Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 13796
Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, de dia 22 de juliol de 2014, per la qual s’autoritza l’obertura i el funcionament del centre privat de Formació Professional Específica ESERP Business School, de Palma, amb una unitat del CFGS d’Administració i Finances i una unitat del CFGS de Màrqueting i Publicitat
Versió PDF
Antecedents
1. El 21 de març de 2013 (NRE 13628/2013, de 21 de març), la Sra. Carmen Barquero com a representant de la titularitat del centre ESERP Business School, presentà sol·licitud per a l’obertura i el funcionament com a centre privat de Formació Professional Específica amb una unitat del CFGS d’Administració i Finances, una unitat del CFGS de Màrqueting i Publicitat i una unitat del CFGM de Gestió Administrativa.
2. L’ 11 d’abril de 2013, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió emeté un informe tècnic condicionat del projecte presentat.
3. El 29 d’abril de 2013, (NRE 2166/2013 de 3 de maig), la representant de la titularitat del centre ESERP Business School, presentà nova documentació per tal d’esmenar les deficiències advertides i renunciar al CFGM de Gestió Administrativa.
4. El 7 de juny de 2013, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió emeté un nou informe tècnic condicionat del projecte presentat.
5. El 5 d’agost de 2013, (NRE 46036/2013 de 5 d’agost) la representant de la titularitat de ESERP Business School, presentà nova documentació per tal d’esmenar les deficiències advertides.
6. El 19 de setembre de 2013, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió emeté un nou informe tècnic condicionat del projecte presentat on s’especifica que els espais proposats s’ajusten als espais mínims per a 20 alumnes, sempre que s’imparteixi en horari de matí i horabaixa però que el centre està situat a un local de la planta baixa d’un edifici destinat a habitatges, i que no és, per tant, d’ús exclusiu escolar, requisit exigit a l’article 3 del Reial decret132/2010.
7. L’11 d’octubre de 2013, la representant de la titularitat presentà al·legacions a l’informe emès per l’IBISEC, en el sentit d’expressar l’incompatibilitat jurídica de dues normatives que se li havien aplicat al nomenat informe.
8. El 23 de desembre de 2013 la representant de la Sra. Carmen Barquero presentà noves esmenes davant la Direcció General de Planificació, Infraestructures i Recursos Humans, exposant que quan hi ha dues normes que són incompatibles s'ha de fer prevaler l'una sobre l'altra i sol licita l'aplicació del principi d'especialitat per als centres de Formació Professional.
9. Vistes les al·legacions presentades pel centre, el cap del Departament de Planificació i Centres sol·licità informe jurídic de l’Institut d’Infraestructures i Serveis Educatius i Culturals (IBISEC), ja que considerava necessari reconsiderar el marc normatiu per a les autoritzacions dels centres privats de formació professional.
10. El 6 de març de 2014 , el cap del Departament de Planificació i Centres dictà unes Instruccions referents a la normativa de mínims aplicable per a l’autorització dels centres privats de formació Professional, aplicació del principi d’especialitat.
11. El 29 d’abril de 2014, el cap del Departament de Planificació i Centres comunicà al centre que s’acceptaven les al·legacions presentades a l’informe de dia 19 de setembre de 2013, i que per tant no era d’aplicació el punt numero 2 del nomenat informe.
12. El 3 de juny de 2014, la representant de la titularitat d’ESERP Business School, sol·licità la corresponent visita dels tècnics de l’IBISEC a les instal·lacions del centre.
13. El 24 de juny de 2014, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió, realitzada la visita d’inspecció al centre el dia 17 de juny de 2014, per tal de comprovar que les instal·lacions s’adaptaven als plànols informats, emeté informe tècnic favorable.
14. El 24 de juny de 2014, la cap del Servei de l’Oferta Formativa i Infraestructures, de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, emeté informe favorable dels equipaments que disposa el centre una vegada realitzada la visita el dia 17 de juny de 2014. Els cicles autoritzats han de ser, com a màxim de 20 places per grup, en temporalització ordinària, és a dir, 30 hores setmanals durant 32 setmanes. En aquest informe es fa constar que qualsevol organització temporal i horària diferent ha de ser autoritzada per la Direcció General d’Ordenació, Innovació i formació Professional.
15. El 26 de juny de 2014, la representant de la titularitat del centre presentà el compromís de presentar la relació del professorat amb les titulacions respectives abans d’iniciar les activitats educatives el proper curs escolar 2014-2015.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol (BOE del 4 de juliol), reguladora del dret a l’educació.
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig (BOE del 4 de maig), d’educació.
3. La Llei 3/2003, de 26 de març (BOIB del 3 d’abril), de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. El Reial decret 332/1992 (BOE del 9 d’abril), sobre autoritzacions de centres privats per impartir ensenyaments de règim general no universitaris, modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer (BOE del 12 de març).
5. Reial decret 1147/2011 de 29 de juliol (BOE del 30 de juliol) pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional.
6. Decret 91/2012de 23 de novembre (BOIB núm. 177 de 29 de novembre), pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu en el sistema integrat de formació professional a les Illes Balears.
7. Reial decret 1584/2011, de 4 de novembre, pel qual s’estableix el Títol de Tècnic Superior en Administració i Finances i es fixen els seus ensenyaments mínims (BOE del 15 de desembre de 2012)
8. Reial decret 1571/2011, de 4 de novembre, pel qual s’estableix el Títol de Tècnic Superior en Màrqueting i Publicitat i es fixen els seus ensenyaments mínims (BOE del 13 de desembre de 2011)
9. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer (BOE de l’1 de març), reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE del 16 de març) que, a l’article 36.2, estableix que, en matèria d’ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats, d’acord amb el que disposen els articles 27 i 149.1.30a de la Constitució espanyola.
Per tot això, i a proposta de la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar, amb efectes des de l’inici del curs escolar 2014-2015, l’obertura i el funcionament del centre privat de Formació Professional ESERP Business School
2. Autoritzar una unitat del CFGS d’Administració i Finances (ADG32) i una unitat del CFGS de Màrqueting i Publicitat (COM 31), al centre privat de Formació Professional ESERP Business School
3. Com a conseqüència d’aquestes autoritzacions, la configuració del centre queda de la manera següent:
Codi de centre: 07015288
Denominació genèrica: centre privat de Formació Professional Específica
Denominació específica:ESERP Business School
Titular: Escuela Superior de Relaciones Públicas SL.
Domicili:C/ Balmes, núm. 50
Localitat: Palma
Municipi: Palma
CP: 07004
Ensenyaments autoritzats:
Aquestes unitats s’autoritzen amb alternança, 1 grup de matí i 1 grup d’horabaixa, ja que han de compartir els espais.
Adscripció a nivell administratiu:
Els cicles formatius de grau superior queden adscrits a l’IES Ses Estacions de Palma (codi 07007838).
4. El centre està obligat a complir la normativa vigent quant a la titulació del professorat destinat a les unitats autoritzades mitjançant aquesta Resolució. En cas contrari, es procedirà a la revocació de l’autorització atorgada.
5. El centre autoritzat per aquesta Resolució ha de complir d’acord amb la legislació vigent, el Codi Tècnic de l’Edificació (CTE), amb els DB’s actualitzats que el desenvolupen, amb la normativa d’higiene i d’habitabilitat (Decret 145/1997 de 21 de novembre) i modificació (Decret 20 /2007) i amb les condicions arquitectòniques que possibiliten l’accés i la circulació de les persones amb problemes físics, (Decret 110/2010 de 15 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament per a la supressió de barreres arquitectòniques).
Tot això sense perjudici que s’hagin de complir altres requisits exigits per la normativa municipal o autonòmica corresponent. la responsabilitat per l’incompliment de les esmentades condicions correspon als titulars dels centres.
6. El centre esmentat queda obligat al compliment de la legislació vigent i a sol·licitar l’oportuna revisió quan s’hagi de modificar qualsevol de les dades que assenyala aquesta Resolució.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 22 de juliol de 2014
La consellera d’Educació, Cultura i Universitats
Joana Maria Camps Bosch