Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 13344
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Convocatòria de concurs oposició per cobrir la plaça de Subdirector/a de la Banda de Música

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 13.177 de 23 de juliol de 2014, va acordar el següent:

PRIMER.- Convocar concurs oposició per cobrir la plaça de SUBDIRECTOR/A DE LA BANDA DE MUSICA, vacant a la plantilla de funcionaris d’aquest Ajuntament i inclosa a l’oferta d’ocupació per promoció interna de l’any 2013. Aquesta plaça està enquadrada a l’Escala d’Administració Especial, Subescala Serveis Especials, classe comeses especials. Grup A, Subgrup A1.

SEGON.- Nomenar el tribunal que avaluarà aquesta convocatòria, la constitució del qual serà la següent:

PRESIDENT: Designat per la Corporació:

Titular: Salvador Sebastià López

Suplent: Damià Sans Tous

VOCALS:

- Primer: Designat per sorteig entre personal de la Banda de Música

Titular:  Vicente Fontelles Cervera

Suplent:  Victor Martínez Rodilla

- Segon: Designat per sorteig entre personal de la Banda de Música:

Titular: Tomas Remigia Colomina

Suplent: Óscar Almodovar Renart

- Tercer: Designat per sorteig entre personal tècnic d’Administració general de la Corporació:

Titular:  Gabriel Buades Feliu

Suplent: Catalina Gordiola Juncadella

- Quart: Designat per sorteig entre personal tècnic d’Administració general de la Corporació:

Titular: Jose Luis Salas Calafell

Suplent: Raquel Cucarella Ribera         

SECRETÀRIA: Designada per la Corporació:

Titular: Carme Pallares Olive

Suplent: Margalida Noguera Pomar

El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista. Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

TERCER.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten. 

 

BASES ESPECÍFIQUES DEL CONCURS OPOSICIÓ PER COBRIR UNA PLAÇA DE SUBDIRECTOR/A DE BANDA DE MUSICA

ESCALA.- Administració Especial, Subescala Serveis Especials, classe c) Comeses especials.

GRUP/SUBGRUP.-   A, Subgrup A1.

REQUISITS.-  A mes a més dels previstos en las bases generals, els aspirants hauran de reunir els següents:

Ser personal funcionari de carrera d’aquest Ajuntament, professor músic de qualsevol especialitat de la Banda de Música de Palma, independentment de la seva situació administrativa, sempre que compleixin les condicions generals exigides i els requisits d’ocupació establerts a la relació de llocs de treball (RLT) per al lloc de treball convocat.

Procediment de selecció: Concurs Oposició per a promoció interna.

Qualificacions: Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.

Composició del tribunal qualificador: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta i quatre vocals, designats per la Corporació per sorteig d’entre personal funcionari de carrera en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El tribunal actuarà assistit d’un Secretari o secretària que serà designat per la Corporació amb veu però sense vot.

El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Categoria del Tribunal: Primera.

Drets d'examen: 26,52 euros que s’hauran d’abonar dintre del termini de presentació d’instàncies.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 52, de 18 d’abril de 2013.

FASE D’OPOSICIÓ.

Constarà de dues parts:

1.1 PRIMERA PROVA. Aquest exercici constarà de dos exercicis teòric pràctics.

Exercici de direcció.

Consistirà en dirigir un assaig de la Banda Municipal de Música de Palma, en el que s’assajaran tres obres elegides pels aspirants d’entre les disponibles a l’arxiu de la Banda Municipal de Palma i que es puguin interpretar per tota la Banda;  una de cada gènere que es determina a continuació:

1. Sarsuela.

2. Obra original per a Banda del Segle XX o XXI.

3. Obra transcrita per a Banda.

Els títols de les obres escollides s’hauran de fer constar a la instància que els aspirants presentaran per a prendre part en el procés selectiu.

La prova constarà de 50 minuts per a treballar un fragment d’aproximadament 5 minuts de durada cadascuna d’elles, elegit pel tribunal.

La nota d’aquest exercici serà puntuada de 0 a 14 punts.

Aptituds a valorar:

- Pla de treball del muntatge de l’obra. Prioritzant l’elaboració del treball: errors de mètrica i notes, afinació, plànols sonors, estètica de l’obra, aportació expressiva del director.

- Es valorarà positivament la lectura final sense pausa a mode d’assaig general de tot el fragment de l’obra que el tribunal proposa per tenir una visió del resultat final del treball.

Exercici Teoric-pràctic:

Consistirà en la realització d’un exercici d’orquestració d’un fragment d’orquestra per a banda plasmat en una partitura amb els instruments ja transportats.

La nota d’aquest exercici serà puntuada de 0 a 6 punts.

La nota global d’aquest exercici serà de 0 a 20 punts i s’haurà d’obtenir un mínim de 10 punts per a superar-la.

1.2 SEGONA PROVA.

Presentació d’una memòria relacionada amb la gestió de les activitats de subdirector/a. Els aspirants hauran de defensar oralment la memòria presentada davant tribunal. La memòria s’estructurarà d’acord amb els apartats següents:

Aptituds artístiques:

- Programació de concerts amb o sense solista. Es valorarà la capacitat de programar diferents estils així com la coherència del discurs programàtic de cada concert.

- Elaboració de notes al programa. Coneixement de tipus d’edicions de partitures. Redacció, cites, etc.

Aptituds de gestió interna.

- Gestió d’arxiu. Capacitat de gestionar l’arxiu de partitures de la banda tant en material físic com digital.

- Millora o reestructuració dels recursos propis, materials i econòmics de la Banda aprofitant els recursos propis de l’Ajuntament.

- Capacitat organitzativa del treball del personal administratiu de la banda.

- Administració i arxiu. Mostrar amb exemples pràctics el domini i bon aprofitament de l’organigrama del personal administratiu i de l’arxiu. Establint per a això exemples pràctics on es mostrin les tasques, la càrrega de feina i responsabilitat del personal. 

Aptituds de gestió externa.

- Col·laboracions artístiques i pedagògic-artístiques amb entitats externes a la Banda Municipal i a l’àmbit de l’Ajuntament de Palma.

- Projecte de idees de patrocini de la Banda. Recerca de fons econòmics d’entitats privades.

-  Projecte-proposta d’espais oberts o tancats on la banda pugui realitzar concerts.

La nota d’aquest exercici serà puntuada de 0 a 10 punts i s’haurà d’obtenir un mínim de 5 punts per a superar-la.

FASE DE CONCURS

A.- MÈRITS GENERALS.

Els requisits i els mèrits de totes les persones candidates han d’estar referits a la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds.

Els requisits i els mèrits corresponents al personal funcionari de l’Administració de  l’Ajuntament de Palma, s’han d’acreditar en la forma següent:

a) Els requisits s’acrediten amb els documents que consten en l’expedient personal.

b) L’Administració ha d’incorporar d’ofici en l’expedient del concurs un extracte dels mèrits que figuren en l’expedient personal de cada persona aspirant, amb referència al darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds.

c) A l’efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal funcionari que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar un extracte per conèixer els requisits i els mèrits que hi figuren i, si pertoca, per aportar al Servei de Registre de Personal del Departament de Personal, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, la documentació que no hi consti i que considerin adient per a la seva constància en el procediment del concurs.

d) Això no obstant, les persones candidates han d’acreditar el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats que no són susceptibles d’inscripció en l’expedient personal mitjançant documents originals o còpies compulsades dels certificats o títols corresponents, els quals s’han d’adjuntar a la sol·licitud; com els serveis prestats en altres administracions com a personal funcionari, que s’han d’acreditar mitjançant certificat expedit per l’administració corresponent, amb l’expressió de la data d’inici i d’acabament, el cos, l’escala o l’especialitat.

e) Les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud l’original o una fotocòpia compulsada de la documentació que consideren pertinent per completar o aclarir aquells certificats o títols que figuren en l’expedient personal o que han acreditat amb la sol·licitud, quan pertoqui, i que poden plantejar dubtes al tribunal qualificador sobre la procedència de valorar-los.

Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació i constituiran un 46,808 % del procediment selectiu.

1).-Serveis prestats, màxim 10,50 punts:

1.1.- Per serveis prestats i reconeguts a aquest Ajuntament, o a qualsevol altre Administració Pública, en el Grup AP (agrupacions professionals), o a una categoria equivalent a la plantilla laboral, 0,10 punts per any o fracció superior a 6 mesos, màxim: 2 punts.

1.2.- Per serveis prestats i reconeguts a aquest Ajuntament, o a qualsevol altre Administració Pública, en el Subgrup C2, o a una categoria equivalent a la plantilla laboral, 0,20 punts per any o fracció superior a 6 mesos, màxim: 3,50 punts.

1.3.- Per serveis prestats i reconeguts a aquest Ajuntament, o a qualsevol altre Administració Pública, en els Subgrups A1, A2 o C1, o a una categoria equivalent a la plantilla laboral, 0,30 punts per any o fracció superior a 6 mesos, amb un màxim de 5 punts.

En cas d’estar en comissió de serveis o en qualsevol altra forma de nomenament provisional, es valorarà el lloc d’origen, per no poder valorar-se el lloc que actualment ocupi.

2).- Antiguitat. Màxim 6 punts.

Es valorarà per any de serveis, computant-se a aquests efectes, els anys reconeguts a l'Administració Pública que s’haguessin prestat amb anterioritat a l’adquisició de la condició de funcionari de carrera (Llei 70/1978, de 26 de desembre, de Reconeixement de Serveis Previs a l’Administració Pública).

  • Els primers cinc anys....... 0,10 punts per any.
  • De sis a deu anys..............0,15 punts per any.
  • A partir dels onze anys.....0,30 punts per any.

No es tindran en compte les fraccions de temps inferiors a un any.

3).- Cursos de formació i perfeccionament. Màxim 5 punts.

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions.

Es valoren en tots els casos els següents:

  • cursos realitzats en el marc dels acords de formació contínua a les administracions públiques (IV AFCAP i anteriors).
  • cursos realitzats pel mateix Ajuntament, tant del seu propi Pla de formació com del de formació contínua.
  • cursos d’informàtica
  • cursos en  matèria de normativa o aplicació pràctica del contingut propi de les competències municipals
  • cursos de prevenció de riscs laborals, així com les seves diverses especialitzacions
  • cursos en matèria d’igualtat
  • cursos en matèria de qualitat
  • cursos homologats en matèria sindical
  • Especialistes, i altra formació pròpia diferent de les titulacions oficials, impartits per les universitats.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament. Els cursos que hagin estat impartits es valoren amb la mateixa puntuació que els cursos d’aprofitament.

No es valoren els cursos específics de capacitació per a l’accés al lloc de feina ni el curs teoricopràctic que es realitza durant el procés de selecció del concurs oposició d’administratius per a promoció interna d’auxiliars administratius, o qualsevol altre de similar.

Tampoc es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.

  • L’hora d’aprofitament o impartició es valora amb                  0,02 punts
  • L’hora d’assistència es valora amb                                          0,01 punts

4).- Idiomes: Puntuació màxima: 2,50 punts.

4.1.- Coneixement de la llengua catalana. Puntuació màxima: 1,80 punts. Es valoraran les següents titulacions:

- Les expedides per l’EBAP, a partir de 1994.

- Les recollides en el Decret 80/2004, de 10 de setembre, de la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura, (BOIB número 132, de 21-09-2004), sobre avaluació i certificació de coneixements de català.

- Les de l’Estudi G. Lul·lià expedits fins el curs 1983/1984, no tenint reconeixement oficial les expedides a partir d’aquesta data. 

La puntuació d’aquest apartat serà la següent:

  • Nivell basic (certificat A2): 0,25 punts
  • Nivell llindar (certificat B1): 0,35 punts
  • Nivell avançat (certificat B2): 0,50 punts
  • Nivell de domini funcional efectiu (certificat C1): 1 punt.
  • Nivell de domini (certificat C2): 1,50 punts.
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,30 punts

Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s’acrediti, a més del certificat de nivell de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’acrediti. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que s’hi ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe de la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Cultura i Joventut.

4.2.- Coneixement de llengües estrangeres. Puntuació màxima: 0,50 punts.

  • A1 Bàsic 1 (1r curs del nivell basic) de l’Escola Oficial d’Idiomes o primer curs de nivell inicial de l’Escola Balear d’Administració Pública.................................... 0,05 punts.
  • A2 Bàsic 2 (2n curs de nivell basic) de l’Escola Oficial d’Idiomes o nivell mitjà de l’Escola Balear d’Administració Pública................................... 0,10 punts.
  • B1 Intermedi 1, Primer curs de nivell intermedi de l’Escola Oficial d’Idiomes o primer curs de nivell mitjà de l’Escola Balear d’Administració Pública.......................... 0,15 punts.
  • B1+ Intermedi 2 Segon curs de nivell intermedi de l’Escola Oficial d’Idiomes o segon curs de nivell mitjà de l’Escola Balear d’Administració Pública......................... 0,20 punts.
  • B2 Avançat Primer curs de nivell avançat o primer curs de nivell superior de l’Escola Balear d’Administració d’Administració Pública................................... 0,25 punts.
  • B2+ Avançat B2+ Segon curs de nivell avançat o segon curs de nivell superior de l’Escola Balear d’Administració d’Administració Pública.....................................0,30 punts.

Altres certificats del Marc comú europeu considerats equivalents que es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes:

Anglès

Puntuació

A1

0,05

A2

Certificat de nivell bàsic EOI

KET (Key English Test). Cambridge University

ISE 0 (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,10

B1

Certificat de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental)

PET (Preliminary English Test). Cambridge University

ISE I (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,20

B2

Certificat de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud)

Diplomat universitari especialista llengua anglesa (mestre o altres)

FCE (First Certificate in English). Cambridge University

ISE II (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,30

C1

CAE (Certificate in Advanced English). Cambridge University

ISE III (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,40

C2

Llicenciat en filologia anglesa

Llicenciat en traducció i interpretació: llengua anglesa

CPE (Certificate of Proficiency in English). Cambridge University

ISE IV (Integrated Skills in English). Trinity College London

0,50

Francès

Puntuació

A1

DELF (diplôme d’études en langue française) A1

0,05

A2

Títol de nivell Elemental EOI

DELF A2

0,10

B1

Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental)

DELF B1

0,20

B2

Títol de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud)

Diplomat universitari especialista llengua francesa (mestre o altres)

DELF B2

0,30

C1

DALF (diplôme approfondi de langue française) C1

0,40

C2

Llicenciat en filologia francesa

Llicenciat en traducció i interpretació: llengua francesa

DALF C2

0,50

Alemany

Puntuació

A1

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A1

Start Deutsch 1

0,05

A2

Títol de nivell elemental EOI

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A2

Start Deutsch 2

0,10

B1

Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental)

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B1

Zertifikat Deutsch

0,20

B2

Títol de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud)

Diplomat universitari especialista llengua alemanya (mestre o altres)

Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 1 (DSH-1)

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B2

Goethe-Zertifikat B2

Test Deutsch als Fremdsprache (TestDaF) – TDN 3

0,30

C1

Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 2 (DSH-2)

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C1

Goethe-Zertifikat C1

Zentrale Mittelstufenprüfung (ZMP)

0,40

C2

Llicenciat en filologia alemanya

Llicenciat en traducció i interpretació: llengua alemanya

Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 3 (DSH-3)

Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C2

Kleines Deutsches Sprachdiplom (KDS)

Zentrale Oberstufenprüfung (ZOP)

0,50

Els títols de l’Estudi G. Lul·lià tan sols es valoraran els expedits fins el curs 1983/1984, no tenint  reconeixement oficial les expedides a partir d’aquesta data.

Els títols o certificacions expedits per altres centres oficials es puntuaran per cursos complets.

En cas de presentar més d’un títol o certificació del mateix idioma tan sols es valorarà el de major puntuació.

5).- Titulacions acadèmiques:  Puntuació màxima 1 punt.

RELACIONADES amb el lloc de feina       

5.1  Llicenciat ................................................  1 punt 

5.2  Diplomat Universitari o Títol Mitjà....  0,90 punts 

5.3  Tècnic superior ..................................... 0,80      "

5.4  Tècnic ....................................................0,70      "

NO RELACIONADES amb el lloc de feina

5.1  Llicenciat ...............................................  0,40 punts

5.2  Diplomat Universitari o Títol Mitjà....  0,30     "

5.3  Batxiller, BUP, o Tècnic Superior no relacionat amb el lloc de feina...   0,20    "

5.4 Tècnic........................................................0,10      "

No es valorarà la Diplomatura si es té la Llicenciatura de la mateixa especialitat, Tampoc es valorarà el Batxiller o equivalent, si es té alguna de les titulacions anteriors i així successivament.

B) MÈRITS ESPECÍFICS.

1).- Formació específica relacionada amb el lloc de treball convocat. Puntuació màxima 2 punts.

Es valoraran les accions formatives impartides o reconegudes per qualsevol  entitat pública o privada de l’àrea que s’indica a continuació:

  • Cursos de direcció musical.

No es valoraran les assignatures encaminades a l’obtenció de les titulacions acadèmiques. Als cursos dels quals no s’acrediti el nombre d’hores, se’ls assignarà la puntuació mínima (1 hora).

La puntuació dels cursos és la següent:

  • L’hora de impartició es valora amb 0,02 punts
  • L’hora d’aprofitament es valora amb 0,02 punts
  • L’hora d’assistència es valora amb 0,01 punts

Quan el certificat no en faci menció expressa del caràcter d’assistència o d’aprofitament, o no se’n acrediti aquest, es valorarà com d’assistència. L’assistència a un curs o la seva impartició només es pot valorar una vegada.

La puntuació màxima per aquest apartat és de 2 punts.

Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència, és a dir, no seran acumulatius l’assistència i l’aprofitament.

2).- Publicacions d’estudis o treballs directament relacionats amb el lloc de treball convocat i composicions musicals originals. La puntuació màxima per aquest apartat és de 3 punts.

Es valoren les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats directament amb les funcions del lloc sol·licitat, i d’acord amb els criteris que a continuació s’expressen. La puntuació màxima per aquest apartat és de 3 punts.

  • Per col·laboracions a revistes, setmanaris, pàgines web d’organismes públics o oficials, i similars: 0,025 punts per article; 0,05 punts per estudi.
  • Per l’autoria de llibres o edicions equivalents en altres suports audiovisuals: 0,2 punts per llibre, si és coautor; 0,5 punts si és autor individual.
  • Per reculls legislatius 0,02 punts per llei en el cas de coautoria i 0,04 per llei quan es tracti d’autoria individual.
  • Per autoria individual o conjunta de publicacions o programes de difusió audiovisual amb premis atorgats a nivell nacional o internacional de prestigi reconegut: 0,5 punts.
  • Per autoria de composicions musicals: 0,5 punts per cada obra enregistrada al Registre de la Propietat intel·lectual, al Registre del Dipòsit Legal o al Registre de la SGAE.
  • Per Transcripcions d’orquestra a Banda i orquestracions de piano a banda: 1 punt per cada transcripció

La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 30 punts i s’haurà de multiplicar per 0,25.

Palma, 23 de juliol de 2014

El cap de departament de Personal

p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 15/03/2014)

Juan García Lliteras