Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 13759
Elevació a definitiva de la modificació de les bases d'execució del pressupost 2014
Versió PDF
De conformitat amb el que disposen els articles 112.3 de la Llei 7/85 i 169.3 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i una vegada aprovada definitivament la Base 29 Bis de les Bases d’Execució del vigent Pressupost Municipal de 2014 per no haver-se presentat reclamacions contra l’acord d’aprovació inicial, es fa públic el següent
Base 29.BIS: Regulació de les ajudes no tècniques
1. Les ajudes no tècniques són una prestació econòmica dirigida a famílies o individus que passen per situacions de necessitats relacionades amb una manca de mitjans per a la subsistència.
S’inclouen dins de l’àmbit de la gestió i promoció dels serveis socials del municipi d’Algaida, competència que pertany a la Mancomunitat des Pla de Mallorca, d’acord amb l’article 3.1 dels seus Estatuts.
2. Al pressupost municipal de despeses hi ha l’aplicació pressupostària 2014/01/231/486, d’Acció Social a favor de famílies, amb un crèdit inicial de 10.000 €, destinada a concedir, per part de l’Ajuntament, ajudes no tècniques que complementin les de la Mancomunitat des Pla.
Les ajudes no tècniques que concedirà l’Ajuntament d’Algaida s’ajustaran a allò establert en el Reglament d’Ajudes No Tècniques de la pròpia Mancomunitat des Pla (publicat al BOIB núm. 102, de 21/08/1993).
3. Atès que es tracta de recursos propis de la Corporació, el control, justificació i fiscalització de la concessió d’aquestes ajudes complirà els següents aspectes:
3.1 La Treballadora Social elaborarà un informe dels beneficiaris, acreditant el compliment dels requisits senyalats en el Reglament, i elevant a la Batlia proposta de resolució de concessió d’ajudes no tècniques.
3.2 Amb l’informe de fiscalització de la despesa i la Resolució de Batlia favorables, la Treballadora Social subministrarà als beneficiaris els resguards corresponents als aliments i demés subministraments que els pertoquin.
3.3 Els beneficiaris presentaran els resguards al/s supermercat/s amb el/s que l’Ajuntament hagi signat prèviament un conveni de col•laboració, per a que els facilitin els aliments i demés subministraments adjudicats.
3.4 Una vegada realitzada la compra, els beneficiaris entregaran a la Treballadora Social els corresponents tiquets de compra, als efectes de justificar la correcta adquisició dels aliments i demés subministraments adjudicats.
3.5 Els beneficiaris d’aquestes ajudes queden exonerats del compliment de l’obligació d’acreditar estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social exigida en l’article 13 de la Llei General de Subvencions, per les particulars circumstàncies d’emergència social i/o d’especial necessitat que motiven el seu dret a l’ajuda.
3.6 Amb periodicitat mensual, el/s supermercat/s presentaran al Registre General de l’Ajuntament la factura per tots els aliments i demés subministraments concedits dins del període de temps corresponent, adjuntant els resguards originals entregats pels beneficiaris de les ajudes no tècniques.
3.7 Les factures del punt anterior seguiran els tràmits ordinaris en el procés de gestió de les despeses municipals per al seu registre, fiscalització, aprovació, imputació pressupostària i pagament.
4. Amb motiu del compliment de la Llei Orgànica de Protecció de Dades de caràcter personal, tant en els informes socials que s’emeten a Batlia com les resolucions que dicti aquesta, aniran referenciades amb el número d’expedient que consti a la base de dades dels Serveis Socials Municipals.
Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, sols es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptador a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Algaida a 30 de juliol de 2014.
El Batle
Francesc Miralles Mascaró