Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ECONOMIA I COMPETITIVITAT
Núm. 13812
Resolució del conseller d’Economia i Competitivitat de 28 de juliol de 2014 per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions per a establir nous punts de recàrrega ràpida per a vehicle elèctric
Versió PDF
L’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008) estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d’energia a les Illes Balears, entre les quals hi ha les de promoció de l’estalvi i la diversificació energètiques, la implantació d’energies renovables, la millora de l’eficiència energètica i la generació de noves tecnologies amb vista a permetre un desenvolupament més sostenible de l’ús de l’energia, així com el foment d’actuacions en transport eficient.
La Conselleria d’Economia i Competitivitat té, entre els objectius del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears, aprovat definitivament pel Decret 96/2005, de 23 de setembre, i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 143, de 27 de setembre de 2005, la planificació de les actuacions encaminades a subministrar la demanda energètica futura a cada una de les Illes Balears, ja sigui amb fonts d’energia convencionals com renovables i, alhora, impulsar l’estalvi i la racionalització de l’ús de l’energia en cada un dels sectors econòmics, per tal de minimitzar, en la mesura que això sigui possible, l’increment de la demanda d’energia.
El Govern de les Illes Balears aposta per un procés d’implantació de la mobilitat elèctrica en la qual el desenvolupament del vehicle elèctric suposa un pas endavant cap a un model d’economia mediambiental més sostenible, atès que la substitució dels motors de combustió per vehicles elèctrics implica un estalvi de combustibles fòssils i una reducció de les emissions de CO2.
Les Illes Balears són un territori idoni per al foment del vehicle elèctric, tant per la singularitat geogràfica, amb distàncies petites i necessitat d’optimitzar els recursos energètics, com per la vocació turística.
El Reglament (CE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, estableix les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i estableix disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca. En l'article 65.2 estableix que la despesa serà subvencionable amb una contribució dels Fons EIE (Fons Estructurals i d’Inversió Europeus) si el beneficiari ha contret la despesa i l’ha abonada entre la data de presentació del programa a la Comissió, o a partir de l’1 de gener de 2014 si aquesta data és anterior, i el 31 de desembre de 2023. D’altra banda, el Reglament (CE) número 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, regula el Fons Europeu de Desenvolupament Regional. En virtut d’aquesta normativa, en l’actualitat el Programa Operatiu del FEDER per a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2014-2020 es troba en fase d’aprovació.
Així doncs, amb aquesta nova convocatòria adreçada a empreses s'intenta donar un impuls a la implantació del vehicle elèctric a les Illes Balears per tal que el sector privat incorpori punts de recàrrega ràpida repartits per determinades zones de les Illes Balears.
Per ser subvencionables, les actuacions hauran de complir els criteris de subvencionalitat dels programes operatius dels Fons Operatius de Desenvolupament Regional (Ordre EHA/524/2008, de 26 de febrer, per la qual s'aproven les normes sobre despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional i dels Fons de Cohesió - BOE núm. 53, d'1 de març de 2008).
L’import de les subvencions que obtinguin els projectes que s'hi presentin està cofinançat al 50 % amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.
D'una banda, les directrius comunitàries sobre ajudes estatals a favor del medi ambient (2008/C82/01) preveuen en els apartats 1.5.5 i 3.1.5.1 l’existència d’ajudes per a estalvi d’energia i per tal d’aconseguir una reducció dels gasos d’efecte hivernacle i estalvi energètic, i estableixen uns límits de subvenció a les empreses del 60 %.
Per la seva banda, el Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny, de la Comissió, pel qual es declaren determinades categories d’ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (Reglament general d’exempció per categories) eximeix determinades categories d’ajudes de l’obligació de notificació prèvia, entre les quals, les ajudes a la inversió per a la promoció de l’energia procedent de fonts renovables. L’article 38 d’aquest Reglament estableix que la intensitat de l’ajuda no ha de superar el 30 % dels costs subvencionables, intensitat que fins i tot es pot incrementar en 20 punts percentuals en el cas de petites empreses, i en 10 punts en el de mitjanes empreses.
El 14 de març de 2014, es va signar un Conveni específic de col·laboració entre l’Institut per a la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE), entitat pública empresarial dependent del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, i l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a dur a terme un projecte pilot per al desenvolupament d’una infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics a les Illes Balears (Pla Movele Balears).
Per tot això, vists els informes preceptius, de conformitat amb l’article 5 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d’energia a les Illes Balears, i l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Objecte
L’objecte d’aquesta Resolució és aprovar i regular la convocatòria pública d’ajudes per a fomentar la instal·lació de punts de recàrrega ràpida per a vehicle elèctric.
Aquestes ajudes estan cofinançades en un 50 % amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.
Segon
Beneficiaris
En són beneficiàries les societats mercantils que desenvolupen l’activitat de gestors de recàrrega del sistema conforme al que estableix el Reial decret 647/2011, de 9 de maig, pel qual es regula l’activitat de gestors de càrregues del sistema per a la realització de serveis de recàrrega energètica. El beneficiari, en la data de finalització d’entrega de les sol·licituds, haurà de estar inclòs en la llista de gestors de càrrega del sistema de la seu electrònica de la CNMC d’acord amb el Reial decret 647/2011.
Tercer
Import econòmic
1. Aquesta convocatòria es tramita amb caràcter pluriennal per un import de 200.000,00 euros, amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma, partida pressupostària 19401 G/731C01.77000.00, FF31110 amb el desglossament següent:
Any 2014: 0.000,00 €
Any 2015: 200.000,00 €
2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es poden incrementar els imports d’aquesta convocatòria.
Quart
Actuacions i despeses subvencionables
1. Es pot rebre una ajuda per a l’establiment de punts de recàrrega ràpida nous per a vehicle elèctric i que compleixin els requisits establerts en l'apartat cinquè d’aquesta Resolució.
2. Són subvencionables la infraestructura elèctrica, el projecte tècnic i la direcció d’obra, l’obra civil i el dispositiu de recàrrega o sistema on es connecta el vehicle elèctric necessaris per a la recàrrega del vehicle elèctric. En cap cas són subvencionables els comptadors elèctrics.
3. Únicament seran subvencionables les actuacions iniciades a partir de l’1 de juny de 2014 i realitzades dins els terminis fixats en la resolució de concessió, que no podrà ser posterior a l’1 d’ maig del 2015.
4. L’impost sobre el valor afegit (IVA) no es considera subvencionable.
5. Les actuacions s’han de realitzar dins l’àmbit territorial de les Illes Balears.
6. Per ser subvencionables, les actuacions hauran de complir els criteris de subvencionabilitat dels programes operatius dels Fons Operatius de Desenvolupament Regional (Ordre EHA/524/2008, de 26 de febrer, per la qual s'aproven les normes sobre despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional i dels Fons de Cohesió —BOE núm. 53, d'1 de març de 2008).
Cinquè
Requisits dels punts de recàrrega
1. Definicions:
a) Es considera punt de recàrrega la plaça específica d’estacionament de vehicles elèctrics destinada a la recàrrega de les bateries, dotada del sistema de connexió del vehicle a la xarxa adient per a gestionar-la i dur-la a terme.
b) Es considera un sistema d’alimentació específic per a vehicle elèctric (SAVE) el conjunt d'equips muntats per tal de subministrar energia elèctrica per a la recàrrega d'un vehicle elèctric, incloent-hi les proteccions de l'estació de recàrrega, el cable de connexió (amb conductors de fase, neutre i protecció) i la base de presa de corrent o el connector. Aquest sistema permetrà, si s'escau, la comunicació entre el VE i la instal·lació fixa. En el mode de càrrega 4 el SAVE inclou també un convertidor altern-continu.
c) Es considera mode de càrrega 3 la connexió directa del vehicle elèctric a la xarxa d’alimentació de corrent altern utilitzant un SAVE, en el qual la funció de control de pilot s’amplia al sistema de control del SAVE, que està connectat permanentment a la instal·lació d’alimentació fixa.
d) Es considera mode de càrrega 4 la connexió indirecta del vehicle elèctric a la xarxa alterna utilitzant un SAVE que incorpora un carregador extern en què la funció pilot s’estén a l’equip connectat permanentment a la instal·lació d’alimentació fixa.
2. Els punts de recàrrega han complir, com a mínim, els requisits següents:
a) Han de ser nous.
b) Estar situats dins l’àmbit territorial de les Illes Balears.
c) Donar servei al públic en general.
d) Permetre la càrrega ràpida i tenir las característiques:
- Potència igual o superior a 40 kW.
- Mode de càrrega 3 i 4.
- Permetre la càrrega ràpida en corrent continu i en corrent altern i disposar dels sistemes de connexió Combo, Mennekes i Chademo.
- Complir la reglamentació vigent, especialment el Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió.
- Les estacions de recàrrega disposar del marcatge CE.
e) Estar situats a la via pública o en un lloc directament accessible des de la via pública de lliure accés.
f) Les estacions de recàrrega ràpida hauran d’incorporar logotips d'imatge del Projecte Movele-Balears d’acord amb el manual d’aplicació que establirà la Conselleria d’Economia i Competitivitat amb coordinació amb l’IDAE i el logotip d’imatge i el lema del FEDER.
g) Hauran de donar, com a mínim, informació sobre l’estat actual del punt de recàrrega (en recàrrega, en espera, fora de servei, etc.) i sobre la propera disponibilitat per a la recàrrega en cas que estigui recarregant, el preu de la recàrrega, les dades horàries sobre les càrregues efectuades, el tipus de recàrrega efectuada i l’energia consumida. Aquesta informació es transmetrà al sistema de gestió informàtica que establirà la Direcció General d’Indústria i Energia.
Sisè
Sol·licituds i documentació
1. Les sol·licituds, que s'han d'adreçar a la Conselleria d’Economia i Competitivitat, s’han de presentar en el Registre de la Conselleria, en el de les seves delegacions o en qualsevol altre lloc dels que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons el model normalitzat que figura com a annex d’aquesta Resolució.
2. Els sol·licitants, per a cada actuació, han de presentar la documentació següent:
a) Sol·licitud de subvenció d’aquesta convocatòria i declaració responsable de veracitat de les dades aportades, disponible a http://energia.caib.es i que inclou l’autorització a l’Administració per a accedir a les dades.
b) Par raó de la quantitat, i d’acord amb l’article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, per als projectes de quantia superior a 30.000 euros, en cas d’execució d’obres, o de 12.000 euros, en cas de subministrar béns d’equip o assistència tècnica, s’han de presentar, com a mínim, tres ofertes anteriors a l’execució del projecte, llevat que, per les seves característiques especials, no hi hagi en el mercat entitats suficients per poder-lo dur a terme. L’elecció de les ofertes s’ha de fer de conformitat amb els criteris d’eficàcia i d’economia, i s’ha de justificar expressament en cas que l’elecció no hagi recaigut en la proposta econòmica més avantatjosa. La relació de pressuposts està establerta en l’annex 2.
c) Memòria tècnica o avantprojecte. S’hi ha d’incloure, com a mínim: descripció de la instal·lació i de la ubicació, plànol d’emplaçament amb coordenades UTM, horari d’obertura al públic, preu ofert en la recàrrega (€/recàrrega) els dos primers anys, comptadors des del venciment del termini per a presentar la justificació a càrrec del beneficiari, marca, model i característiques de les bases de recàrrega, tipus de recàrrega, potència i intensitat màxima de la recàrrega, sistema de control, descripció de instal·lació fotovoltaica, si s'escau, i pressupost.
3. Quan la persona o entitat interessada aporti en la sol·licitud un número de fax, s’entén que aquest es facilita a l’efecte de notificar els actes de tràmit, i es poden practicar, a través del fax que s’hagi indicat, les notificacions a l'efecte que determina l’article 59 de la Llei 30/1992.
4. La presentació de la sol·licitud suposa que la persona o entitat interessada accepta les prescripcions que conté aquesta convocatòria, com també que autoritza l’òrgan instructor del procediment perquè, si és procedent, obtingui de forma directa les dades del Registre Mercantil i l’acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.
En cas que el sol·licitant denegui expressament l’autorització a què es refereix el paràgraf anterior, ha d’aportar un certificat de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la seguretat social i, en cas d’empreses societàries, el certificat o nota simple del Registre Mercantil.
5. En el supòsit que alguns dels documents esmentats ja s’hagin presentat en ocasió de la tramitació d’altres expedients a la Conselleria d’Economia i Competitivitat, no és necessari aportar-los de nou, sempre que es facin constar la data i l’òrgan o dependència en què es varen presentar o, si s'escau, en què es varen emetre, que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l’acabament del procediment corresponent i que no hagin sofert modificacions. Aquest termini de cinc anys no serà d’aplicació als certificats d’obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com als certificats o notes simples del Registre Mercantil establerts en el punt anterior, la vigència dels quals es regirà per la seva normativa.
6. La Conselleria d’Economia i Competitivitat, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessàries per a resoldre l’expedient.
Setè
Termini de presentació de sol·licituds
El termini per a presentar les sol·licituds és de tres mesos des de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Vuitè
Competència i resolució
1. La Direcció General d’Indústria i Energia és l’òrgan competent per a tramitar els expedients i ha de fer d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per a determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d’emetre un informe que ha de servir de base per a elaborar la proposta de resolució. El director general d’Indústria i Energia ha d’elevar al conseller d’Economia i Competitivitat la proposta de resolució, la qual s’ha de notificar als interessats perquè hi al·leguin el que considerin oportú en el termini màxim de deu dies hàbils.
2. La resolució expressa del conseller d’Economia i Competitivitat finalitza el procediment de concessió de la subvenció, i ha de motivar i fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Aquesta resolució s’ha de notificar als interessats d’acord amb els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992. A més, la resolució s’ha de dictar i s’ha de notificar dins el període de sis mesos, comptadors des de la data d’acabament del termini per a presentar les sol·licituds.
3. La resolució de concessió ha d’especificar els aspectes següents: beneficiari; descripció i import de l’activitat que se subvenciona; quantia; partida pressupostària a la qual s’aplica; termini per a dur a terme l’activitat; justificació de les activitats objecte d’ajuda, i termini per a presentar els justificants.
La resolució s’ha de notificar als interessats d’acord amb els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992.
4. Les resolucions del conseller d’Economia i Competitivitat que concedeixin o deneguin l’ajuda sol·licitada finalitzen la via administrativa i, en contra seva, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes; o bé, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat.
Novè
Comissió Avaluadora
Està integrada pels membres següents:
Presidenta:
— La secretària general de la Conselleria d’Economia i Competitivitat.
Vocals:
- El director general d’Indústria i Energia.
- El cap del Servei d'Energies Renovables, Règim Especial i Gestió Energètica.
- El cap del Servei d’Informació, Promoció i Eficiència Energètica.
- Un tècnic de la Direcció General d’Indústria i Energia, que ha de fer les funcions de secretari.
- Un representant del Servei Jurídic de la Conselleria d’Economia i Competitivitat.
Desè
Procediment de selecció i distribució
1. La concessió de subvencions s’ha de fer pel procediment de concurs, mitjançant la comparació en un únic procediment de les sol·licituds presentades, a fi d’establir una prelació entre aquestes, d’acord amb els criteris de valoració que s’esmenten en l’apartat següent. La valoració es realitzarà de forma individual per a cada punt de recàrrega.
2. En cas que l’expedient no tingui la documentació que requereix l’apartat sisè d’aquesta Resolució, s’ha d’enviar un escrit que requereixi la presentació de la documentació que hi manca en el termini de deu dies. En aquest cas, la data de presentació de l’esmena és la que determina la preferència en cas d’igualtat de puntuació.
Onzè
Criteris de preferència i valoració
1. S’ha d’establir una llista d’expedients susceptibles de ser subvencionats, classificats per ordre decreixent, fins a exhaurir la dotació pressupostària.
2. Perquè la xarxa de punts de recàrrega ràpida sigui efectiva i doni la seguretat a l’usuari de disposar-ne d’un a una distància raonable atesa la baixa autonomia dels vehicles elèctrics, és necessari distribuir-los geogràficament, per la qual cosa, en el cas que hi hagi sol·licituds, se seleccionaran com a mínim:
- 1 punt de recàrrega al terme municipal de Palma, Marratxí o Llucmajor.
- 1 punt de recàrrega al terme municipal d'Andratx o Calvià.
- 1 punt de recàrrega a un terme municipal de la Serra de Tramuntana, llevat d'Andratx i Pollença.
- 1 punt de recàrrega al terme municipal d’Inca, Campanet, sa Pobla, Alcúdia o Pollença.
- 1 punt de recàrrega al terme municipal de Manacor, Sant Llorenç o Son Servera.
- 1 punt de recàrrega al terme municipal de Santanyí, Felanitx o Campos.
- 1 punt de recàrrega al terme municipal de Maó, Alaior, Sant Lluís, es Castell o es Mercadal.
- 1 punt de recàrrega al terme municipal de Ciutadella, Ferreries o es Migjorn Gran.
- 1 punt de recàrrega al terme municipal d’Eivissa, Santa Eulària des Riu o Sant Josep.
- 1 punt de recàrrega al terme municipal de Sant Antoni o Sant Joan de Labritja.
2. Dins cadascuna de les distribucions geogràfiques enumerades en el punt anterior, l’ordre de prioritat s’ha d’establir d’acord amb la valoració següent:
a) Situat en una estació de servei o a proximitat a carreteres amb fàcil accés directe des de la via pública:
Puntuació: 10 punts
b) Preu de la recàrrega elèctrica (€/recàrrega) durant el dos primers anys, comptadors des de la data de presentació de la justificació de l’activitat:
Puntuació: €/recàrrega * 10 punts
c) Instal·lació fotovoltaica connectada a la xarxa interior (autoconsum):
Puntuació: 1 punt per cada kW de potència nominal de fotovoltaica instal·lada (màxim 16 punts).
d) Horari d’obertura al públic al dia:
Puntuació: 1 punt per cada hora al dia d’obertura al públic (màxim: 24 punts).
3. En tots els casos, a igualtat de puntuació entre els sol·licitants, l’ordre d’entrada n’ha de determinar la preferència.
Dotzè
Quantia de les ajudes
1. La quantia individual per a cada actuació de les que s’esmenten en l’apartat quart d’aquesta Resolució és del 30 % del cost de la inversió subvencionable amb un màxim de 20.000 € per punt de recàrrega.
2. En cas que el beneficiari rebi altres subvencions o ajudes per a la mateixa activitat o tipus d’actuació, l’import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superi el cost de l’activitat subvencionada.
Tretzè
Pagament i justificació d’activitats
1. El pagament de la subvenció aprovada únicament es pot fer efectiu una vegada que s’ha dictat la resolució corresponent i que s’ha justificat suficientment la realització de l’activitat, amb la presentació de la documentació següent:
a) Sol·licitud de pagament acompanyada del compte justificatiu, en la forma que permeti constatar la realització de l’activitat subvencionada i el seu cost, dins els terminis que fixi la resolució de concessió.
b) Les factures originals o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses.
c) Justificant de pagament. Els justificants s’han d’acreditar d’alguna de les maneres següents:
1r. Fotocòpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament, en el qual figuri: la data de la transferència, l’import que s’ha de transferir, la identificació del concepte de transferència a fi que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l’ordenant i del destinatari, que hauran de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura respectivament.
2n. Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat del corresponent extracte bancari del beneficiari de l’ajuda en què aparegui el càrrec d’aquest xec o pagaré.
Malgrat això, per als pagaments inferiors a 500 euros és un justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor. No s’admeten factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA inclòs).
2. L’òrgan gestor ha de comprovar que es disposa de la inscripció de la instal·lació a la Direcció General d’Indústria i Energia.
3. En cas que l’expedient de pagament no tingui la documentació necessària per a comprovar la justificació i l’aplicació de la subvenció, l’òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents, comptadors des de l’endemà d’haver rebut el requeriment d’esmena.
4. La resolució d’atorgament de la subvenció ha de fixar el termini concret per a justificar la realització de les activitats subvencionades, que en cap cas no pot ser posterior a l'1 de maig de 2015.
5. En el supòsit que no s’hagi justificat totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi acomplert, encara que parcialment, la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s’ha de minorar proporcionalment a allò que no s’ha justificat.
6. Tota alteració de les condicions que s’han tingut en compte per a concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
7. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d’atorgament de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que aquesta Conselleria l’hagi aprovada prèviament, així com la desviació de les subvencions o l’aplicació diferent a les que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.
Catorzè
Obligacions dels beneficiaris
D’acord amb l’article 15 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 i l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris queden obligats a:
a) Justificar la realització correcta de l’activitat en el termini que fixi la resolució que atorgui la subvenció.
b) Informar la Direcció General d’Indústria i Energia sobre qualsevol alteració de les condicions que s’han tingut en compte per a concedir la subvenció.
c) Comunicar l’obtenció d’altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada, nacional o internacional.
d) Conservar els documents justificatius de les despeses durant un període de tres anys a partir del tancament del programa operatiu, atès l’article 140 del Reglament (CE) número 1303/2013, de 17 de desembre de 2013, del Parlament Europeu i del Consell.
e) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005.
f) Mantenir la titularitat dels punts de recàrrega i la seva instal·lació en correcte servei i funcionament en un termini mínim de 5 anys comptadors des de la data comptable del darrer pagament i 6 anys comptadors des del venciment del termini perquè el beneficiari presenti la justificació.
g) Oferir, en un període mínim de 2 anys, comptadors des de la data de presentació de la justificació de l’activitat, el preu de la recàrrega indicat en la memòria o l'avantprojecte adjunt amb la sol·licitud.
h) Permetre la inclusió de les dades del punt de recàrrega en el portal Mobilitat elèctrica a les Illes Balears (MELIB) i en altres d'institucionals.
i) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que faci la Conselleria d’Economia i Competitivitat, a les actuacions de control que faci la Direcció General d’Economia i Estadística com a organisme intermedi del PO FEDER 2014-2020, i a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de la Sindicatura de Comptes; en cas que es detectin irregularitats s’hauran de reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.
j) Informar que l’activitat executada ha estat seleccionada en el marc del programa operatiu FEDER i fer-ne publicitat, d’acord amb l’article 8 del Reglament (CE) número 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006, pel qual es fixen normes de desplegament per al Reglament (CE) número 1083/2006, d’11 de juliol de 2006, del Consell o el corresponent al Reglament pendent de publicar pel qual es fixen normes de desplegament per al Reglament 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013; així mateix, s’haurà de fer constar durant la realització de l’activitat, la publicitat i els actes de comunicació que es produeixin el logotip i el suport de la Conselleria d’Economia i Competitivitat i de l’IDAE, així com indicar que les activitats estan cofinançades amb Fons Europeus FEDER amb el logo “Unió Europea FEDER” i el lema “Una manera de fer Europa” (consultau la Guia pràctica d’informació i publicitat del PO FEDER que es troba en la pàgina WEB del Govern de les Illes Balears, a la Direcció General d’Economia i Estadística).
k) Acceptar la publicació en la llista de beneficiaris dels fons percebuts i el nom de l’operació cofinançada, d’acord amb els articles 6 i 7 del Reglament (CE) número 1828/2006 de la Comissió o els corresponents al Reglament pendent de publicar pel qual es fixen normes de desplegament per al Reglament 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.
l) Disposar d’un sistema de comptabilitat separada, o d’un codi de comptabilitat separat per a les operacions de les inversions subvencionades amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014/2020.
Quinzè
Normativa d’aplicació
1. La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008).
2. A tot allò que no estableixen ni aquesta Resolució ni l’Ordre esmentada s’ha d’aplicar el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005.
Setzè
Tramitació i telemàtica
En cas que durant la tramitació de les subvencions d’aquesta convocatòria la Conselleria d’Economia i Competitivitat implanti qualsevol procediment o actuació de tramitació telemàtica, els beneficiaris poden tenir accés per mitjans electrònics a la informació i al procediment administratiu.
Dessetè
Publicació
Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 28 de juliol de 2014
El conseller d’Economia i Competitivitat
Joaquín García Martínez
ANNEX 1
Declaració responsable de dades i sol·licitud d’ajuts per a establir nous punt de recàrrega ràpida per a vehicle elèctric
(Nom i llinatges)______________________________,amb DNI núm.__________________,
representant de l’entitat_________________________, amb CIF núm.__________________,
domiciliada a (c., av., pl., pg.___________________________________________________,
de la localitat_____________________CP: __________ Illa:__________________________
Tel.:___________________Tel. mòbil:_____________ (*) Fax: __________________
Adreça electrònica:_______________________________
EXPÒS:
1. Que em vull acollir a la convocatòria de subvencions per a executar instal·lacions de punts de recàrrega ràpida per a vehicle elèctric, i present aquest número de fax (*) a l'efecte de notificacions.
Per la qual cosa formul la declaració responsable de la veracitat següent:
2. No estic en cap dels supòsits establerts en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
3. Accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria i declar que totes les dades són certes. A més, facilitaré totes les possibles actuacions de control que es desenvolupin per comprovar la realització correcta de l’objecte d’aquests ajuts.
4. Present la sol·licitud i adjunt una memòria tècnica o avantprojecte de la instal·lació dels punts de recàrrega.
5. Per a l’actuació esmentada (senyalau amb una X el vostre cas):
__ Sí he sol·licitat o he rebut una altra ajuda pel mateix concepte.
__ No he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.
|
Organisme |
Data de resolució |
Quantia |
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
5. Les meves dades bancàries a l'efecte d’ingrés derivat del procediment són:
|
|
Entitat |
Domicili, sucursal o oficina |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
CODI COMPTE |
||||||||||||||||||||||||||
|
País (2 dígits) |
Control IBAN (2 dígits)
|
Codi entitat(4 dígits) |
Codi sucursal o oficina (4 dígits) |
DC compte (2 dígits) |
Núm. compte o llibreta (10 dígits) |
|
|||||||||||||||||||||
|
E |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La possibilitat d’acreditar-les documentalment, en cas que se m’exigeixi.
Per la qual cosa:
AUTORITZ:
_ A fer les consultes als fitxers públics amb la finalitat d’acreditar les dades o els documents establerts en l’apartat sisè de la convocatòria perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l’òrgan competent o autoritzat, en l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o dels certificats que les substitueixin.
_ L’òrgan gestor a obtenir les dades i els documents d’altres administracions establerts en l’apartat sisè de la convocatòria i que no es presenten, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o dels certificats que els substitueixen, sempre que s’hagi establert per conveni amb l’administració competent (en el cas que no autoritzeu el centre gestor, adjuntau la documentació esmentada.)
D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s’incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l’efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L’òrgan responsable del fitxer és la Direcció General d’Indústria i Energia.
Per això,
DEMAN:
La subvenció o subvencions per a dur a terme el programa o programes esmentats.
…………………………, ……. d ………………… de 2014
(Signatura)
ANNEX 2
Llista de pressuposts sol·licitats
Obligatori per a subministraments de béns d’equip o assistència tècnica, superiors a 12.000 € o 30.000 € per execució d’obres.
DADES BENEFICIARI:
Nom: ……………………………………………………………………………………………
DNI/CIF/NIE …………………..
Empresa Import Pressupost triat
1. …………………………… ………………………….. …………………..
2. ..…………………………. …………………………..
3. …………………………… …………………………..
1. …………………………… ………………………….. …………………..
2. ..…………………………. …………………………..
3. …………………………… …………………………..
1. …………………………… ………………………….. …………………..
2. ..…………………………. …………………………..
3. …………………………… …………………………..
Si el pressupost elegit no és el més econòmic, s’ha d’acompanyar de memòria justificativa:
MEMÒRIA JUSTIFICATIVA de l’elecció del pressupost: …
Si no s’aporten tres pressuposts:
MANIFESTACIÓ del beneficiari que no s’aporten ja que no existeixen al mercat més empreses que ho subministrin o llevat que la despesa s’hagi fet anteriorment a la sol·licitud (adjuntau la factura d’actuació): ..…
…………………………, ……. d ………………… de 2014
(Signatura)
DIRECCIÓ GENERAL D’INDÚSTRIA I ENERGIA. CONSELLERIA D’ECONOMIA I COMPETITIVITAT