Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 14078
Aprovació definitiva modificació Ordenança fiscal Reguladora de la Taxa referent a activitats, instal·lacions o establiments que es desenvolupin as Castell

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha estat exposat al públic l’acord d’aprovació provisional del Ple de l’Ajuntament des Castell, de dia 18 de juny de 2014, de la modificació de l’Ordenança fiscal Reguladora de la Taxa referent a activitats, instal·lacions o establiments a que es refereix la Llei /2013, de Règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitas a les Illes Balears.

Que durant el termini de 30 dies, comptats des de la publicació al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el dia 28/06/2014 fins el dia 04/08/2014, no s’han produït reclamacions i així s’ha de considerar adoptat definitivament l’acord provisional de modificació de l’esmentada ordenança en els següents termes:

Ordenança fiscal reguladora de la taxa referent a activitats, instal·lacions o establiments que es desenvolupin as Castell,  a què es refereix la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears.

Article 1.

Fonament i naturalesa.

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 84 i 106 de la Llei 7/85, reguladora de les bases de règim local, de conformitat amb el que disposen els articles 15 fins  20.4, 27 i 57 del Reial Decret 2/2004 (TRHL), la Disposició final primera de la Llei 7/2.013 i l'art. 71 bis de la Llei 30/1.992 aquest Ajuntament estableix les taxes per l'actuació municipal referent al procediment d'intervenció administrativa de les obres, la instal·lació, l'obertura i l'exercici d'activitats as Castell, tant de titularitat pública com privada, així com les condicions des establiments que les acullin d'acord amb el que s'estableix a l'art. 1 de referida Llei 7/2.013, en relació amb l'art. 84 de la Llei 7/1.985, reguladora de les Bases de Règim Local.

Article 2.

Fet imposable.

1. Constitueix el fet imposable d’aquesta taxa l’activitat tècnica i administrativa, de control i comprovació, a l'efecte de verificar si l'activitat realitzada, o la que es pretén, s'ajusta a les determinacions de la normativa aplicable i si les activitats, instal·lacions o establiments, en general, reuneixen les condicions de tranquil·litat, sanitat, salubritat, medi ambient  i altres qualsevol exigides per la Llei 7/2.013.

Així, constitueix el fet imposable de la taxa la prestació dels serveis que s'especifiquen a les tarifes contingudes a l'article 6 d'aquesta ordenança, així com els fets contemplats en l’article 7, referit a les normes d’aplicació de les tarifes.

En aquest sentit, estan subjectes a aquesta taxa:

a)Les autoritzacions, llicències, permisos d'instal·lació i d'inici.

b)Les transmissions de les mateixes

c) Els canvis o modificacions de les activitats

d)L'examen de la comunicació prèvia, de la declaració responsable, de la declaració d'inici i d'exercici i de la assegurança.

e) L'examen de les obres - activitats a la normativa d'activitats i urbanística i examen de mesures correctores, preventives de control i de seguretat .

f)  Informe d'idoneïtat d'ús i d'ubicació i de l'examen de l'existència del dictamen d'impacte ambiental, si s'escau.

2. Aquest Ajuntament fa una especial reserva de la facultat que li atorguen les disposicions legals vigents de denegar, si s’escau, les llicències a aquells establiments que no reuneixin les condicions que exigeix la normativa vigent i d'emetre una Resolució ordenant el cessament immediat de l'activitat en el supòsit d'inexactituds, falsedats o omissió de caràcter essencial de qualsevol manifestació o document que s'acompanyi o incorpori en el procediment de comunicació prèvia, declaració responsable o d'inici i control posterior, sense perjudici d'altres responsabilitats penals, civils o administratives.

 

Article 3.

Mereixement i obligació de contribuir

1.- La taxa es mereix i neix l'obligació de contribuir quan s’iniciï l'activitat municipal que constitueix el fet imposable. A aquests efectes s'entendrà iniciada l'activitat:

a)En les obertures sotmeses a comunicació prèvia, declaració responsable, en la data de presentació d'aquests escrits d'acord amb l'art. 71 bis de la Llei 30 /1.992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

b)El les obertures sotmeses a llicència o autorització o control previ, en la data de presentació de la sol·licitud de llicència.

c) En els supòsits que l'obertura hagi tingut lloc sense la presentació de la comunicació prèvia i declaració responsable, en el seu cas, o sense haver obtingut l'oportuna llicència i en els supòsits que l'activitat desenvolupada no estigui plenament emparada en la normativa vigent, la taxa es mereixerà quan s’iniciï efectivament l'activitat municipal per a determinar si l'establiment o activitat reuneix o no les condicions legalment exigibles.

Article 4.

Subjecte passiu. Responsables.

Són subjectes passius en concepte de contribuents, obligats tributaris i substituts del contribuent les persones físiques i jurídiques i les Entitats a les que es refereix l’article 35 i 36 de la Llei General Tributària.

Article 5.

Beneficis fiscals

Es podrà bonificar fins a un 95% de l’import de la taxa en la tramitació administrativa d’activitats subjectes a aquesta ordenança que es desenvolupin per entitats sense ànim de lucre inscrites en el registre d’entitats del Govern Balear i/o Consell de Menorca i/o en el registre de l’Ajuntament des Castell, i siguin d’interès general, per beneficiar especialment els interessos socials, culturals, econòmics de la ciutadania i/o del municipi des Castell.

Article 6.

Tarifa tributària.

6.1. TIPUS D’ACTIVITATS    

EUROS

A).- Innòcues, menors o modificacions sense obres

Declaració responsable ...............................................................................................

100 €

Informe idoneïtat ús.....................................................................................................

36 €

B).- Innòcues, menors o modificacions amb obres sense projecte

Comunicació inici obres ...........................................................................................

3,2% del pressupost (Impost)

0,8% del pressupost (Taxa)

(Així com estableixen l’Ordenança 3.2 Fiscal de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres i l’Ordenança 1.4 Fiscal Reguladora de la Taxa per llicències urbanístiques i projectes d’urbanització)

Declaració responsable................................................................................................

100 €

C).- Innòcues, menors o modificacions amb obres amb projecte

Permís d’instal·lació....................................................................................................

3,2%

Permís d’obres.............................................................................................................

3,2% del pressupost (Impost)

0,8% del pressupost (Taxa)

(Així com estableixen l’Ordenança 3.2 Fiscal de l’Impost sobre construccions, instal·lacions i obres i l’Ordenança 1.4 Fiscal Reguladora de la Taxa per llicències urbanístiques i projectes d’urbanització)

Declaració responsable ...............................................................................................

150 €

D).- Permanents majors

Permís d’instal·lació....................................................................................................

3,2% del pressupost

Permís d’obres.............................................................................................................

3,2% del pressupost (Impost)

0,8% del pressupost (Taxa)

(Així com estableixen l’Ordenança 3.2 Fiscal de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres i l’Ordenança 1.4 Fiscal Reguladora de la Taxa per llicències urbanístiques i projectes d’urbanització)

Declaració responsable................................................................................................

200 €

 E).- Infrastructures comunes

Permís d’instal·lació....................................................................................................

3,2% del pressupost

Permís d’obres............................................................................................................

3,2% (Impost)

0,8% (Taxa)

(Així com estableixen l’Ordenança 3.2 Fiscal de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres i l’Ordenança 1.4 Fiscal Reguladora de la Taxa per llicències urbanístiques i projectes d’urbanització)

Declaració responsable................................................................................................

200 €

F).- Activitats itinerants majors i menors

Declaració responsable................................................................................................

50 €

Aquestes activitats també hauran de retre la Taxa per ocupació de via pública, així com estableix l’Ordenança 1.08 Reguladora de la Taxa per les utilitzacions privatives o els aprofitaments especials del domini públic local.

G).- Activitats no permanents...................................................................................

50€

H).- Transmissió de titularitat..................................................................................

60€

6.2. INTERPRETACIÓ DE CONCEPTES

A aquests efectes s’entendrà pels conceptes referits al punt anterior d'activitats, declaracions responsables, comunicacions prèvies, etc., allò determinat en la Llei 7/2013 i legislació relacionada

6.3. El pagament de l’import de la tarifa no eximeix de l’obligació d’abonar l’import dels anuncis del Diari, en els casos en què la normativa en vigor determina la seva publicitat.

Article 7.

Normes de gestió:

1. Mentre no hi hagi acord municipal, els interessats podran desistir de la seva petició, verbalment o per escrit, i en aquest cas, el deute tributari quedarà reduït al 25% del que li correspondria si s’hagués resolt.

2. Una vegada s'hagi produït l'acord municipal, en cas que els interessants formulin verbalment o per escrit la renúncia, no es procedirà a la devolució de les quotes ingressades ni a l’anul·lació de les quotes pendents, si és el cas.

3. El pagament dels drets no suposarà mai per sí mateix la legalització de l’exercici de l’activitat, el qual estarà sempre subordinat al compliment de totes les condicions i requisits tècnics que la legislació imposi.

Article 8.

Règim de declaració i ingrés

1.- La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació quan es presenti l'escrit de comunicació prèvia i declaració responsable d'inici o exercici de l'activitat o bé quan es presenti l'escrit de sol·licitud de la llicència i els interessats hauran de detallar o adjuntar en la declaració les dades acreditatives del pagament de la taxa.

2.- En els supòsits diferents de l’anterior, la taxa serà liquidada per l’Administració, que la notificarà al subjecte passiu, per al seu pagament.

En el cas de les activitats subjectades a comunicació prèvia, declaració responsable i d'inici i exercici d'activitat i de control posterior, una volta nascuda l'obligació de contribuir, no l'afectaran cap forma de renuncia o desistiment del subjecte passiu desprès de que se li hagi practicat les oportunes comprovacions i si el desistiment es formula abans que l'Ajuntament hagi iniciat les actuacions de comprovació es retornarà íntegrament al contribuent l'import de taxa i no així en cas contrari.

Article 9.

Règim d’infraccions, sancions, vigilància i inspecció. Mesures cautelars de paralització i clausura provisional de les activitats

En tot allò relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries, així com pel que fa al règim sancionador respecte les instal·lacions, accés i exercici d'activitats serà d’aplicació allò que es disposa a la Llei 7/2013 i a la Llei General Tributària.

Disposició Addicional Primera:

Modificació dels preceptes de l'ordenança

Els preceptes d'aquesta Ordenança fiscal que, per raons sistemàtiques reprodueixin aspectes de la legislació estatal i autonòmica, i aquells en què es facin remissions a preceptes d'aquesta, s'entendrà que son automàticament modificats i/o substituïts, amb el mateix sentit i abast, en el moment en què es produeixi la modificació dels preceptes legals i reglamentaris de què porten causa.

Disposició Addicional Segona

Tot el que no estigui previst en aquesta ordenança fiscal es regirà pel RDL 2/2.004 de Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, per la Llei General Tributària i per la Llei 7/2013 i per la Llei 7/2.013 el procediment d'intervenció administrativa de les obres, la instal·lació, l'obertura i l'exercici d'activitats i el règim dels permisos, automatitzacions i llicències en tràmit.

Disposició derogatòria:

Queden derogades quantes disposicions municipals de rang igual o inferior s’oposin a l’establert en aquesta Ordenança i concretament queda derogada l'Ordenança reguladora de la taxa referent a activitats, instal·lacions o establiments que es desenvolupin as Castell, a què es refereix la Llei 16/2006, de 17 d’octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d’activitat de les Illes Balears.

Disposició Transitòria:

Respecte de les sol·licituds de permisos, llicències o autoritzacions incoades abans de l’entrada en vigor d'aquesta Ordenança, es tramitaran i es resoldran per la normativa que els era d'aplicació en el moment de la seva iniciació. Les persones interessades poden sol·licitar l’aplicació de la normativa posterior en els supòsits que entenguin que els resulta més favorable.

Disposició final

La present Ordenança Fiscal. tindrà efectes a partir de la seva publicació al BOIB i continuarà vigent mentre no se n'acordi la modificació o derogació. En cas de modificació parcial, els articles no modificats restaran vigents.

Es Castell, 05 d'agost de 2014

El batlle
José Luis Camps Pons