Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 12408
Consell Executiu Aprovació de les bases que regeixen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca a les agrupacions de defensa sanitària de Menorca (ADS) i aprovació de la convocatòria

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de 30 de juny de 2014, adopta els acords següents:

Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts del Departament d’Economia, Medi Ambient i Caça a les agrupacions de defensa sanitària de Menorca, i els seus annexos, que s'adjunten.

Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent al període comprès entre la data que es presenti cada sol·licitud i dia 30 de novembre de 2014, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall:

Partida

Quantia màxima

6.4124.4890047 Control sanitari ADS

75.000€

L’import màxim a què es destina la convocatòria únicament podrà ampliar-se, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria que s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) El termini de presentació de sol·licituds comprèn des del dia que es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) fins al 31 de juliol de 2014.

c) La instrucció d'aquesta convocatòria correspon a la veterinària del Departament d'Economia, Medi Ambient i Caça del Consell Insular de Menorca Gemma Sintes Coll.

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL DEPARTAMENT D’ECONOMIA, MEDI AMBIENT I CAÇA DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES AGRUPACIONS DE DEFENSA SANITARIA DE MENORCA

1. Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte compensar el cost, des de la data de presentació de la sol·licitud corresponent fins al 30 de novembre de 2014, de les actuacions de vigilància, eradicació i control de malalties dels animals incloses als programes sanitaris i zootècnics de les agrupacions de defensa sanitària ramadera (ADS) d’oví i boví de l’illa de Menorca aprovats per la Direcció General d’Agricultura.

Aquestes ajudes es concediran d'acord amb l'article 10 del Reglament (CE) núm. 1857/2006 de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, sobre l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les ajudes estatals per a les petites i mitjanes empreses dedicades a la producció de productes agrícoles i pel qual es modifica el Reglament (CE) núm. 70/2001 (DOUE L 358/3 de 16-12-2006), i el Reglament (UE) núm. 1114/2013 de la Comissió, de 7 de novembre de 2013, pel qual es modifica el Reglament abans esmentat en el que es refereix al seu període d'aplicació.

2. Finalitat

La finalitat dels ajuts és aconseguir, mitjançant la posada en pràctica d'un programa sanitari comú, la millora sanitària i productiva de les explotacions ramaderes.

3. Finançament i import màxim

Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran efectives amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

4. Activitats subvencionables: requisits i condicions

1. Poden ser subvencionables les despeses següents, derivades de les actuacions relacionades amb la realització, per part de les ADS, dels programes i les actuacions sanitàries comunes, en relació amb les malalties recollides a la llista de malalties d'animals de l'Organització Mundial de la Sanitat Animal (OIE) i en l'annex de la Decisió 90/424/CEE del Consell, de 26 de juny de 1990, relativa a determinades despeses del sector veterinari (article 4, de l'RD 784/2009, de 30 d'abril, pel qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes):

a) Controls sanitaris, proves diagnòstiques, anàlisis de laboratori o altres mesures de detecció de malalties dels animals, incloses les despeses de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS.

b) Compra i administració de vacunes, medicaments veterinaris, biocides o altres productes zoosanitaris, i les despeses de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS per aquestes actuacions.

c) Sacrifici d'animals quan estiguin malalts o se sospiti que puguin estar-ho, i les despeses de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS per aquestes actuacions

d) Gestió de residus de productes zoosanitaris (en aplicació de mesures addicionals en matèria sanitària, segons les condicions sanitàries de la zona i les característiques particulars de cada Agrupació, que es disposin per part del Departament d'Economia, Medi ambient i Caça del Consell Insular de Menorca, i les despeses de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS per aquestes actuacions.

2. Queden excloses de subvenció les despeses derivades de l’actuació professional dels veterinaris de les ADS en la presa de mostres o la realització de diagnòstics en el marc dels programes nacionals d’eradicació de malalties dels animals que rebin cofinançament per part de la Unió Europea, d’acord amb la Decisió de la Comissió de 26 de novembre de 2009 per la qual s’aproven els programes anuals i plurianuals, i la participació financera de la Comunitat per a l’eradicació, el control i la vigilància de determinades malalties dels animals i zoonosis, presentats pels estats membres per a l’any 2010 i successius (DOUE 2009/883/ CE).

De l'import màxim dels costs o de les pèrdues que donen dret a l'ajuda s'hauran de deduir els imports rebuts d'acord amb règims d'assegurança i els costos que no s'hagin efectuat a causa de malaltia i que, en altres circumstàncies s'haurien d'haver realitzat (article 10.3 3 Reglament comunitari).

3. Són objecte de subvenció les despeses realitzades des de la data de presentació de les sol·licituds corresponents fins al 30 de novembre de 2014.

4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 18.000 € en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de sol·licitar com mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurement del bé, excepte quan per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o l'ofereixin, o quan la despesa s'hagi realitzat anteriorment a la sol·licitud de subvenció, quan així s'hagi establert. S’ha de justificar que el preu pagat pel servei no és superior al preu de mercat.

5. L’IVA es pot subvencionar si suposa un increment de la despesa.

5. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases i sens perjudici del que estableix el punt 4.2 d'aquestes bases.

2. L’import dels ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts que amb la mateixa finalitat pugui rebre el beneficiari, de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada, nacional o internacional, el cost de l'activitat subvencionada.

3. L'import de l'ajuda en cap cas podrà superar, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacional, el cost total de l'activitat objecte de subvenció, ni els límits establerts en el Reglament (CE) núm. 1857/2006 de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, sobre l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les ajudes estatals per a les petites i mitjanes empreses dedicades a la producció de productes agrícoles i pel qual es modifica el Reglament (CE) núm. 70/2001 (DOUE L 358/3 de 16-12-2006).

4. Davant l'obtenció concurrent d'ajudes atorgades per la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics i privats, nacionals o internacionals, quan l'import total de les subvencions rebudes per cada beneficiari superi el cost de l'activitat subvencionable que s'hagi de desenvolupar, donarà lloc a la reducció proporcional que correspongui en l'import de les subvencions regulades en aquesta convocatòria, fins ajustar-se a aquest límit. Si, a més, la suma de les subvencions suposa una intensitat de l'ajuda superior als percentatges màxims establerts en l'article 7 del Reial decret 784/2009, o en la normativa estatal o comunitària aplicables, es reduirà fins al límit esmentat.

6. Requisits dels beneficiaris

1. Poden tenir la consideració de beneficiaris directes i demanar la subvenció les ADS de l’illa de Menorca integrades per productors que compleixin els requisits del punt 2 d'aquest apartat i la resta de requisits següents:

a) Que, abans de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, estiguin legalment constituïdes i reconegudes de conformitat amb el que s'estableix en el marc del que preveuen el Reial decret 842/2011, de 17 de juny (BOE núm. 168, de 14 de juliol de 2011) i l'Ordre del conseller d'Agricultura i Pesca de 26 de maig de 1992 per la qual es regulen les agrupacions de defensa sanitària ramaderes de les Illes Balears, que va ser modificada mitjançant l'Ordre de 3 de juliol de 2001 i complementada mitjançant l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 16 de març de 2007.

b) Que estiguin inscrites en el Registre Nacional d'Agrupacions de Defensa Ramadera.

c) Que disposin d’un programa sanitari aprovat, abans de la concessió de l’ajuda, per la Direcció General d’Agricultura i Desenvolupament Rural, amb el contingut mínim que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 16 de març de 2007 segons l’espècie animal. Aquest programa, entre altres coses, ha d’incloure la recollida dels residus zoosanitaris i, si no és així, les ADS han d’indicar com es farà aquesta recollida.

2. Poden ser beneficiàries finals de les ajudes previstes en aquestes bases les petites i mitjanes explotacions agràries integrades en una de les agrupacions de defensa sanitària ramaderes (ADS) de Menorca que compleixin els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular de Menorca.

b) Que siguin titulars d'explotacions ramaderes en activitat i que les explotacions tenguin la condició de PIME, d'acord amb l'annex I del Reglament (CE) núm. 800/2008 de la Comissió, de 6 d'agost, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat comú en aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat CE a les ajudes estatals a les petites i mitjanes empreses.

3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

4. De conformitat amb el que disposa l'article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, tampoc no podran ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquestes bases, les persones físiques o jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals.

7. Presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a Sa Granja (Maó) i a Sa Roqueta (Ciutadella).

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa

a) Si és persona física, còpia acarada del NIF o DNI del sol·licitant.

b) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’una altra persona.

c) Còpia acarada del NIF o DNI del representant .

d) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.

e) Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i per designar representant.

f) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sens personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l’article 13 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, Llei general de subvencions, el model de la qual s’adjunta com a annex II d’aquestes bases.

h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades, per a realitzar la mateixa activitat. Annex III.

i) Certificat on consti que està al corrent de les obligacions tributaries davant l’Administració de l’Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular. Es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions (vegeu annex I). La comprovació d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular es comprovarà d'ofici.

j) Si pertoca, document acreditatiu on consti que l’organització està exempta de presentar la liquidació per l’import sobre el valor afegit.

k) Document de designació de compte bancari del beneficiari, segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

Documentació específica

l) Programa sanitari comú que s’ha portat a terme des de dia 4/12/2012 a dia 30/11/2013, així com gestió de residus, amb el contingut mínim que estableix l'Ordre esmentada de la consellera d'Agricultura i Pesca de 16 de març de 2007 segons l'espècie animal.

m) Indicació de com es preveu fer la difusió de l'ajut rebut del CIM.

n) Pressupost detallat de les despeses i els ingressos prevists per al compliment efectiu del programa per al qual se sol·licita l'ajuda. El pressupost l'ha d'elaborar el veterinari de l'ADS o el cap dels veterinaris, si n'hi hagués més d'un, i l'ha de signar el president de l'ADS. Si l'ADS sol·licita altres ajudes per a la mateixa finalitat, al pressupost detallat s'han de separar les despeses que seran subvencionables per a cada entitat.

o) Pressupost actualitzat del període per al qual se sol·licita la subvenció.

p) Relació de ramaders que constitueixen l'ADS en el moment de la sol·licitud i dels codis d'explotació d'acord amb l'article 5 del Reial decret 479/2004, de 26 de març, pel qual s'estableix i es regula el Registre General d'Explotacions Ramaderes (REGA).

q) Certificat emès pel secretari de l’agrupació que acrediti l’aportació econòmica realitzada pels ramaders que constitueixen l’ADS durant el període per al qual se sol·licita la subvenció.

r) Documentació que acrediti la condició de PIME de les explotacions integrades en l'ADS, que pot consistir en una declaració responsable dels titulars de l'explotació i que s'ha d'ajustar al contingut de d'aquestes bases. (Annex V)

s) Documentació acreditativa, de cada una de les explotacions integrades en l'ADS, d'estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular. El sol·licitant pot substituir aquest certificats per una declaració de responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11 f TRLGSIB). (Annex V)

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, c, d i k en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita a l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella, a les dependències de Sa Roqueta i Sa Granja i a aquells ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de quinze hàbils, comptats des de l’endemà a la recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92 de 26 de novembre .

8. Criteris que es tindran en compte per a la concessió dels d’ajuts i determinació de l’import de la subvenció

1.Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria s’atorgaran els ajuts sol·licitats amb els límits fixats en la convocatòria i en les presents bases, dins el crèdit disponible.

2. Si el total de l’ajut sol·licitat és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment entre els sol·licitants que compleixin els requisits i d'acord amb el següent (Segons l'article 6 de l'RD 784/2009, de 30 d'abril, pel qual s'estableixen les bases que regulen les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes):

a) Percentatge d’explotacions en relació amb el màxim a Menorca:

-ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes entre 81-100%: 25 punts

-ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes entre 41-80%: 20 punts

-ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes entre 21-40%: 10 punts

-ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes entre 1-20%: 5 punts

b) Percentatge de reproductores en relació amb el màxim de reproductores que integren les ADS de Menorca:

-ADS amb número de reproductores entre 81-100%: 25punts

-ADS amb número de reproductores entre 41-80%: 20punts

-ADS amb número de reproductores entre 21-40%: 10punts

-ADS amb número de reproductores entre 1-20%: 5punts

c) Nombre de veterinaris (es valora a partir de dos veterinaris): 5 punts per veterinari amb un màxim de 20 punts.

La subvenció que correspongui a cada ADS es calcularà sumant els punts obtinguts en els apartats anteriors i aplicant la taula següent de relació entre puntuació i import.

  • Per 25 punts en un apartat: 20.000 €
  • Per 20 punts en un apartat: 10.000 €
  • Per 10 punts en un apartat: 7.500 €
  • Per 5 punts en un apartat: 4.000 €
  • L’import màxim que pot rebre una ADS és de 45.000 €.

3. Per al càlcul de la subvenció s’han de tenir en compte les explotacions i els censos de reproductores d’aquestes explotacions de cada ADS declarats en el Registre General d’Explotacions Ramaderes (REGA). (Es comprovarà el cens de reproductores el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds).

4. El conjunt de tots els ajuts individual no pot superar mai l’import de la convocatòria.

9. Comissió avaluadora dels ajuts

1. Es crea la Comissió Avaluadora dels ajuts regulats en aquestes bases.

2. L’objecte de la Comissió Avaluadora és examinar els expedients d’ajuts, que han d’anar acompanyats d’un informe tècnic, i emetre una proposta definitiva d’acord.

3. La Comissió Avaluadora està integrada per persones que compleixen els criteris de competència professional i experiència, i la seva composició és la següent:

- President: el conseller executiu d’Economia, Medi Ambient i Caça

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

-el director d'Economia, Medi Ambient i Caça

-el veterinari del Departament ubicat a Sa Granja

-el tècnic agrícola de la seu del CIM

-la tècnica mitjana de gestió del Departament

4. Perquè la Comissió Avaluadora s’entengui vàlidament constituïda, es requerirà la presència del president i del secretari i de la meitat, almenys, dels seus membres.

10. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

3. La instrucció correspon a un funcionari del Departament d’Economia, Medi Ambient i Caça, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

Prèviament a la tramitació de la concessió d'aquest ajut, s'ha de comprovar que és compatible amb el mercat comú.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la Comissió Avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu, cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

11. Abonament dels ajuts

Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

En el moment del pagament el beneficiari haurà d'acreditar que està al corrent amb el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular de Menorca.

Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'aplicarà el que estableix la base 6. No obstant, l'entitat beneficiària pot susbstituir els certificats que s'hi assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11 f TRLGSIB).

12. Justificació de les despeses

1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar la totalitat del projecte presentat a la convocatòria abans de dia 3 de desembre de l’any en curs.

2. Per tal de justificar l’ajut s’ha de presentar la documentació següent:

a) Compte justificatiu simplificat:

-Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

-Relació nominativa de les despeses realitzades (annex IV).

b) Liquidació del pressupost en la data de justificació.

c) La justificació de l’elecció entre les ofertes presentades.

3. En el cas de rebre qualsevol subvenció pública, s’han de lliurar els justificants de la subvenció rebuda i els conceptes pels quals s’ha rebut.

4. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

5. Si la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat es procedirà a la reducció proporcional de la subvenció concedida.

6. Seran despeses subvencionables les efectivament pagades abans que finalitzi el termini de justificació dels ajuts.

7. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

13. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Fer constar, de manera expressa, el suport del Departament d’Economia, Medi Ambient i Caça del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades.

b) Fer constar el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO, en la realització de les activitats subvencionades.

c) Dur a terme el programa sanitari comú i la millora sanitària i productiva de les explotacions ramaderes.

d) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

e) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim que s’estableixi.

f) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar la seva realització, en els terminis i en les condicions que s'estableixin en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

h) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

i) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

j) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

k) Acreditar, quan el Consell Insular li ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament al Consell Insular a consultar aquestes dades.

14. Revocació i reintegrament dels ajuts. Criteris de graduació de possibles incompliment

1. Si l'entitat beneficiària incompleix les obligacions previstes en aquestes bases, incorre en alguna de les causes de l'article 37 de la LGS o altera les condicions, els aspectes o les característiques rellevants del projecte que s'hagin pogut tenir en compte per concedir l'ajut, l'òrgan competent ha de revocar la concessió de la subvenció. En conseqüència, l'entitat beneficiària perdrà el dret al cobrament, o l'haurà de reintegrar, d'acord amb l'establert. Respecte a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

2. Amb caràcter general, en cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per exigir-lo es regeixen pel que etableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

3. S’ha de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment, si aquest ha estat degut a actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fe. La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe, i en canvi serà menor si el grau de compliment del projecte subvencionat és parcial i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

4. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

5. Si l'entitat beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, i si de la documentació presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s'han aconseguit les finalitats de l'ajut, s'ha de dur a terme una revocació parcial de l'ajut, i consegüentment, la pèrdua al dret de cobrament parcial de l'ajut, d'acord amb l'aplicació del criteri de gradació següent:

a) En cas que s'hagi executat totalment el projecte, però la documentació justificativa de la despesa subvencionable del pressupost presenta deficiències perquè sigui inadequada, perquè no s'ajusta als requisits de les bases o per no haver-se executat la totalitat del pressupost inicial subvencionable, l'import de revocació parcial de l'ajut ha de coincidir amb l'import de l'ajuda no justificada o justificada incorrectament.

b) En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1% per cada dia de retard.

c) Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM, es minorarà en un 5% l'import de la subvenció correctament justificada.

6. En cas que l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeixi del pressupost executat esmentat.

7. Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

8. L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

15. Infraccions i sancions

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableixen el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i el títol IV de la Llei 38/2002, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

16. Altres disposicions

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

-Llei 38/2003. de 17 de novembre, general de subvencions.

-Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).

-Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003.

-Reglament (CE) núm. 1857/2006 de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, sobre l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les ajudes estatals per a les petites i mitjanes empreses dedicades a la producció de productes agrícoles i pel qual es modifica el Reglament (CE) núm. 70/2001 (DOUE L 358/3 de 16-12-2006).

-Reglament (UE) núm. 1114/2013 de la Comissió, de 7 de novembre de 2013, pel qual es modifica el Reglament abans esmentat en el que es refereix al seu període d'aplicació.

-Reial decret 784/2009, de 30 d'abril, pel qual s'estableixen les bases que regulen les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes (BOE núm. 124 de 22 de maig de 2009).

-Llei 8/2003, de 24 d'abril, de sanitat animal (BOE núm. 99 de 25 d'abril).

-Reial decret 842/2011, de 17 de juny, pel qual s'estableix la normativa bàsica de les associacions de defensa sanitària ramaderes, i es crea i es regula el seu registre.

ANNEX I: SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ EN LA CONVOCATÒRIA D’AJUTS A LES ADS (consta en l'expedient)

ANNEX II: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l'expedient)

ANNEX III: DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ALTRES AJUTS REBUTS (consta en l'expedient)

ANNEX IV: RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES DELS AJUTS DEL CIM A LES AGRUPACIONS DE DEFENSA SANITÀRIA 2014 (consta en l'expedient)

ANNEX V: DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l'expedient)

Maó, 7 de juliol de 2014

El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón