Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SÓLLER
Núm. 12901
Aprovació definitiva del Reglament de funcionament del Consell Escolar Municipal de Sóller
Versió PDF
Per acord de Ple de data 1 d'abril de 2014, es va aprovar inicialment el reglament de funcionament del Consell Escolar Municipal de Sóller. Finalitzat el període d'exposició pública i, atès que no s'han presentat al·legacions, s'aprova definitivament l'esmentat reglament i per aquest motiu, es publica el text íntegre de l'esmentat acord, que és el següent:
"Nou reglament de funcionament del Consell Escolar Municipal de Sóller.
Article I.-
Antecedents.
- La Constitució del Consell Escolar Municipal de Sóller, d’acord amb el Reial Decret 2274/1993, de 22 de desembre de 1993, sobre Cooperació de les Corporacions Locals amb el Ministeri d’Educació i Ciència, que en el seu capítol VIII tracta sobre els Consells Escolars Municipals i l’aprovació del Reglament del mateix, publicat en el BOCAIB nº 24, de dia 25 de febrer de 1997.
- La llei 9/1998, de 14 de desembre, modificada per la Llei 11/2000, de consells escolars de les Illes Balears, el Text refós de la qual va ser aprovat pel Decret Legislatiu 112/2001, de 7 de setembre (BOIB n. 112, de 18 de setembre de 2001, i correcció d’errors en el BOIB núm. 119, de 4 d’octubre), determina en l’article 2 que els órgans de consulta i de participació i assessorament en la programació de l’enseyament no universitàri a les Illes Balears són el Consell Escolar de les Illes Balears, els consells escolars insulars i els consells escolars municipals.
- Decret 10/2003, de 14 de febrer, de regulació dels consells escolars insulars i dels consells escolars municipals de les Illes Balears.
- Decret Legislatiu 112/2001, de 7 de setembre, pel qual s'aprova el texte refòs de la Llei de Consells Escolars de les Illes Balears.
Article II.-
Naturalesa del CEM.
És voluntat de l’Ajuntament de Sóller, redactar un nou Reglament del Consell Escolar Municipal, amb la finalitat de fer-lo més operatiu i reial, per coordinar i impulsar tots els esforços necessaris per resoldre els problemes que afecten al municipi en matèria educativa.
El Consell Escolar municipal és l’órgan de consulta i de participació dels sectors afectats en la programació de l’ensenyament no universitari dins el seu àmbit municipal.
Article III.-
Funcions.
El Consell Escolar municipal, tendrà les següents funcions:
El Consell Escolar municipal, serà informat i consultat, sobre els assumptes següents:
a) Convenis i acords de col.laboració amb l’administració educativa, que afectin l’ensenyament, dins l’àmbit del municipi.
b) Serveis educatius complementaris i activitats fora de l'horari lectiu, amb incidència en el funcionament dels centres educatius del municipi.
c) Creació o modificació de centres docents del municipi.
d) Programes i actuacions municipals, relacionats amb la conservació, el manteniment, els usos extraescolars i la vigilància dels centres docents.
e) Competències educatives que afectin l’ensenyament no universitari en totes les etapes i modalitats que la legislació vigent atorgui als municipis.
f) Consulta sobre la distribució de l’alumnat entre tots els centres docents del municipi.
g) Constitució i funcionament de patronats o d’institucions municipals d’educació i cultura.
h) Edició i distribució de materials didàctics, per a la promoció dels valors patrimonials i d’identitat específicament relacionats amb el municipi.
i) Qualsevol altre tema, relacionat amb les necessitats educatives específiques del municipi.
Article IV.-
Organització i funcionament.
El Consell Escolar municipal tendrà la següent organització:
Plenari del CEM: integrat per tots i cada un dels membres que figuren a l’article V.
Es reunirà, al manco, dues vegades durant el curs, una al principi i l’altra al final.
Comissió Permanent del CEM: elegits entre els representants del plenari del CEM.
Es reunirà, al manco, una vegada cada trimestre.
- El mandat del Consell Escolar municipal té una durada de 4 anys. Els seus membres seran designats pels sectors als quals representen, per un termini de dos anys i els seus nomenaments podran ser renovables. Així mateix, cada sector podrà canviar en qualsevol moment els seus representants, prèvia notificació fehacent al president del CEM.
- Una tercera part dels integrants del CEM podran sol.licitar la reunió del plenari.
- El president del CEM convocarà cada reunió amb una antelació mínima de 15 dies, convocatòria en la que figurarà l’ordre del dia.
- Els acords s’adoptaran per majoria simple dels assistents.
- El president traslladarà els acords a l’òrgan municipal corresponent, per tal que siguin estudiats i aprovat, si s’escau.
Article V:
Membres integrans del CEM
Plenari del CEM:
a) El President: Serà el batle o la persona en qui delegui.
b) El Vicepresident: designat per l’Ajuntament, entre els membres del Consell Escolar municipal.
c) Vocals: Hi podrà haver fins a un màxim de trenta vocals, designats per l’Ajuntament, a proposta de les organitzacions o entitats representatives.
c.1) Un representant dels partits polítics de l'oposició, amb representació a l’Ajuntament i que sigui membre de la Comissió Informativa Permanent d’Educació.
c.2) Sector del professorat:
c.3) Sector de les famílies. Nomenats per les APAS més representatives, si n’hi ha:
c.4) Sector de l’alumnat. Nomenat per l’associació d’alumnes més representativa, si n’hi ha:
c.5) Personal administratiu i laboral: Un representant .
c.6) Secretari: Serà un funcionari, designat per l’Ajuntament, amb veu i sense vot.
Comissió Permanent del CEM:
Regidor d’Educació, que serà el president, sempre que no hi assisteixi el batle.
3 professors:
3 pares:
1 alumne, elegit entre els representants del plenari del CEM.
1 representant de les escoletes 0-3 anys.
1 representant de l’escola d’adults.
Article VI.-
Funcions del president i del secretari.
1.- Son funcions del President del Consell Escolar Municipal:
a) La representació del Consell Escolar Municipal.
b) La direcció d’aquest organisme, la convocatòria i la presidència de les sessions del Ple. Això no obstant, el president podrà delegar la presidència d’alguna comissió, en algun vocal per tal de fer més operatives les sessions de treball, així com convocar alguns tècnics, per assessorar en certs temes
c) Les que estan determinades reglamentàriament.
2.- Correspon al secretari del Consell Escolar Municipal, l’exercici de les funcions d’assistència amb veu, però sense vot a les sessions, donar fe i custodiar la documentació, confeccionar les actes de les reunions del Ple, les feines burocràtiques, així com aquelles altres que siguin determinades reglamentàriament. L’Ajuntament dotarà el secretari del Consell Escolar Municipal dels mitjans suficients perquè compleixi adequadament les seves funcions.
Article VII.-
1.- El Consell Escolar municipal elaborarà anualment un informe sobre la situació educativa del seu àmbit de competència. Aquest informe serà enviat a l’Ajuntament, a la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern Balear, al Consell Escolar de les Illes Balears i al Consell Escolar de Mallorca.
2.- Els consells escolars municipals, podran sol.licitar a l’Administració educativa competent l’assessorament i les informacions relacionades amb les funcions del consell escolar municipal específic.
Disposició derogatòria.- El nou reglament del Consell Escolar municipal, serà aprovat pel Ple de l’Ajuntament de Sóller. Una vegada aprovat definitivament, quedarà derogat l’anterior.
Disposició final.- En el termini de tres mesos, a partir de l’aprovació definitiva del present Reglament, es constituirà el nou Consell Escolar Municipal i s’hauran de renovar tots els seus membres".
Sóller, 12 juny de 2014
El Batle,
Carlos Simarro Vicens