Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 12333
Resolució de la directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional de dia 7 de juliol de 2014, per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de directors/es en els centres de professorat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig de 2006) estableix que la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tot el professorat i també és una responsabilitat de les administracions educatives  de conformitat amb l’article 102.1.

El Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 15/2013, de 7 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, en què s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 20/2013, de 15 de juliol, del president de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, on s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que les competències, entre d’altres, de la formació permanent del professorat s’exerciran per mitjà de la direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional.

El Decret 68/2001, de 18 de maig, regula l’estructura i l’organització de la formació permanent del professorat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 63, de 26 de maig de 2001). A l’article 10, punt 2 es determina que el director o directora dels centres de professorat és nomenat pel director general de la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, després d’una selecció prèvia per concurs de mèrits entre els funcionaris docents que pertanyin als cossos de mestres, professorat d’educació secundària, professorat tècnic de formació professional i als d’ensenyaments de règim especial. Al punt 3 d’aquest article es diu que la permanència en el càrrec de director  té una limitació en el temps i està sotmesa a les avaluacions periòdiques de la tasca desenvolupada, realitzades conjuntament pel Departament d’Inspecció Educativa i la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, en les condicions que es determinin en la normativa de desplegament. Finalment al punt 4  del mateix article s’estableix que en els concursos públics de mèrits per a la selecció directors, de conformitat amb el barem establert en la corresponent convocatòria, s’han de valorar l’adequació del perfil professional al lloc de feina,els mèrits, el currículum professional, la presentació d’un projecte de treball sobre el lloc de feina que es sol·licita. Així mateix, es realitzarà i valorarà una entrevista personal.

L’Ordre de la consellera d’Educació,Cultura i Universitats, de 27 de gener de 2009, regula l’estructura i el funcionament dels centres de professorat de les Illes Balears (BOIB núm. 23, de 14 de febrer de 2009). Aquesta ordre determinava el procediment per a concedir comissions de serveis als directors elegits així com la durada i el nombre màxim d’aquestes. Les darreres comissions finalitzen el 31 d’agost de 2014, per la qual cosa es fa necessària una nova convocatòria.

El Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques (BOIB núm. 79 EXT., d’1 de juny de 2012), a la disposició final tercera, modificà aquesta darrera ordre de 27 de gener de 2009, en relació als requisits que ha de complir el personal que opti a las places de directors o directores dels centres de professorat. També modifica el procediment per a determinar la durada màxima de les comissions de serveis.

Per tot això, dict la següent

 Resolució

1. Aprovar la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de directors/es dels centres de professorat de les Illes Balears per al curs 2014-2015, les instruccions de la qual figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

2. Aprovar l’annex 2 (Relació de places de directors/es dels Centres de Professorat de les Illes Balears) l’annex 3 (Relació de documentació que cal aportar per acreditar els requisits generals i específics), l’annex 4 (Model de sol·licitud), l’annex 5 (Projecte de treball), l’annex 6 (Barem dels mèrits al·legats), l’annex 7 i  l’annex 8.

3. Publicar aquesta Resolució i el seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució que no exhaureix la via administrativa les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb el que estableixen els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Palma, 7 de juliol de 2014 

La directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional
Isabel Cerdà Moragues

 

ANNEX 1

Instruccions de la convocatòria

1. Objecte de la convocatòria

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte cobrir places de director o directora  en el centres de professorat de les Illes Balears, mitjançant un concurs públic de mèrits i en règim de comissió de serveis.

2. Perfil i  funcions dels candidats

2.1. El perfil professional de les persones candidates a desenvolupar un lloc de feina com a director o directora en els CEP ha de respondre al d’un professional de l’ensenyament de nivells educatius no universitaris, amb sòlida formació didàctica i pedagògica, amb coneixement dels recursos didàctics i aspectes metodològics, organitzatius i d’avaluació del currículum, així com amb experiència en formació del professorat. També ha de ser una persona capacitada per dirigir i integrar-se en equips de feina, amb capacitat de planificació, organització i gestió de recursos humans i econòmics; amb habilitats de comunicació i dinamització per poder desenvolupar les seves tasques com a director o directora d’un centre de professorat, dins un model de col·laboració entre iguals.

2.2.  Les funcions del director o directora, segons el Decret 68/2001, de 18 de maig, que regula l’estructura i l’organització de la formació permanent del professorat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 63, de 26 de maig de 2001) són:

  1. Representar oficialment el centre.
  2. Exercir la prefectura de tot el personal adscrit al centre.
  3. Complir i fer complir les normes de funcionament intern del centre, i les de l’Administració educativa.
  4. Dirigir i coordinar la programació d’activitats formatives del centre d’acord amb les directrius del Pla de formació i les pautes de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional.
  5. Coordinar i dirigir l’actuació dels assessors i assignar-los els centres educatius dels quals seran responsables directes.
  6. Articular mecanismes estables de relació amb els centres docents del seu àmbit per afavorir la participació del professorat del centre a títol individual, o com a membre de l’equip docent, en les activitats formatives.
  7. Confeccionar i executar, un cop escoltat l’equip pedagògic, el pressupost anual del CEP dins els crèdits que li siguin assignats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats amb aquesta finalitat.
  8. Visar els certificats i la documentació oficial del centre.
  9. Convocar i presidir els actes acadèmics i les reunions de l’equip pedagògic i del consell del centre.
  10. Executar els acords de l’equip pedagògic i del consell.
  11. Facilitar i potenciar la coordinació amb la resta de centres de professorat i altres serveis educatius de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
  12. Elevar la programació i la memòria anuals del centre al servei corresponent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
  13. Dinamitzar el treball en equip dels assessors com a eina de formació permanent.
  14. Dinamitzar la formació permanent pròpia i de tot el personal que treballa en el seu CEP.
  15. Altres funcions que li siguin encomanades, si n’és el cas, per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.

3. Requisits dels candidats

3.1. Poden participar en aquest concurs els funcionaris docents que, amb el perfil professional que s’esmenta al punt 2, reuneixin els requisits generals fixats en aquesta convocatòria.

3.2. Els requisits generals són els següents:

a) Ser funcionari de carrera en servei actiu d’un dels cossos següents: mestres, professorat d’educació secundària, professorat tècnic de formació professional i ensenyaments de règim especial.

b) Acreditar una antiguitat mínima de sis anys com a funcionari de carrera en actiu en algun dels cossos esmentats a l’apartat anterior.

c) Tenir una experiència docent directa de sis  anys com a mínim.

d) Tenir  destinació definitiva  en qualsevol centre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el moment de la convocatòria per a la provisió de places de directors en els centres de professorat.

e) Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a l’etapa educativa o alguna titulació legalment homologable.

f) Estar en servei actiu en algun dels cossos següents: de mestres, de professorat  d’educació secundària, de professorat tècnic en formació professional i dels ensenyaments de règim especial.

g) Acreditar coneixements d’una llengua estrangera equivalents com a mínim al nivell B2 del Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües (MECR). Els certificats que es consideren acreditatius del nivell exigit es determinaran segons les equivalències que es detallen en l’annex VII d’aquesta Resolució. El personal docent que, d’acord amb la normativa vigent, pugui impartir alemany, anglès, francès o un altre idioma com a llengua estrangera als centres docents no universitaris de les Illes Balears, se’l considera acreditat, als efectes d’aquesta Resolució, el nivell de llengua corresponent, segons les equivalències que es detallen en l’annex VIII d’aquesta Resolució.

h) Acreditar 100 hores de formació en les tecnologies de la informació i la comunicació.

3.3. La possessió dels requisits generals s’haurà d’acreditar amb l’aportació dels documents justificatius que s’indiquen a l’annex 3.

4. Presentació de sol·licituds i documentació

4.1. Les persones interessades han de presentar la sol·licitud, d’acord amb el model que figura a l’annex 4, en un dels registres habilitats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, en les delegacions territorials o en qualsevol altra dependència referida en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999. Una còpia de la sol·licitud també s’ha d’enviar a l’adreça de correu electrònic sfc@dgoifp.caib.es dins el termini establert.

4.2. En aquesta sol·licitud s’han d’adjuntar, amb l’índex corresponent:

a) Els documents justificatius del compliment dels requisits generals, que s’indiquen a l’annex 3. No caldrà que siguin aportats els mèrits que figurin al Portal del Personal.

b) Els documents justificatius dels mèrits al·legats a l’annex 6. No caldrà que siguin aportats els mèrits que figurin al Portal del Personal.

4.3. Es poden sol·licitar un màxim de dos llocs de feina entre els especificats a l’annex 2 d’aquesta convocatòria, sempre que es reuneixin els requisits exigits, i en aquest cas, s’ha de presentar un projecte per a cada plaça sol·licitada.

4.4. Els requisits i mèrits que al·leguin els interessats han de complir-se a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, excepte l’antiguitat, que es computarà a l’acabament del present curs escolar 2013-2014.

5. Termini de presentació 

La presentació de la sol·licitud (annex 4), i la documentació justificativa s’efectuarà en el termini de 8 dies naturals comptadors a partir de la data de publicació de la present resolució en el BOIB. Una còpia de la sol·licitud també s’ha d’enviar a l’adreça de correu electrònic sfc@dgoifp.caib.es dins el mateix termini.

6. Instrucció del procediment

La Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional és l’òrgan competent per a la instrucció dels procediments que es derivin d’aquesta convocatòria.

7. Tramitació de l’expedient

7.1. El Servei de Formació Contínua ha de comprovar que les sol·licituds compleixen els requisits necessaris per a la seva admissió i farà públic el llistat de persones admeses i excloses al web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional <http://dgoifp.caib.es>.

7.2.  S’obrirà un termini de reclamacions de 4 dies naturals comptadors des de l’endemà del dia en què es facin públiques les llistes d’ admesos i d’ exclosos, al web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional <http://dgoifp.caib.es>, perquè els interessats puguin rectificar possibles errors o esmenar la causa d’exclusió aportant els documents que acreditin que el dia en què va acabar el termini per presentar les sol·licituds complien els requisits exigits. Una còpia de la reclamació també s’ha d’enviar a l’adreça de correu electrònic sfc@dgoifp.caib.es dins el mateix termini.

Els mèrits no al·legats o els al·legats però no acreditats documentalment abans de la finalització del termini per presentar les sol·licituds no podran ser al·legats o acreditats dins aquest termini.

Tampoc no es podran modificar, dins aquest termini, les opcions seleccionades en la sol·licitud.

Durant aquest termini l’Administració ha de rectificar d’ofici els errors materials i de càlcul detectats en les llistes provisionals.

7.3. Acabat el termini a què fa referència l’apartat anterior, i esmenats els errors detectats i les causes d’exclusió, si pertoca, la directora general competent en matèria de formació permanent del professorat ha de dictar una resolució per aprovar les llistes definitives d’ admesos i exclosos en aquest concurs, la qual es farà pública al web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional <http://dgoifp.caib.es>.

7.4. Els aspirants que apareguin a la resolució abans esmentada disposen de 4 dies naturals, comptadors des de l’endemà de la seva publicació, per presentar un projecte de treball per a cada plaça sol·licitada (annex 2) en un dels registres habilitats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, en les delegacions territorials o en qualsevol altra dependència referida en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El projecte també s’ha d’enviar a l’adreça de correu electrònic sfc@dgoifp.caib.es dins el mateix termini.

8. Comissió de Selecció

8.1. Es  constituirà  una Comissió de  Selecció que estarà formada pels membres següents:

a) La Directora General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional o persona en qui delegui, que actuarà com a president, i que podrà dirimir amb el seu vot els empats que es puguin produir.

b) El cap del Servei de Formació Contínua o persona en qui delegui.

c) Un inspector, o inspectora, com a  representant del Departament d’Inspecció Educativa.

d) Un funcionari, o funcionària, adscrit al Servei de Formació Contínua, que hi actuarà com a secretari.

8.2 Per a la constitució i el funcionament de la Comissió és imprescindible la presència d’un mínim de tres dels seus membres, entre els quals hi ha de ser el president i el secretari.

8.3. Les sessions de la Comissió podran realitzar-se mitjançant videoconferència quan el president de la Comissió ho consideri oportú.

8.4. La Comissió pot sol·licitar el parer de persones expertes en les diverses matèries sobre les quals han de versar les funcions de direcció en els CEP.

8.5. Les funcions de la Comissió són:

a) Verificar el compliment dels requisits generals d’accés dels sol·licitants.

b) Valorar els mèrits al·legats pels candidats, segons el barem de l’annex 6.

c) Valorar el projecte presentat per cada candidat, segons l’annex 5.

d)  Realitzar i valorar l’entrevista personal amb els candidats que hagin superat la primera fase del procés de selecció.

e) Resoldre els dubtes o discrepàncies que puguin sorgir en el desenvolupament del procés.

f) Resoldre les reclamacions que es puguin produir.

g) Publicar les llistes provisionals i definitives de les diferents fases del procés.

h) Realitzar la proposta dels directors seleccionats per cobrir les places convocades.

8.6 Els membres de la Comissió s’han d’abstenir d’intervenir, i ho han de notificar a l’autoritat competent, quan hi concorrin les circumstàncies previstes en l’article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

9. Procés de selecció

9.1. El procés de selecció constarà de dues fases. Una primera fase en la qual es valoraran els mèrits al·legats, i una segona en la qual es realitzarà una entrevista als aspirants que superin la primera fase de selecció i es valorarà el projecte.

9.2. Primera fase de selecció: Fase de concurs.

a) La Comissió de Selecció ha de comprovar que les persones sol·licitants reuneixen els requisits generals i específics establerts en el punt 3 d’aquest annex.

b) La Comissió ha de revisar i baremar els mèrits al·legats (annex 6).

c) La Comissió ha de fer públiques les puntuacions provisionals  assignades a cada una de les persones aspirants d’aquesta fase de concurs, a la pàgina web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional http://dgoifp.caib.es.

e) Els aspirants poden presentar les al·legacions que estimin convenients contra la puntuació provisional, adreçades a la directora general competent en matèria de formació permanent del professorat, en el termini de 4 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de què es facin públiques, per qualsevol dels procediments recollits al punt 7.4  d’aquest annex. Una còpia de les al·legacions també s’ha d’enviar a l’adreça de correu electrònic sfc@dgoifp.caib.es dins el mateix termini.

f) Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la Comissió ha de fer públiques les puntuacions definitives d’aquesta  primera fase al web de la de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional http://dgoifp.caib.es.

9.3. Segona fase de selecció: Fase d’ entrevista i projecte.

a) La comissió ha de valorar el projecte, que s’ha de puntuar entre 1 i 8 punts. El projecte s’ha de basar en la normativa vigent que regeix la formació permanent del professorat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i ha de plantejar una proposta d’actuació raonada per un any, com a director/a d’un CEP.

b) La comissió ha de realitzar una entrevista, que s’ha de valorar entre 1 i 10 punts, als candidats que superin la primera fase de concurs que tindrà una doble finalitat:

1. Defensar el projecte presentat. La defensa no significa la reiteració de l’exposició dels continguts  del projecte, que ja s’han formulat al document presentat, sinó les bases i els arguments en què es fonamenta. Els aspirants disposaran d’un màxim de quinze minuts per defensar el projecte.

2. Debatre amb la comissió sobre aspectes del projecte o qualsevol altre tema relacionat amb la formació permanent del professorat, o el plantejament de qüestions pràctiques relacionades amb l’exercici de la funció de direcció.

c) Per superar aquesta fase, és imprescindible obtenir una puntuació mínima de 5 punts en la valoració del projecte, i una puntuació mínima de 7 punts de l’entrevista. Si no s’assoleix la puntuació mínima en cadascun dels apartats, l’aspirant es considerarà exclòs del procés selectiu.

10. Selecció

10.1. La puntuació total serà la suma de les dues fases de selecció.

10.2. L’ordre de prioritat per a l’adjudicació de les places serà el de la major puntuació obtinguda. En cas d’empat en la puntuació final entre dos o més sol·licitants, s’adjudicarà la plaça a la persona que hagi obtingut més puntuació en la segona fase; si l’empat continua s’adjudicarà al candidat que hagi obtingut més puntuació a l’apartat de mèrits relatius al desenvolupament professional.

11. Proposta de Resolució

11.1. La Comissió ha de fer públiques les puntuacions assignades a cada persona aspirant, al web de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional http://dgoifp.caib.es.

11.2. A partir de l’endemà de la seva publicació es disposarà de 4 dies naturals perquè les persones interessades puguin efectuar les possibles reclamacions o renúncies a les places adjudicades provisionalment. No s’admetrà cap renúncia fora del termini establert.

Una còpia de les reclamacions també s’ha d’enviar a l’adreça de correu electrònic sfc@dgoifp.caib.es dins el mateix termini.

11.3. Un cop resoltes les reclamacions i admeses les possibles renúncies, la Comissió elevarà la proposta a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, que ha de realitzar els nomenaments oportuns.

12. Resolució, designació i retirada de documentació

12.1. La present convocatòria s’ha de resoldre definitivament per una resolució de la directora general competent en matèria de formació permanent del professorat, que serà publicada en el BOIB, i que ha de determinar els llocs de feina que s’adjudiquen i els funcionaris que s’hi destinen.

12.2. Als aspirants que superin el procés de selecció i siguin nomenats per als llocs de feina del present concurs, com a directors o directores d’un centre de professorat, se’ls concedirà una comissió de serveis, segons les condicions i procediments previstos a l’article 3, punt 3 de l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, de 27 de gener de 2009, que regula l’estructura i el funcionament dels centres de professorat de les Illes Balears (BOIB núm. 23, de 14 de febrer de 2009), modificat per la disposició final tercera, punt 2, del Decret llei 5/2012 d’1 de juny.

12.3. Malgrat es prengui possessió del lloc de feina com a director, les persones nomenades com a directors hauran de participar en les activitats docents previstes en el seu centre del curs acadèmic 2013-2014.

12.4. En cas que no hi hagi candidats a una direcció d’un centre de professorat, o si aquests no compleixen els mèrits mínims exigits en la convocatòria, o bé cap candidat no supera la fase de concurs públic de mèrits, el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, a proposta de la directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, ha de nomenar una persona per a cada plaça no coberta, amb caràcter provisional, per un període d’un any i cada any fins que hi hagi un nou concurs de mèrits.

12.5. Els interessats podran sol·licitar la devolució de la documentació aportada al Servei de Formació Contínua fins al 30 de setembre de 2014. Després d’aquesta data s’entendrà que  renuncien a la recuperació i que en perden tots els drets.

13. Avaluació

13.1. Segons les condicions i procediments  previstos a la disposició final tercera, punt 5, del Decret llei 5/2012 d’1 de juny  que modifica l’Ordre de dia 27 de gener de 2009 per la qual es regula l’estructura i el funcionament dels centres de professorat de les Illes Balears, els directors i directores seleccionats segons aquesta convocatòria han de ser avaluats en acabar el primer any com a directors o directores. Si el resultat de l’avaluació és positiu, es renova el nomenament, de nou en comissió de serveis per un període d’un any .??

13.2. Per a  aquestes avaluacions, la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional ha de nomenar una comissió avaluadora, integrada pels membres següents:

a) La Directora General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional o persona en qui delegui, que actuarà com a presidenta.

b) El cap del Servei de Formació Contínua.

c) Una persona representant del Departament d’Inspecció Educativa.

d) Una persona membre del consell de CEP representant del professorat nomenada pel consell de CEP.

e) Un funcionari, o funcionària, adscrit al Servei de Formació Contínua, que hi actuarà com a secretari o secretària.

 

ANNEX 2

Relació de places

CEP de Palma Jaume Cañellas Mut: 1 plaça

CEP d’Inca: 1 plaça

CEP de Manacor: 1 plaça

CEP de Menorca: 1 plaça

CEP d’Eivissa: 1 plaça

CEP de Formentera: 1 plaça

 

ANNEX 3

Relació de documentació que cal aportar per acreditar el compliment dels requisits generals i específics

REQUISITS GENERALS

a) Ser funcionari de carrera en servei actiu d’un dels cossos següents: mestres, professorat d’educació secundària, professorat tècnic de formació professional i ensenyaments de règim especial.

b) Acreditar una antiguitat mínima de sis anys com a funcionari de carrera en actiu en algun dels cossos esmentats a l’apartat anterior.

c) Tenir una experiència docent directa de sis  anys com a mínim.

d) Tenir  destinació definitiva  en qualsevol centre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el moment de la convocatòria per a la provisió de places de directors en els centres de professorat.

e) Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a l’etapa educativa o alguna titulació legalment homologable.

f) Estar en servei actiu en algun dels cossos següents: de mestres, de professorat  d’educació secundària, de professorat tècnic en formació professional i dels ensenyaments de règim especial.

g) Acreditar  coneixements d’una llengua estrangera equivalents com a mínim al nivell B2 del Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües (MECR).

h) Acreditar 100 hores de formació en les tecnologies de la informació i la comunicació.

DOCUMENTS JUSTIFICATIUS

Els apartats a), b), c), d), e), f) g) i h) seran comprovats d’ofici per l’Administració a través del Portal del personal.

Si no consta al Portal del Personal, els candidats han de presentar la documentació compulsada justificativa d’aquests mèrits.

 

ANNEX 4

Model de sol·licitud

Sol·licitud de participació en la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de directors i directores en els centres de professorat.

DADES PERSONALS

Nom i llinatges .............................................................................................

Data de naixement ............................................ DNI: ..................................

Adreça particular (carrer i núm.) .................................................................

Codi postal ........................................ Localitat ..........................................

Telèfon de contacte ..........................................

Correu electrònic ................................................

SITUACIÓ I DESTINACIÓ

Cos .....................................................................................................................

Situació administrativa actual

.....................................................................................................................

Destinació actual

....................................................................................................................

Centre de destinació. Localitat

....................................................................................................................

DIRECCIO QUE SOL·LICITA

1a…………….  CEP de: ............................

2a…………….  CEP de: ............................

……………………,………………… de……………… de 2014

Signatura:

Servei de Formació Contínua

Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional

Podeu descarregar aquest model des de la pàgina <http://dgoifp.caib.es>

 

ANNEX 5

Projecte de treball

DOCUMENTACIÓ DE REFERÈNCIA:

Decret 68/2001 de 18 de maig de 2001 ( BOIB 63, de 26 de maig de 2001).

Decret llei 5/2012, d’1 de juny de 2012.

Ordre de dia 27 de gener de 2009 (BOIB 23, de 14 de febrer de 2009).

Pla de Formació Permanent del Professorat de les Illes Balears 2012-2016.

Programes de formació permanent del professorat.

REQUISITS PER A L’ELABORACIÓ DEL PROJECTE DE TREBALL

1. Extensió màxima: 20 pàgines DIN A4. La portada i l’índex no es comptabilitzarà.

2. Tipus de lletra: Arial 12 a tot el document (incloses les taules explicatives).

3. Interlineat: doble a tot el document (incloses les taules explicatives).

L’ incompliment d’aquestes pautes serà motiu d’exclusió per a la fase de selecció.

GUIÓ DEL PROJECTE DE TREBALL:

0. Portada: Plaça sol·licitada. CEP. Nom i llinatges del sol·licitant

1. Índex.

2. Introducció.

3. Paper i importància de la formació permanent del professorat en la millora del procés d’ensenyament-aprenentatge de l’alumnat.

4. Proposta d’actuació, per a un any, com a director o directora d’un CEP:

4.1. Objectius d’actuació, tenint en compte, entre d’altres:

  • Pla de Formació Permanent del Professorat 2012-16.
  • La coordinació de les assessories del CEP.
  • La coordinació amb els altres CEP de les Illes.
  • La coordinació amb el Servei de Formació Contínua.

4.2. Actuacions per a l’assoliment dels objectius proposats.

4.3. Criteris d’avaluació de la proposta d’actuació.

5. Fonts consultades.

 

ANNEX 6

Barem dels mèrits al·legats

A) FORMACIÓ I PUBLICACIONS (la puntuació màxima de l’apartat A és de 2 punts)

1.1 Assistent a activitats de formació permanent del professorat relacionades amb la direcció del CEP al qual es concursa: 0,01 punts per cada hora (fins a un màxim de 1 punt)

1.2 Assistent a activitats de formació permanent del professorat relacionades amb coneixements  en les TIC: 0’01 punts per cada hora (fins a un màxim de 0,25 punts)

1.3 Assistent a activitats de formació permanent del professorat relacionades amb la metodologia AICLE: 0,01 punts per cada hora (fins a un màxim de 0,25 punts)

1.4 Publicacions de caire didàctic i pedagògic (fins a un màxim de 0,5 punts)

B) MÈRITS RELATIUS AL DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL

(La puntuació màxima de l’apartat B és de 2 punts)

2.1 Responsabilitat en activitats de formació, degudament reconegudes.

2.1.1. Ponent en activitats de formació permanent reconegudes per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats:  0,1 punts per cada hora (fins a un màxim de 0,3 punts).

2.1.2. Ponent en congressos, jornades i conferències promoguts per instàncies acadèmiques o relacionades amb la professió docent.  No incloses a l’apartat 2.1.1: 0,1 punts per ponència (fins a un màxim d’0,3 punts).

2.1.3. Director/a, coordinador/a i/o tutor/a d’activitats de formació permanent del professorat amb dret a certificat: 0,1 punts per activitat  (fins a un màxim d’0,3 punts).

2.2. Anys d’experiència  com a assessor/a o director/a de centres de professorat o CPR: 0,10 punts per any (fins a un màxim de 0,3 punts).

2.3. Llocs en l’Administració educativa en tasques relacionades amb la formació permanent del professorat: 0,10 punts per any (fins a un màxim de 0,3 punts).

2.4. Participació en òrgans de govern i coordinació en el centre educatiu.

2.4.1. Direcció, Cap d’Estudis/ Secretari/ària d’un centre educatiu, no inclosos els centres de l’apartat 2.2: 0,05 punts per any (fins a un màxim de 0,3 punts).

2.4.2. Cap de departament, coordinador de cicle, representant de formació permanent del claustre i/o coordinador TIC: 0,025 punts per any (fins a un màxim de 0,2 punts).

C) ALTRES MÈRITS (la puntuació màxima de l’apartat C és d’1 punt)

3. Altres titulacions diferents a l’ acreditada per a l’ ingrés al cos.

3.1 Per cada llicenciatura/grau: 0,25 punts.

3.2 Per cada diplomatura: 0,2 punts.

3.3. Títol de doctor 0,2 punts per doctorat.

3.4. Cursos de postgrau, màster, expert universitari, especialista universitari, ...: 0,01 punts per hora amb un màxim de 0,2 punts.

3.5. Per cada certificat de nivell de coneixements d’una llengua estrangera del Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües (MECR) reconegut en la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 24 de juny de 2013 (BOIB núm. 95 de 6 de juliol de 2013), rectificada per la Resolució de 19 de juliol de 2013 (BOIB núm. 105, de 27 de juliol de 2013)  i diferent al presentat com a requisit general,  amb un màxim de 0,2 punts.

  • 0,05 punts per certificat B1
  • 0,05 punts per certificat B2
  • 0,1 punts per certificat C1
  • 0,1 punts per certificat C2

Si el certificat presentat per justificar el requisit general certifica un nivell superior al mínim exigit com a requisit general, es comptabilitzaran dins aquests aparts els nivells per damunt d’aquest mínim exigit.

Podeu descarregar aquesta informació des de la pàgina http://dgoifp.caib.es.

 

ANNEX 7

ANGLÈS

CENTRE ACREDITADOR / TIPUS CERTIFICAT

B2 - USUARI INDEPENDENT Avançat (Vantage)

C1 – USUARI EXPERIMENTAT

Domini funcional efectiu (Effective Operational Proficiency)

C2 – USUARI EXPERIMENTAT

Domini (Mastery)

ESCOLA OFICIAL D’IDIOMES (EOI)

(RD 967/1988)

Certificat d’Aptitud

ESCOLA OFICIAL D’IDIOMES (EOI)

(RD 1629/2006)

Certificat de nivell avançat (Avançat 2)

Certificat de nivell C1

Certificat de nivell C2

CERTIFICAT DE LLENGÜES DE LES UNIVERSITATS DE CATALUNYA (CLUC)

CLUC B2

CERTIFICATS DE LES UNIVERSITATS ESPANYOLES HOMOLOGATS PER ACLES*

CertAcles B2

CertAcles C1

CertAcles C2

CERTIFICATS HOMOLOGATS UNICERT

UNIcert II

UNIcert III

UNIcert IV

CÉRTIFICAT DE COMPÉTENCES EN LANGUES DE L’ENSEIGNEMENT SUPÉRIEUR  (CLES)

CLES 2

CLES 3

THE EUROPEAN LANGUAGE CERTIFICATES (TELC)

TELC B2

TELC C1

ANGLIA ASCENTIS

ESOL examinations

(Requereix superar les quatre habilitats)

- General: Advanced

- Advanced in Business English

- General: Proficiency / AcCEPT

- General:  Masters

- Proficiency in Business English

PEARSON TEST OF ENGLISH (PTE) GENERAL

(abans LTE – London Test of English)

Nivell 3

Nivell 4

Nivell 5

PEARSON TEST OF ENGLISH (PTE) ACADEMIC

(abans LTE – London Test of English)

Puntuació 59-75

Puntuació 76-84

Puntuació 85+

ASSOCIATION OF LANGUAGE TESTERS IN EUROPE (ALTE)

Nivell 3

Nivell 4

Nivell 5

CERTIUNI*

BULATS B2 - (Business Language Testing Services)

Reading + Listening + Speaking + Writing (sempre que s’assoleixi el nivell B2 a cada una de les destreses)

Puntuació 60-74

BULATS C1 - (Business Language Testing Services)

Reading + Listening + Speaking + Writing (sempre que s’assoleixi el nivell C1 a cada una de les destreses)

Puntuació 75-89

BULATS C2 - (Business Language Testing Services)

Reading + Listening + Speaking + Writing (sempre que s’assoleixi el nivell C2 a cada una de les destreses)

Puntuació 90-100

BRITISH COUNCIL (BC)

Cambridge General English Exams

First Certificate in English (FCE)

Certificate in Advanced English (CAE)

Certificate of Proficiency in English (CPE)

APTIS

 APTIS B2 Reading + Listening+ Speaking+ Writing

APTIS C Reading + Listening+ Speaking+ Writing

Academic IELTS (INTERNATIONAL ENGLISH LANGUAGE TESTING SYSTEM)

Academic IELTS B2

Puntuació igual o superior a 5,5

Academic IELTS C1

Puntuació igual o superior a 7

Academic IELTS C2

Puntuació igual o superior a 8,5

CAMBRIDGE ESOL

General English Exams

First Certificate in English (FCE)

- Certificate in Advanced English (CAE)

- Certificate of Proficiency in English (CPE)

BUSINESS ENGLISH CERTIFICATE (BEC)

BEC Vantage

BEC Higher

INTERNATIONAL CERTIFICATE IN FINANCIAL ENGLISH (ICFE)

ICFE Vantage

ICFE Effective Operational Proficiency

INTERNATIONAL LEGAL ENGLISH CERTIFICATE (ILEC)

ILEC Vantage

ILEC Effective Operational Proficiency

INTERNATIONAL ENGLISH LANGUAGE TESTING SYSTEM (IELTS)

Academic IELTS B2

Puntuació igual o superior a 5,5

Academic IELTS C1

Puntuació igual o superior a 7

Academic IELTS C2

Puntuació igual o superior a 8,5

BUSINESS LANGUAGE TESTING SYSTEM (BULATS)

BULATS B2 - (Business Language Testing Services)

Reading + Listening + Speaking + Writing (sempre que s’assoleixi el nivell B2 a cada una de les destreses)

Puntuació 60-74

BULATS C1 - (Business Language Testing Services)

Reading + Listening + Speaking + Writing (sempre que s’assoleixi el nivell C1 a cada una de les destreses)

Puntuació 75-89

BULATS C2 - (Business Language Testing Services)

Reading + Listening + Speaking + Writing (sempre que s’assoleixi el nivell C2 a cada una de les destreses)

Puntuació 90-100

EDUCATIONAL TESTING SERVICE (ETS)

Test of English as a Foreign Language – Internet based (TOEFL iBT)

TOEFL iBT

Puntuació 87-109

TOEFL iBT

Puntuació 110-120

Test of English as a Foreign Language – Computer based (TOEFL CBT)

TOEFL CBT

Puntuació ≥220

Test of English as a Foreign Language – Paper based (TOEFL PBT)

TOEFL PBT

Puntuació ≥560

Test of English for International Communication (TOEIC)

TOEIC  - Puntuació per habilitats:

Listening ≥400

Reading≥385

Speaking≥160

Writing≥150

TOEIC - Puntuació per habilitats:

Listening ≥490

Reading≥455

Speaking≥200

Writing≥200

TRINITY COLLEGE

Integrated Skills in English (ISE)

 ISE II

ISE III

ISE IV

Graded Examinations in Spoken English (GESE)

Grade 7/8/9

Grade 10/11

Grade 12

UNIVERSITY OF MICHIGAN

(CAMBRIDGE MICHIGAN LANGUAGE ASSESSMENTS)

ECCE (Examination for the Certificate of Competence in English)

ECPE (Examination for the Certificate of Proficiency in English)

CITY & GUILDS (abans Pitman Qualifications)

International ESOL Mastery

IDP AUSTRALIA

ACADEMIC  IELTS B2 (puntuació igual o superior a 5.5) (International English Language Testing System)

ACADEMIC  IELTS C1 (puntuació igual o superior a 7)  (International English Language Testing System)

ACADEMIC  IELTS C2 (puntuació igual o superior a 8.5)  (International English Language Testing System)

UNIVERSITATS ESPANYOLES (als efectes d’aquesta resolució es consideren també inclosos els respectius centres o serveis d’idiomes)

Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau

Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell B2 del MCER

Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C1 del MCER

Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C2 del MCER

Altres tipus de certificats

Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell B2 del MCER

Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C1 del MCER

Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C2 del MCER

FRANCÈS

CENTRE ACREDITADOR / TIPUS CERTIFICAT

B2 - USUARI INDEPENDENT Avançat (Vantage)

C1 – USUARI EXPERIMENTAT

Domini funcional efectiu (Effective Operational Proficiency)

C2 – USUARI EXPERIMENTAT

Domini (Mastery)

ESCOLA OFICIAL D’IDIOMES (EOI)

(RD 967/1988)

Certificat d’Aptitud

ESCOLA OFICIAL D’IDIOMES (EOI)

(RD 1629/2006)

Certificat de nivell avançat (Avançat 2)

Certificat de nivell C1

Certificat de nivell C2

CERTIFICATS DE LES UNIVERSITATS ESPANYOLES HOMOLOGATS PER ACLES*

CertAcles B2

CertAcles C1

CertAcles C2

CERTIFICATS HOMOLOGATS UNICERT

UNIcert II

UNIcert III

UNIcert IV

THE EUROPEAN LANGUAGE CERTIFICATES (TELC)

TELC Français B2

ASSOCIATION OF LANGUAGE TESTERS IN EUROPE (ALTE)

Nivell 3

Nivell 4

Nivell 5

CERTIUNI*

BULATS B2 - (Business Language Testing Services)

Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale

(sempre que s’assoleixi el nivell B2 a cada una de les destreses)

Puntuació 60-74

BULATS C1 - (Business Language Testing Services)

Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale

(sempre que s’assoleixi el nivell C1 a cada una de les destreses)

Puntuació 75-89

BULATS C2 - (Business Language Testing Services)

Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale

(sempre que s’assoleixi el nivell C2 a cada una de les destreses)

Puntuació 90-100

CENTRE INTERNATIONAL D’ÉTUDES PEDAGOGIQUES (CIEP)

Diplôme d’Études en Langue Française (DELF)

DELF B2

DELF 2n degré (antic)

Diplôme d’Approfondi en Langue Française (DALF)

DALF C1

DALF (antic)

DALF C2

Test de Connaisance de Français (TCF)

 TCF Nivell 4: 400-499

TCF Nivell 5: 500-599

TCF Nivell 6: 600-699

ALLIANCE FRANÇAISE

Diplôme de Langue Française (DLF)

Diplôme Supérieur d’Études Françaises Modernes (DS)

Diplôme des Hautes Études Françaises (DHEF)

BULATS B2 - (Business Language Testing Services)

Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale

(sempre que s’assoleixi el nivell B2 a cada una de les destreses)

Puntuació 60-74

BULATS C1 - (Business Language Testing Services)

Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale

(sempre que s’assoleixi el nivell C1 a cada una de les destreses)

Puntuació 75-89

BULATS C2 - (Business Language Testing Services)

Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale

(sempre que s’assoleixi el nivell C2 a cada una de les destreses)

Puntuació 90-100

INSTITUT FRANÇAISE

L6: B2

CHAMBRE DE COMMERCE ET D’INDUSTRIE

Test d’Evaluation de Français (TEF)

TEF 4

Puntuació: 541-698

TEF 5

Puntuació: 699-833

TEF 6

Puntuació: 834-900

UNIVERSITATS ESPANYOLES (als efectes d’aquesta resolució es consideren també inclosos els respectius centres o serveis d’idiomes)

Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau

Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell B2 del MCER

Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C1 del MCER

Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C2 del MCER

Altres tipus de certificats

Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell B2 del MCER

Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C1 del MCER

Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C2 del MCER

ALEMANY

CENTRE ACREDITADOR / TIPUS CERTIFICAT

B2 - USUARI INDEPENDENT Avançat (Vantage)

C1 – USUARI EXPERIMENTAT

Domini funcional efectiu (Effective Operational Proficiency)

C2 – USUARI EXPERIMENTAT

Domini (Mastery)

ESCOLA OFICIAL D’IDIOMES (EOI)

(RD 967/1988)

Certificat d’Aptitud

ESCOLA OFICIAL D’IDIOMES (EOI)

(RD 1629/2006)

Certificat de nivell avançat (Avançat 2)

Certificat de nivell C1

Certificat de nivell C2

CERTIFICATS DE LES UNIVERSITATS ESPANYOLES HOMOLOGATS PER ACLES*

CertAcles B2

CertAcles C1

CertAcles C2

CERTIFICATS HOMOLOGATS UNICERT

UNIcert II

UNIcert III

UNIcert IV

CÉRTIFICAT DE COMPÉTENCES EN LANGUES DE L’ENSEIGNEMENT SUPÉRIEUR  (CLES)

CLES 2

CLES 3

THE EUROPEAN LANGUAGE CERTIFICATES (TELC)

TELC Deutsch B2

TELC Deutsch C1

TELC Deutsch C2

CERTIUNI*

BULATS B2 - (Business Language Testing Services)

Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale

(sempre que s’assoleixi el nivell B2 a cada una de les destreses)

Puntuació 60-74

BULATS C1 - (Business Language Testing Services)

Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale

(sempre que s’assoleixi el nivell C1 a cada una de les destreses)

Puntuació 75-89

BULATS C2 - (Business Language Testing Services)

Compréhension écrite et orale+ production écrite et orale

(sempre que s’assoleixi el nivell C2 a cada una de les destreses)

Puntuació 90-100

GOETHE -INSTITUT

Goethe-Zertifikat B2

Goethe-Zertifikat C1

Goethe-Zertifikat C2: Groβes Deutsches Sprachdiplom

Zentrale Oberstufenprüfung (ZOP)

Zentrale Mittelstufenprüfung (ZMP)

Prüfung Wirtschaftsdeutsch International (PWD)

Kleines Deutsches Sprachdiplom (KDS)

Großes Deutsches Sprachdiplom (GDS)

Der Test Deutsch als Fremdsprache TestDaF 3-4

Der Test Deutsch als Fremdsprache TestDaF 5

BULATS B2 - (Business Language Testing Services)

Lesen + Hören + Sprechen + Schreiben

(sempre que s’assoleixi el nivell B2 a cada una de les destreses)

Puntuació 60-74

BULATS C1 - (Business Language Testing Services)

Lesen + Hören + Sprechen + Schreiben

(sempre que s’assoleixi el nivell C1 a cada una de les destreses)

Puntuació 75-89

BULATS C2 - (Business Language Testing Services)

Lesen + Hören + Sprechen + Schreiben

 (sempre que s’assoleixi el nivell C2 a cada una de les destreses)

Puntuació 90-100

ÖSTERREICHISCHES SPRACHDIPLOM DEUTSCH (ÖSD)

Mittelstufe Deutsch (MD)

Oberstufe Deutsch (OD)

Wirtschaftssprache Deutsch (WD)

UNIVERSITATS ESPANYOLES (als efectes d’aquesta resolució es consideren també inclosos els respectius centres o serveis d’idiomes)

Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau

Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell B2 del MCER

Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C1 del MCER

Certificats acadèmics de titulacions oficials de grau on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C2 del MCER

Altres tipus de certificats

Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell B2 del MCER

Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C1 del MCER

Certificats de superació d’assignatures o d’exàmens organitzats per les universitats o pels centres o serveis d’idiomes adscrits a aquestes, on consti l’assoliment o adquisició de competències corresponents al nivell C2 del MCER

* ACLES – Associació de centres de llengües de l’ensenyament superior

* CERTIUNI – Plataforma de Certificación Universitaria promovida por la Conferencia de Rectores de las Universidades Españolas (CRUE)

ALTRES IDIOMES

La comissió determinarà l’acreditació d’acord amb la documentació aportada.

 

ANNEX 8

ANGLÈS

B2 - USUARI INDEPENDENT Avançat (Vantage)

C1 – USUARI EXPERIMENTAT

Domini funcional efectiu (Effective Operational Proficiency)

C2 – USUARI EXPERIMENTAT

Domini (Mastery)

SISTEMA EDUCATIU

Títol de Mestre, especialitat Llengua Estrangera: anglès

- Títol de llicenciat/llicenciada en Filologia Anglesa o títol de grau equivalent

- Títol de llicenciat/llicenciada en Traducció i Interpretació: anglès o títol de grau equivalent

FRANCÈS

B2 - USUARI INDEPENDENT Avançat (Vantage)

C1 – USUARI EXPERIMENTAT

Domini funcional efectiu (Effective Operational Proficiency)

C2 – USUARI EXPERIMENTAT

Domini (Mastery)

SISTEMA EDUCATIU

Títol de Mestre, especialitat Llengua Estrangera: francès

- Títol de llicenciat/llicenciada en Filologia Francesa o títol de grau equivalent

- Títol de llicenciat/llicenciada en Traducció i Interpretació: francès o títol de grau equivalent

ALEMANY

B2 - USUARI INDEPENDENT Avançat (Vantage)

C1 – USUARI EXPERIMENTAT

Domini funcional efectiu (Effective Operational Proficiency)

C2 – USUARI EXPERIMENTAT

Domini (Mastery)

SISTEMA EDUCATIU

Títol de Mestre, especialitat Llengua Estrangera: alemany

- Títol de llicenciat/llicenciada en Filologia Alemanya o títol de grau equivalent

- Títol de llicenciat/llicenciada en Traducció i Interpretació: alemany o títol de grau equivalent

ALTRES IDIOMES

La comissió determinarà l’acreditació d’acord amb la documentació aportada.