Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 13584
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa pel qual s’aproven les bases de la convocatòria d’ajudes per desplaçament per cursar estudis universitaris, de cicles formatius de grau superior i de cicles formatius de grau mitjà que no es puguin cursar a l’illa d’Eivissa per al curs 2013-2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que en data 21 de juliol de 2014 el Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa va aprovar, per unanimitat, les bases que es publiquen a continuació.

Convocatòria d’ajudes per desplaçament per a estudiants de l’illa d’Eivissa per al curs 2013-2014

Primera.- Justificació

El Consell Insular d’Eivissa, conscient que s’han d’establir mesures per compensar el fet de la insularitat en matèria educativa i, així, corregir les desigualtats o els desequilibris entre els estudiants de l’illa d’Eivissa i els de la resta de l’Estat espanyol, té la voluntat de compensar el cost econòmic que suposa el desplaçament dels estudiants d’Eivissa, sempre tenint en compte que a la nostra illa encara no hi ha una oferta universitària i de cicles de formació professional àmplia i que el fet de la insularitat comporta un major cost per a les persones que han de viure fora del seu lloc habitual de residència i s’hi han de traslladar.

El Consell Insular d’Eivissa té la voluntat de continuar amb la política d’ajudes econòmiques per a l’alumnat que es desplaci fora de l’illa d’Eivissa per cursar els seus estudis universitaris, de cicles formatius de grau superior o de cicles formatius de grau mitjà que no es puguin cursar a l’illa d’Eivissa.

Segona.- Objecte de la convocatòria

És objecte d’aquesta convocatòria la concessió d’ajudes per al curs acadèmic 2013-2014, per compensar part del cost del desplaçament de l’alumnat resident a l’illa d’Eivissa que hagi de desplaçar-se fora de l’illa per realitzar estudis amb títol de caràcter oficial i amb validesa a tot l’Estat espanyol.

Tercera.- Import i crèdit pressupostari

L’import que es destina a aquesta convocatòria és de dos-cents mil euros (200.000 €) de l’aplicació pressupostària 3210 48100, dels pressupostos corresponents a l’exercici 2014.

La quantia individual de l’ajuda per desplaçament serà de quatre-cents cinquanta euros (450€).

En el cas que la consignació pressupostària establerta en aquesta convocatòria d’ajudes per desplaçament no fos suficient per cobrir el nombre de sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari, es prorratejarà l’import global màxim destinat a la convocatòria entre totes les sol·licituds amb dret a ajut.

Quarta.- Persones beneficiàries i requisits que han de servir de base a la concessió de les subvencions

Per poder-se beneficiar de les ajudes previstes en aquesta convocatòria, els i les estudiants sol·licitants hauran de complir els següents requisits:

1.- Portar almenys els últims dos anys empadronats de manera continuada a l’illa d’Eivissa.

2.- Haver-se matriculat (tant si són matrícules anuals com si són quadrimestrals) durant el curs 2013-2014 dels estudis que es detallen a continuació:

a) Estudis universitaris fora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quan aquestos estudis estiguin inclosos a l’oferta educativa de la CAIB.

b) Estudis universitaris a Palma quan aquestos estudis s’imparteixin també a Eivissa.

c) Cicles de formació professional de grau superior i de grau mitjà fora de l’illa, sempre que no puguin cursar-se a Eivissa.

d) Cicles de formació professional de grau superior i de grau mitjà que es cursin a l’illa d’Eivissa en el cas excepcional que la persona sol·licitant no hi hagi pogut obtenir plaça, fet que s’haurà d’acreditar documentalment i de manera fefaent al Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni del Consell.

e) Ensenyaments artístics superiors de música, dansa, art dramàtic, conservació i restauració de béns culturals, arts plàstiques i disseny cursats fora de l’illa d’Eivissa.

Queden excloses d’aquesta convocatòria les persones que realitzin estudis corresponents a un tercer cicle, màster, postgrau o doctorat.

3.- Matricular-se dels següents crèdits mínims:

a) Estudiants universitaris: un mínim del 70 % dels crèdits previstos per al pla d’estudis. En cap cas els estudiants no podran superar en més d’1 any la durada d’anys en què s’organitza la càrrega lectiva dels seus estudis superiors al pla d’estudis.

En cap cas no serà motiu d’exclusió la matriculació de menys del 70 % dels crèdits establerts per a l’últim curs al pla d’estudis, quan siguin la resta de crèdits a superar per obtenir la titulació i sempre sense haver-se excedit en més d’1 any del número d’anys en què es distribueix la càrrega lectiva.

b) Estudiants de cicles formatius (tant de grau superior com de grau mitjà) i estudiants d’ensenyaments artístics superiors de música, dansa, art dramàtic, conservació i restauració de béns culturals, arts plàstiques i disseny: 100 % dels crèdits previstos al pla d’estudis.

4.- Haver aprovat durant l’any acadèmic anterior els següents crèdits mínims:

a) En el cas dels estudiants universitaris: el 70 % del número de crèdits previstos per al curs anterior segons el pla d’estudis.

b) En el cas d’estudiants de cicles formatius (tant de grau superior com de grau mitjà) i d’ensenyaments artístics superiors de música, dansa, art dramàtic, conservació i restauració de béns culturals, arts plàstiques i disseny: el 100 % dels crèdits previstos al pla d’estudis.

5.- Complir amb el disposat a l’article 13 (Requisits per obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora) i a l’article 14 (Obligacions dels beneficiaris) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Són causes d’exclusió i no es baremaran, i per tant no podran obtenir ajuda, aquelles sol·licituds en què concorri qualsevol d’aquestos supòsits:

1) Les persones sol·licitants que no compleixin aquestos cinc requisits acabats d’esmentar.

2) Les persones sol·licitants que no aportin tota la documentació requerida, una vegada complit el tràmit previst a la base novena d’aquesta convocatòria, o en qualsevol moment de la instrucció de l’expedient.

3) Les persones sol·licitants que no compleixin la resta d’obligacions establertes en aquestes bases.

Cinquena.- Règim jurídic i justificació

La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant els principis de publicitat i concurrència.

Aquesta convocatòria es regeix per les presents bases, per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

En el marc d’allò que preveuen l’article 30.7 de la Llei 38/2003 i l’article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, la justificació d’aquestes ajudes es produeix pel fet de reunir els requisits per ser-ne beneficiari.

Les ajudes concedides en aquesta convocatòria seran incompatibles amb altres ajudes concedides pel mateix concepte per altres administracions o altres entitats públiques o privades. No obstant això, seran compatibles amb les beques d’estudis per a estudiants d’Eivissa que cursin estudis universitaris així com estudis de cicles de formació professional de grau superior que no es puguin cursar a Eivissa i de cicles de formació professional de grau mitjà que no es puguin cursar a Eivissa, per al curs 2013-2014.

Per poder fer efectiu l’abonament de les ajudes per desplaçament a aquelles persones beneficiàries que també hagin sol·licitat ajuda econòmica pel mateix concepte a altres administracions o entitats públiques o privades, hauran de justificar que no incorren en incompatibilitat mitjançant l’aportació de la resolució de les altres ajudes sol·licitades, que s’haurà de presentar al Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni a través del Registre d’Entrada del Consell (no s’acceptaran resolucions a través de correu electrònic). En el cas que se’ls hagi concedit una altra ajuda pel mateix concepte, quedaran automàticament excloses d’aquesta convocatòria excepte en aquells casos en els quals acreditin haver presentat la renúncia expressa de l’altra ajuda.

Les ajudes que atorgui el Consell Insular d’Eivissa es faran efectives mitjançant transferència bancària.

 

Sisena.- Documentació a presentar

Les sol·licituds hauran de formular-se a l’imprès (Annex I) que es facilitarà gratuïtament al Departament d’Atenció al Ciutadà, 1r pis del Consell Insular d’Eivissa, i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es, i s’hi haurà d’acompanyar necessàriament la següent documentació:

1. Còpia compulsada del DNI.

En el cas d’alumnat estranger: fotocòpia del passaport, del NIE i/o de la targeta de residència.

2. Certificat d’empadronament o, si escau, certificat històric d’empadronament. No s’admetran certificats de resident.

3. Document/s original/s o còpia/es compulsada/ades expedit/ides per la secretaria del centre, en què es detallin:

a) Les notes de tots els cursos realitzats per la persona sol·licitant en relació amb la titulació, o quan es tracti de 1r curs, les notes de l’últim curs realitzat.

b) La matrícula del curs 2013-2014.

c) La càrrega lectiva de la titulació i la durada en anys (pla d’estudis).

En cap cas no es consideren notes de cursos realitzats les notes de les proves de selectivitat.

4. Declaració responsable, Annex II, en relació amb els següents aspectes:

- Sol·licitud d’ajuda a una altra administració o entitat pública o privada.

- No estar sotmès a cap de les causes que impedeixen obtenir la condició de beneficiari de subvencions, d’acord amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- De coneixement i d’acceptació d’aquestes bases i de compliment de les obligacions de la persona beneficiària respecte d’aquesta convocatòria d’ajudes per desplaçament.

5. Imprès de sol·licitud de transferència bancària del Consell Insular d’Eivissa degudament emplenat, que es pot obtenir al Consell Insular d’Eivissa i a la seua pàgina web. La persona sol·licitant ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s’ha de realitzar l’ingrés. En el cas que aquest document ja consti a la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa, i que així ho manifesti la persona interessada, no serà necessari tornar-lo a presentar.

6. En el cas que la persona sol·licitant hagi demanat ajuda a una altra administració o entitat pública o privada, haurà d’aportar la resolució en què se li comunica la concessió o la denegació, per tal que el Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni pugui comprovar que no incorre en incompatibilitat.

Setena.- Protecció de dades

Les dades recollides en la sol·licitud i la documentació adjunta, així com les que es derivin del procediment per a la resolució, es tractaran d’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, sobre protecció de dades de caràcter personal, i s’integraran en un fitxer. El responsable d’aquest fitxer és el Consell Insular d’Eivissa, davant el qual es podran exercir els drets d’accés, de rectificació, de cancel·lació i d’oposició, mitjançant un escrit adreçat al Consell Insular d’Eivissa, av. d’Espanya, 49, 07800 Eivissa.

Vuitena.- Termini i lloc de presentació de sol·licituds

S’estableix un termini de presentació de 30 dies hàbils que s’inicia l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Les sol·licituds i la informació complementària per obtenir l’ajuda regulada en aquesta convocatòria podran presentar-se:

- En el Registre General del Consell Insular d’Eivissa.

- Als ajuntaments de Santa Eulària des Riu, Sant Antoni de Portmany, Sant Joan de Labritja i Sant Josep de sa Talaia, que tenen signat conveni de col·laboració amb el Consell Insular d’Eivissa per donar registre a la documentació adreçada al Consell.

- Així mateix, es podrà emprar qualsevol dels mitjans previstos a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC).

Novena.- Esmena i millora de la sol·licitud

Dins el termini de 60 dies naturals, comptadors des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, el Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni donarà a conèixer, mitjançant la publicació al tauler d’anuncis del Consell i a la pàgina web www.conselldeivissa.es, una llista en què es requerirà les persones interessades perquè en el termini de 10 dies hàbils, si la sol·licitud i/o la documentació té cap defecte, l’esmenin d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i se’ls advertirà que, en el cas que no ho facin, es considerarà desestimada la seua petició.

Desena.- Instrucció i resolució

El Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni serà el competent per instruir aquest procediment de tramitació de les sol·licituds.

Amb fonament en l’informe de la comissió d’avaluació i en la proposta de l’òrgan instructor, les ajudes es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni, que expressarà les persones beneficiàries i la quantia de l’ajuda i, igualment, si és el cas, en les persones excloses s’indicarà la causa d’exclusió.

L’òrgan instructor podrà requerir els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l’efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

Onzena.- Comissió avaluadora

La comissió d’avaluació és l’òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb els requisits establerts a la base segona d’aquesta convocatòria.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

La comissió avaluadora estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de la convocatòria d’aquestes ajudes, d’acord amb criteris de competència professional i d’experiència.

Dotzena.- Casos especials

Les sol·licituds de casos especials o excepcionals no previstos en aquestes bases seran objecte de resolució puntual per part de la consellera executiva del Departament.

Tretzena.- Publicitat

De conformitat amb el que estableix l’article 59.6 b de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú la resolució de l’expedient de concessió d’ajudes per desplaçament es publicarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa i a la pàgina web www.conselldeivissa.es.

La presentació de la sol·licitud de la d’ajuda de desplaçament comportarà l’autorització del sol·licitant al Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni a publicar en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa totes aquelles dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per a la realització de tot el procés selectiu.

Pel que fa a les persones beneficiàries de l’ajuda de desplaçament, s’expressaran el número de Registre d’Entrada de la sol·licitud presentada, el nom i els cognoms de les persones beneficiàries proposades per a l’atorgament de la subvenció i la quantitat concedida. Respecte a les persones excloses, s’hi expressaran el número de Registre d’Entrada de la sol·licitud presentada, el nom i els cognoms de les persones sol·licitants de la subvenció i la causa d’exclusió.

Així mateix, i pel que fa a les beques concedides, aquesta publicació tendrà els efectes previstos a l’article 34.2 c del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

Catorzena.- Règim de recursos

Les resolucions de la consellera executiva, dictades per delegació, i que s’han de considerar dictades per l’òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu) no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa, en el termini d’un mes comptador des de la notificació de la resolució, de conformitat amb els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

Quinzena.- Obligacions dels beneficiaris

Les persones beneficiàries de les ajudes quedaran sotmeses al règim d’obligacions, intervencions i sancions que estableixen la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i altra normativa que hi sigui d’aplicació.

L’incompliment de les seues obligacions per part de les persones beneficiàries i l’alteració substancial de les condicions determinants de l’atorgament de l’ajuda podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, el reintegrament de les ajudes concedides i l’aplicació del règim d’infraccions i sancions, tot això en aplicació de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 ANNEX I
DESPLAÇAMENT

IMPRÈS DE SOL·LICITUD D’AJUDES PER DESPLAÇAMENT PER A ESTUDIANTS DE L’ILLA D’EIVISSA PER AL CURS 2013-2014

LLINATGES I NOM:

DNI/NIE:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

TEL. MÒBIL:

ADREÇA FAMILIAR:

NÚM.:

LOCALITAT:

CODI POSTAL:

EXPÒS: que assabentat/ada de la convocatòria d’ajudes per desplaçament per cursar estudis universitaris, de cicles formatius de grau superior i de cicles formatius de grau mitjà que no es puguin cursar a l’illa d’Eivissa durant l’any acadèmic 2013-2014,

SOL·LICIT la concessió d’una ajuda per desplaçament.

DADES ACADÈMIQUES:

Estudis que cursau el 2013-2014

.........................................................................................................................................................................................................

Curs................... núm. d’assignatures o crèdits en què us heu matriculat ......................................................................

Universitat o centre en el qual els cursau .............................................................................................................................

Localitat de la universitat o del centre ....................................................................................................................................

Documentació adjunta

o Còpia compulsada del DNI.

o En el cas d’alumnat estranger: fotocòpia compulsada del passaport, del NIE i/o de la targeta de residència.

o Certificat d’empadronament, o si escau, certificat històric d’empadronament. No s’acceptaran certificats de resident.

o Document/s original/s o còpia/es compulsada/ades expedit/ides per la secretaria del centre, en què es detallin: a) les notes de tots els cursos realitzats per la persona sol·licitant en relació amb la titulació, o quan es tracti de 1r curs, les notes de l’últim curs realitzat, b) la matrícula del curs 2013-2014 i c) la càrrega lectiva de la titulació i la durada en anys (pla d’estudis).

Imprès de sol·licitud de transferència bancària del Consell Insular d’Eivissa emplenat. El/La sol·licitant ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s’ha de realitzar l’ingrés. En el cas que aquest document ja consti a la Tresoreria del Consell Insular, i quan així ho manifesti la persona interessada, no serà necessari tornar-lo a presentar.

(  ) No adjunt imprès de sol·licitud de transferència bancària. Ja consta a Tresoreria.

(  ) Sí adjunt imprès de sol·licitud de transferència bancària. No consta a Tresoreria.

o Declaració responsable (Annex II).

o Resolució de concessió o de denegació d’altres ajudes sol·licitades a una altra administració o entitat pública o privada

AUTORITZ la publicació en el tauler d’anuncis/pàg. web del Consell d’aquelles dades personals relatives a la meua identitat que resultin imprescindibles per a la realització de tot el procés selectiu.

DECLAR que qued informat/ada que totes les meues dades personals facilitades en la present sol·licitud queden incloses en un fitxer creat sota responsabilitat del Consell Insular d’Eivissa amb l’exclusiva finalitat de valorar les sol·licituds d’ajudes per desplaçament per al curs acadèmic 2013-2014.

Així mateix, qued informat/ada també de la possibilitat d’exercir, en relació amb les meues dades personals, els drets d’accés, de rectificació, de cancel·lació i d’oposició per mitjà d’escrit dirigit al Consell Insular d’Eivissa, av. d’Espanya, 49, 07800 EIVISSA, tot això en compliment de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

(Signatura)

Eivissa, ______ d_____________________ de 2014

A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA

 

ANNEX II

CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER DESPLAÇAMENT PER A ESTUDIANTS DE L’ILLA D’EIVISSA PER AL CURS 2013-2014

Declaració responsable (a signar per la persona sol·licitant)

El Sr./La Sra. ____________________________________________________________, amb DNI / NIF ______________________________,

INFORM

(  ) Que, a més d’aquesta, no he sol·licitat cap altra ajuda del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, de la Comunitat Autònoma, d’ajuntaments o de qualsevol altra administració o entitat pública o privada pel mateix concepte.

(  ) Que, a més d’aquesta, he sol·licitat una altra ajuda pel mateix concepte:

  • Al Ministeri d’Educació, Cultura i Esports
  • A la Comunitat Autònoma
  • A l’Ajuntament d____________________
  • A altres entitats (públiques o privades):_____________________

DECLAR

  • Que és certa i completa la informació que es fa constar en aquest Annex.
  • Que em compromet a comunicar per escrit al Consell Insular d’Eivissa les noves ajudes que demani per a la mateixa finalitat durant el present any acadèmic.
  • Que no incorr en cap de les causes d’incompatibilitats o prohibició per obtenir subvencions que figuren en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).
  • Que conec i accept les bases d’aquesta convocatòria.
  • Que estic al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell, la Comunitat Autònoma i l’Administració de l’Estat, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.
  • Que tenc coneixement que el falsejament de les dades contingudes en la sol·licitud que formul o qualsevol dels seus documents (annexos i/o documentació presentada) suposarà l’obligació de reintegrar l’ajuda obtenguda i la pèrdua del dret a obtenir aquesta ajuda a les convocatòries dels anys acadèmics 2014-2015 i 2015-2016, als efectes previstos en el règim de sancions establert en els articles 59 i següents de l’esmentada Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

(signatura de la persona sol·licitant)

Eivissa, ______ d_____________________ de 2014”

 

Eivissa, 24 de juliol de 2014

 

La Secretària Tècnica de l’Àrea de Presidència

Rebeca Miguel Climent