Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT D'URBANISME I TERRITORI

Núm. 13788
Acords de la Comissió Insular d’Ordenació del Territori i Urbanisme, adoptats en sessió de dia 25 de juliol de 2014, relatius a expedients per a la declaració d’interès general de diversos termes municipals i a un expedient contradictori de caducitat de l’autorització de declaració d’interès general

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

“Examinat l’expedient d’obra tramitat pel procediment de declaració d’interès general establert a l’article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears que es detalla a continuació:

EXPEDIENT:

008/2014-IG

PROMOTOR:

AGENCIA BALEAR DE L’AIGUA i DE LA QUALITAT AMBIENTAL

ASSUMPTE:

remodelació i millora de l’EDAR de Camp de Mar

EMPLAÇAMENT:

POLIGON 8, PARCEL·LA 20

MUNICIPI:

ANDRATX

i tot considerant,

Primer.- Que s’han complit els tràmits prevists a l’article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears;

Segon.- Que a la vista de l’expedient i de la documentació que hi figura, i entenent que queden justificats els requisits exigits per l’article 26 de l’esmentada Llei.

En virtut del que suara s’ha manifestat, aquesta Comissió Insular, prèvia proposta de la Ponència Tècnica d’Ordenació del Territori i Urbanisme, adopta el següent acord:

1r) Declarar l’Interès General de l’activitat expressada, amb independència de la llicència municipal o altres autoritzacions que puguin ser preceptives, condicionat al compliment de les següents condicions:

a) Les imposades a l’acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears que en data 31 de gener de 2012 acordà informar favorablement el projecte de remodelació i millora del tractament de l’EDAR de Camp de Mar, terme municipal d’Andratx, sempre i quan s’apliquin totes les mesures correctores i protectores proposades a l’estudi d’impacte ambiental i es compleixin els següents condicionants:

1.- D’acord amb l’informe de l’Ajuntament:

1) Es considera preceptiu que durant l’execució de les fases d’obra no es realitzi cap aturada forçosa de la xarxa de sanejament ni cap actuació que pugui donar lloc a un abocament que incompleixi els objectius de qualitat fixats en el projecte presentat.

2) Prestar màxima atenció a les activitats crítiques que reflecteix l’estudi d’impacte ambiental per evitar situacions no desitjades. Aquestes situacions son:

a). Connexió del cabal pretractat en el tamís rotatiu amb el tractament             provisional a pal·liar durant les obres.

b). Connexió del col·lector existent d’impulsió de l’afluent a l’EDAR amb el tram nou d’aquest col·lector, que discorre per dintre de l’EDAR, i amb el nou tractament projectat.

2.- D’acord amb l’informe del Servei de Costes i Litoral les obres s’han d’iniciar al final de la temporada de bany i s’han de programar les actuacions de forma que, amb el termini d’execució previst de 8 mesos, no es vegi compromès l’inici de la següent temporada.

3.- El promotor estarà obligat a contractar un auditor ambiental, per tal de donar compliment al Pla o Programa de Vigilància Ambiental, el qual haurà de garantir les mesures preventives i correctores establertes, duent una estricta vigilància de la seva aplicació.

Es recorda que el projecte d’adequació i legalització de l’emissari s’haurà de sotmetre a avaluació d’impacte ambiental.

b) Les consideracions tècniques que resulten de l’informe del Servei de Costes i Litoral de la Direcció General d’Ordenació del Territori de data 13-06-2014.

c) Les que se’n deriven de l’informe de la Direcció General d’Indústria i Energia de data 29-05-2014 relatives a l’obligatorietat de registrar davant aqueixa direcció general les modificacions relatives a les instal·lacions subjectes als reglaments de seguretat industrial d’acord amb la normativa d’aplicació.

d) Les que se’n desprenen de l’informe de la Direcció General de Salut Pública i Consum de data 30-06-2014, des del punt de vista de salut ambiental.

Amb independència de l’anterior, es recorda que per a la fase II del projecte (no objecte d’aquest expedient) que inclou les actuacions sobre l’EBAR, la renovació de conduccions fins a l’EDAR i actuacions sobre l’emissari s’haurà de tramitar la corresponent declaració d’interès general, així com la resta d’autoritzacions exigibles.

2n) Exonerar el present projecte, d’acord amb l’establert a l’article 26.4 de la Llei de sòl rústic del compliment del paràmetre d’edificabilitat.

3r) Significar igualment que, transcorreguts sis mesos des de la notificació d’aquest acord sense que s’hagi sol·licitat la llicència municipal, s’iniciarà l’expedient de caducitat, d’acord amb el que estableix l’apartat 4 de l’esmentat article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears.

4t) Significar que l’activitat declarada d’interès general suposa la vinculació legal a la mateixa de la superfície total de la parcel·la o parcel·les afectades, per la qual cosa, abans de la concessió de la corresponent llicència municipal, s’haurà de procedir a l’esmentada vinculació, que haurà de ser inscrita en el Registre de la Propietat, sense que pugui ser objecte de cap acte dels prevists a l’article 13 de l’esmentada Llei 6/1997, de 8 de juliol, del Sòl Rústic de les Illes Balears mentre subsisteixi l’activitat”.

“Examinat l’expedient d’obra tramitat pel procediment de declaració d’interès general establert a l’article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears que es detalla a continuació:

EXPEDIENT:

020/2012-IG

PROMOTOR:

REAL CLUB DEPORTIVO MALLORCA, SAD

ASSUMPTE:

ampliació i modificació instal·lacions esportives

EMPLAÇAMENT:

CTRA. DE SOLLER, KM 7’500  PREDI SON BIBILONI

MUNICIPI:

PALMA

i tot considerant,

Primer.- Que s’han complit els tràmits prevists a l’article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears;

Segon.- Que a la vista de l’expedient i de la documentació que hi figura, i entenent que queden justificats els requisits exigits per l’article 26 de l’esmentada Llei.

En virtut del que suara s’ha manifestat, aquesta Comissió Insular, prèvia proposta de la Ponència Tècnica d’Ordenació del Territori i Urbanisme, adopta el següent acord:

1r) Declarar l’Interès General de les construccions i instal·lacions existents no emparades en la declaració d’interès general atorgada per part de la Comissió Insular d’Urbanisme mitjançant acord adoptat el 22 de gener de 1999, però efectuades a l’empara de llicències concedides per l’Ajuntament, amb les prescripcions establertes en l’autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics, en el Dictamen de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears i en l’informe de la Direcció Insular de Patrimoni Històric, amb independència de la llicència municipal o altres autoritzacions que puguin ser preceptives, condicionat al compliment de les següents condicions:

a) S’ha de suprimir del projecte tota l’ampliació realitzada de les grades (edifici nº 4), tot i presentant a l’ajuntament el corresponent projecte del seu enderrocament, atès que, apart de conformar un element de figura i tipologia aliena al sòl rústic i de necessitar una nova exoneració, per la seva alçada i proximitat a la carretera resulta ser un cos edificatori que limita el camp visual de la Serra de Tramuntana, desfigurant la perspectiva pròpia del paisatge, amb infracció del que estableix l’article 10.2 del Text refós de la Llei del sòl, aprovat pel  Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny.

b) S’ha de suprimir del projecte la proposta d’ampliació del complex esportiu amb una residència per a jugadors sobre uns camps d’entrenament i un canvi d’us del magatzem existent a serveis complementaris de la residència i un nou magatzem,  ja que amb aquestes noves edificacions es produeix un augment no justificat dels paràmetres urbanístics (edificabilitat, ocupació, separacions) així com una ampliació dels usos, tot sobre una parcel·la inferior a la mínima establerta pel vigent Pla general d’ordenació urbana de Palma.

2n) Significar igualment que, transcorreguts sis mesos des de la notificació d’aquest acord sense que s’hagi sol·licitat la llicència municipal, s’iniciarà l’expedient de caducitat, d’acord amb el que estableix l’apartat 4 de l’esmentat article 37 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears.

3r) Significar que l’activitat declarada d’interès general suposa la vinculació legal a la mateixa de la superfície total de la parcel·la o parcel·les afectades, per la qual cosa, abans de la concessió de la corresponent llicència municipal, s’haurà de procedir a l’esmentada vinculació, que haurà de ser inscrita en el Registre de la Propietat, sense que pugui ser objecte de cap acte dels prevists a l’article 13 de l’esmentada Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears mentre subsisteixi l’activitat”.

“Atès l’expedient contradictori de caducitat de l’autorització de declaració d’interès general atorgada mitjançant acord de la Comissió Insular d’Ordenació del Territori i Urbanisme, dia 28 de setembre de 2012, per la implantació d’un camp de golf, casa club i equipaments annexes, polígon 8, parcel·la 31 i polígon 11, parcel·les 140 i 151 de Sencelles i polígon 11, parcel·la 14 de Binissalem (exp.7/2006- IG).

Atès el resultat del tràmit d’audiència practicat, i analitzades per part del Servei Jurídic d’Urbanisme les al·legacions presentades per part de l’entitat Club de golf pla de Mallorca, SL, i entenent que no ofereixen motivació suficient per no adoptar acord de declaració de caducitat de la declaració d’interès general atorgada perquè ha transcorregut el termini de 6 mesos des de l’atorgament de la declaració d’interès general que fixa l’article 37.4 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears, sense que s’hagi sol·licitat la llicència d’obres en seu municipal, d’acord amb el dictamen de la ponència tècnica, aquesta Comissió Insular acorda:

Declarar la caducitat de la declaració d’interès general atorgada mitjançant acord de la Comissió Insular d’Ordenació del Territori i Urbanisme de 28 de setembre de 2012, per a camp de golf, casa club i equipaments annexes al polígon 8, parcel·la 31, i polígon 11, parcel·les 140 i 151 del municipi de Sencelles i a la parcel·la 14 del polígon 11 de Binissalem (exp.7/2006- IG), d’acord amb el que disposa l’article 37.4 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears, atès que han transcorregut més de 6 mesos sense que s’hagi sol·licitat la llicència municipal de conformitat amb l’informe de la tècnica del servei jurídic d’urbanisme, de dia 7 de juliol de 2014.”

La publicació d’aquests acords es fa a reserva de l’aprovació de l’Acta.

Contra aquests acords, que no exhaureixen la via administrativa, es pot interposar el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern d’aquest Consell Insular de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la present publicació.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs. Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).

Això de conformitat amb la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 29 de juliol de  2014

El secretari delegat de la Comissió Insular d’Ordenació del Territori i Urbanisme
Jaume Oliver Morell