Secció III. Altres disposicions i actes administratius
MANCOMUNITAT DES RAIGUER
Núm. 12894
Aprovació Definitiva Modificació Estatuts Mancomunitat des Raiguer
Versió PDF
De conformitat amb l’establert a l’article 37 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears i; una vegada transcorregut el termini d’un mes, sense haver-se presentat cap tipus d’al·legació a l’acord d’aprovació inicial de la Modificació dels Estatuts que regeixen la Mancomunitat des Raiguer; una vegada ratificat per majoria absoluta pel Ple de cada ajuntament integrant de la mancomunitat; i aprovat l’acord definitivament, per majoria absoluta, pel Ple de la Mancomunitat, en data 20 de juny de 2014, es transcriuen a continuació els articles modificats:
Articles modificats:
Article 1.1,
“1.- Els Municipis d’Alaró, Binissalem, Búger, Campanet, Consell, Inca, Lloseta, Mancor de la Vall, Marratxí, Santa Maria del Camí i Selva es constitueixen en Mancomunitat amb personalitat i capacitat jurídica plena pel compliment de les seves finalitats, que es regirà per allò que disposa la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local, els presents Estatuts i la legislació que hi sigui aplicable. Els seus termes municipals constitueixen l’àmbit territorial de l’entitat.”
Article 8,
“1. Pel desenvolupament de les funcions administratives de Secretaria, Intervenció i Tresoreria, la Mancomunitat considerarà si el seu volum de serveis o recursos és insuficient per al manteniment de llocs propis reservats a habilitats de caràcter nacional, l’article 4 de RD 1732/1994, de 29 de juliol, preveu la possibilitat que se’n demani exempció. En aquest cas, les funcions reservades han de ser exercides per un funcionari o funcionaris amb habilitació de caràcter nacional d’algún dels municipis que integren la mancomunitat o per algun dels sistemes que estableixen els articles 5 (servei d’assistència dels Consells Insulars) ò 31.2 (acumulació de funcions).
2.- El personal al servei de la Mancomunitat estarà integrat per funcionaris, contractats en règim administratiu, laboral fix o temporal i personal eventual, d’acord amb el que disposi la legislació aplicable i amb la corresponent plantilla orgànica.
3.- La Mancomunitat també podrà comptar amb personal adscrit dels ajuntaments mancomunats. La seva adscripció tendrà, en tot cas, caràcter voluntari, mantenint la situació de servei actiu en el municipi de procedència.
4.- El personal designat sense la condició de funcionari de carrera, es regirà per les normes de dret laboral i per el Conveni Col·lectiu de personal laboral propi de l’entitat.
5.- La plaça de gerent de la Mancomunitat podrà esser coberta,com la resta del personal de l’entitat, conforme al punt 2 d’aquest article. Corresponen al gerent les següents competències:
6.- El gerent assistirà a les sessions del Ple, Junta de Govern local i altres Comissions amb veu i sense vot. ”
Article 9,
“La Mancomunitat, en el seu àmbit territorial, exercirà competències orientades a la realització d’obres i prestació de serveis públics que siguin necessaris perquè els seus municipis puguin exercir les competències o prestar els serveis bàsics enumerats als articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local.
Així mateix la Mancomunitat exercirà competències i prestarà els serveis públics en els termes i finalitats previstes per la delegació de competències d’acord amb les normes estatals i autonòmiques.”
Article 13,
“Serà d’aplicació a la Mancomunitat el que disposa el Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals referit als ingressos enumerats a l’article anterior.”
Article 14,
“El Ple de la Mancomunitat, aprovarà anualment un pressupost conforme les disposicions del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals referit als ingressos enumerats a l’article anterior.”
Article 19,
“En dissoldre’s la Mancomunitat tornaran als Ajuntaments els seus béns, en proporció a les seves aportacions.
El personal que estigui al servei de la mancomunitat quedarà incorporat a les Entitats Locals que formin part de la mateixa, en la forma en que s’aprovi en el Ple de dissolució de l’entitat, havent-se de respectar tots els drets de qualsevol ordre o naturalesa que aquest tengués a la mancomunitat.”
Arts. 3.1; 5.1, 5.2; 10.1,10.2, Allà on diu: “Comissió de Govern”, ha de dir: “Junta de Govern Local”.
El que es fa públic per general coneixement.
Contra l'esmentada resolució, podeu interposar potestativament recurs de reposició, en el termini d’UN mes, a comptar des del dia següent al de la publicació de la present notificació de conformitat amb el que disposa la Llei. Contra la denegació expressa, en el termini de DOS mesos, podeu interposar recurs contenciós administratiu davant el Tribunal que resulti competent. Contra la desestimació per silenci del dit recurs de reposició, podeu interposar recurs contenciós administratiu en el termini de SIS mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
Directament podeu interposar, en l’ordre jurisdiccional, recurs contenciós administratiu en el termini de DOS mesos, a comptar des del dia següent al de la recepció de la present notificació. Tot això sense perjudici de que pugueu interposar quants altres recursos estimeu procedents.
Binissalem, 15 de juliol de 2014.
El President,
Jeroni Salom Munar