Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 13790
Resolució del secretari general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s’aprova la convocatòria per cobrir, pel sistema de lliure designació, el lloc de treball de cap de la Secció de Facturació i Ingressos del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.- D’acord amb el que estableixen els articles 16 i 83 de la Llei general de sanitat; la disposició addicional 22a del Text refós de la Llei general de Seguretat Social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1994, de 20 de juny; l’article 2.7 del Reial decret 1030/2006, de 15 de setembre, pel qual s’estableix la cartera de serveis comuns del Sistema Nacional de Salut i el procediment per a la seva actualització, i altres disposicions que siguin d’aplicació, els Serveis de Salut han de reclamar als tercers obligats al pagament l’import de les atencions o prestacions sanitàries facilitades directament a les persones, inclosos el transport sanitari, l’atenció d’urgència, l’atenció especialitzada, l’atenció primària, la prestació farmacèutica, la prestació ortoprotèsica, les prestacions amb productes dietètics i la rehabilitació, en els supòsits que s’enumeren a continuació:

  1. Assegurats o beneficiaris d’empreses col·laboradores en l’assistència sanitària del sistema de Seguretat Social, en aquelles prestacions l’atenció de les quals correspongui a l’empresa col·laboradora d’acord amb el conveni o concert.
  2. Accidents de treball o malalties professionals a càrrec de les mútues d’accidents de treball, de l’INSS o de l’Institut Social de la Marina.
  3. Assegurances obligatòries dels esportistes federats i professionals, de vehicles de motor, viatgers, caça o qualsevol altra assegurança obligatòria.
  4. Convenis o concerts amb altres organismes o entitats.
  5. Ciutadans assegurats o beneficiaris en un estat membre de la Unió Europea, de l’Espai Econòmic Europeu i Suïssa, no residents a Espanya, en els supòsits i les condicions establerts en els reglaments comunitaris en matèria de seguretat social.
  6. Assegurats o beneficiaris d’altres països estrangers, no residents a Espanya, en els supòsits i les condicions establerts en els convenis bilaterals en matèria de seguretat social subscrits per Espanya.
  7. Accidents esdevinguts amb motiu d’esdeveniments festius, activitats recreatives i espectacles públics, quan s’hagi subscrit un contracte d’assegurança d’accidents o de responsabilitat civil que cobreixi les contingències derivades d’aquestes activitats.
  8. Assegurança escolar.
  9. Qualsevol altre supòsit en què, en virtut de normes legals o reglamentàries, l’import de les atencions o prestacions sanitàries hagi de ser a càrrec de les entitats o tercers corresponents.
  10. Serveis dispensats als usuaris sense dret a l’assistència dels Serveis de Salut, admesos com a pacients privats.

2.- És necessari que el departament de facturació i ingressos de les diferents gerències del Servei de Salut de les Illes Balears dugui a terme una labor de coordinació i de control del grau de compliment del que s’estipula en el punt anterior, com també que exerceixi les funcions següents:

  1. Harmonitzar i coordinar transversalment les funcions exercides pels diferents departaments de facturació dels centres dependents del Servei de Salut de les Illes Balears, amb la finalitat d’unificar i homogeneïtzar els processos de facturació a tercers i de millorar tant quantitativament com qualitativament la gestió dels episodis facturables d’acord amb la legislació vigent.
  2. Coordinar conjuntament amb els equips d’admissió dels centres dependents del Servei de Salut de les Illes Balears les tasques administratives de recollida d’informació bàsica per dur a terme la correcta facturació a tercers.
  3. Representar el Servei de Salut de les Illes Balears en les comissions relacionades amb la facturació a tercers (comissió d’accidents de trànsit, comissió de serveis d’emergències, etc.)
  4. Coordinar la recepció i la resolució de recursos relacionats amb la facturació a tercers.
  5. Dur a terme la recepció i la resolució d’incidències INSS, facturació internacional Fissweb.
  6. Coordinar la formació continuada del personal dels departaments de facturació i admissió en matèria de facturació a tercers i internacional.
  7. Informar el personal de facturació i admissió sobre els temes relacionats amb la facturació a tercers i internacional.
  8. Analitzar els conceptes facturables integrants de l’Ordre de preus públics, inclosa la modificació i l’actualització. (Modificació i millora de l’Ordre de preus públics).
  9. Elaborar propostes de creació i modificació de normativa relacionada amb la facturació a tercers.
  10. Elaborar propostes de generació i millora de convenis (tràfics Unespa, institucions penitenciàries, mutualitats laborals, etc.).

3.- Per acomplir totes les funcions exposades, és imprescindible la cobertura del lloc de treball de cap de la Secció de Facturació i Ingressos  del Servei de Salut de les Illes Balears, per prestar servei a la Direcció  General del Servei de Salut.

Fonaments de dret

1.- Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (BOIB 1.- núm. 75/2011, de 21 de maig) pel qual es regula el sistema de provisió dels càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut.

2.- Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 23 de maig de 2011 per la qual es dicten instruccions per aplicar l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (BOIB núm. 87/2011, d’11 de juny).

3.- Acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2013 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 5 de desembre de 2012 pel qual es modifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (BOIB núm. 11/2013, de 22 de gener).

4.- Resolució de correcció d’errades de la Resolució de la consellera d’Interior de 31 de març de 2008 de delegació de competències en matèria de personal estatutari en el conseller de Salut i Consum i en el director general del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 60/2008, de 3 de maig).

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1.- Aprovar la convocatòria, pel sistema de lliure designació, per cobrir el lloc de treball de cap de la Secció de Facturació i Ingressos del Servei de Salut de les Illes Balears de la plantilla de personal estatutari dels Serveis Centrals del Servei de Salut, per prestar servei a la Direcció General del Servei de Salut. La convocatòria es regeix per les bases reguladores que figuren en l’annex d’aquesta resolució.

2.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.

 

Palma, 22 de juliol de 2014

    

El secretari general

Per delegació del conseller de Salut i Consum (BOIB 48/2008)

Jesús González Oliveros

 

ANNEX

Bases de la convocatòria

1.- Lloc de treball convocat

Un lloc de treball de cap de la Secció de Facturació i Ingressos del Servei de Salut de les Illes Balears de la plantilla de personal estatutari dels Serveis Centrals del Servei de Salut, per prestar servei a la Direcció General del Servei de Salut.

2.- Característiques del lloc

Depèn del director general amb el suport de la directora de Gestió i Pressuposts del Servei de Salut i ha d’acomplir les funcions pròpies d’un cap de secció, entre les quals les següents:

  1. Harmonitzar i coordinar transversalment les funcions exercides pels diferents departaments de facturació dels centres dependents del Servei de Salut dels Illes Balears, amb la finalitat d’unificar i homogeneïtzar els processos de facturació a tercers i de millorar tant quantitativament com qualitativament la gestió dels episodis facturables d’acord amb la legislació vigent.
  2. Coordinar conjuntament amb els equips d’admissió dels centres dependents del Servei de Salut dels Illes Balears les tasques administratives de recollida d’informació bàsica per dur a terme la correcta facturació a tercers.
  3. Representar el Servei de Salut dels Illes Balears en les comissions relacionades amb la facturació a tercers (comissió d’accidents de trànsit, comissió de serveis d’emergències, etc.)
  4. Coordinar la recepció i la resolució de recursos relacionats amb la facturació a tercers.
  5. Dur a terme la recepció i la resolució d’incidències INSS, facturació internacional Fissweb.
  6. Coordinar la formació continuada del personal dels departaments de facturació i admissió en matèria de facturació a tercers i internacional.
  7. Informar el personal de facturació i admissió sobre els temes relacionats amb la facturació a tercers i internacional.
  8. Analitzar els conceptes facturables integrants de l’ordre de preus públics, inclosa la modificació i l’actualització. (Modificació i millora de l’Ordre de preus públics).
  9. Elaborar propostes de creació i modificació de normativa relacionada amb la facturació a tercers.
  10. Elaborar propostes de generació i millora de convenis (tràfics Unespa, institucions penitenciàries, mutualitats laborals, etc.).
  11. Exercir les funcions que li assigni o delegui la directora de Gestió i Pressuposts.

3.- Requisits

Tenir la condició de personal estatutari fix de gestió i serveis dels subgrups A1, A2 o C1 i estar en la situació de servei actiu o de reserva de plaça en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut, o bé tenir la condició de personal funcionari de carrera de qualsevol administració pública dels grups A1, A2 o C1 i estar en la situació de servei actiu o de reserva de plaça. Els requisits establerts s’han de complir en el moment en què venci el termini per presentar-hi les sol·licituds i s’han de mantenir fins a la data de la presa de possessió. La persona aspirant els ha d’acreditar de manera fefaent en presentar la sol·licitud.

A més d’acreditar els requisits, la persona aspirant pot presentar el seu currículum juntament amb els documents que acreditin els títols —originals o còpies compulsades— que consideri oportuns.

4.- Tràmit de sol·licitud

La sol·licitud per participar en el procés selectiu s’ha de presentar en el termini de vint dies naturals comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Adreçada a l’òrgan que la convoca, s’ha de formalitzar en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut o per mitjà d’alguna de les vies que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.