Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 12405
Consell Executiu
Aprovació de les bases que regulen els ajuts del Consell Insular de Menorca a les associacions de ramaders de races autòctones de Menorca i l'aprovació de la convocatòria corresponent a l'any 2014
Versió PDF
Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de 30 de juny de 2014, adopta els acords següents:
Primer.- Aprovar les bases que regeixen la concessió d’ajuts del CIM a les associacions de ramaders de races autòctones de Menorca per a l'any 2014.
Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent al període comprès entre la data de presentació de les sol·licituds i dia 30 de novembre de 2014, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall:
|
Partida |
Cuantia máxima |
|---|---|
|
6.4124.4890039 Foment races autòctones de Menorca |
15.000€ |
L’import màxim a què es destina la convocatòria únicament podrà ampliar-se, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per a contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.
b) El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies naturals comptats a partir del dia següent a la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
c) La instructora d’aquest expedient és la veterinària del Consell Insular de Menorca Gemma Sintes Coll.
BASES QUE REGEIXEN LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER LES ASSOCIACIONS DE RAMADERS DE RACES AUTÒCTONES DE MENORCA
1. OBJECTE
L'objecte d'aquesta convocatòria és donar suport a les activitats que portin a terme les associacions de ramaders de races autòctones de Menorca des de la data de presentació de les sol·licituds fins a dia 30 de novembre de 2014.
Aquestes ajudes es concediran d'acord amb l'article 10 del Reglament (CE) núm. 1857/2006 de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, sobre l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les ajudes estatals per a les petites i mitjanes empreses dedicades a la producció de productes agrícoles i pel qual es modifica el Reglament (CE) núm. 70/2001 (DOUE L 358/3 de 16-12-2006), i amb el Reglament (UE) núm. 1114/2013 de la Comissió, de 7 de novembre de 2013, pel qual es modifica el Reglament abans esmentat en el que es refereix al seu període d'aplicació.
2. FINALITAT
La finalitat d’aquesta convocatòria és contribuir a la millora productiva, a la lluita contra les malalties, a la protecció i al foment de les associacions de ramaders de races autòctones de Menorca.
3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran efectives amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.
4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES
1. El Consell Insular de Menorca donarà suport a les associacions de ramaders de races autòctones de Menorca en la realització de les activitats següents que duguin a terme des de la data de presentació de la sol·licitud fins al 30 de novembre de 2014:
a) La creació o el manteniment dels llibres genealògics. Els conceptes subvencionables seran les despeses derivades d'aquesta activitat, incloses les del local o oficines, ordinadors i material informàtic, així com les de manteniment o actualització, d'adquisició de material d'oficina no inventariable i de contractació, i despeses de personal tècnic i administratiu.
b) Les despeses que es derivin del desenvolupament de programa de millora oficialment reconegut per a la raça, en el qual es recolliran les activitats destinades a la seva conservació in situ, així com la creació i el manteniment de banc de germoplasma en centres autoritzats oficialment i les proves destinades a determinar la qualitat genètica o el rendiment del ramat. Les ajudes aniran encaminades a sufragar les despeses relatives a la implantació i el desenvolupament dels programes de millora oficialment aprovats, als controls de rendiments per la realització de les avaluacions genètiques dels animals i als programes de difusió de la millora.
2. L’IVA es podrà subvencionar si representa un increment de la despesa.
5. RÈGIM DE COMPTABILITAT AMB ALTRES AJUTS
1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca de la forma establerta en aquestes bases.
2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts que amb la mateixa finalitat pugui rebre el beneficiari de qualsevol administració pública, o d'una altra entitat pública o privada nacional o internacional, el cost de l’activitat subvencionada.
3. L'import de l'ajuda en cap cas no podrà superar, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacional, el cost total de l'activitat objecte de subvenció, ni els límits establerts en el Reglament (CE) núm. 1857/2006 de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, sobre l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les ajudes estatals per a les petites i mitjanes empreses dedicades a la producció de productes agrícoles i pel qual es modifica el Reglament (CE) núm. 70/2001 (DOUE L 358/3 de 16-12-2006), ni tampoc es podran superar els porcentatges màxims estimats per a les subvencions següents:
a) Percentatge màxim del 100% de la despesa per a la creació o el manteniment dels llibres genealògics (art. 16.1 a del Regl. 1857/2006 de la Comissió de 26 de desembre).
b) Percentatge màxim del 70% de la despesa per a les proves per determinar la qualitat genètica o el rendiment del ramat (art. 16.1 b del Regl. 1857/2006 de la Comissió de 26 de desembre).
4. L'obtenció concurrent d'ajudes atorgades per a la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics i privats, nacionals o internacionals, quan l'import total de les subvencions percebudes per cada beneficiari superi el cost de l'activitat subvencionable que s'hagi de desenvolupar, donarà lloc a la reducció proporcional que correspongui en l'import de les subvencions regulades en aquesta convocatòria, fins ajustar-se a aquest límit. Si a més, la suma de les subvencions suposa una intensitat de l'ajuda superior als percentatges màxims establerts en l'article 7 del Reial decret 784/2009, o en la normativa estatal o comunitària aplicables, es reduirà fins el límit esmentat.
6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
1 Poden tenir la condició de beneficiaris i demanar la subvenció les associacions de ramaders que estiguin constituïdes com a persones jurídiques i que:
a) No tenguin ànim de lucre.
b) Estiguin reconegudes oficialment, d'acord amb el que disposa l'Ordre del conseller d'Economia, Agricultura, Comerç i Indústria de 8 d'octubre de 1999 per la qual es crea el Registre d'Associacions de Criadors de Races de Bestiar Autòcton de les Illes Balears.
c) Estiguin oficialment reconegudes per a la gestió del llibre o els llibres genealògics de la raça o les races autòctones, d'acord amb el Decret 64/1998, de 12 de juny, pel qual es regula la gestió dels llibres genealògics de les races autòctones de les Illes Balears.
d) Compleixin les obligacions previstes en l'article 11 del Reial decret 2129/2008, de 26 de desembre.
e) Compleixin els requisits exigits pels articles 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i tenguin la condició de PIME d'acord amb el que estableix l'annex I del Reglament (CE) núm. 800/2008 de la Comissió, de 6 d'agost de 2008, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat comú en aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat.
2 No obstant això, no poden ser-ne beneficiàries:
a) Les persones físiques o jurídiques en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. (Annex II)
b) Les persones físiques o jurídiques que, en el moment de dictar-se la proposta de resolució definitiva de la convocatòria per part de l'òrgan instructor, no estiguin al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració General de l'Estat i amb les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca.
(El fet d'estar al corrent amb les obligacions tributàries del Consell Insular de Menorca es verificarà d'ofici per la Tresoreria del Consell Insular)
c) Les associacions que hagin rebut durant l'any 2014 un ajut per import superior a 60.000 € (segons l'article 7.2 del Reial decret 1625/2011, de 14 de novembre, pel qual s'estableixen les bases que regulen les subvencions destinades al foment de les races autòctones espanyoles, segons el qual la quantia total de la subvenció, que es destinarà a finançar els costos que ocasioni la realització de les actuacions previstes en l'article 3, amb fons als pressupost generals de l'Estat, no podrà superar un màxim de 60.000 € per raça i anualitat).
d) Les persones que hagin estat sancionades mitjançant resolució administrativa o sentència judicial de caràcter ferm per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals de conformitat amb el que disposa l'article 27 de la Llei 123/2006, de 20 de setembre, per a la dona.
7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a Sa Granja (Maó) i a Sa Roqueta (Ciutadella).
2. A la sol·licitud, s’ha d’adjuntar la documentació següent:
Documentació administrativa
a) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l'escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent.
b) Còpia acarada del CIF del sol·licitant.
c) Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i designar representant.
d) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre.
e) Còpia del NIF del representant.
f) Document que acrediti que l'associació està reconeguda oficialment, d'acord amb el que disposa l'Ordre del conseller d'Economia, Agricultura, Comerç i Indústria de 8 d'octubre de 1999 per la qual es crea el Registre d'Associacions de Criadors de Races de Bestiar Autòcton de les Illes Balears.
g) Document que acrediti que l'associació està oficialment reconeguda per a la gestió del llibre o els llibres genealògics de la raça o les races autòctones, d'acord amb el Decret 64/1998, de 12 de juny, pel qual es regula la gestió dels llibres genealògics de les races autòctones de les Illes Balears.
h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (annex II).
i) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (annex III).
j) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.
k) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributaries davant l'Administració de l'Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular. Es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions (vegeu annex I). La comprovació d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular es comprovarà d'ofici.
l) Documentació que acrediti la condició de PIME de les explotacions integrades en l'ADS, que pot consistir en una declaració responsable dels titulars de l'explotació i que s'ha d'ajustar al contingut de d'aquestes bases (annex V).
Documentació específica
m) Pressupost detallat i desglossat per activitats i memòria on es relacioni la previsió de les actuacions que es portaran a terme. En la memòria s'ha d'incloure la forma com es preveu difondre el suport del Consell Insular de Menorca (13 a i 13 b). Si sol·licita altres ajudes per a la mateixa finalitat, en el pressupost detallat s'han de separar les despeses que seran subvencionables per a cada entitat.
n) Certificat emès pel secretari de l'associació on constin el nombre de socis, l'any de fundació de l'associació i el cens d'animals qualificats per a la seva raça.
Els beneficiaris poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Aquestes comprovacions es portaran a terme en la mesura que el Consell Insular de Menorca disposi dels convenis adequats que li ho permetin (annex I).
S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, c, d, e i h en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.
3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella, a les dependències de Sa Roqueta i Sa Granja i a aquells ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix es poden presentar en qualsevol altre punt de conformitat amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.
4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà de la data de recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92 de 26 de novembre .
8. PRELACIÓ I VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
1. En la concessió de les subvencions previstes es tindran en compte els criteris següents:
a) Sol·licituds de les associacions de segon grau que agrupen associacions de criadors d'animal de races autòctones en perill d'extinció: 3 punts.
b) Sol·licituds d'associacions que gestionen races autòctones en perill d'extinció: 2 punts.
c) Capacitat de l'organització o associació de criadors per desenvolupar les actuacions que s'han de finançar, especialment les activitats relacionades amb el programa de millora, amb la millor eficàcia, eficiència i economia de mitjans personals i materials, tenint en compte els censos i les explotacions: 1 punt.
d) Segons el nombre de socis:
-nombre de socis menor de 50: 0'5 punts.
-nombre de soci de 50 a 100: 1 punts.
-nombre de socis de 101 a 300: 1'5 punts.
-nombre de socis major de 300 2 punts.
e) Segons els anys d'antiguitat de l'associació:
-menys de 10 anys: 0'25 punts.
-de 10 a 20 anys: 0'5 punts.
-més de 20 anys: 1 punts.
f) Segons el nombre d'animals de raça censats per cada associació
-menys de 1.000 caps: 0,25 punts.
-de 1.000 caps a 2.500 caps: 0'5 punts.
-més de 2.500 caps: 1 punts.
2. Segons el resultat en la puntuació correspondrà la quantitat següent:
-menys de 5 punts : 2.500 €
-de 5 a 10 punts: 4.000 €
-més de 10 punts : 5.500 €
9. QUANTIA DE LES AJUDES
1. La quantia de la subvenció no podrà superar ni el cost total de l'activitat objecte de subvenció, ni els límits establerts en el Reglament (CE) núm. 1857/20069 de la Comissió de 15 de desembre de 2006 sobre l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat de les ajudes estatals per les petites i mitjanes empreses dedicades a la producció de productes agrícoles i pel quak es modifica el Reglament (CE) núm. 70/2001, ni les quanties i els percentatges màxims següents estimats per a les subvencions:
a) Creació o manteniment de llibres genealògics. El percentatge màxim de l'ajuda és del 100%, d'acord amb l'article 16.1 a del Reglament (CE) núm. 1857/20069 de la Comissió de 15 de desembre de 2006.
b) Proves destinades a determinar la qualitat genètica o el rendiment del ramat. El percentatge màxim de l'ajuda és del 70% de la despesa, d'acord amb l'article 16.1 b del Reglament (CE) núm. 1857/20069 de la Comissió de 15 de desembre de 2006.
2.Si l’import global de les subvencions, després d’aplicar la taula anterior, és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment entre els sol·licitants que compleixin els requisits i segons els criteris de repartiment assenyalats.
3.L'import màxim total que pot rebre cada beneficiari és de 5.500 €.
10. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.
3. La persona a qui correspongui la instrucció haurà de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
Prèviament a la tramitació de la concessió d'aquest ajut, es comprovarà que es compatible amb el mercat comú.
4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de l'instructor de l'expedient.
5. Una vegada examinades les sol·licituds per l'instructor, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.
10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.
11. ABONAMENT DELS AJUTS
1. Els ajuts s’abonaran després que el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada de conformitat amb el que estableixen aquestes bases.
2. Per a la justificació s'ha de presentar un compte justificatiu simplificat que contengui:
-Memòria justificativa del compliment de les activitats presentades per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
-Relació nominativa de les despeses realitzades (annex IV).
En la fase de comprovació de la despesa realitzada se sol·licitarà al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.
3. Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'aplicarà el que estableix la base 6. No obstant, l'entitat beneficiària pot susbstituir els certificats que s'assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida en la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11 f TRLGSIB)
4. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.
12. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
1. El termini per justificar les despeses objecte de subvenció acabarà dia 30 de novembre de l’any de la convocatòria.
2. La justificació s'ha de fer mitjançant la presentació de la documentació que acrediti la despesa realitzada (article 10.2)
3. En el cas de rebre qualsevol altra subvenció pública, s’ha de lliurar el justificant de la subvenció rebuda i el concepte pel qual s’ha rebut.
4. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils
5. Són despeses subvencionables les efectivament pagades abans que acabi el termini de justificació dels ajuts.
6. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
1. Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:
a) Fer constar, de manera expressa, el suport del Departament d’Economia, Medi Ambient i Caça del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades (en cas de fires que tenguin lloc després de la convocatòria).
b) Fer constar el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO en la realització de les activitats subvencionades.
c) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
d) Realitzar l’activitat objecte de subvenció des del dia de la sol·licitud de l'ajut fins al 30 de novembre de 2014.
e) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
f) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.
g) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si en poden afectar el cost total.
h) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.
i) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
j) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS
1. Si l'entitat beneficiària incompleix les obligacions previstes en aquestes bases, incorre en alguna de les causes de l'article 37 de l'LGS o altera les condicions, els aspectes o les característiques rellevants del projecte que s'hagin pogut tenir en compte per concedir l'ajut, l'òrgan competent ha de revocar la concessió de la subvenció.
En conseqüència, l'entitat beneficiària perdrà el dret al cobrament, o l'haurà de reintegrar. d'acord amb l'establert. Respecte a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui aplicable.
2. Amb caràcter general, en cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència es regeixen pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
3. S’ha de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment, si aquest s'ha degut a actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fet.
La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe, i en canvi serà menor si el grau de compliment del projecte subvencionat és parcial i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.
4. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.
5. Si l'entitat beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, i si de la documentació presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s'han aconseguit les finalitats de l'ajut, s'ha de dur a terme una revocació parcial de l'ajut, i consegüentment, la pèrdua al dret de cobrament parcial de l'ajut, d'acord amb l'aplicació del següent criteri de gradació següent:
a) En cas que s'hagi executat totalment el projecte, però la documentació justificativa de la despesa subvencionable del pressupost presenta deficiències perquè és inadequada, perquè no s'ajusta als requisits de les bases o per no haver-se executat la totalitat del pressupost inicial subvencionable, l'import de revocació parcial de l'ajut ha de coincidir amb l'import de l'ajuda no justificada o justificada incorrectament.
b) En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1% per cada dia de retard.
c) Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM, es minorarà en un 5% l'import de la subvenció correctament justificada.
6. En cas que l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeixi del pressupost executat esmentat.
7. Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.
8. L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.
15. INFRACCIONS I SANCIONS
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
16. ALTRES DISPOSICIONS
1. Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles d’interposar-hi recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell insular de Menorca.
2. Normativa general aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en:
-Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
-Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)
-Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
- Reglament (CE) núm. 1857/2006 de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, sobre l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les ajudes estatals per a les petites i mitjanes empreses dedicades a la producció de productes agrícoles i pel qual es modifica el Reglament (CE) núm. 70/2001 (DOUE L 358/3 de 16-12-2006)
-Reglament (UE) núm. 1114/2013 de la Comissió, de 7 de novembre de 2013, pel qual es modifica el Reglament abans esmentat en el que es refereix al seu període d'aplicació
-El Reial decret 1625/2011, de 14 de novembre, pel qual s'estableixen les bases que regulen les subvencions destinades al foment de les races autòctones espanyoles, publicat en el BOE núm. 295 de 8 de desembre de 2011
ANNEX I: SOL·LICITUD D’AJUDES DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES ASSOCIACIONS DE RAMADERS DE RACES AUTÒCTONES DE MENORCA (consta en l'expedient)
ANNEX II: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l'expedient)
ANNEX III: DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ALTRES AJUTS REBUTS (consta en l'expedient)
ANNEX IV: RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES DE LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CIM A LES ASSOCIACIONS DE RAMADERS DE RACES AUTÒCTONES DE MENORCA 2014 (consta en l'expedient)
ANNEX V: DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l'expedient)
Maó, 7 de juliol de 2014
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón