Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 229
Convocatòria del concurs oposició per a proveir interinament una plaça de tècnic d'Administració General

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per la Junta de Govern Local en data 12 de desembre de 2014, s’ha aprovat l’acord que diu:

PRIMER. Aprovar les bases que s'adjunten a aquesta proposta per cobrir interinament per concurs oposició una plaça de tècnic d'Administració General d'aquest ajuntament.

SEGON. Aprovar l'esmentada convocatòria i, en conseqüència, iniciar el procés selectiu.

TERCER. La persona que sigui nomenada per haver superat el procés selectiu cessarà pels motius exposats a la justificació de la convocatòria.

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL CONCURS-OPOSICIÓ PER PROVEIR INTERINAMENT UNA PLAÇA DE TÈCNIC D’ADMINISTRACIÓ GENERAL

JUSTIFICACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

L’article 21.2 de la Llei 22/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2014 disposa que durant l’any 2014 no es procedirà al nomenament de personal temporal ni al nomenament de funcionaris interins llevat de casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables que es restringirà als sectors, funcions i categories professionals que es considerin prioritaris o que afectin el funcionament dels serveis públics essencials.

En relació amb aquesta convocatòria per proveir interinament una plaça de tècnic d’Administració General, destinada al departament de Secretaria, s’ha de destacar que la seva cobertura ve motivada perquè la tècnica d'Administració General que venia prestant serveis a Secretaria ha estat nomenada interventora accidental de la corporació, a causa que la interventora titular va ser declarada en situació de comissió de serveis en el Consell de Mallorca.  Davant aquesta situació resulta que en el departament de Secretaria, a nivell tècnic, únicament presta serveis el secretari accidental sense cap altre TAG, per la qual cosa resulta que, en atenció al volum de feina i complexitat de la matèria, el departament està sobresaturat, i ha de menester ajuda del personal jurídic de la corporació i de la pròpia interventora municipal. Per tant és necessari reforçar a nivell tècnic aquesta àrea amb la cobertura d'una plaça interina de TAG, la qual cosa permetrà que la TAG que actualment presta serveis d'interventora accidental ho pugui seguir fent, sense interferències de tasques de Secretaria, a la vegada que es corregeix la situació de Secretaria, i s'està dins el supòsit legal excepcional, atès que afecta dos serveis públics essencials com són el departament de Secretari i Intervenció.

Precisament per aquesta excepcionalitat, la vigència de la plaça que ara es cobreix queda condicionada que la plaça de intervenció estigui vacant i hagi de ser desenvolupada per un TAG municipal, de forma que una vegada coberta la plaça d'Intervenció per un titular o per un altre tècnic extern, ja sigui mitjançant nomenament interí, provisional, en comissió de serveis o qualsevol altre, cessarà la persona que mitjançant la present convocatòria hagi accedit a la plaça de TAG interí, i s'amortitzarà la plaça.

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

És objecte de la present convocatòria la provisió interina d’una plaça de tècnic d’Administració General. Aquesta plaça està enquadrada en el Grup A1, Administració General, amb les retribucions corresponents a aquest grup i als acords de l’Ajuntament. La seva dedicació, jornada de treball i les seves retribucions seran de jornada completa de treball dels funcionaris d’aquesta corporació.

L’aspirant que superi les proves i que per tant sigui nomenat desenvoluparà les funcions pròpies del càrrec amb caràcter interí i cessarà, pels motius exposats a la justificació de la convocatòria,  una vegada coberta la plaça de intervenció municipal per un titular o per un altre tècnic extern, ja sigui mitjançant nomenament interí, provisional, en comissió de serveis o qualsevol altre.

 

SEGONA. CONDICIONS DELS ASPIRANTS

Per prendre part al concurs-oposició serà necessari posseir els següents requisits a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds:

a) Ser espanyol o nacional dels estats membres de la Unió Europea i les persones a què es refereix l'art. 57 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

b) Tenir complerts els 18 anys.

c) Estar en possessió del títol de llicenciat en dret, ciències polítiques, econòmiques o empresarials, intendent mercantil o actuari.

d) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.

e) No haver estat separat, per expedient disciplinari, del servei de cap Administració pública, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques.

f) No estar sotmès a causa d’incapacitat o d’incompatibilitat de les contingudes en la legislació local.

g) No estar sotmès a causes d’incompatibilitat de conformitat amb el que estableix la Llei 53/84, de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques. Previ a l’acte de la presa de possessió, l’interessat haurà d’aportar declaració responsable de complir els requisits assenyalats en els apartats c), d), e), f), i g).

TERCERA. FUNCIONS

Seran les pròpies del càrrec.

QUARTA. PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES

Les instàncies per participar al concurs-oposició s’hauran de fer mitjançant instància dirigida al Sr. Batle president de la corporació segons el model que figura a l’annex II de les presents bases, acompanyades de fotocòpia autenticada del DNI i s’hauran de presentar en el Registre General d’aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 30/92, de 26 de novembre, en el termini de quinze dies naturals comptats a partir del següent a la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). La convocatòria s’anunciarà a la pàgina web municipal i BOIB.

Per ser admesos i prendre part al concurs-oposició n’hi haurà prou que els aspirants manifestin a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la Base segona.

Juntament amb la instància, els aspirants hauran de presentar la documentació regulada en aquestes bases en el cas que no vulguin practicar la prova de català.

QUINTA. ADMISSIÓ D’ASPIRANTS

Expirat el terme de presentació d'instàncies, el batle president dictarà Resolució, declarant aprovada la Llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, que es farà públic al tauler d’edictes de l’Ajuntament, i es concedirà un termini de deu dies perquè els interessats presentin les al·legacions que considerin oportunes i en seran esmenats els errors.

Aquestes reclamacions, si n’hi hagués, seran acceptades i rebutjades en la resolució que es dicti, per la qual cosa serà aprovada la Relació definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.

En cas de no produir-se reclamacions a la Llista provisional, s’entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nova resolució i publicació.

En la mateixa resolució, el Batle determinarà el lloc, data i hora de la constitució del tribunal i celebració del primer exercici, i s'hauran de presentar els aspirants el dia assenyalat i amb el DNI.

SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR

President: Guillermo Corró Truyol, secretari accidental de la corporació

Suplent: Llorenç Pol Jaume, tècnic d'Administració General de l'Ajuntament.

Vocals:

Titular: Catalina Pons Bestard, interventora accidental de la corporació.

Suplent: Francisca Martorell Pujadas, interventora de l'IMAS del Consell de Mallorca.

Titular: Carlos Mena Ribas, lletrat de l'Ajuntament d'Inca

Suplent: Francisca Martorell Pujadas, interventora de l'IMAS del Consell de Mallorca.

Titular: Juan Castañer Alemany, secretari de l'Ajuntament de Calvià

Suplent: Francisca Torres Arabí, TAG de l'Ajuntament de Calvià.

Titular: María Suau Juan, TAG de l'Ajuntament d'Alcúdia

Suplent: Miguel Alejandro Dot Ramis, lletrat de l'Ajuntament d'Alcúdia.

Secretària: Maria Magdalena Janer Pons o la persona en qui delegui.

Com a assessor del tribunal en la prova de català, es designa a l’assessora lingüística d’aquest ajuntament, la Sra. Margalida Adrover Cabrer, la qual actuarà amb veu i sense vot.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents.

Els membres del tribunal s’hauran d’abstenir de formar-ne part i d’intervenir quan concorrin les circumstàncies establertes a l’article 28 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, i notificar-ho a l’autoritat competent.

SETENA. ORDRE D’ACTUACIÓ DELS ASPIRANTS

L’ordre d’actuació dels aspirants serà determinat mitjançant sorteig públic que serà efectuat immediatament abans de començar els exercicis.

VUITENA. FASE CONCURS I MÈRITS A VALORAR

Els mèrits a valorar pel tribunal seran els següents:

a) Pels serveis prestats a l’Administració pública en qualitat de funcionari titular o interí com a tècnic d’Administració General, lletrat o assessor jurídic: 1 punt per any fins a un màxim de 3 punts.

b) Pels serveis prestats a l’Administració pública com a personal laboral o en contracte d'arrendament de serveis, desenvolupant funcions similars a les de tècnic d’Administració General, lletrat o assessor jurídic: 0,5 punts per any fins a un màxim de 1,5 punts.

c) Per cursos d’administració local impartits per universitats o escoles oficials: fins a un màxim de 2 punts, d’acord amb el següent barem:

-De menys de 20 hores lectives       0,10 punts.

-De 20 a 39 hores lectives                0,25 punt.

-De 40 a 79 hores lectives                0,75 punts.

-De 80 a a 120 hores lectives           1 punts.

-De més de 120 hores lectives         1,5 punts.

La valoració d’un mèrit en qualsevol dels apartats exclourà la valoració del mateix mèrit en els restants apartats. A aquest efecte, el mèrit que s’acrediti serà valorat en l’apartat en el qual obtingui major puntuació. En els apartats a) i b) es prorratejaran les fraccions inferiors a un any de prestació de servei. En aquests mateixos apartats es valorarà tant si l’aspirant ha prestat els seus serveis com a funcionari interí o contractat laboral.

ACREDITACIÓ DELS MÈRITS

-Els mèrits dels apartats a) i b) s’acreditaran mitjançant la presentació dels corresponents certificats de serveis prestats.

-Els mèrits dels apartats c) s’acreditaran mitjançant originals o còpies autenticades dels corresponents títols o diplomes.

NOVENA. FASE D’OPOSICIÓ, EXERCICIS

Seran tres, de caràcter obligatori i eliminatori.

Primer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà en exposar per escrit en un període màxim de tres hores, tres temes extrets a l’atzar pel tribunal, just abans d’iniciar-se l’exercici, d’entre els que formen el programa que es transcriu al final d’aquestes bases en qualitat d’annex. Un d'aquests temes correspondrà a la part general i els altres dos correspondran a la part específica.

Segon exercici. De caràcter obligatori i eliminatori.

Escrit i amb tres hores de duració, consistirà en la realització de tres supòsits de caràcter pràctic que plantejarà el tribunal immediatament abans del començament de l’exercici, relatius a les tasques pròpies de la plaça que es convoca. El tribunal si ho considera pot demanar que a cada un dels supòsits es resolguin distintes qüestions.

Tercer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà a realitzar una prova de català, segons el nivell C de la Junta Avaluadora, amb una durada d’una hora, la qual es qualificarà com a apte o no apte. Aquesta prova s’organitza en quatre àrees, que avaluen les habilitats següents:

AREA 1/2 Comprensió oral i expressió escrita

AREA 3 Domini pràctic del sistema lingüístic

AREA 4/5 Comprensió lectora i expressió oral

AREA 1/2

- L’àrea consta de dos exercicis:

1r.- Fer un dictat.

2n.- Redactar una senzilla convocatòria de reunió (mínim 25 paraules), circular, instància.

AREA 3

Respondre preguntes sobre temes d’ortografia, de morfosintaxi i de lèxic: omplir amb lletres adequades els buits dels mots d’un text o d’unes frases, relacionar mots, completar frases.

AREA 4/5

- Dir si unes afirmacions són certes d’acord amb un text.

- Triar i ordenar uns fragments segons els dos textos a què pertanyen.

- Llegir un fragment d’un article o d’una notícia del diari o d’algun altre text de caràcter formal.

La publicació dels anuncis de celebració dels exercicis es farà pel Tribunal en el Tauló d’Edictes de l’Ajuntament.

Entre el final d’un exercici i el començament del següent hauran de transcórrer al menys 48 hores, sense excedir de 20 dies.

DESENA. QUALIFICACIÓ DELS EXERCICIS DE LA FASE DE CONCURS I QUALIFICACIO DEFINITIVA DEL CONCURS-OPOSICIÓ.

Els exercicis seran qualificats fins a un màxim de 10 punts, i seran eliminats els opositors que no assoleixin un mínim de cinc punts en cada un d’ells, excepte la prova de català, que serà qualificada com a apte o no apte. Quedaran exempts de la realització d’aquesta prova els qui acreditin estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana del nivell C1, de la Junta Avaluadora de Català, de l’Escola Balear d’Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent. El nombre de punts que podran ser atorgats per cada membre del Tribunal en cadascun dels exercicis serà de zero a deu punts. Les qualificacions s’adoptaran sumant les puntuacions atorgades pels distints membres del Tribunal i dividint el total pel nombre de existents en aquell, sent el quocient la qualificació definitiva.

Quan entre les puntuacions atorgades pels membres del tribunal existís, entre dues o més d’elles, una diferència de tres o més enters, seran automàticament excloses dues d’elles, les qualificacions màxima i mínima, i es detraurà la puntuació mitja a través de les qualificacions restants.

Les qualificacions de cada exercici es faran públiques el mateix dia que s’acordin, i seran exposades al tauler d’edictes de la corporació.

La qualificació final dels exercicis serà la suma aritmètica de les puntuacions obtingudes en cada un d’ells.

La qualificació final de la fase de concurs serà la suma aritmètica de les puntuacions atorgades pels mèrits al·legats pels aspirants.

La qualificació definitiva del concurs-oposició serà la suma aritmètica de la qualificació final dels exercicis i de la qualificació final del concurs.

ONZENA. RELACIÓ D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I NOMENAMENT

Acabada la qualificació dels aspirants el tribunal procedirà a fer pública la relació d’aprovats, no podran ultrapassar aquests el nombre de places convocades, i elevaran dita relació juntament amb l’acta de la sessió al Sr. Batle president perquè formuli el nomenament pertinent.

L’aspirant proposat aportarà davant la Secretaria General d’aquesta Corporació, dins del termini de tres dies naturals a comptar des del que es faci pública la relació d’aprovats, els documents acreditatius de reunir els requisits exigits a la Base segona. Aquells que dins del termini assenyalat no presentin la documentació no podran prendre possessió, i restaran anul·lades totes les seves actuacions.

Presentada la documentació, es procedirà al nomenament de l’aspirant, qui en el termini de cinc dies, a comptar des de la comunicació del nomenament, haurà de prendre possessió del seu càrrec.

DOTZENA. INCIDÈNCIES

El tribunal resta facultat per a resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de l’oposició, en tot allò no previst en aquestes bases.

TRETZENA.

La present convocatòria i els actes administratius que en resultin de la mateixa, podran ser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

ANNEX I
PART GENERAL

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Característiques i estructura. Drets fonamentals i llibertats públiques: enumeració, garanties i suspensió. Altres drets i deures dels ciutadans.

Tema 2. La Corona. Les funcions constitucionals del Cap d’Estat. Successió i regència. La ratificació. Les Corts Generals: composició i funcions. El Tribunal de Comptes. El Defensor del Poble. El Govern: composició i funcions. Relacions amb altres poders. L’Administració de l’Estat central i perifèrica.

Tema 3. Organització territorial de l’Estat. Les comunitats autònomes: organització i competències. Els estatuts d’autonomia.

Tema 4. Estructura de l’Administració local: ens locals bàsics i opcionals. Organització i competències del municipi.

Tema 5. Fonts del dret: la llei, el costum i els principis generals del dret. Classes de lleis. Els decrets llei. La delegació legislativa. La Constitució com a norma jurídica. El reglament. Titulars de la potestat reglamentària. Límits de la potestat reglamentària. Inderogabilitat singular dels reglaments. Procediment d’aprovació de les ordenances locals.

Tema 6. La potestat normativa de les Comunitats Autònomes. Relació dels ordenaments autonòmics amb l’estatal.

Tema 7. L’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears. Estructura i contingut.

Tema 8. Les potestats administratives. El principi de legalitat. L’autotutela administrativa. La potestat discrecional i el seu control. Responsabilitat de l’Administració.

Tema 9. L’acte administratiu. Concepte i classes. Elements. Eficàcia dels actes administratius. Silenci administratiu. Actes presumptes. Els actes de l’Administració en règim jurídic privat.

Tema 10. Invalidesa dels actes administratius. Irregularitats no invalidants. La revisió d’ofici dels actes administratius. El règim jurídic dels recursos administratius. Les reclamacions prèvies a l’exercici de les accions civils i laborals.

Tema 11. El procediment administratiu: regulació, principis i fases del procediment.

PART ESPECÍFICA

Tema 1. La noció de servei públic. Modes de gestió dels serveis públics.

Tema 2. El pressupost: concepte i finalitats. Diferents tècniques pressupostàries. La despesa pública i els ingressos públics.

Tema 3. Principis de l’ordenament tributari espanyol. Potestat tributària originària i derivada. Aplicació i interpretació de les normes tributàries. Els tributs: classificació. La relació juridicotributària. El fet imposable i liquidable. Quota i deute tributaris. Extinció de l’obligació tributària.

Tema 4. Les hisendes locals: principis constitucionals. Coordinació amb les hisendes estatal i autonòmica.

Tema 5. El pressupost de les entitats locals. El principi de pressupost únic: el seu significat. Estructura pressupostària. Formació i aprovació del pressupost. Pròrroga del pressupost. Modificacions pressupostàries i la seva tramitació. La liquidació del pressupost. Romanents de crèdit. El Compte General: contingut, tramitació i aprovació.

Tema 6. El municipi: concepte i elements. El territori municipal. Creació i supressió de municipis. Alteració de termes municipals. Divisió del territori municipal en districtes i en barris.

Tema 7. Organització municipal: òrgans necessaris i complementaris. El batle: atribucions. Tinents de batle i regidors delegats.

Tema 8. L’ajuntament en ple: atribucions i règim de delegacions. La Junta de Govern: composició i atribucions.

Tema 9. La funció pública local. Funcionaris amb habilitació nacional. L’articulació en l’Administració general i especial dels funcionaris locals. El personal eventual. El personal laboral al servei de les corporacions locals. Òrgans competents en matèria de personal en l’àmbit local.

Tema 10. Adquisició i pèrdua de la condició funcionarial. Situacions administratives. Permisos i vacances.

Tema 11. La promoció i les seves classes. Drets del personal al servei de les corporacions locals. Drets col·lectius. La Seguretat Social dels funcionaris locals. Deures i incompatibilitats.

Tema 12. El règim disciplinari del personal funcionari i laboral. Principis, marc legislatiu, procediment.

Tema 13. La contractació de les entitats local. Disposicions generals, requisits per contractar amb l’administració. Marc jurídic dels contractes locals.

Tema 14. Les actuacions preparatòries dels contractes. La tramitació dels expedients. L’adjudicació dels contractes, dels procediments i formes d’adjudicació, normes generals de procediment.

Tema 15. L’execució i modificació dels contractes. La revisió de preus. L’extinció dels contractes. La cessió dels contractes i la subcontractació.

Tema 16. El contracte d’obres.

Tema 17. El contracte de gestió de serveis públics

Tema 18. El contracte de concessió d'obra pública.

Tema 19. El contracte de subministrament.

Tema 20. El contracte de serveis.

Tema 21. Concepte i classificació dels bens de les entitats locals. El patrimoni de les entitats locals.

Tema 22. Conservació i tutela dels bens de les entitats locals. Administració i prerrogativa de les entitats locals respecte dels seus bens. El desnonament per via administrativa.

Tema 23. Gaudi i aprofitament dels béns. Alienació dels Béns.

Tema 24. El domini públic i el patrimoni privat dels ens públics. Potestats administratives sobre els béns del seu patrimoni. Afectació i desafectació. Règim d’utilització dels béns demanials i patrimonials. Alienació de béns patrimonials.

Tema 25. L'organització administrativa de l'urbanisme. Competències de les comunitats autònomes. Competències de les corporacions locals i dels consells insulars. Legislació urbanística de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tema 26. El règim urbanístic de la propietat del sòl: disposicions generals. L'estatut jurídic de la propietat del sòl: classificació i qualificació urbanística del sòl.

Tema 27. El Pla general d'ordenació urbana: determinacions generals i específiques. Documentació. Els Plans Parcials: determinacions i documents. Els Plans Especials: determinacions i documents.

Tema 28. Formació i l'aprovació dels plans: actes preparatoris. Suspensió de llicència. L’avanç. Competència i procediment per formular i aprovar els distints instruments d'ordenació urbanística.

Tema 29. Unitats d’actuació. Delimitació. Sistemes d'actuació: classes. Substitució del sistema elegit. Justa distribució de beneficis i de càrregues. Despeses d'urbanització.

Tema 30. Intervenció preventiva en l’edificació i ús del sòl. Concepte de llicències urbanístiques: competències i procediment. Actes subjecte a llicència. La comunicació prèvia. Actes subjectes a comunicació prèvia. Procediment. 

Tema 31. Les infraccions urbanístiques: definició, tipificació i prescripció. Les persones responsables. Les regles per determinar la quantia de les sancions. La competència i el procediment sancionador.

Tema 32. La Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears. Les determinacions generals: disposicions prèvies i determinacions de l'ordenació. Les limitacions al dret de propietat: facultats i drets.

Tema 33. Les disposicions generals sobre activitats en sòl rústic. Les classes d'activitats: usos admesos i usos condicionats. Les condicions de les edificacions. Els distints procediments d'autorització.

Tema 34. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears. Competències del Govern de la Comunitat Autònoma, dels consells insulars i dels ajuntaments. Procediment aplicable a les activitats permanents. Procediment aplicable a els activitats no permanents.

Tema 35. Les infraccions i sancions en matèria d'activitats. Les persones responsables. La graduació de les sancions. La competència i el procediment sancionador. Mesures cautelars.

Tema 36. La Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial de les Illes Balears: objectius fonamentals. Els distints instruments d'ordenació. Les directrius d'ordenació territorial: contingut i aprovació. Els      Plans Territorials Insulars.

Tema 37. La Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears. Les àrees d'especial protecció d'interès per a la Comunitat Autònoma: classificació i delimitació, règim urbanístic. Els espais naturals protegits.

 

Inca, 7 de gener de 2015.

El batle president
Rafel Torres Gómez.