Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 12871
Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de dia 9 de juliol de 2014 per la qual es convoca el procediment per a la selecció dels centres docents amb professionals que poden participar en la primera fase (període d’octubre a gener) de les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2014-2015
Versió PDF
En data 19 d’abril de 2002 el Consell de Govern va aprovar l’Acord de desenvolupament de programes d’educació per a la salut en els centres educatius (BOIB núm. 78, de 29 de juny de 2002). Segons el que estableix aquest Acord, la Conselleria de Salut i la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats han de desenvolupar programes d’educació per a la salut en tots els centres educatius de les Illes Balears.
El 4 de juny del 2014 es va signar el conveni de col·laboració entre la Conselleria de Salut, la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i el Servei de Salut, per dur a terme el Programa Alerta Escolar Balear. En la clàusula 1 del conveni esmentat s’estableix, entre d’altres objectius, el següent:
- Establir les mesures necessàries per assegurar que els professionals de l’àmbit sanitari imparteixin la formació adequada de primers auxilis, en cas d’emergència, sobre patologies d’asma, al·lèrgies/anafilaxi, epilèpsia/crisi convulsiva, cardiopaties congènites i diabetis, als professionals (professors, educadors i altres professionals) dels centres educatius autoritzats a impartir ensenyaments d’educació infantil, primària, secundària obligatòria, secundària postobligatòria i educació especial, de centres públics, privats o privats-concertats, amb alumnat amb edats compreses entre 0 i 19 anys, a excepció dels centres d’educació especial (per a aquests centres s’establirà una edat màxima de 21 anys) que ho sol·licitin, mitjançant una convocatòria pública gestionada pel Servei de Suport Educatiu, amb la finalitat d’aconseguir un grau suficient de coneixements que els permeti supervisar i/o realitzar les atencions necessàries en cas d’emergència.
Per tal de donar compliment al conveni, correspon establir el procediment per a la selecció dels centres docents amb professionals que poden participar en les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2014-2015.
Per tot això dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Aprovar la convocatòria per a la selecció dels centres docents amb professionals que poden participar en la primera fase de les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2014-2015.
Segon
Els termes de la convocatòria figuren a l’annex 1 d’aquesta Resolució.
A l’annex 2 trobam la sol·licitud de participació en el procediment per a la selecció dels centres docents amb professionals que poden participar en la primera fase de les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2014-2015.
A l’annex 3 consta la sol·licitud individual de cada participant del centre en la primera fase de la formació específica del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2014-2015.
A l’annex 4 figura la Memòria de la formació específica del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2014-2015.
A l’annex 5 figura el document per a candidat a guardó.
Tercer
Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i establir que entri en vigor l’endemà d’ haver-se publicat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució -que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 9 de juliol de 2014
La consellera d’Educació, Cultura i Universitats
Joana Maria Camps Bosch
ANNEX 1
Convocatòria
1.Objecte
1.1 Aquesta convocatòria té per objecte establir el procediment per a la selecció dels centres docents de les Illes Balears amb professionals que poden participar en la primera fase de les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2014-2015. La formació que aquests professionals poden rebre és la que imparteixen professionals de l’àmbit sanitari adscrits al Servei de Salut de les Illes Balears en matèria de primers auxilis, per al cas d’emergència, en relació amb les patologies cròniques que poden comportar en un moment donat una situació de risc vital: asma greu, al·lèrgies amb risc d’anafilaxi, epilèpsia/crisi convulsiva, cardiopaties congènites amb risc de mort súbita i diabetis/hipoglucèmia.
1.2 Per poder aconseguir aquest objectiu és necessària la formació específica periòdica, que poden rebre els participants dels centres que ho demanin.
2. Destinataris
Podran participar en aquesta convocatòria els centres educatius autoritzats a impartir ensenyaments d’educació infantil, primària, secundària obligatòria, secundària postobligatòria i educació especial de centres públics, privats-concertats o privats, amb alumnat d’edats compreses entre 0 i 19 anys. En cas dels centres d’educació especial els alumnes poden tenir fins una edat màxima de 21 anys.
3. Sol·licitud
3.1 Els centres educatius que vulguin participar en la primera fase de la formació específica del Programa han d’emplenar la sol·licitud corresponent, d’acord amb el model que figura a l’annex 2.
3.2 S’ha d’adjuntar a l’annex 2 la sol·licitud individual de cada participant del centre en la formació específica del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2014-2015 (annex 3).
4. Termini i llocs de presentació de la documentació
4.1 El termini per presentar les sol·licituds i la documentació annexa és des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins dia 21 de setembre de 2014, tenint només en compte els dies hàbils, i s’ha d’adreçar al Servei de Suport Educatiu de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, en els registres que es determinen a continuació:
a.- Registre de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats a Mallorca.
C/ Alfons el Magnànim, 29, 07004 Palma
b.- Delegació Territorial d’Educació a Menorca.
C/ de Josep Maria Quadrado, 33, 07703 Maó
c. Delegació Territorial d’Educació a Eivissa i Formentera.
C/ Via Púnica, 23, 07800 Eivissa
A més, es pot presentar en qualsevol dels llocs que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
4.2 Si el centre decideix enviar la petició per correu certificat, la sol·licitud i la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert perquè la petició es dati i s’hi faci figurar el que es disposa a l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En el cas que l’oficina de Correus corresponent no dati la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre de la Conselleria o en les dependències descrites amb anterioritat.
4.3 Si la sol·licitud es lliura en un lloc que no és el Registre de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, s’ha d’enviar per fax al 971 17 75 28 a l’atenció del Servei de Suport Educatiu de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats el full amb el registre i la data d’entrada dins termini, durant les 48 hores següents al lliurament.
5. Selecció dels centres educatius
5.1 Hi haurà una comissió tècnica amb les funcions següents:
5.2 La comissió tècnica està formada per:
a.- Com a president, una de les dues persones següents:
- El/la cap del Servei GAU 061 de Balears.
- El/la cap del Servei de Suport Educatiu de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
b.- Com a vocals:
- Un/a tècnic/a del Servei de Suport Educatiu de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
- Un/a pediatre/a del Servei de Salut de les Illes Balears (IBSALUT), de la Conselleria de Salut.
Un dels vocals actuarà com a secretari.
La Comissió també podrà convocar aquelles persones que per raons tècniques hi estiguin implicades.
6. Criteris per a la selecció dels centres educatius:
Per a la selecció de centres, es valoraran els punts següents:
7. Llista provisional
7.1 La llista provisional dels centres seleccionats en aquesta convocatòria es podrà consultar a partir del dia 24 de setembre de 2014, a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional: http://dgoifp.caib.es
7.2 Els centres tenen tres dies hàbils des de l’endemà de la data de publicació de la llista provisional per presentar les al·legacions que considerin adients i per fer les modificacions a la sol·licitud inicial. Ho han de fer mitjançant un escrit adreçat a la directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, que s’ha de presentar en el Registre de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o a qualsevol de les dependències que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Per agilitzar el tràmit de les al·legacions i modificacions a la sol·licitud inicial, també les han de remetre a l’adreça electrònica alertaescolar@dgoifp.caib.es en el període indicat.
8. Resolució que aprova la llista definitiva
8.1 La llista definitiva dels centres seleccionats en aquesta convocatòria serà aprovada per resolució de la directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional i es podrà consultar a partir del dia 1 d’octubre de 2014, a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional: http://dgoifp.caib.es
8.2 Per a qualsevol consulta podeu telefonar al 971 17 65 00, (ext. 64141) o escriure a l’adreça de correu electrònic alertaescolar@dgoifp.caib.es
8.3 Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs d’alçada en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació de la resolució definitiva, d’acord amb l’article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
9. Tallers de formació i reconeixement de crèdits de formació
9.1 Els professionals dels centres interessats en rebre aquesta formació han d’emplenar l’annex 3 i l’han de lliurar a la direcció del seu centre, la qual l’adjuntarà a la sol·licitud de participació del centre o annex 2.
9.2 A fi d’assegurar una formació adequada amb els recursos existents, els centres seleccionats en aquesta convocatòria podran participar en la formació específica d’aquest Programa, amb un màxim del 25% del nombre total de docents i auxiliars tècnics educatius de cada centre anual, a excepció dels centres d’educació infantil amb dos o tres membres, que només hi podrà participar un membre com a màxim. Hi haurà una periodicitat en la participació en aquesta formació específica i vendrà determinada pels recursos existents.
9.3 La formació consistirà en la impartició de diversos cursos per part de personal adscrit al Servei de Salut, cadascun dels quals estarà format pels tallers següents:
9.4 La primera fase de la formació està prevista a finals de cada mes, des d’octubre fins a gener, en horari de tarda per a grups de 30 persones com a màxim. Per al taller de reanimació cardiopulmonar se faran dos grups de 15 persones: un grup hi assistirà el dimecres i l’altre el dijous.
9.5 Durant el curs escolar se preveu impartir un mínim de nou edicions entre els mesos d’octubre i maig a les Illes Balears. No obstant això, atès el nombre de centres educatius adherits al Programa, es podran impartir més cursos sempre que ho permetin les disponibilitats pressupostàries.
9.6 Aquesta convocatòria correspon a la primera fase de les accions formatives que se duran a terme des d’octubre del 2014 fins a gener de 2015, ambdós inclosos. Es preveu fer una edició durant el mes de febrer del 2015 a Inca, i una altra el mes de març del 2015 a Manacor, les quals corresponen a la segona fase de les accions formatives.
9.7 Els tallers s’impartiran a les dependències del CEP a les Illes Balears, excepte el taller de reanimació cardiopulmonar, primers auxilis i crisi convulsiva dels cursos impartits a Mallorca, que es durà a terme a les dependències del 061, i dels cursos impartits a Eivissa, que es farà a l’Hospital Can Misses.
9.8 Es recomana que hi hagi una persona responsable per a cada etapa educativa de:
*Controlar la caducitat de la medicació aportada per la família o tutor legal.
*Fer arribar al tutor de l’alumne objecte del programa el corresponent pla d’actuació aportat per la família.
*Fer la formació sanitària d’atenció d’urgència derivada del Programa.
9.9 Els crèdits que s’atorgaran són per:
10. Inscripció individual dels participants dels centres seleccionats
10.1 Una vegada seleccionats els centres que poden participar en aquesta convocatòria, els docents d’aquests centres, interessats en rebre la formació específica, s’hi podran inscriure mitjançant el Portal del personal: http://portaldelpersonal.caib.es (Formació dels DOCENTS/Sol·licitud cursos/D.G. D’ORDENACIÓ, INNOVACIÓ I F.P./Inscriu-te). Es podrà elegir entre les diverses edicions, des d’octubre del 2014 fins a gener de 2015, ambdós inclosos, segons la disponibilitat horària de cada qual. Es preveu fer una edició durant el mes de febrer de 2015 a Inca, i una altra el mes de març de 2015 a Manacor, les quals corresponen a la segona fase de les accions formatives.
10.2 Si els docents dels centres seleccionats en aquesta convocatòria no s’inscriuen a través del portal del personal per la forma descrita abans s’anul·larà la seva inscripció.
10.3 En el cas dels auxiliars tècnics educatius, la seva inscripció se farà a partir de l’annex 3 d’aquesta convocatòria i posterior contacte telefònic pertinent (a excepció d’aquells que tenen accés al portal del personal), on s’informarà de dates i horari, segons la disponibilitat horària de cada persona, prioritzant el personal docent.
10.4 Es prioritzarà el personal docent dels centres educatius seleccionats.
11. Documentació final
11.1 En acabar el curs escolar i abans del 5 de juny de 2015, tenint només en compte els dies hàbils, els centres que han participat en les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear durant el curs 2014-2015 han d’enviar:
11.2 A la memòria final figurarà el nom i DNI de la persona responsable del Pla d’actuació sanitari previst per al centre educatiu i de la medicació lligada al Pla, en cas que hi sigui.
11.3 El lliurament d’aquesta memòria és indispensable per poder obtenir els crèdits de formació. Els crèdits s’atorgaran a partir del 15 de juny del 2015.
11.4 En cas de ser un centre candidat a guardó, és necessari que s’enviï l’annex 5 de la mateixa forma que s’envia l’annex 4 (per correu electrònic o per fax), de l’1 al 30 de setembre de 2015, tenint només en compte els dies hàbils.
12. El centre educatiu
13. La Conselleria d’Educació, Cultura I Universitats, i Conselleria de Salut donaran suport als centres educatius de la forma següent:
Des de les webs de les dues Conselleries es difondran informacions, esdeveniments i materials d’educació sanitària, així com suport material (difusió d’informació i material d’educació sanitària), que puguin ser d’interès per als centres educatius.
14. Guardó de centre format en alerta escolar
El guardó de centre format en alerta escolar és un reconeixement públic, de caràcter anual que atorga l’administració als centres educatius.
Els centres que vulguin optar a la concessió o renovació del guardó de centre format en Alerta Escolar, han de lliurar l’annex 4 o memòria i tenir una relació definitiva de membres participants en el Programa, de com a mínim un 20% del nombre total de professors del mateix centre, que hagin participat en el programa Alerta Escolar amb avaluació positiva (annex 5). En el cas dels centres d’educació infantil es recomana que un 75% dels educadors facin la formació, i en cas d’obtenir avaluació positiva podran obtenir el guardó. Aquest guardó tindrà una vigència d’un curs escolar amb caràcter renovable, sempre que es compleixin les actuacions pertinents. Es preveu l’actualització dels documents adquirits de forma anual.
La Comissió tècnica, a partir de la memòria (annex 4) presentada abans del 5 de juny del 2015 i de l’annex 5 presentat en el termini de l’1 fins al 30 de setembre del 2015, valorarà si el centre és mereixedor del guardó. El fet de no presentar aquests dos documents impossibilita l’obtenció del guardó.
ANNEX 2
Sol·licitud de participació en el procediment per a la selecció dels centres docents amb professionals que poden participar en la primera fase (període d’octubre a gener) de les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2014-2015
El senyor / la senyora.........................................................director/a del centre ............................................................................amb codi............................amb les següents:
1. Dades del Centre:
|
Adreça: |
||||||
|
Localitat: |
Centre de professorat de referència:
|
Codi postal: |
||||
|
Palma |
Manacor |
Inca |
||||
|
Maó |
Ciutadella |
Eivissa |
||||
|
Telèfon:
|
Fax: |
Adreça electrònica: |
||||
|
Nombre de professors/es que formen el claustre i auxiliars tècnics educatius:
|
||||||
2.Percentatge d’infants diagnosticats de les patologies objecte d’aquest Programa escolaritzats al centre a dia d’avui, en relació amb el nombre total d’alumnat del centre:
|
|
3. SOL·LICITA participar en la convocatòria de selecció de centres docents amb professionals que poden participar en la primera fase de les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2014-2015.
4. ES COMPROMET A:
………………………. , ……. de setembre de 20....
El director/la directora del centre
Senyor/Senyora..............................................
(Signatura)
Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional (Servei de Suport Educatiu)
ANNEX 3
Sol·licitud individual de cada participant del centre en la primera fase (període d’octubre a gener) de la formació específica del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2014-2015
El senyor /la senyora ..................................................... del centre ........................
.................................................................... amb codi:.........................................
SOL·LICITA la participació en la primera fase de la formació específica del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2014-2015.
|
Nom i llinatges |
Docent/auxiliar tècnic educatiu /educador/a(especificar) |
És definitiu al centre? |
DNI |
Telèfon (només dels ATE) |
|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
Per dur a terme aquesta formació és necessari la inscripció mitjançant el portal del personal.
En el cas dels auxiliars tècnics educatius s’ha d’adjuntar una fotocòpia del seu DNI, i a més, el director del centre ha d’aportar un certificat on consti que els ATE interessats treballen en el centre. En el cas que mancàs aquesta documentació no serà vàlida la sol·licitud.
………………………. , ……. de setembre de 20....
Professional del centre
Senyor/Senyora..............................................
(Signatura)
Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional (Servei de Suport Educatiu)
ANNEX 4
Memòria de la formació específica del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2014-2015
Nom del centre .........................................................Codi: .......................
Població:............................................................
|
Nom i llinatges |
Docent/auxiliar tècnic educatiu/educador/a (especificar) |
DNI |
Avaluació positiva de la formació (Sí/No) (Emplenar per l’Administració) |
Ensenyament impartit |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a. Plans d’actuació sanitari realitzats en el curs 2014-2015
|
Data |
Pla d’actuació sanitari |
|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b. Avaluació i persona/es responsable/s del Pla d’actuació sanitària:
Avaluació de la formació rebuda.
Avaluació de resultats i de les possibles actuacions sanitàries derivades.
Nom, llinatges i DNI de la persona/es responsable/s del Pla d’actuació sanitària i de la medicació lligada al Pla.
a. Marqueu amb una creu si les accions esmentades més avall s’han dut a terme:
|
Hi ha hagut alguna actuació sanitària en la qual han participat altres institucions de la comunitat. |
|
|
El centre escolar ha tramitat els formularis d’inscripció dels casos pertinents amb el 061. |
|
b. Valoració de la coordinació amb el 061(marqueu amb una creu):
Insuficient Acceptable Bona Molt Bona
Observacions:.............................................................................................................................................................................................
................................., ........... de .................de 20...
El director/la directora del centre
Senyor/Senyora..............................................
(Signatura)
Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional (Servei de Suport Educatiu)
ANNEX 5
FAIG CONSTAR:
Que el centre ............................................... amb codi...................... té una relació definitiva de membres participants amb avaluació positiva, referent a la formació derivada del Programa Alerta Escolar Balear, de com a mínim un 20% (75% dels educadors, en el caso dels centres d’educació infantil) del nombre total de professors del mateix centre, a dia d’avui.
................................., ........... de setembre de 20...
El director/la directora del centre
Senyor/Senyora..............................................
(Signatura)
Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional (Servei de Suport Educatiu)