Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 13013
Informe tècnic / proposta i Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats i presidenta del Servei d’Ocupació de les Illes Balears per la qual es declara la caducitat i l’arxiu de les sol·licituds presentades per les persones que es relacionen en l’annex 1

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Per Resolució de caràcter informatiu del conseller de Treball i Formació i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) de 29 de març de 2010, es va aprovar la convocatòria informativa per sol·licitar ajuts per a transport, manutenció i allotjament, de beques quan es tracti de persones amb discapacitat i de conciliació per part de l’alumnat desocupat dels cursos corresponents a les convocatòries de les accions de formació professional per a l’ocupació en matèria de formació d’oferta dirigides prioritàriament a treballadors ocupats aprovades en els anys 2008 i 2009 (BOIB núm. 57, de 15 d’abril).

2. Mitjançant Resolució es varen concedir els ajuts per a transport, manutenció i allotjament, i/o beques per a persones amb discapacitat en el marc de la convocatòria esmentada.

3.  Per Resolució es va autoritzar i disposar la despesa i es va proposar el pagament dels ajuts i les beques abans esmentats.

4.  No obstant l’anterior, no es varen poder dur a terme uns pagaments determinats per problemes en el compte corrent aportat pels sol·licitants. Per aquest motiu, varen ser  requerits el interessats perquè aportassin un nou TG002 i còpia del DNI/NIE. En el requeriment es va advertir que si no es presentava la documentació en un termini de tres mesos es dictaria la resolució de caducitat i l’arxivament del procediment.

5. Els interessats que es relacionen en l’annex 1 no esmenaren el requeriment.

6. El termini de 3 mesos, abans esmentat, ha finalitzat sense que els interessats que es relacionen en l’annex 1 hagin presentat la documentació requerida.

Fonaments de dret

1. Els apartats g) i  i) de l’article 15.2 del Decret 30/2001, de 23 de febrer, de constitució i règim jurídic del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 28, de 6 de març), modificat pel Decret 9/2005, de 28 de gener (BOIB núm. 17, d’1 de febrer), disposen que és funció de la presidenta del SOIB autoritzar despeses, contreure obligacions i proposar pagaments del serveis, així com concedir ajuts i subvencions.

2. La Resolució del conseller de Treball i Formació de 29 de març de 2010 (BOIB núm. 57, de 15 d’abril), per la qual s’aprova la convocatòria informativa perquè els alumnes dels cursos de les accions de formació professional per a l’ocupació en matèria de formació d’oferta aprovades els anys 2008 i 2009 i adreçades prioritàriament a treballadors ocupats presentin sol·licituds d’ajuts per a transport, manutenció i allotjament, i/o sol·licituds de beques quan es tracti de persones desocupades amb discapacitat.

3. L’article 76 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que: “Els tràmits que han de formalitzar les persones interessades s’han de dur a terme en el termini de deu dies des de la notificació de l’acte corresponent, tret que la norma corresponent fixi un termini diferent. […] Les persones interessades que no compleixin el que disposen els apartats anteriors poden perdre el dret al tràmit corresponent; no obstant això, s’ha d’admetre l’actuació de la persona interessada i ha de produir els efectes legals si es realitza abans o dins del dia en què es notifiqui la resolució en la qual es consideri transcorregut el termini.”

4. L’article 92 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, disposa que en els procediments iniciats a sol·licitud de la persona interessada, quan el procediment es paralitza per causa que sigui imputable a aquesta, l’Administració li ha d’advertir que, transcorreguts tres mesos, se’n produirà la caducitat. Consumit aquest termini sense que el particular requerit realitzi les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l’Administració ha d’acordar l’arxivament de les actuacions i ha de notificar-ho a la persona interessada. Contra la resolució que en declari la caducitat, són procedents els recursos pertinents. No es pot acordar la caducitat per la simple inactivitat de la persona interessada en la formalització de tràmits, sempre que no siguin indispensables per dictar la resolució. Aquesta inactivitat no té cap més efecte que la pèrdua del dret a aquest tràmit.

5. L’apartat 7 de l’annex 1 de la resolució de convocatória d’aquests ajuts disposa que, a efectes de la seva notificació, la resolució s’ha de publicar en el BOIB i en el tauler d’anuncis del SOIB.

Conclusió

Per l’exposat, s’informa favorablement la declaració de caducitat del procediment de referència, així com l’arxivament de l’actuació, en haver transcorregut el termini de tres mesos des que l’Administració va requerir els interessats perquè aportassin el número de compte corrent (TG002) per poder fer el pagament de la subvenció concedida, sense que l’hagin aportat.

Palma, 12 de junio de 2014

La cap del servei de Seguimient Administratiu de Formació

M. Concepción Riera Fiol

Vist l’informe de la cap del servei de Seguimient Administratiu de Formació, propòs a la consellera d’Educació, Cultura i Universitats i presidenta del SOIB que dicti una resolució en els termes següents

Proposta de resolució

1. Declarar la caducitat del procediment de referència en haver transcorregut el termini de tres mesos des que l’Administració va requerir l’interessat perquè aportàs el número de compte corrent (TG002) per poder fer el pagament de la subvenció concedida, i no l’ha aportat.

2. Ordenar l’arxivament de les sol·licituds presentades per les persones que es relacionen en l’annex 1.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats i presidenta del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució, d’acord amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat  autònoma de les Illes Balears, i l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, o bé directament es pot interposar, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà a la publicació d’aquesta resolució, un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 12 de juny de 2014

La directora del SOIB
[Per delegació de signatura,  segons Resolució de 27/06/2013]
El cap del Departament de Planificació i Gestió Administrativa
Xavier Rubio Balet

Palma, 12 de juny de 2014

Conforme amb la proposta, en dict Resolució
La consellera d’Educació, Cultura i Universitats i presidenta del SOIB
[Per delegació de competència (Resolució de 18 de juny de 2013, BOIB núm. 90, de 27 de juny)]
La directora del SOIB
Francesca Ramis Pons

 

ANNEX 1

Curs

DNI/NIE

LLINATGES I NOM

F20080100-3-1

43075768B

SAÑUDO RODRIGUEZ VICTOR

F20080105-8-1

76149091R

MARTINEZ GAMEZ SILVIA

F20080107-26-1

40926642M

VALLS CHAVARRIA BRIGIDA

F20080190-1-2

49610170K

GARCIA ESTEVES ALVARO MARIO

F20080190-2-2

52424745V

HERNANDEZ FELIX JOEL