Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
Núm. 13047
Aprovació definitiva Ordenança fiscal reguladora del preu públic per la prestació del servei de guarderia infantil
Versió PDF
El Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 28 de maig de 2014, adoptà entre altres, el següent acord:
Publicat anunci en el BOIB número 78 de data 10/06/14, no s’ha formulat cap reclamació contra el mencionat acord durant el termini d’exposició pública de 30 dies, pel que l’acord d’aprovació és definitiu, de tal manera que el text íntegre quedarà redactat tal com segueix:
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ
DEL SERVEI DE GUARDERIA INFANTIL
Conforme al que preveu l’article 127, en relació amb l’article 41, ambdós del Text refós de la Llei reguladora d’hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix el Preu públic per la prestació del servei de guarderia infantil, especificat en les tarifes contingudes en l’apartat 2 de l’article 3 següent, que es regularà per aquesta ordenança.
Article 2. Obligats al pagament
Esta obligats al pagament del preu públic regulat en aquesta ordenança les persones que sol·licitin la prestació del servei o, si no és així, els pares o tutors de l’infant beneficiari.
Article 3. Quantia
1. La quantia del preu públic regulat en aquesta ordenança serà la fixada per les tarifes contingudes en l’apartat següent.
2. Tarifes:
a) TARIFES ÚNIQUES (1):
Matrícula (anual): 40,00 €/usuari
Assegurança escolar (anual): 9,00 €/usuari
Material escolar (anual): 60,00 €/usuari
b) TARIFES MENSUALS:
De 7:30 a 13:00 hores : 200,00 €/usuari/mes.
De 7:30 a 13:00 hores i de 15:00 a 17:00 hores : 237,50 €/usuari/mes
De 7:30 a 15:00 hores : 237,50 €/usuari/mes
De 7:30 a 17.00 hores : 285,00 €/usuari/mes
c) SERVEIS ESPORÀDICS:
Estada (2) de 13.00 a 15.00 hores: 3,00 €/usuari/dia
En els preus indicats no s’inclou el servei de menjador.
3. Els imports assenyalats en aquest article es veuran incrementats per l’import de l’IVA que, si escau, els sigui d’aplicació.
Article 4. Exempcions i bonificacions
1. Gaudiran d’exempció tributària aquells contribuents que hagin estat declarats pobres per precepte legal.
2. Les famílies nombroses segons la legislació vigent gaudiran d’una bonificació del 50 % de les tarifes contingudes en l’article 3.b.
3. Per a aquelles famílies que no tinguin la consideració legal de nombroses i tinguin dos o més fills a la guarderia municipal s’estableix una bonificació del 50 % de las tarifes contingudes en l’article 3.b del segon fill i següents.
4. Les bonificacions establertes en els paràgrafs 2 i 3 d’aquest article no seran acumulatives, per la qual cosa només es podrà gaudir d’una única bonificació.
5. Els serveis socials municipals estudiaran les peticions presentades per aquelles famílies amb menys recursos perquè tinguin una bonificació de fins al 50 % de les tarifes assenyalades en l’article 3.b.
6. Les famílies que tinguin un fill amb necessitats educatives especials o amb minusvalidesa igual o superior al 33 % tindran una bonificació del 20 % de les tarifes contingudes en l’article 3.b.
7. En cap cas les bonificacions per usuari podran superar el 50 % de la tarifa.
Article 5. Normes de gestió
1. El preu públic es considerarà meritat simultàniament a la prestació del servei i el seu cobrament es farà efectiu durant els primers 10 dies del mes corresponent, d’acord amb les dades aportades per les famílies.
Matrícula
Un cop aprovada la sol·licitud, s’haurà de presentar a l’oficina municipal la documentació següent:
Full d'inscripció
Certificat de convivència
Informe mèdic
Fotocòpia del llibre de família
Fotocòpia de la targeta sanitària del nin / de la nina
2 fotos de carnet del nin / de la nina
Fotocòpies del DNI del pare i mare o tutors legals
Pagament de la matrícula
Domiciliació bancària
Annexes:
Acceptació normes de salut i higiene
Autorització per al trasllat del nin / de la nina en cas d'accident
Autorització per a l'ús d'imatges
Declaració de responsabilitat del procés d'escolarització (en els casos requerits)
Autorització del servei de carmanyola (en cas de ser utilitzat)
No es formalitzarà la matrícula en el supòsit que figurin pendents de pagament rebuts corresponents a cursos anteriors.
Liquidació i ingrés
1. Les quotes exigibles per aquest preu públic es liquidaran per mensualitats vençudes. Els TERMINIS D’INGRÉS en període voluntari de les quantitats esmentades seran els PRIMERS DEU DIES de cada mes.
Un cop transcorregut el període voluntari d’ingrés es meritaran els recàrrecs assenyalats en l’article 28 de la Llei general tributària, sense perjudici de les actuacions administratives en matèria d’inspecció tributària.
El LLOC D’INGRÉS en període voluntari serà el compte corrent de l’entitat bancària que a continuació s’indica, oberta a nom de l’Ajuntament de Llucmajor:
(Aquelles entitats que subscriguin el conveni Quadern 60)
2. Si la matrícula es formalitza durant la segona quinzena del mes, sempre que hagi començat el curs escolar, tan sols haurà de pagar aquest mes el 50 % de la quota que li correspongui.
3. Aquelles matrícules que es realitzin a partir de l’1 de febrer, tan sols hauran de pagar el 50% de la quota de material escolar, mantenint la totalitat de la matrícula i assegurance.
4. Les baixes definitives per la prestació del servei o les modificacions en el règim d’estada han de ser comunicades pels pares o tutors amb 15 dies d’antelació sobre el moment en què hagin de produir efecte, i han de ser presentades a l’oficina municipal per instància. En cas contrari es cobrarà la quantitat íntegra.
5. La no assistència al centre durant més d’un mes, sense justificació documentada, suposarà l’obertura d’un expedient informatiu que podrà donar lloc a la pèrdua de la plaça. La plaça que resulti vacant es podrà oferir a un altre usuari que hagi quedat en llista d’espera.
6. La matrícula grava l’activitat administrativa d’inscripció, per la qual cosa, una vegada que s’hagi duit a terme, no n’escau la devolució. Així mateix, l’import abonat en concepte d’assegurança escolar no serà reemborsable.
7. En cas de baixa, i amb la sol·licitud prèvia per escrit, l’usuari tindrà dret que se li retorni en concepte de material escolar la quantitat de 6,00 € per cada mes que falti per acabar el curs escolar, a partir del següent en què causi baixa.
Baixes per malaltia
En els casos de baixa per malaltia, acreditada mitjançant informe mèdic, la durada de la qual sigui igual o superior a 30 dies, els interessats que no tinguin concedida cap de les bonificacions assenyalades en l’article 4 podran sol·licitar la reducció d’1/3 d’una única quota, i s’haurà d’abonar la tarifa total en les restants.
Pèrdua de la plaça
La plaça es perdrà:
1. A petició pròpia.
2. Per la falta d’assistència no justificada, durant el període d’un mes.
3. Per la falta de pagament de dues mensualitats, sense motiu justificat.
Disposició transitòria
Les referències a l’articulat d’aquesta ordenança s’han d’entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per una normativa posterior a la seva aprovació.
Disposició final
Aquesta ordenança entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
Llucmajor, 16 de juliol de 2014.
El Batle,
Joan C. Jaume Mulet