenti el concepte, l’import abonat i l’entitat que li ha abonat.

6. Si s’aporten factures amb retenció d’IRPF al prestador del servei, s’ha de presentar, juntament amb la factura, el document 110 que justifiqui el pagament de l’impost. En cas contrari únicament s’entendrà justificat l’import de la factura amb la deducció de la quantia de l’IRPF.

7. Per justificar les despeses de personal, s’han d’aportar les nòmines i els documents TC1 i TC2. Si únicament s’aporten nòmines s’entendrà justificada la quantia corresponent al líquid d’aquestes.  En la justificació de despeses de personal, l’entitat beneficiaria ha d’explicar al projecte i a la documentació justificativa - l’activitat que han fet aquestes persones en l’activitat, així com la part de la seva feina dedicada a l’esdeveniment subvencionat, per imputar el total o part (indicant i explicant el percentatge) d’aquesta despesa a l’acció subvencionada.

8. No obstant això, el Consell de Mallorca pot demanar la documentació que consideri adient, ateses les característiques de cada cas.

9. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el Consell de Mallorca ha de requerir l’entitat beneficiària perquè en faci la rectificació oportuna, en un termini de 10 dies que és improrrogable.

10. En cas que la documentació justificativa aportada no acrediti de forma indubtable que la despesa es correspon directament amb el projecte o activitat subvencionada, l’entitat beneficiària ha d’informar expressament sobre el contingut de l’objecte d’aquesta despesa.

12. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions

La quantia de la subvenció no pot ser superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost de l’actuació subvencionada.

13. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d’aplicació i, en concret, en l’article 10 del Reglament de subvencions i ajudes del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132). Així com les obligacions següents:

  1. Haver dut a terme l’objecte de la subvenció d’acord amb les condicions establertes.
  2. Acreditar davant el Consell de Mallorca que han realitzat l’activitat subvencionada amb les factures corresponents girades per terceres persones al beneficiari de la subvenció, en les quals s’ha de fer constar el concepte de la despesa.
  3. Comunicar a la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat no previstes a la sol·licitud, així com qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada.
  4. Facilitar a la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca tota la informació complementària referent a qualsevol punt de l’activitat subvencionada i que es consideri oportuna.
  5. Sotmetre’s a les actuacions posteriors de comprovació i control de la Intervenció del Consell de Mallorca, de la Sindicatura de Comptes i del Tribunal de Comptes, si n’és el cas.
  6. La responsabilitat civil, administrativa o penal de les actuacions concretes de cada programa esportiu recau exclusivament sobre l’entitat que la promou.
  7. Justificar l’activitat subvencionada d’acord amb les indicacions previstes al punt 11 d’aquesta convocatòria.
  8. Estar al corrent amb les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca, l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) i la Tresoreria General de la Seguretat Social.

14. Subcontractació

1. Pel que fa a la subcontractació i, sense perjudici del que preveu a l’article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 68 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol pel qual s’aprova el reglament de la llei esmentada, s’entén que un beneficiari subcontracta quan concerta amb terceres persones l’execució total o parcial de l’activitat que constitueix l’objecte de la subvenció. Queda fora d’aquest concepte la contractació de les despeses en què hagi d’incórrer el beneficiari per fer per si mateix l’activitat subvencionada.

2. L’activitat subvencionada que el beneficiari subcontracti amb terceres persones no pot excedir el 60 per cent de l’import de l’activitat subvencionada.

3. El beneficiari no pot concertar l’execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:

a) Persones o entitats incloses en alguna de les prohibicions de l’article 13 de  la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per fer l’activitat objecte de contractació.

c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge de cost total de l’operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat de la feina feta o els serveis prestats.

d) Persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que dita subcontractació amb entitats o persones vinculades, quedi acreditat que s’ha fet amb un preu real de mercat. Aquesta acreditació es realitzarà a la documentació justificativa.

 

15. Revocació i reintegrament

Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat per acord del Ple de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 120, de 6 d’octubre de 2001).

Amb l’acord previ dels òrgans competents del Consell de Mallorca, es pot obligar els beneficiaris a la devolució i al pagament dels interessos de demora corresponents en el supòsit d’incompliment de les obligacions previstes en aquesta convocatòria i conforme a l’establert a l’article 13 de l’esmentat Reglament de subvencions esmentat.

16. Normativa d’aplicació

És d’aplicació a aquesta convocatòria la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003; el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB 03.11.01, núm. 132); la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i la seva modificació de 1999; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca de 8 de març de 2004 aprovat pel Ple del Consell de Mallorca; el Decret d’organització del Consell de Mallorca de dia 15 de juliol de 2011 (BOIB núm. 111 de data 21/07/2011); l’Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100 de 10 d’agost de 1995), i la resta de la normativa que hi sigui d’aplicació.

Supletòriament serà d’aplicació el Decret legislatiu 2/2005, de 17 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Documents adjunts